Connect with us

Economy

Dzień Rosji: „Choisej sieje wiatr i zbiera burzę” | NDR.de – aktualności

Published

on

Stan na: 01.06.2021 04:55

Przed rozpoczęciem czwartego dnia dla Rosji w środę (2 czerwca) w Rostocku padła ostra krytyka wydarzenia. To „zły sygnał w złym czasie”, mówi Fundacja Heinricha Bolla, która jest stowarzyszona z Partią Zielonych. Premier Manuela Schwartz (SPD) akceptuje inne kraje nadbałtyckie.

Frank Brionner

Według Kancelarii Stanu w Schwerinie jest to największe niemiecko-rosyjskie spotkanie biznesowe w Niemczech, które w tym roku odbędzie się cyfrowo w związku z pandemią Korony. Pracownia w Rostocku, a druga w Sankt Petersburgu, ma na celu pogłębienie kontaktów biznesowych z biznesmenami z Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Rosji – mimo pandemii i napiętej sytuacji politycznej. Kancelaria Schwerina od lat krytykuje Dzień Rosji: „Chcemy skupiać firmy z Niemiec, zwłaszcza z MV i Rosji” – mówi szef Kancelarii Heiko Guei (SPD). Ale ściśle współpracują także z innymi krajami bałtyckimi, takimi jak Polska.

Schwizig: „Pozostań w dialogu zamiast łamać mosty”

Nie zmieniają tego nawet obecne i kontrowersyjne decyzje w Moskwie. W zeszłym tygodniu rosyjski prokurator generalny zaklasyfikował trzy organizacje z „Centrum liberalnego modernizmu”, „wymianą niemiecko-rosyjską” i „forum rosyjskojęzycznych Europejczyków” jako niechciane, co w rzeczywistości oznacza, że ​​nie mogą obsługiwać. . Premier Schwarzig bronił później zaplanowanego Dnia Rosji, mówiąc: „Lepiej pozostać w dialogu niż burzyć mosty”.

Fundacja Heinricha Bolla krytykuje spotkanie

W wywiadzie dla NDR w MV ekspert z zewnątrz i ds. Bezpieczeństwa Ellen Obercher skrytykował stanowisko rządu stanowego. Ueberschär jest dyrektorem berlińskiej Fundacji im. Heinricha Bölla. Nie angażuje premiera Schweiziga w kłótnię. Spotkanie robocze mogłoby poprawić stosunki z Kremlem i ambasadorem Rosji w Niemczech. Ale na pewno nie relacje z bezpośrednimi sąsiadami w regionie Morza Bałtyckiego. Nie spotka go „żadna miłość. W związku z tym myślę, że Schwartz sieje wiatr i zbiera burzę”. Dialog jest ważny, ale nie tylko między przedsiębiorcami, ale między wszystkimi obywatelami – a rosyjskie kierownictwo nie jest obecnie na to gotowe, jak pokazały ostatnie dni i tygodnie, powiedział Obercher.

READ  30 milionów przez trzy lata?: „Złoty uścisk dłoni” byłego szefa VW wkrótce w krytyce

Żadnych przesadnych oczekiwań

W Niemczech Wschodnich gospodarcze znaczenie handlu z Rosją może być przecenione – mówi szef Hamburskiego Instytutu Gospodarki Światowej (HWWI) Henning Fobel. Uważa, że ​​Dzień Państwa w Rosji to właściwy dzień, ponieważ nawet w trudnych czasach trzeba dążyć do zrozumienia, a gospodarka jest do tego odpowiednim punktem wyjścia. Ale według Vobela: „Być może nie należy się teraz spodziewać i mieć nadziei, że będzie podpisywać duże kontrakty, że będą inwestycje, że będą kontrakty na dostawy”. Ponadto ekonomista przestrzega przed skupieniem się tylko na jednym partnerze biznesowym.

„Oczywiście, zwłaszcza w regionie bałtyckim, widzimy, że istnieje wiele innych krajów, które są bardzo dynamiczne i mają wysoki poziom innowacyjności”. Oznacza to Danię, a także Estonię i Finlandię. „To są bardzo kreatywne obszary” – powiedział Faubel. W rzeczywistości w ubiegłym roku Rosja zajęła dopiero 15. miejsce wśród zagranicznych partnerów handlowych Meklemburgii-Pomorza Przedniego, jeśli dodać do tego import i eksport – łącznie za 380 mln euro. Dla porównania: wolumen handlu z Holandią wyniósł około 1,5 mld euro. To było pierwsze, na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Polska i Dania. I tam ostro krytykują Dzień Rosji.

Podejrzane spojrzenie sąsiadów

Duński Instytut Studiów Międzynarodowych znajduje się w Kopenhadze. Stamtąd Trine Villumsen Berling uważnie obserwuje wszystkie wydarzenia polityczne w regionie Morza Bałtyckiego. Jest dla nich jasne, jakie interesy stoją za obchodami Dnia Rosji w Schwerinie i Berlinie: Niemcy potrzebują energii teraz, gdy stopniowe wycofywanie energii atomowej i węgla jest nieuchronne. W wywiadzie dla NDR Villumsen Berling mówi: „Istnieje bardzo wyraźna potrzeba, aby Niemcy zabezpieczyły przyszłe dostawy energii, zwłaszcza jeśli w wyniku transformacji energetycznej pojawiają się wąskie gardła”.

Dlatego istnieje rozdźwięk między tym krajem a innymi państwami bałtyckimi, a także między partnerami NATO. Niemcy oddzielają kwestie bezpieczeństwa od ekonomicznych aspektów stosunków z Rosją. Jest to niezrozumiałe dla innych krajów nadbałtyckich. Rosja jest w tym przypadku bardzo dużym i bardzo nieprzewidywalnym partnerem. Świadczy o tym zarówno aneksja Krymu, jak i wojna we wschodniej Ukrainie. W rzeczywistości byłoby lepiej dla wszystkich w regionie, gdyby Niemcy i Rosja, jako potęgi gospodarcze, prowadziły ze sobą pokojową wymianę handlową, mówi Tren Philumsen Berling. Ale członkowie NATO, tacy jak Polska, Litwa i Estonia, czuli się szczególnie zagrożeni przez Wschód. „I w tej sytuacji chcieliby, aby Niemcy były po ich stronie”. Pytanie brzmi, czy rzeczywiście można oddzielić kwestie gospodarcze od kwestii bezpieczeństwa – i to pytanie powinna również zadać strona niemiecka.

Ten temat w programie:

Radio NDR 1 MV | 06.01.2021 | 8:00.

Logo NDR
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Published

on

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.

Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.

W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.

© dpa-infocom, dpa:240402-99-536222/2

READ  Ucieczka do bezpiecznych przystani: „Fed zawsze to schrzani” – amerykański ekspert ds. rynku przewiduje krach na giełdzie | biuletyn
Continue Reading

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  YouTuberzy z Londynu podróżują do Polski samolotem, żeby robić tańsze zakupy

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Commerzbank: Kwartalny zysk nieco wyższy - Gospodarka

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  YouTuberzy z Londynu podróżują do Polski samolotem, żeby robić tańsze zakupy

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Kiedy zapalają się plecaki i koszulki rowerowe

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Trending