Connect with us

Economy

Sezon dywidendowy 2022: Dywidendy od spółek DAX: Akcje DAX mogą być opłacalne dla fanów dywidendy | biuletyn

Published

on

Sezon dywidendowy 2022: Dywidendy od spółek DAX: Akcje DAX mogą być opłacalne dla fanów dywidendy |  biuletyn

• Prawie wszystkie spółki DAX wypłacają dywidendy
• Skup akcji pokazuje sytuację ekonomiczną spółek DAX
• Zaznaczono kierunek wiatru

Sezon sprawozdawczy dobiegł końca, a dywidendy uregulowały się po dorocznych walnych zgromadzeniach. Szacuje się, że 6 spółek z DAX, MDAX, TecDax i SDAX wypłaciło niższe dywidendy w porównaniu do roku poprzedniego, 43 spółki utrzymały dywidendę na poziomie z poprzedniego roku, a 108 spółek zwiększyło dywidendę w porównaniu do roku poprzedniego – czasami znacząco. Szacuje się, że prawie wszystkie 40 spółek DAX wypłaci dywidendy w 2022 r., z czego 24 w przyrostach.

Szacuje się, że dystrybucja przez firmy DAX o wartości 46 miliardów euro bije wszelkie rekordy w porównaniu z poprzednim rokiem, przy wzroście o 40 procent. W 2022 r. wielu inwestorów skupi się na wyjściu z pandemii i kryzysu wywołanego wojną na Ukrainie. Jednak konsekwencje wojny Ukrainy dla spółek DAX nie są jeszcze odzwierciedlone w bilansach z 2021 roku. Analitycy Ernst & Young postrzegają eksport i udział w Azji jako główne czynniki sukcesu spółek DAX. Oprócz sukcesów korporacyjnych, takich jak zwiększona wydajność czy działania na rzecz oszczędności kosztów, decydującym czynnikiem jest również wielkość indeksu DAX. Od września 2021 r. w czołowym niemieckim indeksie znalazło się kolejne 10 spółek.

Siemens rozpoczął sezon dywidendowy 2022 swoim dorocznym walnym zgromadzeniem w lutym (rok finansowy Siemensa kończy się we wrześniu). Inwestorzy otrzymają 3,2 miliarda euro, nowy rekord dla firmy, ponieważ Siemens Healthineers zapłaci swoim udziałowcom kwotę owoc 1,69%.

Pięć największych zwrotów dywidendy

Oczekuje się, że spółkami DAX o najwyższej stopie dywidendy będą: Mercedes-Benz (7,88%), BMW (7,34%), Covestro (7,45%), BASF (6,52%) i Allianz (4,95%).

Według badania przeprowadzonego w 2021 r. przez firmę audytorską i konsultingową Ernst & Young, producenci samochodów byli w stanie osiągnąć znacznie wyższe marże zysku pomimo kryzysu chipowego. Za Teslą (12,1 proc.) uplasowali się niemieccy producenci samochodów Mercedes-Benz i BMW, po 12 proc. Oczekuje się, że Mercedes-Benz (dawniej Daimler) wypłaci dywidendę w wysokości 5,00 euro na akcję, co stanowi wzrost o ponad 270 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W przypadku BMW analitycy spodziewają się średniej ceny docelowej na poziomie 112,55 euro, co odpowiada oczekiwanemu wzrostowi o około 36 euro w stosunku do obecnego poziomu XETRA. Dywidendę do wypłaty w 2022 r. szacuje się na imponujące 5,80 euro w porównaniu do 1,90 euro w 2021 r. Producent samochodów z Wolfsburga wypłaca również wysokie dywidendy (4,80 proc. przy 7,56 euro).

READ  Wybory do Bundestagu: tego świat oczekuje od Niemiec | Polityka

„Zamierzamy wypłacić jak dotąd najwyższą dywidendę” – powiedział dyrektor finansowy Covestro Thomas Toepfer w rozmowie z Euro am Sunday o wypłacie za rekordowy rok 2021. Spółka, która wyłoniła się z dawnego dywizji chemicznej Grupy Bayer i została włączona do DAX od marca 2018 roku, jest przygotowywana w przyszłości, że będziemy coraz częściej wykorzystywać wodór do produkcji podstawowych produktów do pianek sztywnych i elastycznych. Podczas gdy większość analityków spodziewa się, że Covestro osiągnie umiarkowane tempo wzrostu w ciągu najbliższych dwóch lat, Toepfer dostrzega znaczny potencjał wzrostu dla firmy, zwłaszcza gdy branża motoryzacyjna przeżywa nowy boom.

Według szacunków BASF wypłaci dywidendę w wysokości 3,40 euro w 2022 r., co stanowi wzrost o 10 centów w stosunku do roku poprzedniego. Grupa z Ludwigshafen zamknęła czwarty kwartał 2021 roku spadkiem sprzedaży o 19,57 procent. Niedawno Martin Brudermüller, szef BASF, ostrzegał w prasie przed unijnym zakazem importu rosyjskiego gazu i fatalnymi konsekwencjami dla niemieckiej gospodarki oraz obawiał się znacznych cięć produkcji, m.in. w głównym zakładzie w Ludwigshafen.

Zwiększ zyski i odkup akcje spółek DAX

Skup akcji jest obecnie ważnym tematem dla spółek DAX: spółki z wiodącego niemieckiego indeksu przeznaczyły na skup akcji ponad 25 miliardów euro. Dzięki wzrostowi zarobków w 2021 r. wiele osób przeżywa kluczową fazę finansową. Ponad 30 procent firm DAX uruchomiło program dopasowywania.
BASF odkupił już 2,9 mln euro akcji w lutym 2022 r., ponieważ firma uważa, że ​​akcje są niedowartościowane. Do końca przyszłego roku w skup akcji zostanie zainwestowanych do 3 miliardów euro, aby ustabilizować akcje. Allianz uruchomił również program skupu akcji. Inwestorzy mogą spodziewać się wypłaty 10,80 euro od firmy ubezpieczeniowej w 2022 roku (9,60 euro w roku poprzednim). Akcje otrzymały średnią cenę docelową w wysokości 259,50 euro, czyli o około 45 euro wyższą niż obecnie handlowana za pośrednictwem XETRA.

Oprócz producenta samochodów BMW, który na dorocznym walnym zgromadzeniu chce uzyskać zgodę na skup akcji własnych po raz pierwszy od 17 lat, Adidas stara się również o wdrożenie ofensywnego programu o wartości czterech miliardów euro. Oczekiwane dochody z udziałów w adidas wyniosą 3,20 euro w 2022 roku, czyli o 20 centów więcej niż w 2021 roku.
W 2022 roku Deutsche Bank po raz pierwszy wypłaci dywidendę w łącznej wysokości 700 milionów euro (0,20 euro na akcję). Według Süddeutsche Zeitung jest to pierwszy krok do wypłacenia akcjonariuszom w ciągu najbliższych kilku lat łącznie pięciu miliardów euro. W styczniu rada dyrektorów ogłosiła już duży program wykupu akcji o wartości 300 mln euro.

READ  Martwy samolot przetrwa Corona: Super jumbo A380 startuje ponownie

Reasekurator monachijski wykazuje również kombinację wysokich zysków (4,53 procent, 11,00 euro na akcję), umiarkowanego wzrostu, dobrych zwrotów i wykupu akcji. Reasekurator spodziewa się również umiarkowanego wzrostu w długim okresie.

Linde idzie o krok dalej: specjalista od gazów przemysłowych uruchamia program wykupu o wartości około 10 miliardów euro. Średnia cena docelowa akcji wynosi 314,17 euro, czyli około 6 procent powyżej obecnej ceny (stan na 5 kwietnia 2022 r.). ten zwrot zysku Oczekuje się, że w 2022 r. wyniesie 1,45 procent (4,68 euro).

Brak lub tylko niewielkie wzrosty zysków

W Henklach (1,85 euro) i Bayerze (2,0 euro) wypłaty dywidendy utrzymują się na poziomie z poprzedniego roku. Henkel był ostatnio pod presją ze względu na ciągłą ingerencję w Rosji, pomimo wojny na Ukrainie. Na dorocznym walnym zgromadzeniu zatwierdzono dywidendę w wysokości 1,83 euro na akcję zwykłą i 1,85 euro na akcję uprzywilejowaną, a w 2021 r. Airbus i Continental nie wypłaciły żadnej dywidendy. W 2022 r. Airbus pozostanie daleko w tyle za średnią stopą dywidendy w sektorze lotniczym 1,35 procent (1,50 euro za akcję). Producent opon Continental osiągnął zysk za ostatni rok obrotowy, podczas gdy rok poprzedni nadal wykazywał ujemny wynik netto; Oczekuje się dywidendy w wysokości 3,33 procent (2,20 euro na akcję).

Niewielkich wzrostów dywidend w porównaniu z poprzednim rokiem można spodziewać się w przypadku następujących akcji: RWE (2,29 proc. po 0,90 euro, wzrost o 5,9 proc.), Symrise (0,94 proc. po 1,02 euro, wzrost o 5,2 proc.), Fresenius (2,77) proc. euro, wzrost o 4,5 procent), Fresenius Medical Care (2,22 procent, przy 1,35 euro, wzrost o 0,75 procent) i Deutsche Telekom (3,71 procent, przy 0,64 euro, wzrost o 6,7 procent).

Firma Fresenius Medical Care, świadcząca usługi dializ, podjęła decydujący krok w swojej strategii rozwoju i celach finansowych na rok 2025 w Ameryce Północnej, ustanawiając nową, opartą na wartościach firmę zajmującą się leczeniem nerek. Grupa Fresenius Healthcare rozwija się również na rynku północnoamerykańskim dzięki przejęciu firmy zajmującej się terapiami infuzyjnymi dla swojego oddziału farmaceutycznego Kabi.

Wspinacze i wspinacze DAX

Podczas gdy Beiersdorf i Siemens Energy zostały obniżone przez niemiecką giełdę do MDAX, Daimler Truck i Hannover Re (dystrybucja 5,75 euro, z 3,77 procentami w środku) zostały niedawno podniesione do wiodącego indeksu.

Daimler Tuck odłączył się od macierzystej spółki Mercedes-Benz pod koniec 2021 r. i jest notowany na giełdzie, awansując w lutym na pierwsze miejsce w indeksie drugiego rzędu, a następnie w marcu włączając producenta ciężarówek do wiodącego indeksu. Stopa dywidendy jest stosunkowo wysoka i wynosi 4,78 procent (1,20 euro).

READ  Remake Wiedźmina: CD Projekt Red ogłasza nowe wydanie

Po zmianie wskaźnika zarówno wspinacze, jak i wspinacze są średnio gorsi od wskaźnika wiodącego, dlatego ekspert branżowy Sven Lehmann nie może dać rekomendacji kupna nowicjuszom na DAX. „Z historycznego punktu widzenia nie warto kupować promotorów ani popychaczy”. Według Deutsche Börse kolejny okresowy przegląd spółek DAX zaplanowany jest na 3 czerwca 2022 r.

dobre zyski

Inwestorzy z Vonovia (3,84% za 1,66 euro), Deutsche Post (4,24% za 1,80 euro), E.ON (4,71% za 0,99 euro, wzrost o 4,3%) i HeidelbergCement (4,61% za 2,40 euro).

Deutsche Post udało się zwiększyć zysk operacyjny do prawie 8 miliardów euro w 2021 roku, znacznie przekraczając własne oczekiwania. Dostawca usług pocztowych ogłosił również program wykupu akcji o wartości miliardów. Małe i średnie dywidendy są wypłacane od 0,3 do 2,9 procent w Porsche (2,90 procent za 2,56 euro), Merck (0,97 procent za 1,85 euro), MTU Aero Engines (1,01 procent za 2,10 euro), Puma (0,94 procent za 0,72 euro). ), Deutsche Boerse (1,94 procent za 3,20 euro), SAP (2,46 procent za 2,45 euro), Printage (0,2 procent za 1,45 euro), Infineon (0,98 procent za 0,30) i Sartorius (0,37 procent za 1,46 euro).

Rok 2021 okazał się dla Brenntagu rekordowy, ponieważ dystrybutor chemii zwiększył sprzedaż o ponad 23 procent. Kompleksowa naprawa firmy została ogłoszona wraz z „Projektem Brenntag” na początku zeszłego roku. Z drugiej strony, SAP jest nadal pod presją po odejściu wieloletniego CFO Mucic i zwiększonej konkurencji ze strony USA. Przy dwucyfrowych stratach cenowych od początku roku, udział pakietu oprogramowania opartego na Walldorf jest jedną ze słabszych wartości DAX.

Delivery Hero, Hello Fresh, Quiagen i Zalando nie planują żadnych dywidend w roku podatkowym 2021.

redakcja finanzen.net

Ten tekst ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej. finanzen.net GmbH wyklucza jakiekolwiek roszczenia regresowe.

Wybrane produkty dźwigniowe w adidasDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Wystarczy, że wybierzesz pożądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie produkty w adidas

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o adidas

Źródła obrazu: FrankHH/Shutterstock.com, DANIEL ROLAND/AFP/Getty Images

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jak dotąd 630 upadłości: masowo bankrutują firmy z branży nieruchomości

Published

on

Jak dotąd 630 upadłości: masowo bankrutują firmy z branży nieruchomości
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Branża nieruchomości walczy o przetrwanie. Wraz ze wzrostem liczby upadłości rośnie niepewność: kto będzie następny?

Berlin – Niemiecki przemysł budowlany znajduje się pod ogromną presją. Napięcie jest zauważalne we wszystkich obszarach. Po tym jak w zeszłym roku pierwsi deweloperzy projektu zmuszeni byli zwrócić się do sądu upadłościowego z powodu braku wniosków, obecnie dotknięte są nim również obszary znajdujące się w dalszej części łańcucha dostaw. W szczególności upadłość dużej spółki z branży nieruchomości Deutsche Invest Immobilien (Dii), która w marcu stała się spółką publiczną. Wstrząsnęło to branżą i spowodowało większą niepewność. Pytanie, które zadaje sobie każdy: Czy będziemy następni?

Ekskluzywna bieżąca analiza przeprowadzona przez firmę konsultingową Falkensteg w zakresie zarządzania IPPEN.MEDIA Wynika z niego, że tylko w pierwszym kwartale 2024 roku upadłość musiało ogłosić 630 firm z branży nieruchomości. Oznacza to wzrost o 18,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim i 17,3 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. W całym 2023 roku 1997 firm z branży nieruchomości w Niemczech zostało zmuszonych do ogłoszenia upadłości.

Kryzys budowlany potrwa do 2026 r.: liczba upadłości wzrośnie dwucyfrowo.

„Spodziewam się w tym roku co najmniej 10% wzrostu liczby upadłości” – prognozuje Christian Albers, dyrektor ds. nieruchomości w Falkenstig. „Przetrwanie do 25. roku życia było modnym hasłem w 2023 r. w sektorze nieruchomości” – dodaje. Jednak mantra wytrwałości może trwać dłużej, niż oczekuje branża. Kryzys będzie trwał do 2026 r., zanim zmiana stanie się wyraźna.

Według Falkensteega fala bankructw szczególnie dotyka duże firmy, których roczna sprzedaż przekracza dziesięć milionów euro. W całym 2023 roku w sektorze nieruchomości doszło do 31 poważnych upadłości. W pierwszym kwartale 2024 roku było ich już 21, ale w pierwszym kwartale 2023 roku było ich już tylko sześć. „Teraz pytanie brzmi, czy inwestowanie w Niemczech ma sens, ponieważ warunki ramowe dla projektów długoterminowych są bardzo niepewne” – mówi Albers.

READ  Rezerwy i nadwyżki: tak Putin doprowadził rosyjską gospodarkę do wojny

Wyjaśnia dalej: „Spadek zamówień mocno uderzy w firmy budowlane, ponieważ nie będą one już w stanie w pełni wykorzystywać swoich pracowników i dostosowywać w odpowiednim czasie kosztów strukturalnych, aby działać z zyskiem. Kryzys osiągnął jeszcze wyższy poziom sektora nieruchomości i budownictwa, a „końca nie widać”.

Sygnalizacja świetlna niepokoi inwestorów z branży budowlanej

Obecny kryzys budowlany jest jak burza doskonała: od 2020 r. koszty budowy mieszkań wzrosły o 45%, co sprawia, że ​​tworzenie niedrogich mieszkań jest prawie niemożliwe, chyba że budowa będzie finansowana. Jednakże rząd sygnalizacji świetlnej pozwolił na wygaśnięcie ważnych programów finansowania, takich jak finansowanie KfW 55, w krótkim czasie i nie zapewnił terminowej wymiany. To zniechęciło inwestorów i do dziś powoduje ogromną niepewność. Ponadto Europejski Bank Centralny w walce z inflacją znacznie podniósł podstawowe stopy procentowe, co sprawia, że ​​dla większości osób zakup domu jednorodzinnego jest nierealny. Wszystko to oznacza, że ​​w tej chwili nic się nie wydarzy.

Kryzys budowlany powoduje falę bankructw w branży budowlanej. © Imago/Christoph Hardt

Thomas Reimann, dyrektor generalny ALEA Hoch- und Industriebau GmbH, skomentował to w swoim przemówieniu na spotkaniu branżowym Immotalk w Zły Vilbel W ubiegłym tygodniu: „Nie możemy i nie chcemy w dalszym ciągu przekazywać tak wielu złych wiadomości”. Dodał: „W lutym byliśmy świadkami spadku liczby pozwoleń na budowę o dobre 18 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Do lutego zatwierdzono jedynie 35 000 mieszkań. W styczniu i lutym 2023 r. mieszkań było jeszcze 44,2 tys., a w latach ubiegłych było ich około 58 tys.”.

Pompy ciepła i firmy produkujące energię słoneczną zapewniają boom

Christian Albers nadzieję dla branży nieruchomości widzi w firmach zajmujących się odnową energii, takich jak inżynierowie ciepłownicy, firmy zajmujące się fotowoltaiką i przedsiębiorstwa rzemieślnicze z tych dziedzin. Dodaje, że „prawie nie było bankructw” także w budownictwie magazynowo-logistycznym i przemysłowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

READ  Wybory do Bundestagu: tego świat oczekuje od Niemiec | Polityka

Z analizy Falkensteega wynika także, że wzrosła liczba upadłości poza sektorem nieruchomości. We wszystkich branżach i rozmiarach firm w pierwszym kwartale 2024 r. miało miejsce łącznie 4520 upadłości.Oznacza to wzrost o 12,6 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i 25,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Continue Reading

Economy

Wycofanie z Aldi – istnieje ryzyko zakażenia salmonellą

Published

on

Wycofanie z Aldi – istnieje ryzyko zakażenia salmonellą
  1. spieszyć się
  2. konsument

Naciska

Rabat pamięta organiczne nasiona słonecznika. W ramach kontroli w jednej próbce wykryto Salmonellę.

WAŻNE – Do odmiany sałatkowej zalicza się również nasiona słonecznika. Konsumenci powinni jednak zachować ostrożność podczas jego przygotowywania – przynajmniej jeśli nasiona słonecznika trafiają do miski jako składnik. Ponieważ dyskont Aldi wycofał odpowiedni produkt. Powód: Istnieje ryzyko zakażenia salmonellą.

Aldi wycofuje nasiona słonecznika, co ma wpływ na niektóre preferowane przez niego daktyle

Nasiona słonecznika są bogate w białko i są zdrowym źródłem składników odżywczych. Klienci będą jednak musieli teraz bliżej przyjrzeć się produktowi, który Aldi ma w swojej ofercie. Jak dyskont wie, dostawca „Estyria Naturprodukte GmbH” rozpoczął wycofywanie następujących towarów:

  • Produkt: Nasiona słonecznika Gotbio 650 gramów
  • Najlepiej spożyć przed: 03.2025
  • Płatność: 23007616/1
Dostawca wycofał organiczne nasiona słonecznika. © Productwarning.eu

Według doniesień podczas badania w próbce wykryto salmonellę. Salmonella może powodować choroby żołądkowo-jelitowe, takie jak biegunka, a także objawy grypopodobne, takie jak ból głowy i gorączka. Dlatego też nie należy spożywać wyżej wymienionej substancji. Mówią, że cena zakupu zostanie zwrócona w oddziałach – nawet bez przedstawienia paragonu.

Nie ma to wpływu na inne daty przydatności do spożycia i partie nasion słonecznika

Ogólne wycofanie nie ma wpływu na inne daty przydatności do spożycia i płatności za artykuł, inne artykuły od dostawcy i inne artykuły marki „GutBio” sprzedawane w Aldi.

W jednym z produktów Rewe's podejrzewano także salmonellę. Jednak bakterie nie zawsze powodują wycofanie produktu. W wielu sklepach istniało ryzyko, że szpinak może zawierać opiłki metalu.

READ  Martwy samolot przetrwa Corona: Super jumbo A380 startuje ponownie
Continue Reading

Economy

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Published

on

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, zaprezentuje futurystyczny wygląd na wystawie samochodowej w Pekinie „SUV zupełnie nowej generacji”. ID.Code, opracowany wspólnie przez zespoły w Chinach i Europie, to „Witamy chińskich klientów Volkswagena”, Spółka ogłosiła 24 kwietnia 2024 r. Studium koncepcyjne już istnieje „Konsekwentnie zaprojektowany do w pełni zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4”. VW chce także do 2027 roku wprowadzić na rynek w Chinach pięć modeli submarki ID.UX.






Volkswagen znalazł się w Chinach pod presją ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich dostawców, szczególnie w obszarze samochodów elektrycznych. „Ceny stale spadają, a konkurencja staje się coraz trudniejsza”.Ralf Brandstätter, który kieruje chińskim oddziałem Volkswagena, powiedział niemieckiej agencji informacyjnej DPA na krótko przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Pekinie. Chiński BYD sprzedaje obecnie w swoim kraju więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych niż Volkswagen.

Logiczne wydaje się zatem, że Volkswagen chciałby w większym stopniu odpowiadać na pragnienia klientów w Chinach poprzez design i technologię. Prace nad konwencjonalnymi samochodami z silnikami spalinowymi są w dalszym ciągu zarezerwowane dla Volkswagena „Bardzo opłacalne” On jest. Jednak jeśli chodzi szczególnie o samochody elektryczne, Chińczycy preferują lokalnych dostawców lub Teslę.

Mnóstwo cyfrowych dzwonków i gwizdków

Nic więc dziwnego, że ID.Code ma wiele cyfrowych wodotrysków. Samochód koncepcyjny to pierwszy samochód Volkswagena, „Ten, kto komunikuje się i wchodzi w pełną interakcję ze swoim otoczeniem poprzez swój wygląd zewnętrzny”.. Ponieważ ID.Code jest zrozumiały „Nie tylko jako samochód, ale także jako cyfrowy awatar, który wchodzi w interakcję z innymi użytkownikami dróg i zapewnia właścicielom bogactwo informacji i opinii”..




READ  Niemcy przygotowują się na uchodźców z Ukrainy


Podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Volkswagen prezentuje studium koncepcyjne dedykowane chińskim klientom. (Zdjęcie: Volkswagen) [1/9]

ID.Code jest właściwie zaprojektowany do jazdy autonomicznej na poziomie 4. (Zdjęcie: Volkswagen) [2/9]

VW nazywa ID.Code SUV-em, ale wygląda bardziej płasko niż kombi. (Zdjęcie: Volkswagen) [3/9]

ID.Code ma elektrycznie sterowane drzwi bez uchwytów i cyfrowe lusterka zewnętrzne. (Zdjęcie: Volkswagen) [4/9]

Dachowy moduł fotowoltaiczny ma za zadanie zaspokoić zapotrzebowanie pojazdu elektrycznego na energię elektryczną. (Zdjęcie: Volkswagen) [5/9]

Żeton identyfikacyjny musi mieć niski opór powietrza. (Zdjęcie: Volkswagen) [6/9]

Kompaktowy robot próżniowy Lupo będzie dostępny dla kodu ID. (Rysunek: Volkswagen) [7/9]

To powinno wyczyścić samochód w trybie czyszczenia. (Rysunek: Volkswagen) [8/9]

Volkswagen zaproponował także wersję GTI. (Rysunek: Volkswagen) [9/9]


Symbol identyfikacyjny na przedniej części wyposażony jest w inteligentny system oświetlenia. Volkswagen nazywa ten typ chmur świetlnych 3D Interactive Eyes „Wiązka światła pod przednią osłoną”. Obejmuje to również wyświetlacz LED w częściowo przezroczystej części przedniej. Kiedy zbliża się kierowca lub autoryzowany użytkownik, ID.Code zaczyna działać „Wizualny i dźwiękowy scenariusz powitalny, który bezpośrednio dostarcza kierowcy i gościom aktualnej prognozy pogody na najbliższe dwie godziny”..

Największą innowacją jest jednak jazda autonomiczna z automatyzacją poziomu 4.


Continue Reading

Trending