Connect with us

Economy

Specjalista od odzieży dziecięcej przyjeżdża do Europy Zachodniej

Published

on

Pepco kieruje się prawie przestarzałym modelem biznesowym. Chcą otwierać tysiące nowych sklepów. Firma wykorzystuje swoją siłę nabywczą w Azji i specjalizuje się między innymi w odzieży niemowlęcej w bardzo przystępnych cenach.

Polska Grupa Pepco jest również obecna w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland.

Stefan Wermott / Reuters

Pepco Group, polsko-brytyjska grupa handlowa, wykazuje szybkie tempo ekspansji – ale nie takie, jakiego można by się spodziewać po 14 miesiącach pandemii. W handlu detalicznym sprzedaż internetowa zyskała ostatnio duże znaczenie, ale Pepco Group nie ma nawet tego kanału sprzedaży.

Firma całkowicie uzależniona jest od średniej wielkości magazynów od 400 do 600m2. Klienci kupują od nich średnio za 8 euro; A usługa dostawy online całkowicie pochłonie marżę.

Ubrania dziecięce są centralnym punktem kolekcji – spodenki dla niemowląt są dostępne za 2 €. Firma zajmuje się również sprzedażą odzieży damskiej i akcesoriów do domu. Dzięki temu nieco przestarzałemu modelowi biznesowemu Pepco Group zamierza teraz dotrzeć do Europy Zachodniej.

IPO w Warszawie

Największym rynkiem Pepco jest Polska, gdzie firma posiada ponad 1000 sklepów. Działa również w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, ale koncentruje się na Europie Środkowo-Wschodniej. Tutaj firma obsługuje rosnącą klasę średnią, a także średniej wielkości miasta. Firma prowadzi łącznie 3000 sklepów; Długofalowa strategia zakłada wzrost o 8 000 lokalizacji.

Kierownictwo dąży również do ambitnych celów na inne sposoby. Dążąc do zadebiutowania akcji na warszawskiej giełdzie w maju, środowiska finansowe już marzą o kapitalizacji rynkowej w wysokości 4,5 mld euro. W 2019 roku, przed pandemią, firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 3,4 miliarda euro i zysk przed opodatkowaniem w wysokości 200 milionów euro. Skutkuje to stosunkowo wysokim 6% zwrotem dla sprzedawcy. Sprzedającym udziały będzie Steinhoff Group z RPA, która będzie musiała zredukować swoje zadłużenie.

Wydaje się, że w ostatniej fazie ekspansji w centrum uwagi znajduje się Austria. Pepco Group poszukuje tutaj ekspertów od sprzedaży internetowej i rzekomo prowadzi rozmowy z właścicielami nieruchomości.

Jak na ironię, Pepco Group prawdopodobnie przejmie znaczną część spółek zależnych CCC, innej polskiej firmy. Do niedawna sprzedawca obuwia również podążał ścieżką rozwoju badawczego; Na przykład w Szwajcarii sprzedawca obuwia Karl Vögele kupił trzy lata temu i dla celów marketingowych kupił grupę BMC założyciela Sonova, Andy’ego Reesa.

Jednak Polacy na Zachodzie stanęli wobec niemal przytłaczającego wroga. Niemieckie firmy, zwłaszcza Deichmann, dominują w branży obuwniczej w Europie Środkowej. Ponadto rozwój rynku nie jest odpowiedni dla CCC. „Boom na sneakersy stwarza problemy dla sprzedawców klasycznego obuwia” – mówi Stefan Mayer-Heinch, prezes Austriackiego Stowarzyszenia Handlowego i były dyrektor generalny firmy Humanic zajmującej się sprzedażą obuwia.

Zarząd CCC znany jest z szybkiej reakcji, gdy biznes nie rozwija się zgodnie z planem. To jest siła, a czasem i słabość firmy – mówi menedżer konkurencji.

Dlatego CCC chce nie tylko ograniczać swoją obecność w Austrii, ale także w Szwajcarii, bo przejęcie Karla Vögele okazuje się porażką: sprzedawca jest już ponownie wyprzedany, ale zainteresowane strony trudno znaleźć w prezentacja sytuacji rynkowej.

Według pośredników w obrocie nieruchomościami Pepco Group planuje nabycie około 40 obiektów CCC w Austrii. W późniejszym okresie sprzedawca obuwia będzie prowadził około 20 oddziałów w kraju. Te są przestawione. CCC chce prowadzić mniejsze niż dotychczas sklepy i jeszcze bardziej zwiększać sprzedaż internetową.

Rozpacz w centrum miasta

Dla właścicieli posiadających sklepy w centrach miast Europy są to ponure perspektywy. W rezultacie prawdopodobnie wzrośnie presja na czynsze. Pepco oferuje przynajmniej jeden promyk nadziei. „Firma przyciąga klientów bez zastrzeżeń i zwiększa częstotliwość w centrach miast” – mówi konsultant ds. Handlu detalicznego Laszlo Rego.

Jednak kierownictwo Pepco Group ma również reputację selektywnego podejścia do kosztów. Wstępne rozmowy na temat umowy najmu były „trudne” – mówi specjalista ds. Handlu detalicznego, który negocjował z firmą.

Nie jest to zaskakujące, ponieważ Pepco Group jest kierowana przez doświadczonego profesjonalistę: CEO Andy Bond prowadził wcześniej Asdę, która niegdyś była drugą co do wielkości siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii. Wielka Brytania to bardzo konkurencyjny rynek detaliczny, na którym przetrwają tylko najbardziej kompetentni dostawcy.

Bond korzysta teraz z tego doświadczenia. Zgodnie z raportem firmy Pepco Group zawsze stara się kupować po możliwie najniższej cenie. W tym celu prowadzi organizację zakupów w Chinach, Hongkongu, Bangladeszu, Indiach i Pakistanie, która co roku przesyła do Europy towary o wartości 1 miliarda dolarów.

Dzięki tej organizacji Pepco Group wyraźnie widzi, że jest dobrze przygotowana do rozszerzenia swojej obecności w Europie Zachodniej poprzez Austrię. We Włoszech firma uruchomiła już balon testowy z pięcioma sklepami, a Hiszpania zostanie również dodana jako rynek.

Eksperci uważają, że Pepco Group może zaryzykować wejście do Niemiec, jednego z najbardziej konkurencyjnych rynków na kontynencie. Z drugiej strony Szwajcaria raczej nie będzie miała priorytetu dla Polaków: koszty stałe, np. Pensje i czynsze, są po prostu zbyt wysokie, aby uzyskać odliczenie.

READ  Airbus tworzy tajemniczą firmę o nazwie „Alpha 22”
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Economy

Powrót Airbusa A380

Published

on

drdowolne wokół twarzy Lufthansa To wspaniały znak i znak tego, jak nieprzewidywalne są warunki zewnętrzne. W ciągu ostatnich kilku miesięcy kierownictwo linii wielokrotnie potwierdzało, że duży Airbus A380 na stałe opuścił flotę. We wrześniu 2021 r. redakcja Technik und Motor była obecna na niezbędne ćwiczenia we Frankfurcie przed ostatnim lotem A po żegnaniu personelu Lufthansy nie jest to najpiękniejszy samolot na świecie, ale być może najbardziej zabawny dla pasażerów. W każdym razie należy przerwać pracę czterech nieopłacalnych i nieefektywnych grzejników, to były argumenty, które trudno było wymyślić.

Teraz, niespodziewanie, dyrektor generalny Carsten Spohr proponuje przywrócić A380, który nie tylko napędza fantazje fanów, ale także wpływa na cenę akcji. Dowiadujemy się: nieopłacalne i nieefektywne są względne. Najwyraźniej wiele rezerwacji odpowiada kilku samolotom szerokokadłubowym, w końcu Lufthansa, w obecnej trudnej sytuacji, uruchamia wiele używanych samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu azjatyckiego pochodzenia. Inną kwestią jest to, jak długo A380 może po tym przetrwać. Są bardziej nowoczesne samoloty. i przeciwny ruch. Airbusa Poinformowano o pierwszym locie testowym A321XLR, samolotu odrzutowego krótkiego i średniego zasięgu, który dzięki ulepszeniom technicznym został przekształcony w użyteczny samolot długodystansowy z Frankfurtu do Calgary. Głównie z układem kabiny jak w Shuttle Mallorca. Koncepcja została dobrze przyjęta, otrzymano 500 zamówień, a regularne serwisy zaplanowano na 2024 r. Mimo całego entuzjazmu dla osiągnięć technicznych. Będziemy wiedzieć, gdzie preferować trasy długodystansowe.

READ  Deutsche Post: duża zmiana w dostarczaniu paczek i listów
Continue Reading

Economy

Konferencja Ukraina na taśmie – w Lugano, walka o odbudowę Ukrainy

Published

on

READ  30 nowych modeli do 2030 r.: Renault, Nissan i Mitsubishi planują cyberatak
Continue Reading

Economy

Wartość rynkowa poniżej wartości księgowej: Siemens na minusie: Siemens tnie o 2,8 miliarda euro na Siemens Energy | biuletyn Informacyjny

Published

on

Monachijska grupa technologiczna musi odpisać miliardy ze swoich udziałów, co znacząco wpłynie na wyniki w trzecim kwartale. Teraz Siemens może swobodnie zredukować swój udział z obecnych 35 procent.

Ponadto, 1 lipca grupa sfinalizowała sprzedaż swojej działalności pocztowo-paczkowej od Siemens Logistics o wartości projektu 1,15 miliarda euro, poinformował w piątek Siemens. Jednak przychody ze sprzedaży nie zostaną zaksięgowane w trzecim kwartale. Siemens Logistics zamierza w przyszłości skoncentrować się na logistyce lotniskowej.

W trzecim kwartale Siemens spodziewa się, że spadek będzie miał negatywny wpływ na zysk po opodatkowaniu w wysokości około 2,8 miliarda euro, ogłosiła grupa w czwartek wieczorem. Przy cenie zamknięcia 13,99 euro w czwartek wartość giełdowa Siemens Energy była „znacząco” poniżej wartości księgowej, jak podano powód. Siemens planuje opublikować dane za trzeci kwartał i skutki spadku oczekiwań 11 sierpnia.

Według raportu okresowego, 35-procentowy udział w księgach nadal wynosił około 6,3 miliarda euro w pierwszej połowie roku obrotowego 2021/22. Analityk Jefferies, Simon Toennessen, szacuje poprzednią wartość akcji na 23 do 25 euro za akcję. Późnym popołudniem udział Siemensa stracił około 1 proc. Papiery Siemens Energy początkowo spadły, ale w ciągu roku okazały się dodatnie i zyskały ponad 2 procent.

Siemens uruchomił swoją działalność w zakresie technologii energetycznych, w tym swoją spółkę zależną zajmującą się energią wiatrową Siemens Gamesa, i pod koniec września 2020 r. sprzedał większość udziałów. Zarząd zamierza dalej zmniejszać pozostały udział. Jednak prezes Siemensa, Roland Bosch, oświadczył, że nie chce sprzedawać tego „za mniej niż wartość księgową”. To może teraz utorować drogę, zgodnie z rozważaniami Toennessena.

Philip Buller z Banku Berenberg wspomina o stanie wydarzeń wokół joint venture z francuskim dostawcą samochodów Valeo w zeszłym roku, które Siemens zdewaluował do zera i sprzedał kilka kwartałów później. Uważa, że ​​podobny scenariusz jest możliwy w Siemens Energy. Opisał odpis jako nieunikniony.

READ  Commerzbank: zwycięzca przyszłych odsetek - Capital.de

Cena Siemens Power znalazła się pod znaczną presją w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Powodem są ciągłe problemy w spółce zależnej Gamesa zajmującej się energią wiatrową, zwłaszcza w biznesie z turbinami wiatrowymi na ziemi. Gamesa musiała ostatnio wydać szereg ostrzeżeń o zarobkach. Firma boryka się nie tylko z aktualnie wymagającym otoczeniem rynkowym, ale także z problemami wewnętrznymi. Siemens Energy kilkakrotnie zastępował kierownictwo spółki notowanej na hiszpańskiej giełdzie. Teraz musi się nim zająć Jochen Eckholt, dyrektor ds. energii Siemensa. Krokiem w kierunku restrukturyzacji jest całkowite przejęcie Gamesy, w której Siemens Energy posiada około 67 proc.

Akcje Siemens Energy straciły w tym roku prawie 40 procent swojej wartości. Gazeta jest daleka od rekordowych poziomów 34 euro, które osiągnęły na początku zeszłego roku. Stawka jest również obecnie notowana znacznie poniżej końca rynku w wysokości 22 euro. Wartość rynku wynosi około dziesięciu miliardów euro.

Berenberg opuszcza Siemensa „kupuj” – cel to 176 euro

Prywatny bank Berenberg pozostawił ocenę Siemensa na poziomie „kupuj” z ceną docelową 176 euro, pomimo 1 miliarda dolarów odpisu akcji Siemens Energy. „W normalnych okolicznościach rynek zignorowałby coś takiego, ale w tej chwili nie jest to łatwe” – napisał analityk Philip Boehler w badaniu dostępnym w piątek. Sytuacja przypomniała mu o podobnym posunięciu w zeszłym roku, dotyczącym joint venture z Valeo. W tym czasie akcje zostały odpisane jako bezwartościowe, ale wkrótce potem ponownie zaksięgowano zysk.

Monachium (dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe na Siemens AGDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądany żuraw, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Siemens AG

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Siemens AG

Źródła obrazu: MICHELE TANTUSSI/AFP // Getty Images, Siemens Energy AG

READ  Deutsche Post: duża zmiana w dostarczaniu paczek i listów
Continue Reading

Trending