Connect with us

Economy

Wakacje w Polsce: camping za niewielkie pieniądze – Ekonomia

Published

on

W czasie wakacji wystarczy wybrać się do sąsiadów – spływać kajakiem, piknikować lub odpocząć na jednej z pięknych plaż Bałtyku. Już nie problem!

Ale czy nadal warto rezerwować teraz? W serii Travel BILD sprawdza w ostatniej chwili ulubione miejsca wypoczynku Niemców – Delta, ceny biletów, wynajem samochodów. Część piąta: Polska

Sytuacja jest prawie normalna: w naszym sąsiednim kraju centra handlowe, hotele, muzea i galerie sztuki są otwierane pod pewnymi warunkami. Restauracje mogą obsługiwać gości na zewnątrz; Dotyczy to pomieszczeń o ograniczonej pojemności.

Studia fitness i kryte baseny również wróciły do ​​łask. Maksymalnie 150 gości może uczestniczyć w uroczystościach. Maski są wymagane w pomieszczeniach, a także w autobusach i pociągach.

30 procent populacji jest już w pełni chronionych przez szczepienia.

Jak podaje Polskie Biuro Turystyki, udokumentowanych przypadków delt jest tylko około 100!


W Polsce (tu jest miasto Poznań) wydaje się, że wróciło normalne życieZdjęcie: Siegfried Michael Wagner

Jak działa logowanie?

Przy wjeździe z Niemiec i innych krajów UE obowiązuje dziesięciodniowy okres kwarantanny. Jednak: nie dotyczy to podróżnych, u których wynik testu na COVID-19 jest negatywny. Osoby w pełni zaszczepione iw pełni wyzdrowiałe są również zwolnione z kwarantanny.

► Dzieci do lat 12 są zwolnione z obowiązku egzaminacyjnego!

Podróż powrotna: Polska nie jest już dla Niemiec strefą niebezpieczną, tylko przy wjeździe samolotem obowiązkowe jest złożenie negatywnego testu koronowego.

Ile kosztują mieszkania?

według Wyszukiwarka domów wakacyjnych „Holidu” Polscy turyści powinni spodziewać się następujących cen (za noc):

► 17.07 do 23.07: 94,62 €

► 24 lipca do 30 lipca: €9567 €

► 31 lipca do 6 sierpnia: 9552€

► 07.08 do 08.13: 95,14 euro

Sezon średni: 95,24 euro

Sprawdź cenę: W porównaniu do Hiszpanii, Chorwacji, Włoch, Francji i Grecji, Polska jest najtańszym adresem wynajmu wakacyjnego.


Polska znana jest również jako kraina niezliczonych jezior

Polska znana jest również jako kraina niezliczonych jeziorZdjęcie: Siegfried Michael Wagner

Czy nadal są wypożyczone samochody?

Cena Forda Focusa lub podobnego samochodu (klasa kompaktowa, najmniejszy samochód dla czteroosobowej rodziny) na dzień (od 31 lipca do 7 sierpnia 2021 r.) jest wysoka Billiger-mietwagen.de W cenie 34,33 euro.

Tryb wynajmu samochodu jest nadal bardzo wygodny i wszędzie jest wystarczająco dużo darmowych pojazdów. z dostawcą „Słoneczne samochody” Nadal można wypożyczyć samochód w Warszawie za 223 euro na tydzień.


Popularny wśród wczasowiczów na kemping: bałtycka plaża w Liepa

Popularny wśród wczasowiczów na kemping: bałtycka plaża w LiepaZdjęcie: Getty Images

Czy całe polskie Morze Bałtyckie jest już zarezerwowane?

Polska ma długie wybrzeże Morza Bałtyckiego z piaszczystą plażą, która cieszy się dużą popularnością wśród turystów. Ale czy nadmorskie kurorty są w pełni zarezerwowane?

„Można powiedzieć, że Świnoujście i Kolberg są już zajęte. W Stolpmünde zostało już tylko kilka miejsc noclegowych” – wyjaśnia Konrad Goldon, dyrektor Polskiego Biura Turystyki BILD. Las Rugii (Darłowo) lub popełnić błąd (Midzyzdroje).

A także: „Również w Sopot W lecie wciąż łatwo jest znaleźć nocleg – „i to w dobrych cenach” – mówi ekspert ds. turystyki.

► Wskazówka dla entuzjastów biwakowania: mała bałtycka miejscowość ليeba – znana wielu jako stolica kempingów i przyczep kempingowych Polski i Oferuje dwa 4-gwiazdkowe i cztery 3-gwiazdkowe campingi.

► Jeśli chcesz wellness w Morzu Bałtyckim:Y&Spa „w Pobierowie – Z apartamentami nad stromym wybrzeżem i bardzo dobrym polsko-tajskim jedzeniem. Latem apartament kosztuje 74 EUR za osobę ze śniadaniem.


Polska oferuje również rowerzystom wiele do odkrycia – jak tutaj w Karpatach Zachodnich

Polska oferuje również rowerzystom wiele do odkrycia – jak tutaj w Karpatach ZachodnichZdjęcie: Siegfried Michael Wagner

Zwiedzaj Polskę na rowerze

BILD Wskazówka: Gdyby nie chodziło tylko o wakacje na plaży, byłyby Dunajec Wycieczki rowerowe (Dopływ Wisły w Karpatach Zachodnich) Rekomendacja.

z 640 EUR Od osoby na 1 tydzień z wypożyczeniem roweru, transferami, transferem bagażu, noclegiem, półpełnym wyżywieniem na jednej wycieczce, plus koszt przejazdu tylko do Krakowa – wygodnie i tanio, np. z Berlina pociągiem.


Jeden z wielu zamków w Dolinie Grunberger: Zamek Stonsdorf

Jeden z wielu zamków w dolinie Hirschberg: Zamek StonsdorfZdjęcie: PR

Wakacje w zamku

Miłośnicy zamków powinni zwiedzić Dolinę Zamków (Dolina Hershberger, północny Dolny Śląsk). Na przykład nieco ponad dwie godziny jazdy od Drezna.

► Zakwaterowanie w Zamek Lumnitz Dla 4-osobowej rodziny w przestronnym studio w sąsiednim budynku ze śniadaniem na tydzień, w tym anulowanie Covid 840 euro.

► lub czat Stonesdorf . Zamek: Pokój zamkowy z dostawką, ze śniadaniem na około tydzień أسبوع 915€.

READ  Unia Europejska dyskutuje, jak postępować z firmami, które wspierają Rosję w wojnie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Handel na giełdzie rozpoczyna się w środę, 28 lipca 2021

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Dniem giełdy będzie wtorek 11 stycznia 2022 r.

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Unia Europejska dyskutuje, jak postępować z firmami, które wspierają Rosję w wojnie

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending