Connect with us

Economy

Stagflacja: bój się scenariusza bez wygranej

Published

on

NSRzadko kiedy nastroje wszystkich graczy giełdowych są w złym nastroju, podobnie jak obligatariusze i akcjonariusze. W normalnych czasach rynki obligacji pojawiają się, gdy giełdy spadają i na odwrót. W połowie tygodnia zarówno inwestorzy obligacji, jak i akcjonariusze spojrzeli na tubę.

To skupienie na złych nastrojach było ostatnio rzadkością, ale teraz rozprzestrzenia się nowy strach przed konstelacją gospodarczą, co również jest irytujące dla obu stron. Ta konstelacja nazywa się stagflacją, która jest rzadką kombinacją stagnacji gospodarczej i inflacji.

W tej chwili nie ma stagflacji, ale jeśli chodzi o graczy na rynku finansowym, niebezpieczeństwo jest jasne. Znajduje to również odzwierciedlenie w statystykach wyszukiwarek przeglądarka google Mały. Termin stagflacja nie był często badany od czasu wynalezienia sieci WWW. Na pierwszy rzut oka nowe prognozy MFW nie wystarczają, by rozwiać obawy.

Przeczytaj także

Utrata siły nabywczej z powodu inflacji

Szefowa Międzynarodowego Funduszu Walutowego Kristalina Georgiewa powiedziała, że ​​MFW spodziewa się, że światowy wzrost gospodarczy w tym roku będzie niższy niż lipcowa prognoza sześciu procent, powołując się na ryzyko związane z Długi i inflacja. Na tle tych obaw należy również spojrzeć na raport, który opublikowali ekonomiści z Międzynarodowego Funduszu Walutowego.

Zbadali w nim pytanie, jak naprawdę poważne są zagrożenia inflacyjne. Dużą rolę odgrywają tu długoterminowe oczekiwania inflacyjne. Jeśli te oczekiwania się usamodzielnią, może powstać z nich inflacyjna spirala. Ponieważ wtedy aktorzy podniosą ceny ze swojej strony w obawie przed stałym wzrostem cen przy wyższych żądaniach płacowych i krótkoterminowych zachowaniach konsumpcyjnych.

Źródło: infografika świata

Ekonomiści Międzynarodowego Funduszu Walutowego badają, w jakim stopniu trend inflacyjny się utrzyma i doszli do wniosku, że inflacja powinna osiągnąć szczyt na początku roku. Następnie inflacja stosunkowo szybko spadnie poniżej poziomów sprzed pandemii.

READ  Jeff Bezos kończy 60 lat: życie założyciela Amazona na zdjęciach

Ekonomiści przyznają jednak, że prognozy te cechuje duża doza niepewności. „Scenariusze charakteryzujące się gwałtownymi podwyżkami cen surowców, utrzymującymi się wstrząsami sektorowymi i prognozami adaptacyjnymi sugerują znaczne ryzyko dla perspektyw inflacji” – napisali eksperci MFW.

Źródło: infografika świata

Trwające zakłócenia w dostawach i inne wstrząsy podażowe, a także gwałtowny wzrost rynku nieruchomości i Ceny żywności Mogłoby to spowodować utrzymywanie się inflacji na wysokim poziomie dłużej niż się obecnie oczekuje. Wobec zaburzonych łańcuchów dostaw, które hamują wzrost gospodarczy, pojawi się pytanie o stagflację. Jednak sami badacze unikali marsowania brwi na słowo „S”.

„Kiedy oczekiwania nie są mocne, inflacja może gwałtownie wzrosnąć, a jej opanowanie znów będzie kosztowne” – napisali na swoim blogu ekonomiści MFW Francesca Caselli i Prachi Mishra.

Przeczytaj także

kochająca kobieta obejmująca dużego mężczyznę

moje ogłoszenie Czek pieniężny 2021

Ostatecznie zależy to od umiejętnej komunikacji między władzami monetarnymi. Wiarygodność polityki banku centralnego w stosunku do oczekiwań cenowych ma kluczowe znaczenie dla przebiegu inflacji. Obecnie gospodarka i rynki wydają się być w punkcie zwrotnym.

Niemiecka 10-letnia prognoza inflacji wzrosła już do mniej niż 1,8 proc. To najwyższy poziom od 2013 roku. Nie ma jednak wątpliwości, że cały kapitał zostanie zniesiony.

Przeczytaj także

Widok z lotu ptaka kontenerowca przewożącego ładunek płynący przez ocean wchodzący do portu

Motoryzacja, budownictwo, meble i elektronika

Thorsten Bullitt, główny ekonomista Degusa Goldhandle, ma wątpliwości, czy ta sztuczka rozwieje obawy za pomocą inteligentnej komunikacji. Nie uważa, że ​​​​scenariusz stagflacji jest mało prawdopodobny: „Konsekwencje zamknięcia pozostawiły ogromne szkody w globalnej produkcji i strukturze logistycznej, trwale ograniczając tendencję wzrostową gospodarek krajowych” – mówi Polelit.

Ponadto banki centralne mogły stworzyć ogromną „nadwyżkę gotówki” w miarę wzrostu podaży pieniądza, co – napędzane szokiem cen energii – teraz przekłada się na wyższe ceny konsumenckie. „Niestety banki centralne nie podejmują żadnych poważnych kroków, aby złapać potwora inflacyjnego, który wygenerowały.”

Tutaj znajdziesz treści stron trzecich

Aby wchodzić w interakcje lub przeglądać treści od dostawców zewnętrznych, potrzebujemy Twojej zgody.

„Zielona” polityka przesyłu energii powoduje wzrost kosztów produkcji, kurczenie się lub upadek całych gałęzi gospodarki, co prowadzi do zmniejszenia podaży towarów i wzrostu cen. „Zielona polityka, wszechobecna ingerencja państw w życie gospodarcze i społeczne, nie jest swobodnie dostępna” – mówi ekonomista. Nagroda zostanie wręczona ludziom – najprawdopodobniej w jakiejś stagflacji.

Międzynarodowy Fundusz Walutowy trzyma się tego. Ich ekonomiści spodziewają się, że do połowy przyszłego roku inflacja znacząco spadnie do poziomu sprzed pandemii. Inwestorzy stają przed wyborem scenariusza, któremu najbardziej ufają. W środę obawy przed stagflacją nieco osłabły w trakcie notowań. On był Dax Na szczycie 2,5 procenta na minusie po południu było tylko 1,5 procenta lżejsze.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Używamy odtwarzacza od dostawcy podcastów Podigee WELT. Potrzebujemy Twojej zgody, aby móc oglądać odtwarzacz podcastów oraz wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z Podigee i innych sieci społecznościowych.

„Wszystko w magazynie” to codzienny zrzut ekranu giełdy autorstwa zespołu redakcyjnego WELT Business. Codziennie od 7 rano z naszymi dziennikarzami finansowymi. Dla ekspertów giełdowych i nowicjuszy. Subskrybuj podcast na spotifyI Podcast AppleI amazonka muzyka I Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Published

on

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.

Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.

W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.

© dpa-infocom, dpa:240402-99-536222/2

READ  Kolumna o zarazie Armina Thornherza nr 1143 - Seria Wariacji Goldbergowskich: Interpretacje klawesynowe
Continue Reading

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  Metaverse pochłania ogromne sumy: akcje Meta spadły o 19 procent w handlu po godzinach pracy

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  CD Projekt Red wzmacnia zespół DACH z Ryanem Schou

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Jak Polska rozgrzewa się w kryzysie energetycznym: „Trzeba spalić na razie wszystko oprócz opon samochodowych”

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Handel UE z Białorusią kwitnie pomimo sankcji

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Trending