Connect with us

Economy

15 kwietnia 2023 r. – Międzynarodowy Biuletyn Prasowy

Published

on

15 kwietnia 2023 r. – Międzynarodowy Biuletyn Prasowy

Niemiecka minister spraw zagranicznych Analina Berbock ze swoim chińskim odpowiednikiem Chen Gangiem (IMAGO / Kyodo News / IMAGO)
chińska gazeta Huanqiu Shibao Komentarze: „Po wezwaniu prezydenta Francji Macrona do większej niezależności politycznej w Europie wiele zachodnich mediów liczyło na kontrretorykę w okresie poprzedzającym wizytę pani Berbock w Chinach. Ale tak się nie stało. Niemiecki minister spraw zagranicznych przyznał, że była ostrą krytyką Chiny mają kilka decydujących słów na ten temat, ale mocniej podkreśla się potrzebę bliskiej współpracy.W rzeczywistości ponowne przemyślenie europejskiej ścieżki Chin w Europie już się rozpoczęło.Decydującym czynnikiem nie są tutaj wartości ​elit politycznych. Bo wartości czy nie: człowiek musi przede wszystkim nie tracić z oczu interesów narodowych. Dialog i tak jest lepszy niż konfrontacja. Ciągła wymiana może zapewnić odrzucenie ideologicznie stronniczych stanowisk. Dobry przykład to była kanclerz Merkel” Huanqiu Shibao z Pekinu.
polski RZECZPOSPOLITA Pisze: „Podróż niemieckiego ministra spraw zagranicznych została przyjęta z dużym zainteresowaniem – zwłaszcza po wizycie Macrona w Chinach. Wypowiedzi prezydenta Francji jeszcze bardziej skomplikowały wizytę Berbocka. Niemiecka krytyka Macrona jest całkiem zrozumiała, bo trudno zrozumieć, o co naprawdę chodzi francuskiemu prezydentowi. Niemcy są również bardziej zależne od Chin gospodarczo niż Francja, co oczywiście ma implikacje polityczne. Polityka Merkel wobec Chin opierała się głównie na handlu wzajemnym. Pod rządami Olafa Scholza Niemcy zbaczają teraz z kursu, w którym Chiny pozostają najważniejszym partnerem handlowym Niemiec, ale rząd federalny koncentruje się na zmniejszaniu zależności” RZECZPOSPOLITA z Warszawy.
brytyjski opiekun Odpowiada na wypowiedzi Macrona. „Oczywiście, europejska i amerykańska polityka zagraniczna to nie to samo. Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby Tajwan znalazł się niżej na liście priorytetów europejskich niż amerykański. pomyłka. Niemieccy urzędnicy nazwali tę podróż Minister spraw zagranicznych Niemiec Berbock nazwała Pekin kontrolą szkód. Ostrzegła, że ​​eskalacja w Cieśninie Tajwańskiej byłaby „strasznym scenariuszem dla całego świata. Z ekonomicznego punktu widzenia Europa nie może być obojętna wobec tajwańskich przyszłości ze względu na przemysł chipowy i handel, który przepływa przez kraj”. opiekun z Londynu.
Tajwańska gazeta poinformowała, że ​​Chiny będą również tematem spotkania ministrów spraw zagranicznych G7 w Japonii Lianhe Bao W. „Główny nacisk zostanie położony na wspólną strategię przeciwko Chinom. Ponieważ kraj ten często postrzega ekonomię jako sposób nałożenia sankcji na niechcianych przeciwników politycznych. Jako główna potęga gospodarcza, Chiny mogą w najgorszym przypadku zniszczyć kraje gospodarczo, przyjmując środki handlowe. Do sporządzenia jest jeszcze dokument strategiczny. Zobacz to Lianhe Bao z Tajpej.
Spójrzmy teraz na Francję, gdzie Rada Konstytucyjna zatwierdziła główne punkty kontrowersyjnej reformy emerytalnej. Od tego czasu prezydent Macron podpisał ustawę. the Mała gazeta Z Austrii mówi o… „zwycięstwie Macrona – choć chybionym. Chociaż teraz ustalono, że Macron nie wyszedł poza ramy prawne w stosowaniu prawa, pozostaje krytyka, że ​​reforma została przeprowadzona bez większego zaangażowania ze strony Sejmu i póki co Decyzja Rady Konstytucyjnej zapewne spotka się z dużym respektem ze strony związków zawodowych i opozycji, ale to nie znaczy, że protesty zakończyły się wyrokiem – wręcz przeciwnie, to zwycięstwo sprawiło, że Macron przegrał w wyborach przychylność ludu. Mała gazeta z Wiednia.
włoska gazeta Corriere della Sera Widzi to tak: „Prezydent triumfował, jego reforma przeszła przez cały proces legislacyjny i demokratyczny i wejdzie w życie 1 września. Dla wielu dysydentów pytanie brzmi teraz, co będzie z protestem. Mobilizacja zaczęła się od emerytur” i to jest teraz skierowane przeciwko wszelkim działaniom rządu, a przede wszystkim przeciwko osobie prezydenta. Macron nigdy nie był tak niepopularny – zauważa Corriere della Sera Z Mediolanu.
„Nieufność nie zniknie nagle, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki” — czytamy we francuskiej gazecie Le Figaro Jest zdumiony: „Jak możesz wierzyć, że tylko dlatego, że zostałeś wybrany, możesz rządzić przeciwko dwóm trzecim populacji? Niektóre z naszych elit przejawiają samozadowolenie, które przeczy opłakanemu stanowi kraju. niesmaczne dla większości naszych bezbronnych kolegów obywatele. Szkoła, zdrowie, bezpieczeństwo: wszędzie są podatki, nie ma usług” – skrytykował Le Figaro z Paryża.
zmiana tematu. Domniemana osoba odpowiedzialna za nielegalne rozpowszechnianie informacji amerykańskiego wywiadu w Internecie została zatrzymana w Stanach Zjednoczonych. the New Zurich Times Uważa: „Jednak sprawa jeszcze się nie zakończyła. Straty nadal nie są do końca jasne. Upubliczniono tajne szczegóły dotyczące wyposażenia jednostek bojowych planowanego ukraińskiego kontrataku. Rosja wie teraz także, w których częściach USA z kolei Ukraina stoi przed dylematem. Potrzebuje ścisłej współpracy z Ameryką, ale nie może ufać szacunkom swojej siły ochronnej za Atlantykiem, wszystko to będzie miało reperkusje, które z czasem będą się tylko poprawiać” – przewiduje Nowa Zelandia.
brytyjski czasy Zaskoczony: „Trudno zrozumieć, że w wiodącej światowej demokracji pracownik wojskowy niskiego szczebla, który właśnie osiągnął pełnoletność, może uzyskać dostęp do najbardziej wrażliwych informacji niejawnych. Już teraz wiadomo, że służby bezpieczeństwa USA wykorzystały ich system ochrony ważnych informacji. A każdy, kto przekazuje poufne informacje w sposób nielegalny, musi oczywiście zostać surowo ukarany”.
Na koniec temat: trzy ostatnie elektrownie jądrowe w Niemczech zostaną dziś odłączone od sieci. japońska gazeta Nihon Keizai Shimbun Pisze: „Pomimo obaw o wąskie gardła energetyczne, Niemcy są w trakcie wycofywania się z energetyki jądrowej. Nie tylko dlatego, że dostawy energii alternatywnej mają się dobrze i nie tylko z powodu problematycznych poszukiwań składowiska. Za wycofywaniem stoi także silna wola Niemców i przywódców europejskich, a także przesłanie polityczne, że Niemcy nie pozwolą rzucić Rosji na kolana, może to zabrzmieć dogmatycznie, ale trzymanie się idei i dążenie do jej urzeczywistnienia, to Niemcy. ” z tym dźwiękiem Nihon Keizai Shimbun Z Tokio koniec przeglądu prasy międzynarodowej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  DAX ogranicza tydzień ekonomiczny minus - słaby wrzesień - gospodarka

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Klient Edeki świętuje swoje „odkrycie roku”, a inny chce kupić sześciopak
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Spór o rozbudowę outletów dobiega końca - KATAPULT MV
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending