Connect with us

Economy

Co dzieci zabierają ze sobą, gdy wychodzą

Published

on

Co dzieci zabierają ze sobą, gdy wychodzą

A teraz młodszy też poszedł dalej. Niegdyś wąskie gniazdo stało się puste. Nie ma już nikogo, kto przypomni Ci o sprzątaniu, wyniesieniu śmieci czy zrobieniu prania. Oprócz ciebie i w mieszkaniu, w którym jest teraz bardzo cicho, głośno pojawia się myśl: Czy daliśmy tam naszym dzieciom to, czego potrzebują do szczęśliwego życia? Cokolwiek to jest, czego to zajmie?

Przecież my, rodzice, hojnie zaopatrzyliśmy dzieci w podstawowy sprzęt biologiczny. Siedzi i rozmawia. Co więcej, przynajmniej mieszane geny matki i ojca nie stały na przeszkodzie akceptowalnemu świadectwu ukończenia szkoły.

Geny i środowisko

Ale jakie ślady pozostawiłeś po sobie, że nie zawsze miałeś czas – pograć w piłkę, pocieszyć, przekazać mniej lub bardziej ważną mądrość życiową? Jaki wpływ miał wybór przedszkola, szkoły i czasu za granicą? Czy będzie w stanie wpasować się w to społeczeństwo, mimo że jego autorytarni rodzice nie pozwalali na telewizor, nie pozwalali na używanie smartfonów do 14 roku życia i pozwalali jedynie na niewielką ilość Playstation?

Nieważne, jak to przekręcisz, rodzice kształtują swoje dzieci. Robią to poprzez otrzymane geny, wychowanie i warunki środowiskowe, które tworzą (i społeczeństwo). Nikt jednak nie jest w stanie powiedzieć, jaki pozytywny lub negatywny wpływ będzie to miało na późniejsze życie. Bo nawet niepełnosprawność genetyczna czy surowy dom rodzicielski nie muszą być przekleństwem, które trwa wiecznie, ale mogą też być zachętą, źródłem kreatywności lub wyjątkowym darem. Życie nie jest z góry ustalone.

READ  Ruch lotniczy - Schönefeld - po rozmowie telefonicznej: Godziny zmartwień pasażerów Ryanaira w Berlinie - gospodarka

Poznaj tradycyjne kształty

Prawdą jest, że doświadczeń z dzieciństwa nie zawsze można tak łatwo odrzucić. Niektóre studia Zgodnie z tym geny dzieci, które doświadczyły traumy, w wieku dorosłym nadal są odczytywane inaczej. Ha”Epigenetyka„Więc to się zmienia. Ale nie jest to zaskakujące, ponieważ prawie wszystko, co wpływa na organizm, zmienia genetykę, interakcję genów, ponieważ determinują one reakcję organizmu na wpływy środowiska”.

Oznacza to również: każdy ma możliwość pływania mniej lub bardziej swobodnie, wykorzystując lub porzucając swoje wpływy w drodze do własnego życia. Więc, maleńka, zrób to po swojemu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Chiński gigant samochodów elektrycznych BYD buduje swoją pierwszą fabrykę samochodów w Europie

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Economy

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Published

on

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em w Niemczech. Ale wraz z trzecią generacją porzuca swój tani wizerunek i zachwyca jako niedrogi SUV: solidna technologia terenowa z przełączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro.

Aby poznać charakter Dacii Duster polecamy wycieczkę do Republiki Południowej Afryki lub Namibii. Tysiące wypożyczonych Dusterów czeka tam na żądnych przygód turystów, którzy chcą poznać Republikę Południowej Afryki na niekończących się piaszczystych i żwirowych drogach. Duster zawsze cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych firm leasingowych, ponieważ wiedzą, że zwrot jest przyzwoity, ponieważ nigdzie nie mogą dostać więcej samochodu za swoje pieniądze.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

(Zdjęcie: Dacia)

Dotyczy to również nowo wydanej trzeciej generacji. Potężna technologia terenowa z włączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro. Gdzie to można dostać?

Jest też wystarczająco dużo miejsca na tylnym siedzeniu i bardzo akceptowalny bagażnik, który z łatwością pomieści bagaż trzyosobowej rodziny. Wszystko to mieści się w atrakcyjnym nadwoziu o długości zaledwie 4,34 m, które nie wpisuje się w coraz cięższy trend panujący wśród SUV-ów.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

(Zdjęcie: Dacia)

Wnętrze również robi wrażenie. Dawno minęły czasy zwisających dywanów i gołego metalu pojawiającego się w wielu miejscach. Dziś czysty plastik dominuje w stylowym wystroju wnętrz. Oczywiście nie jest delikatnie pienisty i pozbawiony typowego chichi. Ale kto ciągle wali w deskę rozdzielczą?

Popraw projekt, jakość i wizerunek

Trudno uwierzyć, jak szybko Rumuni poprawili design i jakość swoich modeli, jednocześnie dopracowując swój wizerunek. Każdy, kto jeździ Dacią, nie będzie już wyśmiewany z litości. Dziś Rumuni przyciągają klientów nawet do marek premium, które nie akceptują już stałych korekt cen wielu producentów.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

(Zdjęcie: Dacia)

Niskie ceny zależą od konsekwentnej strategii marketingu wtórnego, która zmniejsza koszty rozwoju i produkcji. Pod blachą Dacii kryje się tylko technologia opracowana i opracowana przez Renault, dostosowana do jego własnych potrzeb. Na przykład silnik hybrydowy jest dobry na 140 KM. Jest to jedyna wersja automatyczna, która łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, silnik elektryczny i generator rozrusznika.

READ  Ruch lotniczy - Schönefeld - po rozmowie telefonicznej: Godziny zmartwień pasażerów Ryanaira w Berlinie - gospodarka

Ekonomiczne i płynne użytkowanie pojazdów hybrydowych stało się możliwe dzięki przejściu na platformę CMF-B firmy Renault. Oznacza to, że Rumuni mogą korzystać z silników częściowo elektrycznych, takich jak łagodna hybryda o mocy 131 KM, pojemności skokowej 1,2 litra i zasilaniu 48 V. Natomiast jeśli chcesz ograniczyć się do podstaw i zaoszczędzić budżet, możesz zdecydować się na silnik bazowy w wyposażeniu podstawowym. Za 18 950 z podwórza zjeżdża Duster z napędem na przednie koła i silnikiem LPG o mocy 101 KM, bez żadnych bajerów jak szyba czy aluminiowe felgi, za to z klimatyzacją, światłami LED, tempomatem czy rozpoznawaniem znaków drogowych.

LPG – alternatywa warta rozważenia

ciekły gaz z ropy naftowej? Choć w Niemczech jest na niego mniejszy popyt niż np. w Polsce, to zdecydowanie jest to alternatywa warta rozważenia, jeśli chodzi o oszczędzanie. Kosztuje 90 centów za litr, a tankowanie jest bardzo łatwe, ponieważ przyłącze gazu jest chronione pod korkiem wlewu paliwa, tuż obok szyjki wlewu benzyny. W zależności od stylu jazdy potrzebujesz około 9 litrów na 100 km – a taniej nie może być.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

(Zdjęcie: Dacia)

W przypadku trzeciej generacji Duster jest droższy o 1500 euro, ale nadal ma rozsądną cenę. Nowa architektura nie tylko zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, ale także przenosi małego SUV-a na obecny poziom techniczny. Uwagę przyciągają bardzo czytelne cyfrowe wskaźniki, a w zależności od wyposażenia jest ich więcej niż wymaganych prawem asystentów jazdy.

Tak, Duster emituje teraz również dźwięk ostrzegawczy, gdy tylko kierowca zignoruje ograniczenie prędkości lub zjedzie z pasa ruchu. Ale sam fakt, że marka nie toleruje przesady technicznej wielu modeli, sprawia, że ​​prowadzenie tego samochodu jest przyjemnością. Począwszy od drugiej wersji wyposażenia, nad konsolą środkową znajduje się rozsądny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon. Nawigacja i radio nie są dostępne, należy pobrać aplikację Dacia Media Control. To nie ma znaczenia, telefon komórkowy można w mgnieniu oka zintegrować bezprzewodowo, a internetowe stacje radiowe i usługi przesyłania strumieniowego można uzyskać za pośrednictwem dużego ekranu. Nawigacja odbywa się poprzez Apple Car Play lub Android Auto. To działa dobrze i to wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli tak: Dwa najwyższe poziomy wyposażenia obejmują zintegrowany system nawigacji, który uwzględnia dane w czasie rzeczywistym.

READ  Aoki wzruszył się: Amazon wydaje się rezygnować z wielu znanych sprzedawców

Już po kilku kilometrach można poczuć i doświadczyć postępu. Nadwozie nie jest zbyt izolowane, ale przynajmniej dwa zelektryfikowane silniki pracują tak cicho, że słychać jedynie wiatr wiejący wokół kanciastego nadwozia na autostradzie.

Przekonujący pomysł

Szczególnie przekonujące wrażenie robi silnik 1.2 TCe o mocy 131 KM, dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła: tłumi typowe dla trzycylindrowych drgań i pomimo małej pojemności skokowej ma wystarczającą moc, aby szybko jechać. Nawet na stromym terenie, gdzie potrzebny jest moment obrotowy, nigdy nie poczujesz, że masz za mało mocy. Pomaga to, że Duster z napędem na wszystkie koła jest bardzo lekki i waży 1465 kg. Jedyna wada miękkiej hybrydy: jest dostępna tylko jako przełącznik ręczny.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

(Zdjęcie: Dacia)

Hulk nieco stracił swoją dawną potężną osobowość. Zamiast tego miotełka odbija się bardzo dobrze i jest prawie za miękka. Ładowanie jest nieco obojętne w szybkich seriach zakrętów, ale jest to również wina miękkich, niepodtrzymujących foteli.

Ale można z tym żyć i nie zmienia to jego charakteru jako potężnego, uniwersalnego programu typu „wszystko w jednym”, dostępnego na każdą kieszeń. Nasza rada: TCe 130 4×4 w wyposażeniu podstawowym za 24 650 euro. Oprócz Pakietu Zimowego z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą (350 euro) oraz Pakietu Spania o wartości 1590 euro ze schowkami i materacami.

Dacia Duster – dane techniczne

Pięciodrzwiowy SUV; Długość: 4,34 m, szerokość: 1,81 m (z lusterkiem zewnętrznym: 2,07 m), wysokość: 1666 m, rozstaw osi: 2,66 m, pojemność bagażnika: 453-1545 l (wersja na autogaz); 517-1609L (TCe 130); 456-1548 l (TCe 130 4×4)

Eco-G100 (gaz samochodowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 999 cm3/3; Moc: 74 kW/101 KM; Moment obrotowy: 170 Nm/2000 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 13,2 sekundy, prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Zużycie: 8,0 LPG/100 km, emisja CO2: 126 g/km
  • Cena: 18.950 euro (podstawowa)
READ  Braki kadrowe: nowa nadzieja na pozwolenia na pracę dla ukraińskich kierowców ciężarówek

TCe 130 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 9,9 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 5,5 l/100 km, emisja CO2: 123 g/km
  • Cena: 22.150 euro (ekspres)

TCe 130 4×4 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Skrzynia sześciobiegowa, napęd na cztery koła
  • 0-100 km/h: 11,0 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 6,1 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km
  • Cena: 24.650 euro (ekspresowa)

Hybrid 140 (napęd w pełni hybrydowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1598 cm3/4; Moc: 69 kW/84 KM; Moment obrotowy: 148 Nm/3600 obr./min
  • Silnik elektryczny: 36 kW/49 KM
  • Wydajność systemu: 104 kW/140 KM
  • Automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 10,1 sekundy, prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Zużycie: 5,0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km
  • Cena: od 25 850 euro (ekspres)
Continue Reading

Economy

„Podejmij działania z pełną siłą”: Tesla chce zwolnić co najmniej 500 dodatkowych stanowisk pracy

Published

on

„Podejmij działania z pełną siłą”: Tesla chce zwolnić co najmniej 500 dodatkowych stanowisk pracy

„Podejmij działania z pełną siłą”.
Tesla chce zwolnić co najmniej 500 dodatkowych stanowisk pracy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Według raportu dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, ogłosił, że w firmie samochodowej zostanie zwolnionych co najmniej 500 dodatkowych stanowisk pracy. Część stacji ładowania będzie całkowicie zamknięta. Grozi także zwolnieniem kadry kierowniczej swojej firmy.

Z raportu wynika, że ​​zaledwie kilka tygodni po ogłoszeniu masowych zwolnień w Tesli borykający się z problemami amerykański producent samochodów elektrycznych planuje zwolnić co najmniej 500 dodatkowych pracowników. Według artykułu opublikowanego przez amerykański portal informacyjny The Information, dyrektor generalny Tesli Elon Musk zwolnił dwóch menedżerów wyższego szczebla ze skutkiem natychmiastowym. Jak napisał portal z branży technologicznej, dołączy do niego co najmniej 500 innych pracowników.

Tesli
Tesli 170,36

„Zostaną podjęte pełne działania w celu zmniejszenia zatrudnienia i kosztów” – czytamy w e-mailu od Muska, cytowanym przez „The Information”. Musk ogłosił, że każdy menedżer, który „zatrzyma więcej niż trzy osoby, które wyraźnie nie przejdą testu doskonałości, użyteczności i wiarygodności”, zostanie zwolniony.

Z informacji wynika, że ​​poszkodowanymi menedżerami są Rebecca Tenucci, była szefowa działu stacji ładowania i Daniel Ho, były szef rozwoju produktów. Ponadto wszyscy z 500 pracowników Tinucci stracą pracę, a kolejny dział zostanie zamknięty.

Dziesięć procent stanowisk pracy zostanie zlikwidowanych

W połowie kwietnia Tesla ogłosiła, że ​​chce zlikwidować około dziesięciu procent ze 140 000 stanowisk pracy na całym świecie. Jak podaje radio RBB, dotyczy to także fabryki w Grünheide w Brandenburgii pod Berlinem, gdzie zlikwidowanych zostanie 400 stałych stanowisk pracy.

W zeszłym tygodniu amerykański producent samochodów podał fatalne liczby: zyski w pierwszym kwartale spadły o 55 procent rok do roku, do 1,1 miliarda dolarów (około 1 miliarda euro), a sprzedaż spadła o 9 procent, do 21,3 miliarda dolarów. W poprzednich latach zyski rosły.

Jednak ostatnio sytuacja na rynku pojazdów elektrycznych stała się zauważalnie poważniejsza. Amerykańska firma zapowiedziała, że ​​„przyspieszy” wprowadzenie na rynek nowych, niedrogich modeli. Tesla jest szczególnie zaniepokojona tanią konkurencją ze strony Chin. Musk udał się w tym tygodniu do Pekinu i powiedział, że Tesla jest „gotowa do podjęcia kolejnego kroku w pogłębianiu współpracy z Chinami”. Chiński rząd podkreślił, że „niezwykle duży rynek” kraju będzie „zawsze otwarty dla firm finansowanych z zagranicy”.

READ  Ruch lotniczy - Schönefeld - po rozmowie telefonicznej: Godziny zmartwień pasażerów Ryanaira w Berlinie - gospodarka
Continue Reading

Trending