Connect with us

Economy

Ubezpieczenia: ostrzeganie przed kryzysem klimatycznym i jednoczesne jego podsycanie

Published

on

Ubezpieczenia: ostrzeganie przed kryzysem klimatycznym i jednoczesne jego podsycanie

13 listopada 2023 – Jest rok 1973 i Monachium Re, największy niemiecki i światowy reasekurator, w swojej publikacji „Powodzie – Powodzie” ostrzega przed rosnącym ryzykiem globalnego ocieplenia. Prowadzi to do topnienia lodowców i polarnych czap lodowych, wzrostu temperatury mórz, a ostatecznie powodzi i powodzi. Z pomocą dużego zespołu naukowców wewnętrznych i zewnętrznych Monachium Re analizowało zmiany klimatyczne wywołane działalnością człowieka przez pięć dekad.

Ubezpieczyciele tacy jak Allianz czy AXA mogą przenieść część ryzyka w drodze reasekuracji. Na przykład, jeśli Allianz ubezpiecza się w Monachium Re na wypadek powodzi, Monachium Re, jako reasekurator, musi pokryć koszty w przypadku szkody wyrządzonej osobom, które są odpowiednio ubezpieczone w Allianz. Rosnące szkody klimatyczne, o wartości 120 miliardów dolarów tylko w zeszłym roku, oraz obecna inflacja powodują wzrost odpowiednich kosztów reasekuracji.

Ubezpieczenie to stało się zbyt wrażliwe dla coraz większej liczby reasekuratorów. Francuska firma reasekuracyjna SCORE ograniczyła swoją zdolność do ubezpieczania od klęsk żywiołowych, a American International Group (AIG) w Stanach Zjednoczonych zakończyła nawet działalność w zakresie reasekuracji od klęsk żywiołowych. Ogółem kapitał przeznaczony na reasekurację klęsk żywiołowych spadł w 2022 r. o 20–22 proc. Z kolei Monachium Re, podobnie jak inne, ogłosiło krótkoterminowy rozwój swojej działalności związanej z klęskami żywiołowymi po wyższych cenach. Jednakże organizacja zajmująca się ochroną środowiska i prawami człowieka Orgwald oraz międzynarodowa sieć organizacji pozarządowych Securing Our Future ostrzegają, że modele reasekuratorów służące ocenie ryzyka szkód klimatycznych w ostatnich latach wielokrotnie zawodziły.

Węgiel, ropa i gaz w portfelu

Ponadto Monachium Re i inni reasekuratorzy, tacy jak ubezpieczyciele, w dalszym ciągu nie wykluczają ubezpieczeń dla przedsiębiorstw zajmujących się paliwami kopalnymi, takich jak nowe Raport z Zabezpieczenia naszej przyszłości To zrozumiałe. Według danych Insure Our Future żadna z 30 czołowych firm ubezpieczeniowych i reasekuratorów na świecie nie wyklucza ubezpieczenia nowych elektrowni gazowych. Prawie żadna z firm nie zaprzestała wsparcia dla nowych terminali LNG. Chociaż coraz więcej firm przyjmuje politykę dotyczącą ropy i gazu, niektóre są sprzeczne.

READ  Rolnictwo - Poczdam - Spotkanie z rolnikami w Brandenburgii na temat pomoru świń - Gospodarka

Japoński ubezpieczyciel MS&AD wyłącza obecnie ubezpieczenie przedsiębiorstw działających na rynku paliw kopalnych, których działalność opiera się na ropie, gazie i węglu. Jednakże przedsiębiorstwa zajmujące się wyłącznie ropą naftową i gazem będą nadal chronione. W zeszłym roku Monachium Re ogłosiło, że wycofuje się z inwestycji i ubezpieczeń w nowych złożach ropy i gazu, elektrowniach i rurociągach naftowych. Wyjście z ubezpieczeń nowych elektrowni i kopalń węglowych zapowiadano już w 2018 roku. Jednak istniejąca infrastruktura kopalna była i pozostaje ubezpieczona, podobnie jak firmy ubezpieczeniowe, takie jak Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU), który ubezpiecza więcej ponad 85% wydobycia węgla kamiennego i zdecydowana większość elektrowni na węgiel stały i brunatny w Polsce.

10 najlepszych ubezpieczycieli paliw kopalnych w 2022 r. (w mln USD)

Ranga

nazwisko rodowe

Kraj siedziby

Wyróżniająca się grupa

Punkt środkowy

1.

Egida

Bermudy

1550-1850

1700

2.

Międzynarodowy cewnik centralny

Chiny

1250-1650

1450

3.

Sujaz

Rosja

800-1100

950

4.

Chubb

Stany Zjednoczone Ameryki

550-850

700

5.

Sojusz

Niemcy

475-775

625

6.

Przykład

Francja

450-750

600

6.

Finansowe Fairfax

Kanada

450-750

600

6.

Zurych

Szwajcaria

450-750

600

9.

W. R. Berkeley

Stany Zjednoczone Ameryki

525-625

575

10.

Amerykańska Grupa Międzynarodowa

Stany Zjednoczone Ameryki

425-675

550

(Źródło: Zabezpieczanie naszej przyszłości)

Według Securing Our Future niemiecka firma Allianz jest liderem w wycofywaniu ubezpieczeń energetyki węglowej. Wykluczono obecnie jakiekolwiek nowe projekty węglowe spółek, a Allianz także chce do 2030 roku pożegnać się ze wszystkimi dotychczasowymi polisami ubezpieczeniowymi dla branży węglowej. Ubezpieczyciel pozostaje jednak na piątym miejscu wśród największych ubezpieczycieli projektów i firm w zakresie paliw kopalnych w świat. Chcą dwutlenku węgla do 2030 roku2-Zmniejsz emisję ze swojego portfela o 45 procent. Żadna inna firma ubezpieczeniowa nie ma podobnych celów pod względem skali.

READ  Steadier DAX - Azja giełda na czerwono - SYNLAB debiutuje na giełdzie - MTU zarabia nieco mniej niż się obawia - WACKER CHEMIE, BNP, Swiss Re, Saint-Gobain, Amazon, Twitter, w centrum uwagi

Koalicja nie jest jednak na dobrej drodze do ograniczenia globalnego ocieplenia do zaledwie 1,5 stopnia, jak to możliwe. „Gdyby firmy ubezpieczeniowe poważnie potraktowały badania klimatyczne, w pełni dostosowałyby swoje ubezpieczenia i inwestycje do ścieżki 1,5°C i wstrzymałyby wszelkie wsparcie dla nowych zakładów wydobycia paliw kopalnych” – mówi Peter Bouchard, globalny koordynator Insure Our Future. W najlepszym przypadku pociągnęłyby przedsiębiorstwa zajmujące się paliwami kopalnymi do odpowiedzialności za rosnące koszty, jakie powodują w związku z rosnącymi szkodami klimatycznymi, przy jednoczesnym zapewnieniu przystępności cenowej ubezpieczenia dla szczególnie dotkniętych społeczności, powiedział Bosshard. mg

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.

Published

on

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W marcu niemiecka sieć handlowa McTrek ogłosiła upadłość. Teraz nadeszła zła wiadomość dla pracowników i dostawców: firma zamyka wszystkie swoje oddziały.

Hanau – Tak W marcu tego roku sieć detaliczna McTreck ogłosiła upadłość. W zeszłym tygodniu doszło do kolejnego gorzkiego rozczarowania pracowników i dostawców. Jeden z pracowników powiedział, że wiedział, że jego firma walczy o przetrwanie Wirtschaftswoche (WiWo). Kiedy jednak ogłoszono, że „wszystkie oddziały zostaną zamknięte ze skutkiem natychmiastowym”, ludzie nadal byli w szoku.

„Działalność biznesowa w jedenastu obecnie otwartych lokalizacjach została wstrzymana 1 maja 2024 r.” – stwierdzono w oświadczeniu syndyka masy upadłościowej Tobiasa Kampfa, dostępnym dla Business Journal. Sklep internetowy jest już zamknięty. McTrek obecnie kontynuuje rozwiązywanie stosunków pracy ze swoimi pracownikami. Dotyczy to 87 pracowników. Dostawcy od jakiegoś czasu skarżą się na zaległe faktury, których McTrek nie płaci. „Od stycznia 2024 r. nie jesteśmy też w stanie płacić w całości wynagrodzeń i czynszu”. powiedział prawnik Kampf der Woo.

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej McTrek niczym nowym. © Mago / Manfred Seegerer

McTrek: Pomimo pomocy założyciela Jacka Wolfskina nie udało się znaleźć nowego inwestora

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej niczym nowym. Spółka niedawno ogłosiła upadłość w 2020 roku. W tym czasie menadżer znalazł nowego inwestora. Jednak cztery lata temu podczas procesu restrukturyzacji zwolniono miejsca pracy i zamknięto oddziały. Jednak w tamtym czasie nowy zespół zarządzający McTrek był pewny siebie: Christian Müller, prezes McTrek Retail, był przekonany, że kryzys związany z Covid-19 trwale pobudzi trend w kierunku podróżowania zrównoważonego i bliskiego naturze, a także bardziej ekologicznego świadoma mobilność. O tym poinformował magazyn branżowy Gospodarka tekstylna. Nadzieje te ledwo się spełniły.

Tegoroczne postępowanie upadłościowe do samego końca było emocjonujące – także dlatego, że syndyk z Hanau sprowadził na swoją stronę znanego doradcę. Ulrich Daussian, założyciel marki mody outdoorowej Jack Wolfskin, miał wykorzystać swoje znajomości w branży, aby uprościć proces znalezienia nabywcy. Nadal pasjonuje się tą branżą i podobno zaoferował wsparcie potencjalnemu nowemu właścicielowi Woo. Ostatecznie jednak nic to nie pomogło – zespołowi upadłościowemu nie udało się znaleźć nowego inwestora dla sieci detalicznej.

READ  Rolnictwo - Poczdam - Spotkanie z rolnikami w Brandenburgii na temat pomoru świń - Gospodarka

Continue Reading

Economy

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów

Published

on

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Mercedes chce sprzedawać dwa miliony samochodów rocznie i jednocześnie być marką luksusową. Według jednego z inwestorów strategia ta jest skazana na porażkę.

Stuttgart – Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz, stawia przede wszystkim na luksus. Producent samochodów koncentruje się na eleganckich nadwoziach, które generują wysokie marże zysku. To działało dobrze przez długi czas, a rentowność sprzedaży osiągnęła poziom dwucyfrowy.

Ale ciemna strona tej strategii staje się teraz jasna. Księgi zamówień są puste; W pierwszym kwartale Mercedes-Benz sprzedał 462 978 pojazdów, o osiem procent mniej niż rok wcześniej. W szczególności sprzedano tańsze samochody, takie jak Klasa S, w efekcie marża operacyjna EBIT w segmencie samochodów osobowych, skorygowana o efekty specjalne, znacznie spadła o 5,8 punktu procentowego do 9,0 procent.

Inwestor żąda oszczędności od Mercedes-Benz: strategia cenowa osiąga swoje granice

Rozwój ten wywołał krytykę ze strony jednego inwestora. „Strategia grupy luksusowej jest zagrożona” – powiedział Moritz Kronenberger, zarządzający portfelem w Union Investments. Handelsblatt. „Luksus oznacza niedobór, ale strategia Mercedesa w niewielkim stopniu uwzględnia ten problem”. Tło jest takie, że Mercedes chce w dalszym ciągu sprzedawać dwa miliony nowych samochodów rocznie. Według Kronenbergera jest to coś innego Porsche Nie twórz wysokich dwucyfrowych marż.

Strategia luksusowa szefa Mercedesa Oli Källeniusa spotkała się z krytyką inwestorów. (Awatar) © Bernd Weißbrod/dpa

Również strategia cenowa Mercedesa-Benza Wyraźnie osiąga swoje granice. Z raportu wynika, że ​​producent stale podnosi ceny nowych samochodów, z 50 000 euro w 2019 roku do 74 000 euro obecnie. Ale teraz ceny nowych samochodów stoją w miejscu. Dzieje się tak dlatego, że wysokie ceny nie są automatycznie akceptowane, a wzrost liczby luksusowych sedanów i SUV-ów kosztujących ponad 100 tysięcy euro całkowicie się zatrzymał.

Inwestor żąda od Mercedes-Benz oszczędności: nieplanowanego powrotu na silnik spalinowy

Sytuację pogarsza słaba sprzedaż w sektorze elektroenergetycznym. W ubiegłym roku Mercedes-Benz sprzedał 402 000 nowych pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych. Oznaczało to, że firma pozostała daleko w tyle za swoimi planami, dlatego Källenius zrewidował strategię „wyłącznie na energię elektryczną”. Tak naprawdę do końca dekady firma chciała sprzedawać samochody niemal wyłącznie elektryczne, teraz jednak ponownie stawia na silniki spalinowe.

READ  Rolnictwo - Poczdam - Spotkanie z rolnikami w Brandenburgii na temat pomoru świń - Gospodarka

Wymaga to dużych inwestycji. „Istnieje ryzyko, że Mercedes będzie musiał zainwestować dużo pieniędzy w dalsze istnienie swoich silników spalinowych” – powiedział Cronenberger. Dlatego zarządzający funduszem żąda od Mercedesa rygorystycznych działań ograniczających koszty. Produkcja musi stać się bardziej wydajna, a koszty personelu muszą zostać obniżone. „W przyszłości musimy pomyśleć o zamknięciu fabryk”. Do tej pory grupa sprzedawała jedynie mniejsze zakłady, takie jak fabryka Smart w Hambach i produkcja samochodów w Brazylii. Dotychczas wykluczono dzieła niemieckie.

Continue Reading

Economy

Z półek znikają popularne marki środków czystości Rewe, Edeka i DM

Published

on

Z półek znikają popularne marki środków czystości Rewe, Edeka i DM
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Każdy, kto polega na ekologicznych produktach do czyszczenia i prania, będzie musiał w przyszłości porzucić tę markę. Producent wycofuje go z asortymentu.

Monachium – W supermarketach i aptekach dostępna jest obecnie szeroka gama środków czyszczących i produktów czyszczących. Każdy z nich obiecuje łatwiejsze i dokładniejsze czyszczenie. Jednak wiele konwencjonalnych detergentów jest nie tylko szkodliwych dla zdrowia, ale także szkodliwych dla środowiska. Dlatego zwolennicy konsumentów zalecają stosowanie prostych, domowych środków, które są co najmniej tak samo skuteczne.

Ale są też firmy sprzątające, które przywiązują wagę do zrównoważonego rozwoju. Dotyczyło to także miłości do natury. Jednak w najbliższej przyszłości marka zniknie ze sklepów. Jak Gazeta kulinarna (LZ), że grupa towarów konsumpcyjnych Henkel z Düsseldorfu porzuca swoją markę.

Każdy, kto korzysta w swoim domu z ekologicznych środków czystości, już niedługo będzie musiał obyć się bez popularnej marki (Avatar) © Monika Skolimowska/dpa

Znika z półek w sklepach Rewe, Edeka i dm: Love Nature został wycofany

Firma powiedziała Brand Management Magazine, że już pod koniec 2023 roku podjęła decyzję o zaprzestaniu oferowania produktów Love Nature w swoim portfolio. Markowe przedmioty z. Produkty przyjazne dla środowiska, które były obecne m.in. w grupie dm Rewe, Edeka, Kaufland i Rossmann, nie będą już dostępne w przyszłości. Pozostałe udziały są obecnie sprzedawane.

W asortymencie znajdują się m.in. produkty roślinne:

  • Proszek do prania
  • Środek do czyszczenia łazienek i uniwersalny
  • Sztućce ręczne i automatyczne

Henkel w dalszym ciągu koncentruje się na zrównoważonym rozwoju wszystkich swoich głównych marek

Niemiecki producent marek takich jak Persil, Bref, Pril i Somat chce nadal promować zrównoważony rozwój pomimo wygaśnięcia swojej marki eko-czystości. „Chcielibyśmy skoncentrować nasze wysiłki na tym, aby nasze podstawowe marki były bardziej zrównoważone”. Markowe przedmioty Firma. „Wierzymy, że dzięki naszym uznanym markom mamy największy wpływ na wdrażanie zrównoważonego rozwoju we wszystkich naszych kategoriach produktów”.

READ  Tusk chce rozmawiać o udostępnieniu Polsce środków unijnych – EURACTIV.de

Według Federalnej Agencji Środowiska „zielone” produkty zyskały ugruntowaną pozycję w wielu obszarach konsumenckich. Jedno z nich pokazało również, że konsumenci coraz bardziej oczekują produktów zrównoważonych Badanie dotyczące handlu detalicznego przeprowadzone przez firmę konsultingową Simon Kocher. Z tego wynika, że ​​co czwarty konsument kupowałby mniej, gdyby nie były dostępne produkty zrównoważone.

Love Nature nie była w stanie ugruntować swojej pozycji jako poważnego konkurenta

Marka, wprowadzona na rynek przez Henkla w 2020 roku, spełniła w swoich produktach wysokie standardy zrównoważonego rozwoju i otrzymała oznakowanie ekologiczne UE. Marka eko-czystości otrzymała nagrodę w 2022 roku Nagroda Niemieckiej Marki „Marka Roku” otrzymała nawet główną nagrodę.

Niestety marka nie była w stanie osiągnąć celu firmy, jakim było zdobycie całkowitego udziału w rynku na poziomie czterech do pięciu procent w ciągu dwóch do trzech lat, dlatego Henkel zaprzestał produkcji Love Nature. Według danych z LZ Marka była w stanie zdobyć zaledwie 0,35 procent całkowitego udziału w rynku. Fani gum również muszą pożegnać się z klasyką – produktem kultowym, który również znika z półek.

Sprzątając dom, możesz także zrezygnować z używania gotowych środków czyszczących. Na przykład detergent to uniwersalny proszek, który można również doskonale stosować do czyszczenia. Do wiosennych porządków potrzebne są tylko cztery środki czyszczące. (Volkswagena)

Continue Reading

Trending