Era różowych „szmatek” powoli, ale nieuchronnie dobiega końca. Do 19 stycznia 2033 r. wszystkie prawa jazdy wydane przed 2013 r. zostaną odnowione. prawo jazdy zjednoczone w Unii Europejskiej. Mają one również wzór odporny na manipulacje.
Economy
Te winogrona muszą się pospieszyć
Stara „szmata” jest nieważna
:
Wymiana prawa jazdy: termin mija za kilka dni – kolej na te grupy urodzeń
A wkrótce około 43 miliony kierowców będzie musiało wymienić swoje stare „szmaty” na nowe prawa jazdy. Te grupy wiekowe powinny teraz obowiązywać:
Długi okres wymiany został zaplanowany tak, aby nie wszyscy kierowcy włamywali się do urzędów w tym samym czasie. W końcu praw jazdy jest ogromna ilość. Ponieważ około 15 milionów papierowych praw jazdy i około 28 milionów praw jazdy wydawanych na karty kredytowe wymaga odnowienia.
Okres pierwszej wymiany prawa jazdy już minął
Aby pierwsza grupa musiała wymienić prawo jazdy, termin upłynął już 19 stycznia 2022 r. Do tego czasu osoby urodzone w latach 1953-1958 musiały zmienić płatki.
Jednak ze względu na pandemię Korony i utrudnienia związane z umawianiem wizyt w urzędach termin ten został wydłużony do 19 lipca 2022 r. Od lipca jednak te grupy wiekowe powinny były wymieniać się prawami jazdy – w przeciwnym razie istnieje ryzyko upomnienia Cienki.
Kiedy muszę wymienić prawo jazdy?
Ustawodawca określił dwa etapy wymiany prawa jazdy. Zestaw 1: Prawa jazdy były wydawane do 31 grudnia 1998 r (Data zmiany zależy od roku urodzenia właściciela.)
- Termin transferu 19 stycznia 2022 – dla kohort urodzeniowych od 1953 do 1958
- Termin transferu 19 stycznia 2023 – dla kohort urodzeniowych od 1959 do 1964
- Termin przelewu 19 stycznia 2024 – dla kohort urodzeniowych od Od 1965 do 1970
- Termin wymiany to 19 stycznia 2025 – dla kohort urodzeniowych z r od 1971 r
- posiadacze prawa jazdy, przed 1953 r Urodzeni nie muszą początkowo wymieniać prawa jazdy. Muszą jedynie wymienić swoje prawa jazdy do 19 stycznia 2033 r. Według Departamentu Transportu ma to zapobiec wymianie, choć nie jest pewne, czy będą chcieli jeździć po 19 stycznia 2033 r.
Grupa 2: Prawa jazdy wydane 1 stycznia 1999 r. lub później (tutaj obowiązuje rok wydania)
- Termin wymiany 19 stycznia 2026 r. — dla lat wydania rozpoczynających się o godz 1999 do 2001
- Termin wymiany 19 stycznia 2027 r. — dla lat wydania rozpoczynających się o godz 2002 do 2004
- Termin wymiany upływa 19 stycznia 2028 r. – dla lat wydania rozpoczynających się od r 2005 do 2007
- Termin wymiany upływa 19 stycznia 2029 r. – za rok wystawienia 2008
- Termin wymiany upływa 19 stycznia 2030 r. – za rok wystawienia 2009
- Termin wymiany upływa 19 stycznia 2031 r. – za rok wystawienia 2010
- Termin wymiany upływa 19 stycznia 2032 r. – za rok wystawienia 2011
- Termin wymiany 19 stycznia 2033 r. – Dla lat wydania począwszy od 2012 do 2013
Termin wymiany prawa jazdy – czy teraz jest kara?
Każdy, kto nie wywiązuje się z obowiązku wymiany prawa jazdy i nadal prowadzi pojazd, podlega karze grzywny. Zgodnie z Katalogiem grzywien jazda w starym ubraniu jest uważana za jazdę bez ważnego prawa jazdy.
Możesz to zrobić, gdy ruch się zatrzyma 10 euro grzywny stają się wymagalne. To tylko ostrzeżenie o pieniądzach.
Osoby, z którymi nie skontaktowano się ani nie powiadomiono ich organu ds. praw jazdy, są również zobowiązane do zmiany prawa jazdy. Osoby te muszą same zadbać o informacje w prasie lub Internecie.
Tyle kosztuje wymiana prawa jazdy
Nowe prawo jazdy nie jest darmowe. W urzędach pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości około 25 euro. Należy również przedłożyć aktualne zdjęcia paszportowe biometryczne. To też generuje koszty.
Aby móc wymienić dokument prawa jazdy, aktualne prawo jazdy, zdjęcie biometryczne, 25 euroWymagany jest ważny dowód osobisty lub paszport.
Jeśli otrzymałeś swoje stare prawo jazdy od innego organu niż ten, który odpowiada za Twoje obecne miejsce zamieszkania, będziesz potrzebować również kopii swojej karty katalogowej. Można go przesłać do właściwego biura ds. praw jazdy. W zależności od sytuacji można go złożyć pocztą, telefonicznie lub online. Zależy to od postępu cyfrowego danego organu.
Kiedy wygasa nowe europejskie prawo jazdy?
W przeciwieństwie do starych „szmat”, nowe europejskie prawa jazdy mają datę ważności. Należy go odnawiać tak samo jak dowód osobisty czy paszport. Okres ważności wynosi 15 lat. Według Federalnego Departamentu Transportu uczyniłoby to go bardziej odpornym na podrabianie.
Nie jest jednak wymagane żadne nowe badanie lekarskie ani badanie zdolności do kierowania pojazdami. Jednak należy również dokonać aktualizacji nazw i nowego obrazu w dokumencie.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
Naciska
W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.
Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.
Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji
Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.
Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.
W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.
Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw
Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.
Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.
Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów
Z danych celnych wynika, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.
Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
Naciska
Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.
MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.
Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach
W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.
W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.
Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki
Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.
Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.
LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.
Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?
Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.
Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka
Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.
Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.
Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.
© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de