Connect with us

Economy

Klasyczna kiełbasa dostępna jest teraz wyłącznie w wersji wegetariańskiej: firma widzi „długoterminowy rozwój”

Published

on

Klasyczna kiełbasa dostępna jest teraz wyłącznie w wersji wegetariańskiej: firma widzi „długoterminowy rozwój”
  1. Strona główna
  2. konsument

Stojak na kiełbasy i mięsa w supermarkecie w Hamburgu. (Awatar) © IMAGO/Lobeca

Roślinne zamienniki mięsa są bardzo popularne wśród wielu osób. Producent kiełbas nie produkuje już tylko mięsnej wersji prawdziwego „klasyka”.

Bad Zwischenahn – jest bardzo popularny wśród wielu osób, ale inni nie rozumieją znaczenia produktu: wegetariańskie wersje produktów mięsnych czasami wywołują bardzo podzielone reakcje i często wywołują ożywione dyskusje. Rügenwalder Mühle w pełni wspiera swoje produkty roślinne i teraz podejmuje radykalny krok.

Firma z Dolnej Saksonii nie będzie w przyszłości produkować klasycznej kiełbasy „Schinken Spicker” w wersji mięsnej. Firma stwierdziła, że ​​chce „dawać więcej miejsca swoim produktom wegetariańskim i wegańskim”. Według firmy miłośnicy wieprzowiny mogą (i powinni) teraz sięgnąć po „wegetariańskie wersje mortadeli, pieczonych warzyw, szczypiorku, papryki i papryki kolorowej”.

Klasyczna kiełbasa dostępna jest teraz wyłącznie w wersji wegetariańskiej: firma widzi „długoterminowy rozwój”

Roggenwalder widzi siebie ogłoszenie Reklamuje się jako „lider w dziedzinie roślinnych zamienników mięsa i kiełbas” i od 2014 r. coraz częściej sięga po produkty alternatywne. Według firmy, oprócz 23 klasycznych „produktów mięsnych i wędliniarskich”, produkuje obecnie prawie 50 wegetariańskich i produkty wegańskie. A na początku 2022 r. po raz pierwszy sprzedano więcej produktów roślinnych niż mięsnych. Decyzja o zaprzestaniu w przyszłości produkcji mięsnej wersji „Ham Spicker” została podjęta ze względu na „możliwości produkcyjne”. Zamiast produktów mięsnych uwolnione obecnie moce produkcyjne zostaną w przyszłości wykorzystane na „wegetariańskie paszteciki”.

„Ta zmiana skali nie jest efektem, który dopiero teraz widzimy w obecnym systemie wegańskim, ale raczej długoterminowym rozwojem” – wyjaśnia dyrektor generalny Michael Hanel. Od lat proporcje kolekcji przesuwają się w stronę produktów roślinnych. Tylko w zeszłym roku na rynek wprowadzono blisko 20 nowości. I najwyraźniej z sukcesem. „Dlatego nie wahamy się zaprzestać produkcji tak popularnego klasyka, jak Ham Spicker, aby zwolnić w naszych zakładach więcej miejsca na produkty pochodzenia roślinnego” – cytuje Hanel w oświadczeniu.

READ  Liczby pod lupą: akcje Apple pytane o rynek: Apple ustanawia nowy rekord sprzedaży kwartalnej | biuletyn Informacyjny

Rügenwalder usuwa klasyczną „wieprzowinę”: badanie wykazało błąd w szumie wokół zamienników mięsa

Tak naprawdę Rügenwalder Mühle jest najpopularniejszym wśród klientów producentem produktów zastępujących mięso. Tak wynika z analizy rynku przeprowadzonej przez Splendid Research, w ramach której przebadano ponad 1400 osób na temat ich zachowań żywieniowych i zakupowych.

Z badania wynika, że ​​najpopularniejszym producentem jest Rügenwalder Mühle (81 proc.), następnie Alnatura (68 proc.) i Gutfried (65 proc.). Jedna na trzy osoby spożywa produkty zastępujące mięso przynajmniej kilka razy w tygodniu. Ale ostatnio popularność tego jedzenia nieco spadła. 50% ankietowanych stwierdziło, że spożycie pozostało mniej więcej na tym samym poziomie, a 36% stwierdziło, że spadło nieco lub znacznie. Jako powody podaje się smak, konsystencję i zawarte w nim dodatki.

Z niedawnego badania przeprowadzonego przez panel konsumencki GfK wynika również, że szum wokół zamienników mięsa na razie minął. Rynek znacznie się rozwinął, szczególnie w latach 2018-2021. Jednak w 2023 r. spadły ilości spożywane w przeliczeniu na gospodarstwo zakupowe oraz wydatki na produkty. Od 2022 r. dwie trzecie produktów roślinnych nie przeszło testów środowiskowych. (reszta/EPA)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Polska chce zacieśniać relacje z USA - EURACTIV.de
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Liczby pod lupą: akcje Apple pytane o rynek: Apple ustanawia nowy rekord sprzedaży kwartalnej | biuletyn Informacyjny
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Podwójne wycofanie firmy Edeka: problem dotyczy innego produktu

Continue Reading

Trending