Connect with us

Economy

XXL Szczyt Europy w Pradze: Razem przeciwko Putinowi

Published

on

XXL Szczyt Europy w Pradze: Razem przeciwko Putinowi

Stan: 07.10.2022 00:56

Nowy szczyt Europe XXL w Pradze miał na celu wysłanie jasnego sygnału na Kreml. Kiedy kraje UE mówią o przezwyciężeniu dzisiejszego kryzysu energetycznego, nie ma już zbytniej jedności.

Napisane przez Stefana Oberbacha, ARD Studio Bruksela

Był to oczekiwany sygnał dla Moskwy. 44 kraje europejskie stoją razem przeciwko rosyjskiej inwazji na Ukrainę, Władimir Putin jest odizolowany w Europie ze swoim jedynym sojusznikiem – Białorusią.

Najważniejszym przesłaniem dla Rosji jest to, że wspólnie potępiamy tę wojnę agresji i zapewniamy, że Ukraina nie przegra, ale może wygrać.

Stephen Oberbach
Studio ARD Bruksela

Tak powiedział holenderski premier Mark Rutte, który podobnie jak wielu innych uważał, że pierwsze spotkanie europejskiej grupy politycznej było sukcesem.

Nowy format „Europejska Wspólnota Polityczna” jako znak zjednoczonej Europy spotyka się w Pradze

Danko Hendrick, WDR, obecnie Praga, Daily Topics 22:15, 6 października 2022

Wszystko nie jest wiążące, ale jednak

W końcu było jasne, że ciekawość nowego formatu była większa niż sceptycyzm. Szczyt Europe XXL, bez agendy, bez presji konieczności osiągnięcia porozumienia. Zamiast tego wiele spotkań odbywa się w dużych i małych grupach. Wszystko nie jest wiążące, ale jednak.

Nawet szefowie rządów Azerbejdżanu i Armenii, którzy toczą wojnę swoich krajów, byli w tym samym pomieszczeniu do rozmów. Gospodarz Peter Fiala, premier Republiki Czeskiej, jest bardzo zadowolony z premiery.

Naszą wspólną misją było stworzenie platformy do rozmów o dalszej współpracy, wymiany pomysłów i wypracowania rozwiązań, jak przywrócić Europie bezpieczeństwo i dobrobyt. Myślę, że tak.

Kontynuować w Mołdawii. Kolejni gospodarze to Hiszpania i Wielka Brytania.

Dziś Unia Europejska skupia się na kryzysie energetycznym

Dziś Unia Europejska ponownie się zobowiązuje. Temat 1: Kryzys energetyczny, który obecnie zagraża również konkurencyjności europejskich firm, ponieważ np. gaz w Stanach Zjednoczonych czy Azji jest znacznie tańszy. Również w Europie istnieje pilna potrzeba cięcia kosztów i wszyscy się z tym zgadzają. „Musimy skupić się na dwóch rzeczach, którymi są „produkcja większej ilości czystej energii i dbanie o ceny” – mówi fińska premier Sanna Marin.

READ  „Zdobywanie doświadczenia”: Volkswagen rozszerza subskrypcje samochodów

Pytanie brzmi jak. Przewodnicząca Komisji von der Leyen proponuje wynegocjowanie obniżek z przyjaznymi krajami dostarczającymi gaz i ustalenie tymczasowego pułapu hurtowych cen zakupu, czego domaga się obecnie 15 krajów UE.

Przede wszystkim gaz używany do produkcji energii elektrycznej musi być tańszy, aby odciążyć gospodarstwo domowe i gospodarkę. Niektórzy obawiają się jednak o bezpieczeństwo dostaw, ponieważ dostawcy gazu mogą szukać klientów gdzie indziej, jeśli UE nałoży limit cenowy. Niemcy są sceptyczni, podobnie jak Holandia. „Ceny muszą spaść, ale w taki sposób, aby gazu było jeszcze wystarczająco dużo, by dotrzeć do Europy” – mówi premier Mark Rutte.

Niemiecki pakiet pomocowy w krytyce UE

Jest też niemiecki „Doppelwumms”. Pakiet pomocy o wartości 200 miliardów euro wywołał ostrą krytykę w Unii Europejskiej. Istnieje wielka obawa, że ​​w ten sposób Niemcy osiągną korzyści gospodarcze. Kanclerz Schultz odmawia.

Zaczęliśmy teraz wiele pociechy dla naszych rodaków. Wielu innych robi coś podobnego teraz iw nadchodzących latach.

Ale nie wszyscy tak to postrzegają. W sprawie premiera Łotwy Krisjanisa Karenza:

Każdy chce pomagać swoim współobywatelom i to robią, ale niemiecka gospodarka jest tak duża, że ​​dzięki tej pomocy można zniekształcić rynek wewnętrzny.

Nawet polski premier Mateusz Morawiecki ostrzegał przed niemieckimi dyktatami polityki energetycznej w Europie. Więc Olaf Schulz będzie miał wiele do wyjaśnienia. W końcu wsparcie pochodzi od Holendra Marka Rutte. „To poszczególne stany decydują się pomóc obywatelom”, mówi. „To jest prerogatywa narodowa”.

Mówiąc prostym językiem: każdy kraj może robić, co uważa za stosowne – i na co go stać.

XXL Szczyt Europy w Pradze

Stefan Oberbach, ARD Bruksela, 7 października 2022, godz. 1:08

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Published

on

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.

Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.

W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.

© dpa-infocom, dpa:240402-99-536222/2

READ  „Zdobywanie doświadczenia”: Volkswagen rozszerza subskrypcje samochodów
Continue Reading

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  Z Chin przyjechał pierwszy pociąg Fressnapf

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Miliony środków na produkcję Hüttenberger Handkäs | hessenschau.de

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Przerwa w szkole letniej Sudterol – Sudterol News

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Bond Crash?: Analitycy Citi ostrzegają: „Podwójny boom” w Niemczech stanowi poważne zagrożenie dla strefy euro | biuletyn Informacyjny

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Trending