Connect with us

Economy

Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?

Published

on

Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Tesla podejmuje drastyczne kroki, aby zapobiec upadkowi samochodów elektrycznych. Ale ona nie jest sama. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą ich śladem.

FRANKFURT – Elon Musk miał wielkie plany dotyczące jedynej w Europie lokalizacji dla swojej firmy produkującej samochody elektryczne Tesli. Fabryka Tesli w Gruenheide pod Berlinem została otwarta w marcu 2022 roku i zatrudnia dziś ponad 12 000 osób, w tym 1500 pracowników tymczasowych. Teraz nadeszły ciężkie czasy: groźba redukcji zatrudnienia niepokoi pracowników.

Po ogłoszeniu zwolnień w Tesli ekspert motoryzacyjny Frank Schaub spodziewa się redukcji zatrudnienia również u innych producentów samochodów. „Tesla dokonuje teraz także zwolnień, o czym zdecydowali dostawcy samochodów kilka miesięcy temu. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą w ich ślady. Według niego rok 2024 będzie rokiem „recesji” w zakresie elektromobilności” – powiedział ekspert motoryzacyjny Ferdinand Dudenhofer. „Nieelastyczny i zbyt duży model wzrostu obecnie się załamuje, ponieważ rynek zaczyna padać na kolana”.

Pierwsze zwolnienia w Gruenheide: Tesla początkowo spodziewała się zwolnienia 300 pracowników

Amerykański producent samochodów Tesla chce zwolnić ponad dziesięć procent swoich stanowisk pracy na całym świecie w świetle spadku sprzedaży samochodów elektrycznych. Nadal nie jest jasne, w jakim stopniu oświadczenie prezesa firmy Elona Muska wpłynie na jedyną europejską fabrykę w Gruenheide pod Berlinem. raport Interesuje się handlem Według Tesli chce zwolnić 300 pracowników w swojej niemieckiej fabryce w Grünheide. W związku z tym pracownicy tymczasowi początkowo zostaną dotknięci redukcją stanowisk pracy począwszy od przyszłego poniedziałku.

Koncern samochodów elektrycznych odczuwa między innymi skutki ostrej wojny cenowej na największym rynku samochodowym, czyli Chinach, i w pierwszym kwartale dostarczył na całym świecie zaskakująco mniej samochodów niż w roku poprzednim – około 387 tys. sztuk. W Niemczech utrata składek za zakup samochodów elektrycznych odbiła się na sprzedaży samochodów zasilanych akumulatorowo.

READ  Przypominamy do tej pory: czynnik rakotwórczy znaleziony w Kühne . produkt

Redukcja etatów w Volkswagenie: nowa normalność w branży motoryzacyjnej?

VW też nie został uratowany. Ze względu na słaby popyt na pojazdy elektryczne i obecną sytuację rynkową Volkswagen pod koniec ubiegłego roku nie przedłużył tymczasowych umów w fabryce pojazdów elektrycznych w Zwickau.

Rzecznik spółki poinformował, że firma zapewniła stałe miejsca pracy dla 540 pracowników zatrudnionych na podstawie umów na czas określony. „Jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową, nie możemy przedłużyć 269 umów na czas określony, które wkrótce wygasną, poza okres dwunastu miesięcy” – kontynuował.

Szybki wzrost i gwałtowny upadek producentów pojazdów elektrycznych?

Branża pojazdów elektrycznych stoi w obliczu nie tylko wzmożonych redukcji zatrudnienia, ale także fali bankructw. Czy redukcja zatrudnienia wskazuje na potencjalny kryzys?

Niemiecki start samochodów elektrycznych Marki elektryczneNa początku roku oznajmiła, że ​​ma trudności finansowe. W Sądzie Rejonowym w Darmstadcie złożono wniosek i zatwierdzono procedurę tarczy ochronnej, czyli szczególny rodzaj postępowania w niemieckim prawie upadłościowym – podał portal branżowy. Tydzień Samochodowy.

Według raportów otrzymanych od WirtschaftsWoche niemiecki producent samochodów elektrycznych, Next.e.Go Mobile SE, również ogłosiła upadłość. Nastąpiło to zaledwie kilka miesięcy po zakończeniu IPO spółki. Fisker, amerykański producent samochodów elektrycznych, również doświadcza trudności finansowych. Firma zmuszona była wstrzymać produkcję i borykała się z wysokimi długami. Może nastąpić rychłe bankructwo.

Wiele stanowisk pracy u producenta samochodów elektrycznych Tesli jest prawdopodobnie zagrożonych. © Alliance image / Niemiecka Agencja Prasowa | Jörga Carstensena

Problemy z dostawcami: ostrzeżenia ekspertów pozostają zlekceważone

Produkcja samochodów elektrycznych jest mniej złożona niż produkcja silników spalinowych. Na całym świecie przejście do ery silników elektrycznych okazało się trudne. Szczególnie cierpi na tym niemiecki przemysł samochodowy. raport kapitał Według ekspertów eksperci od wielu lat ostrzegają, że elektryfikacja – szczególnie wśród dostawców i niemieckich firm zajmujących się inżynierią mechaniczną – zagraża wielu miejscom pracy.

I właśnie to dzieje się teraz: główni dostawcy samochodów ogłosili, że każdy z nich chce uratować tysiące miejsc pracy. W połowie lutego firma Continental ogłosiła, że ​​zwolni 7150 stanowisk pracy na całym świecie w branży zaopatrzenia branży motoryzacyjnej. Rada zakładowa ZF Friedrichshafen obawia się poważnych zwolnień, które mogą spowodować utratę pracy nawet 12 000 pracowników. W Bosch na całym świecie ma zostać zwolnionych 1200 stanowisk pracy, w tym aż do 950 w Niemczech.

READ  W oczach SEC: Insider trading akcjami Tesli? Urząd Regulacji Giełdy Papierów Wartościowych w USA prawdopodobnie podniesie poważne zarzuty przeciwko braciom Musk | biuletyn

Ekspert motoryzacyjny przewiduje „rok recesji” w dziedzinie elektromobilności

„Dla amerykańskiej firmy redukcja zatrudnienia o 10% w czasach kryzysu nie jest zaskakująca; zatrudnianie i zwalnianie następuje tam znacznie szybciej” – powiedział Schwob, odnosząc się do Tesli. Ekspert motoryzacyjny jest wykładowcą ekonomii motoryzacji na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Hanowerze dla średnich przedsiębiorstw.

Schoop nie spodziewa się długotrwałego kryzysu Tesli w Europie. „Jednak rok 2024 prawdopodobnie będzie rokiem stagnacji w zakresie mobilności elektrycznej”. Ekspert szacuje, że rok 2025 powinien przynieść ponowny wzrost mobilności elektrycznej w świetle zaostrzonych przepisów emisyjnych, które zostaną wówczas wprowadzone.

Producenci pojazdów elektrycznych żądają od polityków planowania bezpieczeństwa

Jego zdaniem producenci samochodów elektrycznych potrzebują planowania bezpieczeństwa, a nie „ciszy i napięcia” w polityce. „Nagłe zmiany warunków finansowania są pod tym względem katastrofą”. Schwob podkreślił jednak, że premie za pojazdy elektryczne nie są wcale potrzebne producentom. Ponieważ producenci samochodów zarobili w ostatnich latach bardzo dobre zyski.

Jak wynika z jednej z analiz, największe koncerny samochodowe zanotowały w zeszłym roku rekordowe liczby pod względem sprzedaży i zysków. Tesla odnotowała największy w 2023 roku spadek swojej średniej marży EBIT, która łączy zysk operacyjny ze sprzedażą.

Dudenhofer widzi także odpowiedzialność za recesję rządu federalnego

Ekspert motoryzacyjny Dudenhofer przyczynę spadku sprzedaży samochodów elektrycznych widzi w polityce Berlina i Brukseli. „Politycy zniszczyli wykorzystanie mocy produkcyjnych, kwestionując mobilność elektryczną”. Dudenhofer zwrócił także uwagę na zaskakujące zakończenie finansowania poprzez premię środowiskową dla osób fizycznych.

Tesla musi teraz sprawdzić, jak może dokonać dostosowań w obliczu znacznej nadwyżki mocy produkcyjnych. „Koszty personelu to mniejsze zło” – stwierdził Dudenhofer. Tesla potrzebuje dużo pieniędzy, aby kupić maszyny w swoich wysoce zautomatyzowanych fabrykach. Producent samochodów elektrycznych nie może „przestawiać się” pomiędzy samochodami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi, jak inni niemieccy producenci. Dudenhöffer przewiduje, że Tesla nie będzie realizowała planów ekspansji w Grünheide. „Przez najbliższe pięć lat nic się nie wydarzy”.

READ  Polska: Rolnicy wysypują zboże z ukraińskich wagonów

Z materiałami Agencji Ochrony Środowiska.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Edika i Nito z apelem – ryzyko obrażeń wewnętrznych

Published

on

Edika i Nito z apelem – ryzyko obrażeń wewnętrznych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Wycofanie produktów Edeka i Netto: Wycofanie dotyczy dwóch produktów z bułek. Według producenta klienci mogą odzyskać swoje pieniądze.

Bleicherode – wycofanie dotyczy obecnie ofert w Edeka i Netto Marken-Discount. Potencjalne odłamki drewna w wypiekach mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Producent zdecydowanie odradza spożywanie dotkniętych produktów.

Panem Backstube GmbH ogłasza wycofanie dwóch produktów z kategorii bułki: „bułki mieszane GUT&GÜNSTIG do pieczywa gotowego” i „bułki mieszane Kornmühle do pieczywa gotowego”. Obie pozycje dostępne są w opakowaniach 540 g i obowiązują do wszystkich terminów przydatności do 30 maja 2024 r.

Zagrożenia dla zdrowia związane z produktami Edeka i Netto: punkty sprzedaży i obszary dotknięte

Edeka i Netto Marken-Discount natychmiast zareagowały i wycofały ze sprzedaży wadliwy towar. Klienci, którzy już kupili oferty, pod żadnym pozorem nie powinni ich spożywać. Produkty można zwrócić do sklepów internetowych. Jest napisane, że cena zakupu zostanie zwrócona nawet bez przedstawienia paragonu Przypominamy wiadomość od producenta.

Wycofanie dotyczy dwóch produktów: bułki mieszane Kornmühle i bułki mieszane GUT&GÜNSTIG do pieczywa gotowego © Panem Backstube GmbH

Zdaniem firmy w cewkach mogą znajdować się ciała obce wykonane z drewna. W przypadku połknięcia może powodować obrażenia wewnętrzne i krwawienie. Z tego powodu konsumenci w żadnym wypadku nie powinni spożywać dotkniętych produktów.

W zwojach znajdują się ciała obce: uszkodzona Edica, Marktkov i Nito

Zgodnie z zawiadomieniem producenta o wycofaniu, „Rolki mieszane GUT&GÜNSTIG do przygotowania do pieczenia” zostały wprowadzone na dużych obszarach Niemiec, głównie w Edeka i Marktkauf. Wykluczono regiony Szlezwik-Holsztyn, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Hamburg, Brema, Berlin, Brandenburgia, Saksonia-Anhalt, Dolna Saksonia i przyległe części Nadrenii Północnej-Westfalii.

Panem Backstube GmbH
GUT&GÜNSTIG Mieszane bułki gotowe do pieczenia
edica, rynek zakupów
540 gramów
Wszystko do 30 maja 2024 r

Produkt „Kornmühle mieszane bułki do gotowego chleba” sprzedawany był na terenie całego kraju po cenie Netto Marken-Discount, podał producent w swoim oświadczeniu.

Wycofanie nie dotyczy innych produktów firmy Panem Backstube GmbH oraz bułek z datą przydatności do spożycia przed 30 maja 2024 r. Wycofanie dotyczy wyłącznie wymienionych produktów i terminów przydatności do spożycia.

Bakterie, ciała obce i nie tylko: Klienci powinni poważnie podchodzić do wycofania produktów i zdobywać wiedzę

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji, konsumenci mogą skontaktować się z obsługą klienta Panem Backstube GmbH. Można się z nimi skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] lub telefonicznie od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8:00–20:00 pod numerem 036338 577 308.

Niedawno wycofano także kiełbaski Rewe, których spożycie może powodować nudności i wymioty. Niedawno z obiegu wycofano także produkty owocowe wywołujące wysypkę skórną i duszność. (Funt syryjski)

Continue Reading

Economy

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów

Published

on

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Przedsiębiorstwa dostawcze odczuwają słabą gospodarkę i skutki epidemii. Red Lobster, czołowa sieć restauracji w Stanach Zjednoczonych, zbankrutowała.

ORLANDO, Floryda – Nie tylko restauracje w Niemczech cierpią: amerykańska sieć restauracji rybnych Red Lobster zbankrutowała. Firma oficjalnie ogłosiła to w poniedziałek, 20 maja. Amerykańskie media podały, że Red Lobster zamknął już 99 restauracji i rozpoczął sprzedaż lokalu w poprzednim tygodniu Newsweek.

Sieć fast foodów, rozsławiona dzięki serialom i filmom, twierdzi, że ma 578 restauracji w 44 stanach USA i Kanady i obsługuje 64 miliony klientów rocznie. Roczna sprzedaż firmy wynosi dwa miliardy dolarów.

Sieć fast foodów jest niewypłacalna: złe zarządzanie, konkurencja i inflacja powodują bankructwo Red Lobster

Jednak teraz nadchodzi upadłość. Firma ma ponad miliard dolarów długu. Ale majątek wynosi mniej niż 30 milionów dolarów CNN W nawiązaniu do firmy. Celem jest sprzedaż spółki pożyczkodawcom. W zamian otrzymujesz fundusze potrzebne do przetrwania.

Przyczynami nierównowagi jest zwiększona konkurencja ze strony innych wschodzących sieci restauracji, inflacja oraz konsekwencje pandemii korony. Od 2019 roku jest o tym głośno CNN Liczba klientów spadła o 30 proc., ale już nie wzrosła znacząco.

Red Lobster przyznaje się do strategicznych błędów po bankructwie

Przyczyną jest także złe zarządzanie. W swoim wniosku o upadłość Red Lobster stwierdził, że ma „nadęty i słabo radzący sobie portfel restauracji”. Za straty firma obwiniła także swojego byłego największego akcjonariusza, firmę Thai Union. Według raportów firma Red Lobster rozwiązała umowę z dwoma dostawcami smażonych krewetek i zawarła umowę na wyłączność z Thai Union, co podniosło koszty sieci restauracji. CNN.

Reprezentowana niemal wszędzie w USA: sieć restauracji Red Lobster zbankrutowała. (Zdjęcie pliku) © Scott Brower/Imago

„Zauważyliśmy bezpodstawne zarzuty zawarte we wnioskach do sądu upadłościowego i nie możemy się doczekać pełnej prezentacji faktów” – stwierdziła Thai Union w odpowiedzi na zarzuty dotyczące Red Lobster.

READ  Hojne wycofanie produktu – przeciwnik musi działać ze względu na zagrożenie dla zdrowia

Thai Union, wieloletni dostawca Red Lobster, planuje kontynuować współpracę. „Jesteśmy przekonani, że proces sądowy umożliwi firmie Red Lobster restrukturyzację zobowiązań finansowych i wykorzystanie jej długoterminowego potencjału w bardziej pozytywnym otoczeniu” – stwierdziła spółka w swoim oświadczeniu.

Firma Red Lobster jest niewypłacalna: upadłość wisiała na horyzoncie już od dłuższego czasu

Upadłość ogłoszono kilka miesięcy temu. W styczniu 2024 roku Red Lobster zatrudnił eksperta ds. restrukturyzacji Jonathana Tebusa, który od marca pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Niektóre restauracje zostały ostatecznie wyprzedane 13 maja.

Red Lobster to godny uwagi przykład z USA. Jednak restauracje w Niemczech również muszą stawić czoła trudnym warunkom ekonomicznym. Między innymi ze względu na skutki pandemii i słabą gospodarkę branży restauracyjnej grozi fala bankructw. (SM)

Continue Reading

Economy

Organizatorzy wycieczek popadają w bankructwo: czy klienci odzyskają pieniądze?

Published

on

Organizatorzy wycieczek popadają w bankructwo: czy klienci odzyskają pieniądze?

Axel Schmeglow przebywa w areszcie od początku kwietnia. Jest dyrektorem zarządzającym holdingu itravel Group SA. Klienci luksusowego organizatora wycieczek skarżą się na tę firmę od lata ubiegłego roku. Często zdarza się, że klienci płacą z góry za wyjazd kilka tysięcy euro, a na miejscu okazuje się, że organizator nie zapłacił jeszcze za zarezerwowany hotel. Sąd Rejonowy w Kolonii wyznaczył syndyka masy upadłościowej dla Inspiring Travel Club Family GmbH, spółki zależnej Grupy itravel, informuje „gwiazda„.

Wyznaczony prawnik Philip Schober ma dostęp do rachunków bankowych i obecnie analizuje sytuację finansową spółki. Co najważniejsze, spółka musi być w stanie zapłacić mu jako syndykowi masy upadłościowej. Same procedury jeszcze się nie rozpoczęły. Jednakże dyrektor zarządzający Grupy itravel Schmiegelow wymaga zgody syndyka w przypadku majątku spółki. Jeżeli okaże się, że brakuje środków, spółka może zostać zlikwidowana bez postępowania upadłościowego. Strona internetowa itravel została wyłączona wkrótce po aresztowaniu dyrektora zarządzającego.

READ  Polska: Rolnicy wysypują zboże z ukraińskich wagonów
Continue Reading

Trending