Nagły, ogromny sukces Palworld, który przyciąga tłumy graczy, ma również wadę: wymagana pojemność serwera jest ogromna – co z kolei prowadzi do pozornie absurdalnych kosztów serwera!
W ciągu tygodnia od wczesnego dostępu do Palworld lub premiery gry na PC i Xbox, gra survivalowa, znana z dużego podobieństwa do Pals i Pokémon, przyciągnęła aż 19 milionów graczy – niesamowicie dobrą liczbę! Gra jest tytułem chwili na obu platformach, ale wymaga również ogromnej wydajności serwera, aby sprostać ogromnemu zainteresowaniu.
Jak dotąd w dużej mierze się to udało – co jest dość niezwykłe, biorąc pod uwagę zaskakujący sukces, biorąc pod uwagę, jak często inni twórcy i wydawcy popularnych tytułów mieli problemy w momencie premiery. Ma to jednak również swoją cenę, co Takuro Mizobe z dewelopera PocketPair potwierdził teraz w mediach społecznościowych.
Zamieścił na Twitterze zdjęcie kosztów serwera gry – i od premiery 19 stycznia 2024 r. osiągnęły one już 70,53 mln jenów. To równowartość nieco ponad 475 000 dolarów dolarów – i to w nieco ponad dwa tygodnie! Za cały miesiąc wymagane koszty serwera na obecnym poziomie osiągnęłyby prawie 1 milion dolarów. Szaleństwo!
W świetle zbliżających się sporów prawnych z Nintendo i The Pokémon Company w związku z możliwym naruszeniem praw autorskich Pokémon, Mizobe już żartuje na temat kosztów serwerów: „Poczekaj chwilę, może zbankrutują z powodu kosztów serwera?”
Chugo Hiroto, główny inżynier sieci w Palworld, również odniósł się do tweeta Mizube i podkreślił: „Postępujemy zgodnie z instrukcjami, aby nigdy nie dopuścić do awarii usługi, bez względu na wszystko. Skonfigurowaliśmy serwery, nie biorąc pod uwagę żadnych kosztów. Będziemy nadal zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wszyscy gracze mogli w pełni cieszyć się grą! 478 000 $…”
Czas pokaże, jak w przyszłości rozwinie się szum i liczba graczy wokół Palworld. W przeciwieństwie do gier MMO, które pobierają miesięczną opłatę, nie zawierają gier free-to-play i zapewniają stałe przychody dzięki transakcjom w grach i mikrotransakcjom, Palworld jest grą jednorazową. Po początkowym zakupie przez użytkownika w obecnym modelu niekoniecznie dla programistów są duże dodatkowe pieniądze; W dłuższej perspektywie wysokie koszty serwerów mogą stać się problemem, jeśli sprzedaż samej gry zacznie się nasycać.