Connect with us

Economy

Raport rynkowy: Niskie zyski | tagesschau.de

Published

on

Raport rynkowy: Niskie zyski |  tagesschau.de


Raport rynkowy

Stan na: 13 listopada 2023 o 16:25

DAX pozostaje dodatni na początku tygodnia, ale słabe notowania sygnalizują ważne wydarzenie. Jutro opublikowane zostaną dane o cenach towarów i usług konsumenckich w USA za październik.

Początek nowego tygodnia na niemieckiej giełdzie nadal napawa optymizmem. DAX zdołał nieco odrobić straty po piątkowych spadkach cenowych i wzrósł do maksimum na poziomie 15 329 punktów. Oznacza to, że najwyższy poziom zanotowany w zeszłym tygodniu na poziomie 15 364 pkt powrócił już w oczach inwestorów.

Z technicznego punktu widzenia wykres DAX w dalszym ciągu utrzymuje się powyżej trendu spadkowego od sierpnia (obecnie na poziomie 15 213 punktów), utrzymując tym samym szanse na wzrost. Pozytywny wpływ na ceny ma także sezonowość, ponieważ najlepsze sześć miesięcy na giełdzie rozpoczęło się w listopadzie. W ciągu ostatnich 10 lat indeks DAX rósł w listopadzie średnio o 3,5%.

Wykres DAX ujawnia coś jeszcze. Formacja trójkąta, która utworzyła się od piątku, wskazuje na dynamiczną akcję cenową, poprzez którą zwykle rozwiązuje się takie „trójkąty”. Jest to proporcjonalne do stanu danych źródłowych. Ponieważ jutro w porządku obrad znajdą się październikowe ceny konsumenckie w USA, co wskazuje na taki wzrost cen.

„Każda zła niespodzianka może wprawić rynki finansowe w zawrót głowy, a wówczas prawdopodobieństwo podwyżki stóp procentowych będzie coraz większe”, ostrzega analityk Christian Henke z domu maklerskiego IG. Jeżeli jednak stopa inflacji spadnie, oznaczałoby to tymczasowe wstrzymanie stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA 13 grudnia. Ostatnia w tym roku decyzja w sprawie stóp procentowych zostanie podjęta tego dnia przez Rezerwę Federalną. Jeśli inflacja spadnie, optymizm co do stóp procentowych może ponownie wzrosnąć i wzmocnić wiodący niemiecki indeks, twierdzi Henke.

Giełdy amerykańskie rozpoczęły nowy tydzień ostrożniej. Pół godziny po rozpoczęciu notowań wiodący indeks Dow Jones stracił 0,1 proc. Więcej tracą spółki technologiczne na Nasdaq. W piątek amerykańskie giełdy odnotowały znaczne wzrosty.

Zbliżająca się blokada w USA również wymaga ostrożności – po raz kolejny. Zaledwie kilka dni przed zbliżającym się zamrożeniem budżetu w Stanach Zjednoczonych, w Kongresie wciąż nie ma rozwiązania tego zaciętego sporu. Obie izby Kongresu muszą zgodzić się na projekt ustawy zapobiegający tzw. „zawieszeniu działalności rządu”. Termin rozliczenia upływa w piątek.

READ  Bank centralny Japonii szokuje rynki zmieniając kurs

Kurs euro nadal znajduje się tuż poniżej poziomu 1,07 dolara. Wspólna europejska waluta notowana jest obecnie na poziomie 1,0670 USD. Uncja złota kosztuje 1935 dolarów, czyli o 0,25 procent mniej.

Ceny ropy naftowej po początkowych stratach stały się dodatnie. Wczesnym popołudniem baryłka ropy Brent (159 litrów) z dostawą w styczniu kosztuje 82,19 dolarów. To o 0,6 proc. więcej niż przed weekendem. W ciągu ostatnich trzech tygodni ceny spadły o kilkanaście procent w związku ze słabymi danymi gospodarczymi z dwóch głównych krajów konsumpcyjnych, czyli Stanami Zjednoczonymi i Chinami, co wzbudziło oczekiwania na spadek popytu.

Największym zwycięzcą DAX są akcje Siemens Energy. Oczekuje się, że borykająca się z problemami firma otrzyma pomoc rządową. W trakcie negocjacji osiągnięto ważne porozumienia – podała gazeta „Handelsblatt” z Düsseldorfu, powołując się na środowisko finansowe i negocjacyjne. Wyniki powinny zatem zostać ogłoszone w środę, kiedy zostaną zaprezentowane dane bilansowe spółki. Z informacji wynika, że ​​na duże projekty Siemens Energy otrzyma gwarancje o wartości 15 miliardów euro.

Akcje Rheinmetall są jednymi z największych zwycięzców indeksu DAX. Korzysta z potencjału znacznie większej pomocy zbrojeniowej dla Ukrainy. Duży popyt cieszą się także akcje Hensoldt, notowane na giełdzie MDAX. Niemcy podwoją w przyszłym roku swoją pomoc wojskową dla Ukrainy, podała w weekend gazeta Bild am Sonntag, powołując się na źródła w Federalnym Ministerstwie Obrony.

Porsche SE, główny akcjonariusz VW i Porsche, w ciągu roku zmniejszył swoje zadłużenie o prawie 1 miliard euro. Dług netto wzrósł do 5,8 mld euro na koniec września po 6,7 mld euro na początku roku. Skonsolidowany zysk po opodatkowaniu spadł do 3,8 z 4,8 miliarda euro w okresie styczeń-wrzesień, na co duży wpływ miały wydarzenia w Grupie Volkswagen.

Continental Motors zwalnia tysiące pracowników w borykającym się z trudnościami dziale motoryzacyjnym. DAX podał, że nie jest jeszcze jasne, ile dokładnie stanowisk pracy zostanie utraconych. „Liczba prawdopodobnie będzie mieścić się w przedziale średnio-czterocyfrowym.” Ogólnie rzecz biorąc, Continental spodziewa się zaoszczędzić 400 milionów euro rocznie od 2025 r., dostosowując swoje struktury zarządzania.

READ  Day trading – giełda dzisiaj

Według doniesień medialnych Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, przedstawił pierwsze szczegóły możliwej redukcji zatrudnienia w ramach swojego programu oszczędnościowego. Jak donosi Handelsblatt, cytując wewnętrzny podcast Volkswagena z prezesem marki Thomasem Schäferem i dyrektorem HR Gunnarem Kilianem, koszty zatrudnienia personelu administracyjnego Volkswagena mają spaść o jedną piątą do 2026 roku.

Z przeprowadzonych przez siebie badań wynika, że ​​producent samochodów BMW bada zarzuty wobec marokańskiego dostawcy kobaltu Raport o rozwoju świata, raport o rozwoju świata Zarzuca się, że „Süddeutscher Zeitung” naruszyła standardy środowiskowe i społeczne. Rzecznik firmy powiedział dzisiaj, że BMW rozpoczęło dochodzenie i zwrócił się do firmy zarządzającej surowcami o komentarz. „Poważnie podchodzimy do potencjalnych naruszeń i badamy je”. Jeżeli dostawca zachowa się niewłaściwie, BMW natychmiast zażąda podjęcia działań zaradczych.

Grupa ubezpieczeniowa Talanx chce przekroczyć tegoroczny rekordowy zysk oczekiwany w 2024 roku. Prezes Torsten Liu prognozuje wynik netto na przyszły rok na poziomie ponad 1,7 mld euro. MDAX wcześniej spodziewał się zysku w wysokości nieco ponad 1,6 miliarda euro w 2025 roku.

Akcje Salzgitter zajmują pierwsze miejsce w SDAX po tym, jak grupa opublikowała pełne dane liczbowe za pierwsze dziewięć miesięcy. Analityk Musa Ola z amerykańskiego banku JP Morgan napisał, że przepływy pieniężne były większe niż oczekiwano. Według potwierdzonych prognoz konsensus rynkowy w sprawie wyników brutto może jeszcze ulec poprawie.

Inwestorzy kupują także akcje Energiekontoru. Operator energetyki słonecznej i wiatrowej podawał już wcześniej zadowalające dane kwartalne i potwierdził swoje cele. Wydaje się, że mogłoby to nieco uspokoić zdenerwowanych inwestorów. Począwszy od rocznego maksimum na poziomie około 90 euro pod koniec sierpnia, cena w ciągu ostatnich kilku tygodni spadła o prawie 30 procent.

Ujemne stopy procentowe ciążyły na spółce PNE, deweloperze projektów wiatrowych i fotowoltaicznych, w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Konkluzja jest taka, że ​​strata wynosi około 25 milionów euro. W ubiegłym roku PNE osiągnęło zysk w wysokości 6,6 mln euro. Tym samym grupa powiększyła swoje straty w porównaniu do pierwszej połowy roku. PNE odczuło wymagające otoczenie rynkowe również pod względem operacyjnym.

Znacznie większe zyski w trzecim kwartale odnotowała firma Bilfinger, świadcząca usługi przemysłowe, głównie dzięki programowi oszczędnościowemu. Marża Ebeta, ważny wskaźnik rentowności, poprawiła się z 3,4 procent w roku poprzednim do 5,1 procent. Konkluzja jest taka, że ​​w ciągu trzech miesięcy poprzedzających koniec września spółka osiągnęła zysk w wysokości 37 mln euro w porównaniu z 22 mln euro w tym samym okresie ubiegłego roku.

READ  Steadier DAX - Azja giełda na czerwono - SYNLAB debiutuje na giełdzie - MTU zarabia nieco mniej niż się obawia - WACKER CHEMIE, BNP, Swiss Re, Saint-Gobain, Amazon, Twitter, w centrum uwagi

Zgodnie z oczekiwaniami ruch pasażerski na lotnisku we Frankfurcie wzrósł bardziej niż najniższy poziom w październiku. Operator lotniska Fraport obsłużył w zeszłym miesiącu 5,7 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 14,9 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Wolumen pozostał jednak o 11,9 procent niższy niż przed pandemią korony w październiku 2019 r.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy grupa energetyczna EnBW podwoiła swój skonsolidowany zysk netto skorygowany o udziały osób trzecich do około 2,4 miliarda euro w porównaniu z 1,1 miliarda w tym samym okresie ubiegłego roku. „Nasze dobre wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy potwierdzają naszą inwestycję we wzrost w ramach przyspieszonej realizacji transformacji energetycznej” – powiedział dyrektor finansowy Thomas Kosterer.

Tele Columbus AG, jeden z wiodących niemieckich operatorów sieci światłowodowych, otrzyma więcej nowych środków pieniężnych od swoich właścicieli. Tele Columbus powiedział, że spółka jest „na zaawansowanym etapie rozmów” z akcjonariuszami i głównymi pożyczkodawcami na temat refinansowania swoich zobowiązań finansowych.

Brytyjski operator stacji benzynowych EG Group rozwija swoją sieć szybkiego ładowania w Europie kupując stacje ładowania Tesli. Planuje się, że we własnych zakładach grupy powstanie ponad 20 000 stacji ładowania. Sieć EG w Niemczech obejmuje stacje benzynowe Esso i dużą część dystrybutorów gazu OMV. Dzięki wiodącym standardom sieci ładowania w zakresie pojazdów elektrycznych, właściciele samochodów mogą skorzystać z oferty niezależnie od marki swojego samochodu.

Szczegóły badania potwierdzają pozytywny wpływ środka odchudzającego Wegovy firmy farmaceutycznej Novo Nordisk na zapobieganie zawałom serca. W związku z tym Wegovy zmniejsza ryzyko poważnych powikłań sercowo-naczyniowych, takich jak udar i zawał serca, niezależnie od wieku, płci, rasy lub początkowego wskaźnika masy ciała. Ponadto pozytywny efekt pojawia się bardzo szybko.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Zakaz pracy: Ferrari przedstawia dwóch nowych sportowców ekstremalnych
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Dzień Giełdy 6 lutego 2024 r

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Selgros zaskakuje klientów tymi ofertami
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending