Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Konin: znana monachijska sieć sklepów odzieżowych wita swoich nowych właścicieli

  • ZThomas Schmidtutz

    Blisko

Dom mody Konen w Monachium może spojrzeć w przeszłość w długiej i bogatej w wydarzenia historii. Teraz tradycyjna firma jest w nowych rękach.

MONACHIUM – Tradycyjna firma Konen wita swoich nowych właścicieli w Monachium. Historia domu mody sięga 1871 roku do przemysłowego giganta Breuningera ze Stuttgartu. Prezes Breuningera, Holger Bleeker, powiedział w niedzielę, że kontrakty odpowiadające przejęciu firmy macierzystej Konen przy Sendlinger Strasse i luksemburskiej filii Brama zostały podpisane w czwartek. Merkur.de. Blaker zapewnił, że współpraca 700 pracowników w Koninie będzie kontynuowana. „Potrzebujemy takich wspaniałych ludzi”. (Śledź nasze relacje ekonomiczne na naszej stronie internetowej Strona firmowa na LinkedIn I dołącz do dyskusji.)

„Monachium jako miasto kosmopolityczne i Luksemburg jako atrakcyjne miejsca na całym świecie zawsze były ulubioną lokalizacją dla Brioningera” – powiedział Blecker. Dzięki „silnemu budowaniu marki, głębokim lokalnym korzeniom i bliskim relacjom z klientami, rodzinna firma Konen jest idealnym dodatkiem do naszego ugruntowanego portfolio biznesowego”.

Dom Mody Konen: Breuninger ma nadzieję, że do końca czerwca biuro kartelu dostanie zielone światło

Podkreślił, że posunięcie to nadal podlega zatwierdzeniu przez Federalne Biuro Kartelowe. Jedna nadzieja na podjęcie decyzji do końca czerwca. Blecker nie skomentował ceny zakupu w niedzielę. Prezydent Breuninger powiedział, że zgodzili się nie ujawniać. Blecker początkowo trzymał się z dala od innych planów w Monachium, odnosząc się do zbliżającego się dochodzenia antymonopolowego. Ale można sobie wyobrazić „integrację dwóch tradycyjnych nazw pod parasolem silnej marki Breuninger” – wyjaśnił Blecker.

Holger Bleeker: Szef domu mody w Stuttgarcie, Breuninger, chce nabyć tradycyjny Konen w Monachium.

© Firma

Dzięki przejęciu lokalizacji Konen przy Sendlinger Strasse i Bartringen w Luksemburgu Breuninger będzie miał w przyszłości łącznie 13 sklepów. Grupa, która do tej pory zatrudnia około 5500 pracowników, ma siedzibę w Stuttgarcie i inne sklepy m.in. w Norymberdze, Karlsruhe, Fryburgu, Lipsku, Erfurcie i Konigsallee w Düsseldorfie. Istnieje również dobrze prosperujący biznes internetowy. Oprócz rynku krajowego w Niemczech, firma ze Stuttgartu otworzyła w ostatnich latach własne oddziały internetowe w Austrii i Szwajcarii.

READ  Żegluga - Rostock - CI4 na szlaku śródziemnomorskim - gospodarka

Dom mody Konen: Breuninger Takeover zwiększa konkurencję w Monachium

Wraz z dołączeniem Szwabów do Konen, konkurencja w sektorze luksusowym i luksusowym w stolicy Bawarii prawdopodobnie zaostrzy się w przyszłości. Oprócz słynnego monachijskiego luksusowego domu towarowego Oberpollinger i Lodenfrey o zamożnych klientów walczą również tradycyjni sprzedawcy odzieży męskiej Hirmer i Ludwig Beck.

Centrum Monachium jest szczególnie dochodową lokalizacją w branży. Zgodnie z aktualnymi szacunkami Gesellschaft für Konsumforschung (GfK), region Wielkiego Monachium jest najsilniejszym finansowo regionem Niemiec ze średnią siłą nabywczą na mieszkańca wynoszącą 30 000 euro (patrz tabela). Ponadto, wraz ze spodziewanym zakończeniem epidemii korony, branża liczy na powrót turystów z Bliskiego Wschodu, Chin, Rosji i USA. Firma ze Stuttgartu też nie chce tego przegapić. „Monachium jest również bardzo atrakcyjne ze względu na odwiedzających” – powiedział Bleeker.

Z dobrymi obrotami w wysokości 860 milionów euro i nadwyżką w wysokości 19,8 miliona euro w roku przed Coroną 2019, Breuninger jest przemysłową masą ciężką. Jednak Szwabowie również ponieśli porażkę z powodu blokad związanych z koronawirusem. Trzeba się zmierzyć z „utratą sprzedaży zarówno w zeszłym, jak i tym roku w sektorze stacjonarnym rzędu trzycyfrowych milionów” – powiedział Blaker. Nawet rozwijający się biznes internetowy nie był w stanie w pełni tego zaabsorbować.

Dom mody Konen: Pandemia Corony dotyka tradycyjnego domu w Monachium

Tradycyjna monachijska firma Konin w ostatnim czasie mocno zainwestowała w rozwój swojego sklepu internetowego i obu sklepów. W 2019 roku przychody Konen Bekleidungshaus GmbH & Co. spadły. KG na około 3,5% do nieco poniżej 92 mln euro. Strata netto w 2019 roku wyniosła 1,82 miliona euro, po około 731000 euro w roku poprzednim. Na 2020 r. Konin początkowo liczył na wzrost sprzedaży i „nieznaczną” poprawę zysków, ale prognoza została odwołana z powodu pandemii Korony. „Masowa utrata sprzedaży” spowodowana tymczasowymi postojami powinna doprowadzić do „gwałtownego spadku sprzedaży i gwałtownego spadku zysków” w 2020 roku, zgodnie z prognozami rocznego sprawozdania finansowego za 2019 rok.

READ  Pomimo rekordowego nastroju na Wall Street: akcje Curevac i Biontech wahały się