Connect with us

Economy

Ile pieniędzy naprawdę możemy zaoszczędzić w 2022 roku?

Published

on

Ile pieniędzy naprawdę możemy zaoszczędzić w 2022 roku?
  1. Strona główna
  2. konsument

kreatura:

do: Enas Bur

Czarny piątek to zakupy, oszczędzanie i targowanie się. Bo co roku – jak sugeruje wielu detalistów – w kluczowym terminie powinny być duże przeceny. Badanie cen pokazuje, jak to się kończy.

Monachium – tak jest od lat Czarny Piątek To jest jak impreza zakupowa, aby zaoszczędzić pieniądze. Pierwotnie jest to wynalazek amerykański. Ale teraz scena zakupów jest dostępna również w Niemczech i wielu innych krajach. I mimo inflacji i utraty siły nabywczej wśród klientów niemieccy detaliści spodziewają się dobrego biznesu wokół „świątecznych zakupów”.

powiedział Stefan Tromp, zastępca dyrektora generalnego HDE Handelsblatt. „Wielu klientów jest teraz bardziej skłonnych szukać okazji i chce skorzystać z dwudniowych ofert”.

Tydzień Czarnego Piątku: Ile pieniędzy możesz zaoszczędzić? „średnio tylko pięć procent”

Czarny piątek – czy sprzedawcy podnoszą ceny przed bitwą rabatową i ile pieniędzy faktycznie można zaoszczędzić. (ikoniczny obraz) © Westlight / IMAGO-Images

Aby dowiedzieć się, ile klienci mogą naprawdę zaoszczędzić, robiąc zakupy online w Czarny piątek, portal Idealo.de Przeprowadził obszerne badanie cen na podstawie własnych danych. Przeanalizowano 100 najpopularniejszych kategorii produktów z poprzedniego roku – Czarny piątek 2021 – i dokładnie zbadano zmiany cen dla prawie 10 000 produktów od prawie 3000 sprzedawców detalicznych. pod tym Oferty Black Friday na smartfony lub produkty HiFi.

Rezultat: 62 procent produktów było tańszych w Czarny piątek niż w październiku. Pisze: „Jednak średnio oszczędności w Czarny piątek wynoszą tylko pięć procent”. Idealo.de. Prawie co piąta wyprzedaż w Czarny piątek została przeceniona o ponad 20 procent. Nie oznacza to jednak, że łowcy okazji nie mogą odpowiednio oszczędzać na poszczególnych kategoriach produktów.

Oferty na Czarny piątek: Klienci uważają, że mogą zaoszczędzić do 20 procent

W końcu 43 procent niemieckich kupujących online uważa, że ​​w zeszły piątek zaoszczędzili średnio od 11 do 20 procent, zgodnie z wynikami badania cen. Nic dziwnego, w końcu w Czarny piątek niezliczeni detaliści ogłaszają co roku głębokie rabaty i ekskluzywne oferty cenowe. Przynajmniej internet jest pełen wyskakujących okienek i banerów z okazyjnymi cenami.

READ  Dotyczy to klientów kas oszczędnościowych i Volksbanków

Zaoszczędź pieniądze w Czarny piątek 2022 – jeden procent na smartfonach, dziewięć procent na laptopach i do jedenastu procent na telewizorach

Można było zaprezentować blisko 10 000 przetestowanych produktów w najpopularniejszych kategoriach. Ale średnie oszczędności były raczej niewielkie, szczególnie w pięciu najpopularniejszych kategoriach na Czarny piątek 2021. „Dzięki smartfonom można zaoszczędzić średnio tylko jeden procent” – napisali testerzy. „Zniżki na laptopy i odkurzacze również były jednocyfrowe. Tylko telewizory i inteligentne zegarki oferują wyższą zniżkę do 11 procent”. zniżka w wysokości dziesięciu euro przy jednoprocentowej zniżce.

Tutaj znajdziesz najlepsze Oferty na czarny piątek i czarny tydzień.

Zaoszczędź w Czarny piątek — można uzyskać dobre oferty na technologię i akcesoria do gier

Ale ogólnie rzecz biorąc, testerzy stwierdzili, że w 2021 roku możliwe są dobre transakcje. Średnie oszczędności były szczególnie wysokie w kategoriach z sektora elektronicznego. „Na przykład istniały znaczne rabaty procentowe na kamery bezpieczeństwa (-16 procent), gry na PS4 (-16 procent) lub zestawy słuchawkowe do gier (-14 procent).” Nawet kupując telewizory, kamery systemowe lub laptopy, będziesz mieć średnio 50, możesz zaoszczędzić do 140 euro.

Interesujące oferty oferuje sprzedawca elektroniki Media Markt. Każdy, kto szuka w Internecie, może z wyprzedzeniem sprawdzić w sklepie elektronicznym MediaMarkt, czy żądany produkt jest dostępny. Wyraźna przewaga nad lokalnym handlem.

Czy detaliści podnoszą ceny przed Czarnym Piątkiem, aby później dać więcej rabatów?

Kontynuuje się myśl, że jeden z pozostałych detalistów podniesie ceny na krótko przed Czarnym Piątkiem. Aby oferować rzekome oferty tylko w dniu samego wydarzenia. testerzy z Idealo.de Nie można tego potwierdzić na podstawie ocenionych danych. Prawdą jest raczej coś przeciwnego: „W przypadku większości kategorii produktów ceny faktycznie spadają w tygodniach poprzedzających Czarny piątek, a następnie ponownie rosną nieco po dniu wydarzenia lub po Cyberponiedziałku”. Czarny piątek jest szczególnie dobry do uzyskiwania dobrych okazji. „Ogólnie rzecz biorąc, nasze badanie cen wykazało, że w 61 ze 100 analizowanych kategorii rzeczywiście były dni w listopadzie, kiedy można było uzyskać więcej oszczędności niż w dniu samej transakcji”.

READ  Krefeld / Gelsenkirchen: sieć taniej odzieży Primark zamyka cztery oddziały | regionalny
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Dotyczy to klientów kas oszczędnościowych i Volksbanków

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Krefeld / Gelsenkirchen: sieć taniej odzieży Primark zamyka cztery oddziały | regionalny

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Sezon dywidendowy 2022: Dywidendy od spółek DAX: Akcje DAX mogą być opłacalne dla fanów dywidendy | biuletyn

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending