Connect with us

Economy

Badanie: 44% błędnie oblicza koszty pojazdów elektrycznych

Published

on

Według wyliczeń portalu porównującego ceny Check24, każdy, kto jeździ pojazdem elektrycznym „ładuje” jest znacznie tańszy niż pojazd napędzany silnikiem benzynowym. Jednak prawie połowa konsumentów ma błędne przekonanie na temat relacji między kosztami energii elektrycznej i benzyny. Był to wynik reprezentatywnej ankiety przeprowadzonej przez YouGov w imieniu Check24.

Portal powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Federalne Stowarzyszenie Gospodarki Energetycznej i Wodnej (BDEW), z którego wynika, że ​​prawie dwie trzecie konsumentów chce napełniać swój samochód elektryczny energią elektryczną w domu. W maju koszt energii elektrycznej dla gospodarstw domowych w Niemczech wynosił 30,37 centów za kilowatogodzinę. Jeśli weźmiemy za podstawę średnie zużycie energii przez obecne samochody elektroniczne według ADAC Ecotest, koszty wynoszą około 6,30 euro na 100 km. Jeśli obliczyć średnie zużycie benzyny w Niemczech i obecną cenę benzyny premium, koszt wynosi 11,88 euro na 100 kilometrów – wzrost o 89 procent w porównaniu z samochodami z silnikami elektrycznymi.

Ankieta opublikowana przez Check24 wykazała, że ​​23 procent ankietowanych uważa, że ​​koszty energii elektrycznej są wyższe w porównaniu z benzyną. 21% uważa, że ​​koszty są takie same. 29% prawidłowo ocenia współczynnik i uważa, że ​​prąd w samochodzie jest tańszy niż benzyna. W związku z tym 44% nieprawidłowo szacuje koszty energii elektrycznej w samochodach elektronicznych.

Według Check24 ogólne założenie dotyczące niższych kosztów paliwa w pojazdach elektrycznych ilustruje konkretny przykład: według ADAC Ecotest Nissan LEAF elektryczny zużywa około 22,1 kWh na 100 km. Przy średniej cenie energii elektrycznej w maju odpowiada to kosztom około 6,71 EUR. Podobny silnik benzynowy Nissan Qashqai 1.3 spala około 7,1 litra benzyny na 100 kilometrów, co odpowiada 10,82 euro.

„Ekstrapolacja rocznego przebiegu, różnica między energią elektryczną a benzyną jest ewidentna w portfelu konsumentów. W naszym przykładzie z sektora samochodów klasy średniej kierowcy samochodów elektrycznych musieliby płacić ponad 400 euro mniej za energię elektryczną podczas przejechania 10 000 kilometrów. w porównaniu z podobnym silnikiem spalinowym ”, wyjaśnia Stephen Suttner, odpowiedzialny za sektor energetyczny w Check24.

READ  Wystąpienie w Parlamencie Krajowym Brandenburgii: Ambasador RP bardzo krytycznie ocenia postrzeganie swojego kraju - Berlin
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Economy

Powrót Airbusa A380

Published

on

drdowolne wokół twarzy Lufthansa To wspaniały znak i znak tego, jak nieprzewidywalne są warunki zewnętrzne. W ciągu ostatnich kilku miesięcy kierownictwo linii wielokrotnie potwierdzało, że duży Airbus A380 na stałe opuścił flotę. We wrześniu 2021 r. redakcja Technik und Motor była obecna na niezbędne ćwiczenia we Frankfurcie przed ostatnim lotem A po żegnaniu personelu Lufthansy nie jest to najpiękniejszy samolot na świecie, ale być może najbardziej zabawny dla pasażerów. W każdym razie należy przerwać pracę czterech nieopłacalnych i nieefektywnych grzejników, to były argumenty, które trudno było wymyślić.

Teraz, niespodziewanie, dyrektor generalny Carsten Spohr proponuje przywrócić A380, który nie tylko napędza fantazje fanów, ale także wpływa na cenę akcji. Dowiadujemy się: nieopłacalne i nieefektywne są względne. Najwyraźniej wiele rezerwacji odpowiada kilku samolotom szerokokadłubowym, w końcu Lufthansa, w obecnej trudnej sytuacji, uruchamia wiele używanych samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu azjatyckiego pochodzenia. Inną kwestią jest to, jak długo A380 może po tym przetrwać. Są bardziej nowoczesne samoloty. i przeciwny ruch. Airbusa Poinformowano o pierwszym locie testowym A321XLR, samolotu odrzutowego krótkiego i średniego zasięgu, który dzięki ulepszeniom technicznym został przekształcony w użyteczny samolot długodystansowy z Frankfurtu do Calgary. Głównie z układem kabiny jak w Shuttle Mallorca. Koncepcja została dobrze przyjęta, otrzymano 500 zamówień, a regularne serwisy zaplanowano na 2024 r. Mimo całego entuzjazmu dla osiągnięć technicznych. Będziemy wiedzieć, gdzie preferować trasy długodystansowe.

READ  Rewe z przypomnieniem sobie kiełbasy: mówi się, że produkt z supermarketu zawiera salmonellę
Continue Reading

Economy

Konferencja Ukraina na taśmie – w Lugano, walka o odbudowę Ukrainy

Published

on

READ  Hiszpania planuje z pieniędzmi z pomocy Corona: Modernizacja dzięki Unii Europejskiej
Continue Reading

Economy

Wartość rynkowa poniżej wartości księgowej: Siemens na minusie: Siemens tnie o 2,8 miliarda euro na Siemens Energy | biuletyn Informacyjny

Published

on

Monachijska grupa technologiczna musi odpisać miliardy ze swoich udziałów, co znacząco wpłynie na wyniki w trzecim kwartale. Teraz Siemens może swobodnie zredukować swój udział z obecnych 35 procent.

Ponadto, 1 lipca grupa sfinalizowała sprzedaż swojej działalności pocztowo-paczkowej od Siemens Logistics o wartości projektu 1,15 miliarda euro, poinformował w piątek Siemens. Jednak przychody ze sprzedaży nie zostaną zaksięgowane w trzecim kwartale. Siemens Logistics zamierza w przyszłości skoncentrować się na logistyce lotniskowej.

W trzecim kwartale Siemens spodziewa się, że spadek będzie miał negatywny wpływ na zysk po opodatkowaniu w wysokości około 2,8 miliarda euro, ogłosiła grupa w czwartek wieczorem. Przy cenie zamknięcia 13,99 euro w czwartek wartość giełdowa Siemens Energy była „znacząco” poniżej wartości księgowej, jak podano powód. Siemens planuje opublikować dane za trzeci kwartał i skutki spadku oczekiwań 11 sierpnia.

Według raportu okresowego, 35-procentowy udział w księgach nadal wynosił około 6,3 miliarda euro w pierwszej połowie roku obrotowego 2021/22. Analityk Jefferies, Simon Toennessen, szacuje poprzednią wartość akcji na 23 do 25 euro za akcję. Późnym popołudniem udział Siemensa stracił około 1 proc. Papiery Siemens Energy początkowo spadły, ale w ciągu roku okazały się dodatnie i zyskały ponad 2 procent.

Siemens uruchomił swoją działalność w zakresie technologii energetycznych, w tym swoją spółkę zależną zajmującą się energią wiatrową Siemens Gamesa, i pod koniec września 2020 r. sprzedał większość udziałów. Zarząd zamierza dalej zmniejszać pozostały udział. Jednak prezes Siemensa, Roland Bosch, oświadczył, że nie chce sprzedawać tego „za mniej niż wartość księgową”. To może teraz utorować drogę, zgodnie z rozważaniami Toennessena.

Philip Buller z Banku Berenberg wspomina o stanie wydarzeń wokół joint venture z francuskim dostawcą samochodów Valeo w zeszłym roku, które Siemens zdewaluował do zera i sprzedał kilka kwartałów później. Uważa, że ​​podobny scenariusz jest możliwy w Siemens Energy. Opisał odpis jako nieunikniony.

READ  Hiszpania planuje z pieniędzmi z pomocy Corona: Modernizacja dzięki Unii Europejskiej

Cena Siemens Power znalazła się pod znaczną presją w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Powodem są ciągłe problemy w spółce zależnej Gamesa zajmującej się energią wiatrową, zwłaszcza w biznesie z turbinami wiatrowymi na ziemi. Gamesa musiała ostatnio wydać szereg ostrzeżeń o zarobkach. Firma boryka się nie tylko z aktualnie wymagającym otoczeniem rynkowym, ale także z problemami wewnętrznymi. Siemens Energy kilkakrotnie zastępował kierownictwo spółki notowanej na hiszpańskiej giełdzie. Teraz musi się nim zająć Jochen Eckholt, dyrektor ds. energii Siemensa. Krokiem w kierunku restrukturyzacji jest całkowite przejęcie Gamesy, w której Siemens Energy posiada około 67 proc.

Akcje Siemens Energy straciły w tym roku prawie 40 procent swojej wartości. Gazeta jest daleka od rekordowych poziomów 34 euro, które osiągnęły na początku zeszłego roku. Stawka jest również obecnie notowana znacznie poniżej końca rynku w wysokości 22 euro. Wartość rynku wynosi około dziesięciu miliardów euro.

Berenberg opuszcza Siemensa „kupuj” – cel to 176 euro

Prywatny bank Berenberg pozostawił ocenę Siemensa na poziomie „kupuj” z ceną docelową 176 euro, pomimo 1 miliarda dolarów odpisu akcji Siemens Energy. „W normalnych okolicznościach rynek zignorowałby coś takiego, ale w tej chwili nie jest to łatwe” – napisał analityk Philip Boehler w badaniu dostępnym w piątek. Sytuacja przypomniała mu o podobnym posunięciu w zeszłym roku, dotyczącym joint venture z Valeo. W tym czasie akcje zostały odpisane jako bezwartościowe, ale wkrótce potem ponownie zaksięgowano zysk.

Monachium (dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe na Siemens AGDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądany żuraw, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Siemens AG

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Siemens AG

Źródła obrazu: MICHELE TANTUSSI/AFP // Getty Images, Siemens Energy AG

READ  Wystąpienie w Parlamencie Krajowym Brandenburgii: Ambasador RP bardzo krytycznie ocenia postrzeganie swojego kraju - Berlin
Continue Reading

Trending