Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Klienci Sparkasse uważaj! Uważaj na nowe sztuczki

Niektórzy klienci Sparkasse są obecnie dotknięci oszustwem.

© Ina Fassbender / dpa

Oszuści próbują obecnie uzyskać dostęp do danych klientów Sparkasse za pomocą bezczelnego oszustwa: co możesz z tym zrobić

Zamek – Jeden z nich istnieje już od kilku miesięcy Niebezpieczny SMS, w którym odbiorca rzekomo otrzymał paczkę być poinformowanym. Jednak za tym kryje się oszustwo, które ma na celu nakłonienie użytkowników do zainstalowania złośliwego oprogramowania na swoich smartfonach.

W podobny sposób oszuści próbują obecnie uzyskać dostęp do wrażliwych danych z: bank oszczędnościowyDostęp klienta. Każdy, kto otrzyma SMS-a, jest proszony o kliknięcie łącza, co z kolei prowadzi do zainstalowania złośliwego oprogramowania.

Sparkasse: Klienci otrzymują fałszywe wiadomości tekstowe – oszustwa często działają w ten sam sposób

Jak donosi portal konsumencki Chip.de, oszukańcze wiadomości SMS mogą wyglądać tak: “Drogi kliencie Sparkasse, Twoja procedura TAN wygasła! Proszę odnowić procedurę TAN.” Ponadto dołączono link z informacją, że domniemani klienci Sparkasse muszą kliknąć, aby dać oszustom dostęp do danych osobowych. Często odbywa się to za pomocą zakamuflowanej aplikacji lub procesu rejestracji, którego ofiary nie identyfikują jako oszustwa.

Ponieważ wiadomości te można szybko dostosować, a ludzie często nabierają się na tego typu oszustwa, jest bardzo prawdopodobne, że w przyszłości ucierpią również klienci innych banków. Zasadniczo oszustwo to działa zawsze w ten sam sposób: problem jest opisany w wiadomości, jednak należy go rozwiązać w prosty sposób. Po tym następuje zaproszenie do zarejestrowania lub zainstalowania złośliwego oprogramowania. W miarę możliwości należy unikać obu.

Dotknięci klienci Sparkasse powinni zignorować SMS-y

Na szczęście klienci Sparkasse mogą się w tym przypadku stosunkowo łatwo zabezpieczyć: jeśli niespodziewanie otrzymasz SMS tego typu, należy go zignorować. Dzieje się tak, ponieważ bank jest bardzo mało prawdopodobne, aby kontaktował się ze swoimi klientami za pośrednictwem SMS-ów w sprawie danych osobowych, nieodebranych płatności lub podobnych spraw.

READ  Szczyt UE zobowiązuje się do konkretnych celów społecznych - Polska i Węgry blokują słowo „równość płci”

Jeśli zawiadomienie nadal wygląda poważnie, najlepiej skontaktować się z bankiem w razie wątpliwości i zapytać. Wtedy przynajmniej masz gwarancję, że nie padniesz ofiarą oszustwa. (Neil Akyon)