Connect with us

Economy

Specjalista od odzieży dziecięcej przyjeżdża do Europy Zachodniej

Published

on

Pepco kieruje się prawie przestarzałym modelem biznesowym. Chcą otwierać tysiące nowych sklepów. Firma wykorzystuje swoją siłę nabywczą w Azji i specjalizuje się między innymi w odzieży niemowlęcej w bardzo przystępnych cenach.

Polska Grupa Pepco jest również obecna w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland.

Stefan Wermott / Reuters

Pepco Group, polsko-brytyjska grupa handlowa, wykazuje szybkie tempo ekspansji – ale nie takie, jakiego można by się spodziewać po 14 miesiącach pandemii. W handlu detalicznym sprzedaż internetowa zyskała ostatnio duże znaczenie, ale Pepco Group nie ma nawet tego kanału sprzedaży.

Firma całkowicie uzależniona jest od średniej wielkości magazynów od 400 do 600m2. Klienci kupują od nich średnio za 8 euro; A usługa dostawy online całkowicie pochłonie marżę.

Ubrania dziecięce są centralnym punktem kolekcji – spodenki dla niemowląt są dostępne za 2 €. Firma zajmuje się również sprzedażą odzieży damskiej i akcesoriów do domu. Dzięki temu nieco przestarzałemu modelowi biznesowemu Pepco Group zamierza teraz dotrzeć do Europy Zachodniej.

IPO w Warszawie

Największym rynkiem Pepco jest Polska, gdzie firma posiada ponad 1000 sklepów. Działa również w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, ale koncentruje się na Europie Środkowo-Wschodniej. Tutaj firma obsługuje rosnącą klasę średnią, a także średniej wielkości miasta. Firma prowadzi łącznie 3000 sklepów; Długofalowa strategia zakłada wzrost o 8 000 lokalizacji.

Kierownictwo dąży również do ambitnych celów na inne sposoby. Dążąc do zadebiutowania akcji na warszawskiej giełdzie w maju, środowiska finansowe już marzą o kapitalizacji rynkowej w wysokości 4,5 mld euro. W 2019 roku, przed pandemią, firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 3,4 miliarda euro i zysk przed opodatkowaniem w wysokości 200 milionów euro. Skutkuje to stosunkowo wysokim 6% zwrotem dla sprzedawcy. Sprzedającym udziały będzie Steinhoff Group z RPA, która będzie musiała zredukować swoje zadłużenie.

READ  Otwarcie konta rublowego do płatności za gaz przez firmy zgodnie z sankcjami

Wydaje się, że w ostatniej fazie ekspansji w centrum uwagi znajduje się Austria. Pepco Group poszukuje tutaj ekspertów od sprzedaży internetowej i rzekomo prowadzi rozmowy z właścicielami nieruchomości.

Jak na ironię, Pepco Group prawdopodobnie przejmie znaczną część spółek zależnych CCC, innej polskiej firmy. Do niedawna sprzedawca obuwia również podążał ścieżką rozwoju badawczego; Na przykład w Szwajcarii sprzedawca obuwia Karl Vögele kupił trzy lata temu i dla celów marketingowych kupił grupę BMC założyciela Sonova, Andy’ego Reesa.

Jednak Polacy na Zachodzie stanęli wobec niemal przytłaczającego wroga. Niemieckie firmy, zwłaszcza Deichmann, dominują w branży obuwniczej w Europie Środkowej. Ponadto rozwój rynku nie jest odpowiedni dla CCC. „Boom na sneakersy stwarza problemy dla sprzedawców klasycznego obuwia” – mówi Stefan Mayer-Heinch, prezes Austriackiego Stowarzyszenia Handlowego i były dyrektor generalny firmy Humanic zajmującej się sprzedażą obuwia.

Zarząd CCC znany jest z szybkiej reakcji, gdy biznes nie rozwija się zgodnie z planem. To jest siła, a czasem i słabość firmy – mówi menedżer konkurencji.

Dlatego CCC chce nie tylko ograniczać swoją obecność w Austrii, ale także w Szwajcarii, bo przejęcie Karla Vögele okazuje się porażką: sprzedawca jest już ponownie wyprzedany, ale zainteresowane strony trudno znaleźć w prezentacja sytuacji rynkowej.

Według pośredników w obrocie nieruchomościami Pepco Group planuje nabycie około 40 obiektów CCC w Austrii. W późniejszym okresie sprzedawca obuwia będzie prowadził około 20 oddziałów w kraju. Te są przestawione. CCC chce prowadzić mniejsze niż dotychczas sklepy i jeszcze bardziej zwiększać sprzedaż internetową.

Rozpacz w centrum miasta

Dla właścicieli posiadających sklepy w centrach miast Europy są to ponure perspektywy. W rezultacie prawdopodobnie wzrośnie presja na czynsze. Pepco oferuje przynajmniej jeden promyk nadziei. „Firma przyciąga klientów bez zastrzeżeń i zwiększa częstotliwość w centrach miast” – mówi konsultant ds. Handlu detalicznego Laszlo Rego.

READ  Nowa usługa przy kasie od Rossmanna: klienci już mogą się jej doczekać

Jednak kierownictwo Pepco Group ma również reputację selektywnego podejścia do kosztów. Wstępne rozmowy na temat umowy najmu były „trudne” – mówi specjalista ds. Handlu detalicznego, który negocjował z firmą.

Nie jest to zaskakujące, ponieważ Pepco Group jest kierowana przez doświadczonego profesjonalistę: CEO Andy Bond prowadził wcześniej Asdę, która niegdyś była drugą co do wielkości siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii. Wielka Brytania to bardzo konkurencyjny rynek detaliczny, na którym przetrwają tylko najbardziej kompetentni dostawcy.

Bond korzysta teraz z tego doświadczenia. Zgodnie z raportem firmy Pepco Group zawsze stara się kupować po możliwie najniższej cenie. W tym celu prowadzi organizację zakupów w Chinach, Hongkongu, Bangladeszu, Indiach i Pakistanie, która co roku przesyła do Europy towary o wartości 1 miliarda dolarów.

Dzięki tej organizacji Pepco Group wyraźnie widzi, że jest dobrze przygotowana do rozszerzenia swojej obecności w Europie Zachodniej poprzez Austrię. We Włoszech firma uruchomiła już balon testowy z pięcioma sklepami, a Hiszpania zostanie również dodana jako rynek.

Eksperci uważają, że Pepco Group może zaryzykować wejście do Niemiec, jednego z najbardziej konkurencyjnych rynków na kontynencie. Z drugiej strony Szwajcaria raczej nie będzie miała priorytetu dla Polaków: koszty stałe, np. Pensje i czynsze, są po prostu zbyt wysokie, aby uzyskać odliczenie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Impuls do transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Aldi wycofuje ze swojej oferty całe kategorie produktów
Continue Reading

Economy

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji

Published

on

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Konsumenci, uważajcie: popularne produkty, takie jak bułeczki czekoladowe Backhaus Bickert, są wycofywane ze względu na możliwe wióry metalowe.

Kassel – Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa wypieków zyskuje obecnie coraz większą popularność wśród klientów Bawaria I Hess paragon. To wiadomość od słynnej firmy Backhaus Bickert z siedzibą w Großostheim w dzielnicy Aschaffenburg. Wiele wypieków, które były dostępne w dniach 10–15 maja 2024 r., zostało obecnie wycofanych.

Wycofanie wypieków z Hesji i Bawarii: Ostrzeżenie dotyczące żywności dla firmy Kornspitz, bułek czekoladowych i jej partnerów

Wycofanie dotyczy wielu popularnych wypieków. To zawiera:

  • Ciasto czekoladowe
  • Ciasto herbaciane
  • Szmaragd
  • Ciastka żytnie
  • Kornspitz
  • Muffiny wieloziarniste
  • Napisane Spitz

Powód wycofania: Nie można wykluczyć obecności wiórów metalicznych w produktach

Powodem wycofania jest możliwa obecność wiórów metalicznych we wspomnianych produktach. „Ze względu na usterkę techniczną układu czyszczącego nie można wykluczyć obecności wiórów metalowych na następujących produktach zakupionych w okresie od piątku 10 24 maja do środy 15 maja 24 maja” – czytamy w komunikacie prasowym spółki.

Ewentualne opiłki metalu spowodowały wycofanie wypieków z Bawarii i Hesji. (Awatar) © Imago Images

Te wióry metalowe stanowią poważne zagrożenie dla konsumentów, ponieważ stwarzają poważne zagrożenie dla zdrowia. Istnieje szczególne ryzyko zakażenia jamy ustnej, gardła i przewodu pokarmowego. Jeszcze kilka miesięcy temu w całym kraju doszło do wycofania wypieków od dużego producenta.

Gorzki smak dla konsumentów: kawałek metalu występujący w bułkach z rodzynkami

Klient miał raporty nt main-echo.de Według niego, w piątek 10 maja kupiłem bułkę z rodzynkami w oddziale w Hesji. Kiedy go zjadł, znalazł w nim metalowy odłamek.

Klient zwrócił rolkę dopiero po czterech dniach od zakupu we wtorek (14 maja). Po konsultacjach z Bawarskim Urzędem Nadzoru ds. Bezpieczeństwa Żywności w Kulmbach oraz wewnętrznym zarządzaniem kryzysowym i higieną firma zdecydowała się rozpocząć kampanię wycofania.

READ  Düsseldorf: Primark kurczy się w zdrowy sposób

„W ramach środków ostrożności postanowiliśmy wycofać wszystkie produkty zakupione w jednym z naszych oddziałów w dniach 10–15 maja” – powiedział Thomas Ruhlmann, autoryzowany przedstawiciel firmy Beckert. main-echo.de.

Przypomnienia w branży spożywczej: Zalecany sposób postępowania dla klientów

Klienci, którzy kupili te wypieki, których dotyczy problem, powinni pilnie unikać ich spożywania. Zamiast tego proszeni są o zwrot produktów do oddziału Backhaus Bickert GmbH & Co. KG, gdzie otrzymają gwarancję pełnego zwrotu pieniędzy.

Wycofania produktów ze względów bezpieczeństwa nie są rzadkością w branży spożywczej. Niedawno wycofano oliwy z oliwek i produkty czekoladowe od kilku sprzedawców detalicznych, takich jak Aldi, Edeka i Kaufland. Bezpieczeństwo konsumentów jest zawsze w centrum uwagi. (dpa/ls)

Continue Reading

Trending