Connect with us

Economy

Day trading – giełda dzisiaj

Published

on

Day trading – giełda dzisiaj

20:19 16 maja 2023 r

Najważniejsze wydarzenia dnia handlowego
Szczyty i klapy na giełdach
Akcje, indeksy i towary dzisiaj

Indeksy z Wall Street notowały dziś spadki, z indeksem spółek o małej kapitalizacji Russella 2000 o ponad 1 proc., tj Dow Jones o 0,7% i S&P 500 / ASX 200 o 0,3%. Wyjątkiem jest Nasdaqktóry wzrósł o 0,1%.

Europejskie giełdy notowały dziś spadki, ale skala spadków była raczej niewielka. Niemiecki Dax Francuski spadł o 0,12%. CAC 40 Notowania spadały o 0,16%, podczas gdy Brytyjczycy notowali spadki Indeks FTSE100 spadek o 0,34%.

Nie osiągnięto przełomu w sprawie pułapu zadłużenia USA, a doniesienia medialne wskazują, że negocjacje mogą się przeciągać.
Prezydent USA Biden chce osiągnąć porozumienie przed spotkaniem G7 w tym tygodniu, ale mówi się, że Demokraci i Republikanie wciąż są daleko od siebie w kluczowych kwestiach.
Członek Fed, Mester, powiedział, że Fed nadal dąży do przywrócenia inflacji do 2% i nie sądzi, aby bank centralny osiągnął jeszcze punkt, w którym może utrzymać stopy procentowe.
Członek Fed Parkin powiedział, że docenia dyskrecję wskazaną w najnowszym oświadczeniu FOMC i że perspektywy mogą się znacznie zmienić przed czerwcowym posiedzeniem, ponieważ wiele kluczowych dat jest publikowanych przed posiedzeniem.
Członek Fed Williams powiedział, że inflacja zaczyna zmierzać w dobrym kierunku, a gospodarka zaczyna wracać do bardziej normalnych wzorców.

Holzman z Europejskiego Banku Centralnego powiedział, że na majowym posiedzeniu wprowadziłby podwyżkę stóp procentowych o 50 punktów bazowych i powiedział, że stopy muszą przekroczyć 4%, aby walczyć z inflacją.

Sprzedaż detaliczna w USA za kwiecień była mieszana – sprzedaż detaliczna była poniżej oczekiwań (0,4% m/m vs. 0,8% m/oczekiwano), a sprzedaż detaliczna poza motoryzacją była lepsza od oczekiwań analityków na poziomie 0,4% m/m.

Produkcja przemysłowa w USA wzrosła w kwietniu o 0,5% m/m (oczekiwano 0,0% m/m).

READ  Braki kadrowe: nowa nadzieja na pozwolenia na pracę dla ukraińskich kierowców ciężarówek

Inflacja CPI w Kanadzie przyspieszyła w kwietniu do 4,4% r/r z 4,3% r/r (oczekiwano 4,1% r/r).

Chińskie dane gospodarcze za kwiecień okazały się rozczarowujące. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 18,4% r/r (oczekiwano 21,0%), produkcja przemysłowa wzrosła o 5,6% r/r (oczekiwano 10,9%), a inwestycje miejskie wzrosły o 4,7% r/r (oczekiwano 5,5%).

Raport z rynku pracy w Wielkiej Brytanii za marzec pokazał, że płace wzrosły o 5,8% r/r (po 5,8%), a stopa bezrobocia wzrosła z 3,8 do 3,9% (po 3,8%).

Raport o PKB strefy euro za pierwszy kwartał 2023 r. wykazał wzrost o 0,1% kwartalnie (k/k) – zgodnie z pierwotną publikacją.

Niemiecki indeks ZEW spadł w maju z 4,1 do -10,7 (oczekiwano -5,3).

Raport o polskim PKB za pierwszy kwartał wykazał spadek o 0,2% r/r (oczekiwano -0,8% r/r). W ujęciu kwartalnym wzrost wyniósł 3,9% kw/kw (oczekiwano 0,7% kw/kw).

Międzynarodowa Agencja Energetyczna podniosła prognozę wzrostu światowego popytu na ropę w 2023 r. do 2,2 mln baryłek dziennie, w porównaniu z 2,0 mln baryłek dziennie wcześniej.

Dolar amerykański i dolar kanadyjski osiągają najlepsze wyniki, podczas gdy dolar nowozelandzki i dolar australijski pozostają w tyle.

Silny dolar wywiera presję na metale szlachetne: złoto Jest notowany poniżej 1% i poniżej psychologicznego poziomu 2000 USD.

Handel surowcami energetycznymi mieszany dzisiaj – olej Spadek o 0,7% w stosunku do cen gazu ziemnego w USA / Nggas o 0,8%.

Handel kryptowalutami jest dziś słabszy – bitcoiny spadła o 1,1%, Dogecoin Podczas gdy notowania spadały o 0,4%. Ethereum spadek o 0,1%.

Sprzedaż detaliczna w USA wzrosła w kwietniu po spadku w marcu. Jednak jeśli chodzi o realną sprzedaż detaliczną, sytuacja wyglądała mniej optymistycznie, a dystans między nimi wciąż się powiększał. Źródło: Macrobond; źródło: xStation5 od XTB

Handluj DAX ze zwycięzcą testu 2023 — najlepszym brokerem CFD

xtb

Ujawnienie zgodnie z § 80 WpHG w celu potencjalnego konfliktu interesów

Autor może inwestować w omawiane papiery wartościowe lub aktywa.

READ  Jak Niemiecka Republika Demokratyczna świętowała aprecjację swojej waluty i ostatecznie na tym nie skorzystała

Autorzy publikacji opracowują te informacje na własne ryzyko. Analizy i opinie nie są pisane w odniesieniu do niczyich konkretnych celów i potrzeb inwestycyjnych. Publikacje XTB komentujące określone sytuacje na rynkach finansowych oraz ogólne wypowiedzi pracowników XTB dotyczące rynków finansowych nie stanowią porad XTB dla Klienta i nie mogą być tak interpretowane. XTB nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające bezpośrednio lub pośrednio z podjętych decyzji dotyczących treści publikacji.

Ostrzeżenie o ryzyku

Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z wysokim ryzykiem szybkiej utraty pieniędzy z powodu dźwigni finansowej. 79% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne podczas handlu kontraktami CFD u tego dostawcy. Powinieneś rozważyć, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD i czy możesz sobie pozwolić na wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Inwestowanie sukcesu i zysków z przeszłości nie gwarantuje sukcesu w przyszłości. Treści, biuletyny i komunikaty XTB nie stanowią porad inwestycyjnych wiadomość promocyjna Rozumieć.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Published

on

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.

Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.

W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.

© dpa-infocom, dpa:240402-99-536222/2

READ  Wielki cel współpracy gospodarczej: delegacja ukraińska w Villingen-Schwenningen - Villingen-Schwenningen i okolice
Continue Reading

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  Braki kadrowe: nowa nadzieja na pozwolenia na pracę dla ukraińskich kierowców ciężarówek

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Polska buduje duże nowe lotnisko - EURACTIV.de

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Braki kadrowe: nowa nadzieja na pozwolenia na pracę dla ukraińskich kierowców ciężarówek

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Polska, kraj imigracji – Ukraińcy przyjeżdżają

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Trending