Connect with us

Economy

Konin: znana monachijska sieć sklepów odzieżowych wita swoich nowych właścicieli

Published

on

  • ZThomas Schmidtutz

    Blisko

Dom mody Konen w Monachium może spojrzeć w przeszłość w długiej i bogatej w wydarzenia historii. Teraz tradycyjna firma jest w nowych rękach.

MONACHIUM – Tradycyjna firma Konen wita swoich nowych właścicieli w Monachium. Historia domu mody sięga 1871 roku do przemysłowego giganta Breuningera ze Stuttgartu. Prezes Breuningera, Holger Bleeker, powiedział w niedzielę, że kontrakty odpowiadające przejęciu firmy macierzystej Konen przy Sendlinger Strasse i luksemburskiej filii Brama zostały podpisane w czwartek. Merkur.de. Blaker zapewnił, że współpraca 700 pracowników w Koninie będzie kontynuowana. „Potrzebujemy takich wspaniałych ludzi”. (Śledź nasze relacje ekonomiczne na naszej stronie internetowej Strona firmowa na LinkedIn I dołącz do dyskusji.)

„Monachium jako miasto kosmopolityczne i Luksemburg jako atrakcyjne miejsca na całym świecie zawsze były ulubioną lokalizacją dla Brioningera” – powiedział Blecker. Dzięki „silnemu budowaniu marki, głębokim lokalnym korzeniom i bliskim relacjom z klientami, rodzinna firma Konen jest idealnym dodatkiem do naszego ugruntowanego portfolio biznesowego”.

Dom Mody Konen: Breuninger ma nadzieję, że do końca czerwca biuro kartelu dostanie zielone światło

Podkreślił, że posunięcie to nadal podlega zatwierdzeniu przez Federalne Biuro Kartelowe. Jedna nadzieja na podjęcie decyzji do końca czerwca. Blecker nie skomentował ceny zakupu w niedzielę. Prezydent Breuninger powiedział, że zgodzili się nie ujawniać. Blecker początkowo trzymał się z dala od innych planów w Monachium, odnosząc się do zbliżającego się dochodzenia antymonopolowego. Ale można sobie wyobrazić „integrację dwóch tradycyjnych nazw pod parasolem silnej marki Breuninger” – wyjaśnił Blecker.

Holger Bleeker: Szef domu mody w Stuttgarcie, Breuninger, chce nabyć tradycyjny Konen w Monachium.

© Firma

Dzięki przejęciu lokalizacji Konen przy Sendlinger Strasse i Bartringen w Luksemburgu Breuninger będzie miał w przyszłości łącznie 13 sklepów. Grupa, która do tej pory zatrudnia około 5500 pracowników, ma siedzibę w Stuttgarcie i inne sklepy m.in. w Norymberdze, Karlsruhe, Fryburgu, Lipsku, Erfurcie i Konigsallee w Düsseldorfie. Istnieje również dobrze prosperujący biznes internetowy. Oprócz rynku krajowego w Niemczech, firma ze Stuttgartu otworzyła w ostatnich latach własne oddziały internetowe w Austrii i Szwajcarii.

READ  Supermarket Zoff zakończony - Popularne produkty wracają na półki Rewe

Dom mody Konen: Breuninger Takeover zwiększa konkurencję w Monachium

Wraz z dołączeniem Szwabów do Konen, konkurencja w sektorze luksusowym i luksusowym w stolicy Bawarii prawdopodobnie zaostrzy się w przyszłości. Oprócz słynnego monachijskiego luksusowego domu towarowego Oberpollinger i Lodenfrey o zamożnych klientów walczą również tradycyjni sprzedawcy odzieży męskiej Hirmer i Ludwig Beck.

Centrum Monachium jest szczególnie dochodową lokalizacją w branży. Zgodnie z aktualnymi szacunkami Gesellschaft für Konsumforschung (GfK), region Wielkiego Monachium jest najsilniejszym finansowo regionem Niemiec ze średnią siłą nabywczą na mieszkańca wynoszącą 30 000 euro (patrz tabela). Ponadto, wraz ze spodziewanym zakończeniem epidemii korony, branża liczy na powrót turystów z Bliskiego Wschodu, Chin, Rosji i USA. Firma ze Stuttgartu też nie chce tego przegapić. „Monachium jest również bardzo atrakcyjne ze względu na odwiedzających” – powiedział Bleeker.

Z dobrymi obrotami w wysokości 860 milionów euro i nadwyżką w wysokości 19,8 miliona euro w roku przed Coroną 2019, Breuninger jest przemysłową masą ciężką. Jednak Szwabowie również ponieśli porażkę z powodu blokad związanych z koronawirusem. Trzeba się zmierzyć z „utratą sprzedaży zarówno w zeszłym, jak i tym roku w sektorze stacjonarnym rzędu trzycyfrowych milionów” – powiedział Blaker. Nawet rozwijający się biznes internetowy nie był w stanie w pełni tego zaabsorbować.

Dom mody Konen: Pandemia Corony dotyka tradycyjnego domu w Monachium

Tradycyjna monachijska firma Konin w ostatnim czasie mocno zainwestowała w rozwój swojego sklepu internetowego i obu sklepów. W 2019 roku przychody Konen Bekleidungshaus GmbH & Co. spadły. KG na około 3,5% do nieco poniżej 92 mln euro. Strata netto w 2019 roku wyniosła 1,82 miliona euro, po około 731000 euro w roku poprzednim. Na 2020 r. Konin początkowo liczył na wzrost sprzedaży i „nieznaczną” poprawę zysków, ale prognoza została odwołana z powodu pandemii Korony. „Masowa utrata sprzedaży” spowodowana tymczasowymi postojami powinna doprowadzić do „gwałtownego spadku sprzedaży i gwałtownego spadku zysków” w 2020 roku, zgodnie z prognozami rocznego sprawozdania finansowego za 2019 rok.

READ  Raport rynkowy: Indeks DAX wciąż rośnie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Raport rynkowy: Indeks DAX wciąż rośnie

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Euro am Sonntag: Energia: zawirowania w energetyce – korzyści dla inwestorów | biuletyn
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  17 listopada 2023 – Międzynarodowy Przegląd Prasy
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending