Jeszcze zanim wybuchła wojna na Ukrainie i prawdziwy kryzys energetyczny, Christina i Herbert Subans byli w pełni zaangażowani w wykorzystywanie energii odnawialnej w swoich domach. Zanim nadszedł wielki pośpiech, zdecydowali się kupić pompę ciepła i pozbyć się grzejnika olejowego.
Para od około roku korzysta z pompy ciepła i modułów fotowoltaicznych na dachu w Volterdingen, aby się ogrzać i zaopatrzyć w energię elektryczną. Jakie są wrażenia po tym czasie? I przede wszystkim: czy ma to wpływ również na Twój portfel?
To, co trzeba było zrobić około trzy razy po zainstalowaniu pompy ciepła, polegało na zresetowaniu systemu. Pompa ciepła działa optymalnie tylko w określonym zakresie temperatur. Jeśli zrobi się zimniej, Christina i Herbert Subans ogrzewają, podłączając gaz. Przełączanie następuje całkowicie automatycznie.
Dostosuj ustawienia
„Na początku zużycie gazu było bardzo wysokie” – wyjaśnia Heribert Subans. „Potem zadzwoniliśmy i system został zmodyfikowany”. Dla Christiny Subans jest to powszechne: „Myślę, że to normalne”. „Zepsuł się kilka razy z rzędu” – wspomina czas, kiedy instalowano nowy podgrzewacz oleju.
Wiele z tego, co wymaga obecnie dopracowania, można wykonać cyfrowo. „Sami możemy złożyć proste rzeczy” – mówi Christina Subbans. Moduły fotowoltaiczne są sterowane zdalnie. „Firma wie, ile energii elektrycznej przychodzi i wychodzi” – mówi Herbert Subans. Nawiasem mówiąc, może za pomocą aplikacji sprawdzić, ile prądu jest jeszcze zmagazynowane w 10-kilowatowym akumulatorze w piwnicy. Jest on również ładowany przez jednostki sufitowe.
Możesz być zainteresowanym także tym:
Bar w Czarnym Lesie
Złe antybiotyki? Ci dwaj mężczyźni chcą zapobiec takim wydarzeniom w przyszłości
Bateria również wymaga aktualizacji oprogramowania po uruchomieniu. „Ale to wszystko jest możliwe. „Na początku musieliśmy dostosować pewne rzeczy, a teraz mamy spokój i ciszę” – mówi Christina Subbans. Ogrzewanie nigdy nie jest wyłączane, ale reguluje samą temperaturę – łącznie z tym, czy ciepło jest wytwarzane gaz.
Zdarzało się to już wcześniej, zwłaszcza zimą: „Mieliśmy śnieg i lód na modułach fotowoltaicznych. „Przez około 14 dni z systemów pobierano mniej prądu”.
Koszty energii elektrycznej w tym roku
A co z rocznymi kosztami energii elektrycznej pary? „Jeśli połączymy wszystko, jeśli chodzi o energię elektryczną, dojdziemy do zera” – wyjaśnia Heribert Subans. Nawet przy pożyczce potrzebnej na zakup systemu. W domu używane są różne urządzenia elektryczne, takie jak pralka, suszarka, lodówka i regularnie ładowany samochód elektryczny. „Jako dwuosobowa rodzina nie ponosimy prawie żadnych kosztów prądu”.
Małżeństwo potwierdza, że dom pochodzi z 1978 r., a rozbudowa z 1997 r.: „Wykonaliśmy wiele izolacji, ale ściany są jeszcze z tego okresu. Nie mamy też ogrzewania podłogowego duża różnica w przypadku nowoczesnego domu” – wyjaśnia Herbert Subbans. Niska energia.
Możesz być zainteresowanym także tym:
Willingen Scheveningen
Wielka tajemnica dotycząca telefonu komórkowego kierowcy: co naprawdę stało się w BMW biorącym udział w wypadku?
Za nowe ogrzewanie już zapłacono. Demontaż starej pompy i montaż pompy ciepła kosztowały małżeństwo około 33 000 euro. Zaoszczędzili około 20 tys. euro i otrzymali od państwa dofinansowanie w wysokości 12 tys. euro. Pieniądze wpłynęły po około roku: „Miałem wrażenie, że już nie przyjdą. Nie byłem pewien, dopóki nie znajdą się na koncie. Otrzymaliśmy list, który przyszedł szybko”.
Gaz jest drogi
Minusem jest jednak zaopatrzenie w gaz: „To trochę trudne”. Para otrzymała dodatkowe wynagrodzenie: „gaz jest drogi” i musi płacić 1500 euro rocznie. Władze Subban spodziewają się jednak pewnego spadku kosztów w przyszłym roku – bez niezbędnych obecnie dostosowań. Było to i tak tańsze niż stary system ogrzewania olejowego: „Mamy piec opalany drewnem, w którym palimy wieczorami, gdy jest zimno. Olej kupujemy za 2500–3000 euro rocznie” – mówi Herbert Subans.
„Tutaj zawsze zdarzają się wypadki”: Kiedy ulica staje się miejscem wypadków?
Czy oboje żałują swojej decyzji? „To idealne rozwiązanie w naszej sytuacji” – mówi Christina Subbans. Jej mąż dodaje: „Oboje mamy ponad 60 lat – i jesteśmy szczęśliwi. Zawsze jednak trzeba zwracać uwagę na konkretną sytuację, w której się znajdujemy. Teraz nie musisz się tym martwić, musisz sprawdzić, gdzie i kiedy dostaniesz nowy olej opałowy.”
„Radziłabym wszystkim, aby zastanowili się nad tym, co stanie się za dziesięć lat. Poleganie na ropie w ramach protestu nie jest dobrą rzeczą” – mówi Christina Subbans. Pomijając wszystkie względy finansowe: „Nadal istnieją takie czynniki, jak klimat. Dlatego też zróbcie to i co będziemy opowiadać naszym wnukom, na jakim etapie?
Duża część tego, co para zrobiła z domem, dotyczyła świadomości: „Masz inne postrzeganie. Na przykład, jeśli jedziesz w deszczu, wzrasta zużycie energii i szybciej tracisz energię. Zauważysz wtedy, że lepiej jest jechać 100, a nie 140.” Samochodem do Konstancji i z powrotem jest to możliwe bez ładowania. Przesyłanie powinno nastąpić dopiero po wizycie syna w Karlsruhe. W okresie wizyty. Wszystko jest kwestią nastawienia.
Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.
Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.
Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej
Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.
Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.
„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”
Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.
Pickup elektryczny Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep
Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.
Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.
Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.
Samochód elektryczny Środkowy palec i krzyk: Kierowca Cybertrucka relacjonuje swoje codzienne życie w pickupie Tesli
To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).
Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania
„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.
Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.
Elektryczny pick-up Kolejna obietnica Cybertrucka złamana: ciężarówka Chevy sprawia, że Tesla wygląda na przestarzałą podczas przeciągania liny
Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.
Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.
A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.
Kolejna złamana obietnica Tesli
„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.
Drag Racing Elon Musk przechwalał się, że Cybertruck był szybszy od Porsche, ale Tesla oszukała
Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.
To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.
W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.
Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.
Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.
Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.
Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.
Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.
Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.
W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir
tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229
Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę. Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.