Connect with us

Economy

Spór o rozbudowę outletów dobiega końca – KATAPULT MV

Published

on

Spór o rozbudowę outletów dobiega końca – KATAPULT MV

Zaostrzył się spór o terminal kontenerowy w Świnoujściu (Swinemünde). Na początku kwietnia nastąpiła ogólna, choć pośrednia, odpowiedź na niemieckie zastrzeżenia ze strony Polski. Marek Groparczyk, minister stanu ds. infrastruktury, zapowiedział budowę nowego kanału dalekomorskiego i wschodniego wejścia do portu dla terminala na granicy niemiecko-polskiej. przeprowadzać. Byłoby to jak najdalej od granicy, aby kraj związkowy Meklemburgia-Zachód nie był zaangażowany w planowanie.

Gróbarczyk wielokrotnie komentował krytykę ze strony Niemiec dotyczącą terminala kontenerowego. W sierpniu ubiegłego roku napisał na Twitterze: „Meklemburgia blokuje budowę terminala kontenerowego w Świnoujściu. Dlaczego? Wyjaśnień nie trzeba… Przypominam, że rząd Meklemburgii wspierał Rosję i Gazprom w budowie Nord Gazociąg Stream 2 utrzymany.”

Dla przypomnienia: polski rząd planuje gigantyczny rząd w Świnoujściu Terminal kontenterowyktóry stanie się drugim co do wielkości terminalem na Bałtyku i za 6-7 lat, zdaniem ministra Gróbarczyka, będzie konkurował z portem w Hamburgu. On powinien. Ponieważ stacja będzie znajdować się zaledwie 2,7 km od granicy z Niemcami, zgodnie z prawem UE istnieje możliwość zwrócenia się o dwunarodową OOŚ. Rząd kraju związkowego Meklemburgii-Zachodniej zrobił to zeszłej jesieni – ale zamiast sugerować, kiedy zaplanować wspólne podejście, dostał to od polskiego Urzędu Ochrony Przyrody 118 stron to dobrzenamysł Wprowadzenie, w którym zaprzecza się wszelkim transgranicznym niepełnosprawnościom.

Do końca lutego do Ministerstwa Gospodarki wpłynęło kilkanaście sprzeciwów do raportu. Jest on publikowany w Internecie na stronie internetowej Ministerstwa On był I pochodzi od władz, od społeczności na wyspie Uznam, od organizacji ekologicznych BUND i Nabu, od grup interesu, takich jak Klub Wędkarski i Stowarzyszenie Turystyczne. Państwo przedłożyło również własne raporty: dane przekazały The Lung, Państwowy Urząd Ochrony Przyrody, Środowiska i Geologii oraz Państwowy Urząd Rolnictwa i Środowiska.

W tym raporcie również raport został poddany fundamentalnej krytyce: w 118-stronicowym raporcie brakowało wszystkich załączników i opracowań, do których się odnosił. Dlatego według Nabu otwarte pozostaje np. „gdzie dokładnie pobrano próbki gleby, według jakiego standardu i w jakim granica „. Organizacja ekologiczna krytykuje również strukturę i fabułę tekstu, słabą jakość tłumaczenia oraz brak przeglądu i szczegółowych planów, które zapewniają przegląd konkretnych planów. mógł. Wniosek: „Ze względu na swoje niedociągnięcia (…) NAPO nie może podzielić oceny, że terminal kontenerowy (…) nie ma transgranicznego oddziaływania na cenne gatunki, chronione siedliska i obszary chronione”.

READ  Problem wartości rezydualnej: Sixt wycofuje Teslę z floty

W tzw. raporcie ESPOO o oddziaływaniu na środowisko stwierdzono na stronie 52, że monotonne siedlisko, jakie obecnie występuje na terenie budowy, jest mniej atrakcyjne dla ryb niż nowo wybudowana konstrukcja hydrologiczna. Roślina nie tylko ma negatywny wpływ na środowisko, ale także poprawia warunki życia ryb. Lung odrzucił ten wniosek w swoim oświadczeniu.

Skrytykowano również, że w badaniu całkowicie pominięto ważne aspekty: nie zbadano ani zwiększonego ruchu towarowego, ani skutków dla dotkniętych europejskich obszarów chronionych.

Najbardziej dobitne jest oświadczenie społeczności na wyspie Uznam: „Zapraszamy (…) do zrobienia wszystkiego, co w waszej mocy, aby zapobiec budowie terminala portu kontenerowego w Świnoujściu” – czytamy w oświadczeniu.

Apel ten jest skierowany do kraju związkowego Meklemburgia-Pomorze Przednie. Nie angażując jeszcze strony polskiej w dwunarodowy proces, MV może teraz szukać arbitrażu z UE. Nie jest jeszcze jasne, czy kraj się na to zdecyduje. Jeśli nie, jest plan B: „To zależy od tego, jak zdecydowanie ministerstwo zareaguje na sprzeciw”, mówi Simon Nagy, urzędnik ds. prawnych w gminie Heringsdorf. „Jeśli państwo nie będzie broniło tego środka, możemy sami pozwać Unię Europejską jako trzeci poszkodowany” – mówi. Wyraźnie zastrzegamy sobie do tego prawo.

Ministerstwo Gospodarki wciąż ma nadzieję, że polski rząd wykaże się współpracą. Pod koniec lutego poprosiła o brakujące dokumenty i załączniki do raportu i po raz kolejny jednoznacznie potwierdziła, że ​​kraj związkowy Meklemburgia-Zachód jest bardzo zainteresowany konsultacjami w ramach procesu ESPOO, powiedziała zapytana. czekam teraz.

Simon Nagy z gminy Heringsdorf podkreśla, że ​​teraz trzeba działać bardzo szybko. „W przeciwnym razie rzeczywistości mogą powstać na początku budowy”. Jednak gmina nadal zakłada, że ​​państwo będzie działać również w interesie wyspy. Choćby ogłoszone przez polskiego ministra Grubarczyka nowe plany dotarcia na wschód do terminala kontenerowego można by uznać za reakcję na petycje.

READ  Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Ale budowa nowego kanału głębinowego byłaby kosztowna i kosztowałaby ogromne sumy pieniędzy. W każdym razie nie wiadomo, na ile ekonomiczna będzie stacja – według starego i nowego układu – i czy faktycznie znajdą się inwestorzy.

Rafa Żorski jest ekspertem w dziedzinie gospodarki morskiej i pełni funkcję niezależnego doradcy Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego ds. Gospodarki Morskiej i Rzecznej. Popiera co do zasady terminal w Świnoujściu, ale wielkość zakładaną przez Gróbarczyka uważa za iluzoryczną: „Myślę, że Świnoujście mogłoby w dłuższej perspektywie osiągnąć 500 tys. TEU rocznie, a więc wielkość Wilhelmshaven”. To utopia, nowy korytarz wschodni jest zbędny. Aby stać się naprawdę dużym portem, Owinogisi brakuje infrastruktury dostępowej: autostrad, ruchu rzecznego, ale przede wszystkim odpowiedniego połączenia kolejowego dla ruchu kontenerowego. Inwestorzy mogą również zdawać sobie z tego sprawę i dlatego jak dotąd trzymali się z daleka.

Zahorsky mówi, że nie bardzo wierzy w deklarację sekretarza stanu o podejściu wschodnim. Jesienią odbędą się w Polsce wybory parlamentarne, a to, co mówi, brzmi mocno i stanowczo. W zasadzie to nic innego jak propaganda. Gróbarczyk już obiecał niebo i ziemię i nic z tego nie dotrzymał.” Ekspert radzi polskiemu rządowi, aby szukał dialogu z portem kontenerowym:Myślę, że porozumienie można osiągnąć przy pomocy dyplomacji i dobrej woli. W każdym razie uważam, że my w Europie powinniśmy dużo myśleć o europejskich strategiach i wspólnie rozwiązywać problemy. Potrzebujemy na przykład europejskiej strategii logistycznej. Obejmuje to port kontenerowy w Owinogese.

Powiązane artykuły:

https://katapult-mv.de/artikel/die-grosse-hafenfrage

https://katapult-mv.de/artikel/ein-containerterminal-ohne-umwelteinfluesse-zu-schoen-um-true-zu-sein

MV potrzebuje więcej niż jednej gazety w każdym regionie. Zdobądź subskrypcję CATAPULT MV!

Już 5105 subskrybentów

180,1%

Drugi cel: 57 000 euro

(11 400 oryginalnych subskrypcji)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ile dzisiaj kosztuje litr oleju opałowego?

Published

on

Ile dzisiaj kosztuje litr oleju opałowego?

Berlin. Ceny oleju opałowego w ostatnim czasie spadają. Czy ten trend utrzyma się również dzisiaj (8 maja)? Aktualne ceny w skrócie.

Dobra wiadomość dla konsumentów korzystających z oleju opałowego: Średnia Ceny oleju opałowego W Niemczech ostatnio znacząco spadła i osiągnęła najniższy poziom od początku roku. Czy ten trend będzie kontynuowany? W naszym zestawieniu przedstawiono aktualne ceny oleju opałowego na dzień dzisiejszy (8 maja).

Ceny oleju opałowego w dniu 8 maja: Aktualne ceny za litr na dzień dzisiejszy

W zależności od dostawcy ceny oleju opałowego mogą się nieznacznie różnić. Istnieją również różne rodzaje oleju opałowego – za olej premium trzeba zapłacić więcej niż za wersję standardową. Istnieją jednak średnie wartości, które konsumenci powinni znać, aby porównać. Tabela pokazuje ceny na litr Różni usługodawcy i portale porównawcze. Ale to samo dotyczy tutaj: ceny oleju opałowego zmieniają się regularnie. Codziennie aktualizujemy harmonogram.

Tucson esyolej
Ceny oleju opałowego od 2 maja 1,02 euro 0,99 euro
Ceny oleju opałowego na dzień 3 maja 1,02 euro 0,98 euro
Ceny oleju opałowego na dzień 6 maja 1,01 euro 0,98 euro
Ceny oleju opałowego na dzień 7 maja 1,01 euro 0,98 euro
Ceny oleju opałowego na dzień 8 maja 1,01 euro 0,98 euro

nadaje się do: Ceny oleju opałowego do 3 maja

Po dużym skoku cen – od początku kwietnia średnie ceny oleju opałowego w Niemczech spadły o około osiem centów za litr – poziom cen utrzymuje się obecnie na stabilnym poziomie. Ani Texon, ani Easy Oil nie odnotowały w środę znaczącej różnicy w porównaniu do dnia poprzedniego. Staje się to jednak jasne, gdy spojrzymy w przyszłość na rok 2023: dokładnie rok temu litr oleju opałowego był dostępny za około dziesięć centów taniej.

Przeczytaj także: Ceny oleju opałowego 2024 – znawcy branży podają pierwszą prognozę

Ceny oleju opałowego w Niemczech: rankingi ekspertów – kto powinien zareagować

Klaus Bergmann powiedział w swoim przemówieniu: „Ceny oleju opałowego zaczęły dziś ponownie rosnąć po cudownym spadku trwającym prawie miesiąc i podążają za wytycznymi światowych giełd”. Skomentuj „Easywell”. Dlatego ekspert radzi konsumentom: „Jeśli chcesz bezpieczeństwa, kupuj natychmiast”.

projekt cena
amerykańska ropa naftowa 77,52 dolarów za baryłkę
Ropa z Morza Północnego 82,27 dolarów za baryłkę
Olej napędowy (olej napędowy) 744,00 USD za tonę
1 euro = 1,07 dolara

Dane pochodzą z HeizOel24 (stan na 8 maja 2024 r.)

Ceny oleju opałowego w skrócie: prognoza i rozwój – na to warto już teraz zwrócić uwagę

Przewidywanie cen paliw grzewczych jest trudne – zwłaszcza, że ​​trudno jest obliczyć międzynarodowe kryzysy i czynniki cenowe. Orientacją są ceny oleju opałowego w ostatnich miesiącach i latach. Olej opałowy jest zwykle droższy w chłodniejszych miesiącach, ponieważ jest wtedy duże zapotrzebowanie. Wiosną i latem dostępne są tanie oferty dla konsumentów z ogrzewaniem olejowym. W poniższej tabeli mamy średnie Ceny oleju opałowego W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

data Ceny oleju opałowego za litr
2023
15 lutego 1,05 euro
15 Marca 0,98 euro
15 kwietnia 0,97 euro
15 maja 0,87 euro
15 czerwca 0,89 euro
15 lipca 0,91 euro
15 sierpnia 1,05 euro
15 września 1,15 euro
15 października 1,15 euro
15 listopada 1,09 euro
15 grudnia 1,05 euro
2024
15 stycznia 1,02 euro
15 lutego 1,05 euro
15 Marca 1,01 euro
15 kwietnia 1,04 euro

Oprócz czasu zamówienia ważną rolę odgrywa również dostawca. Wielu właścicieli domów i… gospodarz Zapytaj swojego stałego agenta – często powodem jest bliskość domu. Ale porównanie jest opłacalne, zwłaszcza w czasach niestabilnych cen energii. Pomocne mogą być porównywarki takie jak „esyoil”. Najtańsza oferta jest ustalana na podstawie informacji takich jak kod pocztowy i zamawiana ilość. Oprócz kosztów oleju opałowego należy zawsze zwracać uwagę na potencjalne koszty dodatkowe, takie jak stała cena za kilometr.

READ  Real Madryt zamyka wszystkie pozostałe oddziały – termin został już ustalony

Najczęściej zadawane pytania dotyczące cen oleju opałowego

Jakie czynniki wpływają na cenę oleju opałowego?

Na ceny oleju opałowego wpływają różne czynniki – są to m.in.:

  • Światowe ceny ropy naftowej
  • Współczynnik konwersji
  • Podaż i popyt
  • Warunki pogodowe, takie jak upał
  • Wydarzenia polityczne, takie jak konflikt na Ukrainie

Dlaczego ceny oleju opałowego się zmieniają?

Ceny oleju opałowego mogą ulegać znacznym wahaniom – także dlatego, że są ściśle powiązane z cenami ropy naftowej na rynkach międzynarodowych. Na te z kolei duży wpływ mogą mieć wydarzenia globalne, takie jak niestabilność polityczna, warunki pogodowe, zmiany w polityce finansowej i zmiany popytu.

Jak obniżyć koszty ogrzewania?

Opcji jest kilka – m.in.:

  • Poprawa efektywności energetycznej domu – na przykład poprzez izolację
  • Używaj energooszczędnych urządzeń i lamp
  • Regularna konserwacja systemu grzewczego
  • Świadome obchodzenie się z temperaturą pokojową

Kiedy najlepiej zamówić olej opałowy?

Generalnie latem ceny oleju opałowego są często niższe. W tych miesiącach zapotrzebowanie jest zwykle niższe niż zimą. Należy jednak pamiętać, że na tę ogólną tendencję mogą mieć wpływ inne czynniki, takie jak wydarzenia geopolityczne lub zmiany w wydobyciu ropy naftowej.

Gdzie mogę znaleźć aktualną cenę oleju opałowego?

Aktualne ceny oleju opałowego można znaleźć na różnych portalach porównywalnych. Informacji mogą także udzielić lokalni sprzedawcy oleju opałowego. Uwaga: Informacje są zawsze aktualne i mogą ulec zmianie.

Czy zamawianie większych ilości oleju opałowego ma sens?

Hurtowy zakup oleju opałowego może często skutkować niższą ceną. Ponieważ wielu dostawców oferuje zniżki ilościowe. Należy jednak wziąć pod uwagę również pojemność magazynu i zużycie.

Jak wahania kursów walut wpływają na ceny oleju opałowego?

Ponieważ na rynku światowym ropa naftowa jest generalnie sprzedawana w dolarach amerykańskich, wahania kursów walut mogą mieć wpływ na ceny oleju opałowego. Dla odbiorców oleju opałowego oznacza to: jeśli euro umocni się w stosunku do dolara amerykańskiego, może to spowodować, że olej opałowy stanie się tańszy dla konsumentów w strefie euro – i odwrotnie.

Jak uchronić się przed rosnącymi cenami oleju opałowego?

Niektórzy sprzedawcy detaliczni oleju opałowego oferują umowy, w ramach których konsumenci mogą zgodzić się na stałą cenę za określoną ilość dostawy w określonym terminie. Może to uchronić przed przyszłymi podwyżkami cen, ale niesie także ryzyko konieczności płacenia wyższej kwoty, jeśli ceny oleju opałowego ponownie spadną. Ponadto wydajne systemy grzewcze i dobra izolacja mogą zmniejszyć zużycie, a tym samym koszty paliwa.

READ  Düsseldorf: Primark kurczy się w zdrowy sposób

Jak przydatne są internetowe porównywarki cen oleju opałowego?

Porównania cen oleju opałowego online mogą być bardzo przydatne, ponieważ pozwalają uzyskać przegląd aktualnych cen u różnych dostawców. Pozwalają znaleźć najtańszą ofertę i sprawdzić, czy ceny w danym regionie odpowiadają ogólnej tendencji rynkowej. Jednak oprócz ceny należy wziąć pod uwagę także jakość oleju opałowego i niezawodność dostawcy. Czasami mogą wystąpić dodatkowe koszty, takie jak opłaty za dostawę, które nie zawsze są wliczone w pierwotną cenę.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę zamawiając olej opałowy?

Klienci oleju opałowego powinni przy składaniu zamówienia wziąć pod uwagę kilka punktów, a mianowicie:

  1. Aktualne ceny oleju opałowego i możliwe zmiany cen
  2. Oczekiwane zużycie i pojemność magazynowania
  3. Jakość oleju opałowego Jakość oleju opałowego – musi spełniać wymagania systemu grzewczego
  4. Mogą obowiązywać dodatkowe koszty, takie jak dodatkowe opłaty za dostawę.
  5. Dostawca musi mieć dobrą reputację, a proces dostawy musi przebiegać sprawnie – ważne jest dobre przygotowanie

Jak cena dwutlenku węgla wpływa na ceny oleju opałowego?

Cena certyfikatów CO2 jest istotnym czynnikiem wpływającym na cenę paliw kopalnych – w tym oleju opałowego. Jeśli przedsiębiorstwa muszą płacić za emisję dwutlenku węgla, prowadzi to do wyższych kosztów produkcji i dostawy oleju opałowego. Firmy zazwyczaj przerzucają te dodatkowe koszty na konsumentów. Dlatego też wzrost cen dwutlenku węgla może skutkować także wzrostem cen oleju opałowego dla właścicieli domów. Alternatywą mogą być ekonomiczne systemy grzewcze lub systemy całkowicie odnawialne, takie jak pompa ciepła.

Continue Reading

Economy

Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r

Published

on

Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r

Czerpanie zysków frustruje ich Rynki w Azji. Inwestorzy trzymają Szukaj nowych sygnałówczas i zakres Możliwe obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA można określić.

Nikki
Nikki 38.287,00

„Moment obniżki stóp procentowych w USA będzie miał znaczący wpływ na japońskie akcje” – powiedział Masahiro Ichikawa z Sumitomo Mitsui DS Asset Management. Jeśli inflacja w USA uspokoi się, a obniżki stóp procentowych staną się bardziej prawdopodobne, japońskie akcje pójdą w ślad za Wall Street. „Myślę, że jest bardzo prawdopodobne, że… Nikki „Do końca roku ponownie zbliży się do poziomu 39 000 lub 40 000”.

Na początku roku indeks utrzymywał się na jednym poziomie Najwyższy wynik w historii wynoszący 41 087 punktów Wzrosła, a następnie znacząco spadła w kwietniu. W Tokio szerszy indeks Nikkei, obejmujący 225 akcji, spadł o 1,4 proc. do 38 303,39 pkt. Topix Notowany o 1,2 proc. niżej 2712,70 punktów. Akcje spółki-matki Uniqlo Fast Retailing straciły 2,4 proc. Nintendo straciło 4,4 procent po tym, jak producent gier dostępnych po godzinach stwierdził, że spodziewa się spadku zysków operacyjnych w tym roku.

ToyotyToyoty
Toyoty 21.62

the Firma produkująca samochody Toyota Motor Indeks spadł o 1,6 procent, ponieważ inwestorzy czekali dziś na publikację danych finansowych za 2024 rok. the Gigantyczny chip Tokyo Electron I Producent testów chipowych Advantest Każdy stracił około jednego procenta.

the Giełda Papierów Wartościowych w Szanghaju Spadł o 0,2 proc. do 3140,78 pkt. Indeks najważniejszych spółek w Szanghaju i Shenzhen spadł o 0,4 proc. do 3643,40 pkt. W azjatyckim handlu walutami dolar wzrósł o 0,3 procent do 155,15 jenów i nieznacznie wzrósł do 7,2244 juanów. W porównaniu do waluty szwajcarskiej wzrosła ona nieznacznie do 0,9088 franka. W tym samym czasie euro spadło o 0,1 procent do 1,0739 dolara i nieznacznie wzrosło do 0,9763 franka. Funt szterling osiągnął poziom 1,2488 dolara.

READ  Lekki plus DAX: Oczekujący inwestorzy
Continue Reading

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Lekki plus DAX: Oczekujący inwestorzy

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Trending