Connect with us

Economy

Coupe Longing jest wyposażone w silnik V8: Mercedes-AMG GT – samochód sportowy właśnie stał się bardziej praktyczny

Published

on

Coupe Longing jest wyposażone w silnik V8: Mercedes-AMG GT – samochód sportowy właśnie stał się bardziej praktyczny

Tęsknota coupe jest wyposażona w silnik V8
Mercedes-AMG GT – samochód sportowy właśnie stał się o wiele bardziej praktyczny

Patrick Broich, Wiedeń

Firma ze Stuttgartu podąży za SL z upragnionym coupe AMG GT. ntv.de został już dopuszczony do pierwszego testu miejsca. I spójrz na bagażnik.

W jaki sposób AMG GT jest faktycznie klasyfikowany historycznie? Nie tak łatwo z wieloma samochodami sportowymi, które Mercedes zebrał przez lata. W każdym razie najpierw było coupe, tak charakterystyczne dla rozdziału samochodów sportowych w powojennej historii. Oczywiście mówimy o W198, lepiej znanym jako 300 SL, który od tego czasu stał się legendą dzięki oszałamiającym przednim drzwiom i rewelacyjnemu wówczas silnikowi benzynowemu z bezpośrednim wtryskiem.

AMG GT wygląda jeszcze bardziej brutalnie niż jego otwarty odpowiednik SL. Tylny zderzak jest szczególnie wytrzymały dzięki masywnym kanałom powietrznym.

(Zdjęcie: Mercedes)

AMG GT właśnie zaprezentowany w Pebble Beach ma pewne podobieństwa do W198. Podczas gdy seria dostępna od 1954 roku również zjeżdżała z linii montażowej jako coupé, a trzy lata po wprowadzeniu na rynek jako roadster, Mercedes-AMG wystartował z kabrioletem SL (R232), który tym razem dzielił platformę z przyszłym coupé, AMG GT. Istnieje więc zamknięta i otwarta wersja jednego. I ta przyszłość nadeszła teraz, prawie dwa lata po uruchomieniu SL. W przeciwieństwie do W198, coupe i roadster są oczywiście oferowane równolegle, co wtedy nie miało miejsca.

Między 1950 a 2023 rokiem istniało kolosalne drzewo genealogiczne modeli z cechami takimi jak kilka modeli Black Series (najlepsi sportowcy Mercedesa), a także niezapomniany SLS, nawet z drzwiami Gullwing w wersji coupe. A na wstępnym końcu tego drzewa genealogicznego znajduje się nowy AMG GT Coupé.

W dzisiejszych czasach nawet samochody sportowe nie mogą zignorować tematu infotainment, o czym świadczy duży ekran dotykowy na środku.

W dzisiejszych czasach nawet samochody sportowe nie mogą zignorować tematu infotainment, o czym świadczy duży ekran dotykowy na środku.

(Zdjęcie: Mercedes)

ntv.de miał okazję przyjrzeć się nowej dwudrzwiowej wersji nie w Pebble Beach, gdzie świętuje swoją pierwszą publiczną premierę, ale przynajmniej na marginesie premiery jazdy nowej Klasy E w Wiedniu. Oczywiście natychmiast można rozpoznać pokrewieństwo z SL, ale projektanci sprawili, że coupe wygląda na bardziej pewne siebie. Osłona chłodnicy tak zwanej Panamericany jest obniżona niż w SL, a tylny koniec, wyposażony w dyfuzor, przyciąga wzrok do GT swoimi wysokimi, prawie wylotowymi kanałami. Funkcjonalność odgrywa również ważną rolę w optyce – złożony rozwój aerodynamiczny z wieloma aktywnymi funkcjami zapewnia nie tylko wiele zaawansowanych technologii, ale także wygląd zewnętrzny z licznymi listwami, charakterystycznymi wlotami powietrza i spojlerami.

Mercedes-AMG GT zaczyna od ośmiu cylindrów

Fakt, że dwoje zamkniętych drzwi przemawia przede wszystkim do ambitnych entuzjastów jazdy, nie znajduje odzwierciedlenia w konfiguracji silnika. Nowy AMG GT składa się z ośmiu garnków – oczywiście 4-litrowy, ośmiocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem i mocą 476 KM w GT 55 i 585 KM w GT 63 – ostatni etap rozbudowy znany z SL. Oba typy mają dwie napędzane osie, aby zapewnić najlepszą możliwą trakcję.

Skrzynia biegów jest dziewięciobiegowa z mokrym sprzęgłem wielopłytkowym zamiast przemiennika momentu obrotowego. Ale Mercedes-AMG dba nie tylko o czyste przyspieszenie, ale także o maksymalne osiągi poprzeczne: dlatego technicy zaoferowali sportowcom takie funkcje, jak układ kierowniczy na wszystkie koła, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu dla tylnej osi oraz wydajna hydrauliczna kompensacja przechyłów system.

Nowy Mercedes coupe pomieści spory bagaż

Trudno w to uwierzyć, ale dwudrzwiowe auto ma składaną tylną kanapę.  W ten sposób sportowiec staje się praktyczny.

Trudno w to uwierzyć, ale dwudrzwiowe auto ma składaną tylną kanapę. W ten sposób sportowiec staje się praktyczny.

(Zdjęcie: Mercedes)

Ale niespodzianka przychodzi w zupełnie inny sposób. Nie trzeba dodawać, że technicy AMG w Affalterbach dokładają wszelkich starań, aby kolarz mógł dotrzymać kroku rywalom z sąsiedniego miasta Zuffenhausen na torach tego świata. Ale powinieneś również ocenić pod względem przydatności do codziennego użytku. Podchodzę do samochodu, otwieram klapę bagażnika i zaglądam do tylnego schowka. Według karty katalogowej mieści to 321 litrów, ok. Ale teraz nadchodzi sztuczka! Oparcia tylnych siedzeń można faktycznie złożyć, a pojemność bagażnika wynosi teraz przyzwoite 675 litrów. Oznacza to, że czasami możesz odebrać z urzędu pocztowego nieporęczną paczkę, do której mogłeś użyć innego samochodu. To niezwykłe w segmencie samochodów sportowych.

Ten obraz jest całkowicie zwodniczy: z tyłu AMG GT nie ma tak dużo miejsca, jak pokazuje zdjęcie.  W najlepszym razie dzieci mogą tu podróżować.

Ten obraz jest całkowicie zwodniczy: z tyłu AMG GT nie ma tak dużo miejsca, jak pokazuje zdjęcie. W najlepszym razie dzieci mogą tu podróżować.

(Zdjęcie: Mercedes)

Fakt, że w tym przypadku pominięto dwa siedzenia w bagażniku, nie jest wielkim problemem. Ciekawe, oczywiście eksperymentuję z tylnym siedzeniem – ale tak naprawdę tylko dzieci są tutaj szczęśliwe. Ponieważ nawet osoby o wzroście poniżej 1,75 m będą musiały jeździć zgarbione, aby nie uderzyć głową w sufit. Nie do pomyślenia przy dynamicznym stylu jazdy, ale też niezbyt miły przy powściągliwym ruchu. Nieźle, w końcu AMG GT jest zaprojektowany jako 2 + 2.

Wślizgnij się więc na sportowe miejsce za kierownicą. Nie, tu się nie jeździ i dzisiaj potężny czterolitrowy silnik nie odpalił (można sobie wyobrazić dźwięk V8, bo silnik jest dobrze znany z innych modeli). Ale możesz dotknąć dużego ekranu pośrodku i cieszyć się 64 różnymi kolorami oświetlenia otoczenia. Czy ich potrzebujesz? Nie, ale takie sztuczki mogą przynajmniej wywołać uśmiech.

Jaki ostatecznie jest AMG GT? Z masą własną wynoszącą około dwóch ton, pomimo technologii aluminiowego nadwozia, z pewnością nie jest to rasowy samochód wyścigowy, ale z pewnością aspirujący samochód sportowy, którego specyfikacja obejmuje godną szacunku prędkość maksymalną 315 km/h przy szerokości prowizorycznego topowego modelu.

To jest właśnie słowo-klucz, ponieważ nowy AMG GT, podobnie jak jego poprzednicy, z pewnością będzie miał w ciągu swojego życia szereg dodatkowych sportowych wersji – być może aż do Black Series, która zostanie następnie przycięta, aby osiągnąć najlepsze czasy na torze na płonącym asfalcie . Ale do tego czasu pozostaje oczekiwanie na zdobycie kontroli nad dwoma pierwszymi wydaniami. A kiedy nadejdzie czas, oczywiście, drodzy czytelnicy, usłyszycie.

READ  Rewe Billa Rosja sprzedaje firmie Lenta 161 supermarketów
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Published

on

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Historia Fiata w Polsce jest długa i wkrótce czeka ją gorszy rozdział. Fabryka Samochodów Osobowych powstała w 1948 roku, a Fiat współpracuje od 1971 roku jako wspólne przedsięwzięcie Fabryka Samochodów Małolitrażowych, gdzie produkowany był między innymi legendarny Polski Fiat 126P. Produkcja odbywała się w Bielsku-Białej i Tichach.

długa historia

Zakłady w Bielsku-Piawie odpowiadały od 2002 roku za produkcję 1,3-litrowego silnika wysokoprężnego Multijet, będącego wspólnym dziełem General Motors. Mały silnik wysokoprężny był stosowany w różnych modelach Fiata (m.in. Panda, Punto, 500 i Doblo), ale także w Oplu (Agila, Corsa, Astra itp.), a także w Peugeot/Citroen i Suzuki.

Koniec małych silników wysokoprężnych w UE ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji był oczywisty już od dawna; Te małe silniki wysokoprężne zostały już usunięte z oferty wszystkich producentów. Nadchodząca sytuacja stała się jasna dla pracowników Bielska-Piawy już w 2018 roku, kiedy Fiat wycofał z programu Panda silnik Multijet.

© Hans-Dieter Seifert

Fiat Panda 1.3 Multijet na teście
Nowoczesne, ale wciąż nie nowe

Fiat Panda Diesel w teście z 2012 roku

Teraz dobiegł końca koniec najbardziej tradycyjnej fabryki samochodów w Polsce, jak ogłosiła przewodnicząca NSZZ Solidarność Wanda Strozek. Łącznie na koniec miesiąca pracę straci 486 pracowników w Bielsku-Biawie. Część z nich może znaleźć nową pracę w oddalonej o około 40 kilometrów fabryce Stellantis w Tychach, która niedawno została rozbudowana, by produkować m.in. Jeepa Avengera.

Z informacji polskich mediów wynika, że ​​zakład w Bielsku-Białej zostanie przejęty przez spółkę zbrojeniową Polska Grupa Zbrojeniowa w celu produkcji pojazdów wojskowych.

Wniosek

Polskie samochody klasyczne, takie jak Polski Fiat, produkowane są z linii montażowej w Bielsku-Białej od lat 70. XX wieku. Ostatecznie tradycyjny zakład był jedynie dostawcą silników dla Fiata. Teraz to zadanie należy już do przeszłości, ponieważ przepisy UE dotyczące emisji położyły kres stosowaniu małych silników wysokoprężnych w samochodach. Stellantis zamyka fabrykę w Bielsku-Biawie, która zostanie całkowicie zamknięta w 2024 roku.

READ  MPK Kraków zamawia dodatkowe pojazdy przegubowe w Solarisie - Electric Mobility (Elektroniczna Mobilność), Wiadomości Firmowe, Gospodarka i Przemysł (Inne) | aktualności | Bus planner - technologia - transport publiczny

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading

Economy

Globalny biznes pożyczek osobistych rośnie

Published

on

Globalny biznes pożyczek osobistych rośnie


analiza

Stan na: 20 maja 2024 r. o 15:46

Jeśli bank nie zapewni pieniędzy, firmy chcą zwrócić się do prywatnych pożyczkodawców. Rynek rośnie – i to coraz bardziej niepokoi obserwatorów. Czy tworzy się bańka?

W świecie wielkich pieniędzy dyskutuje się o możliwościach i ryzyku pożyczek osobistych. Dotyczy milionów, które firmy pożyczają od prywatnych finansistów bez oficjalnej zgody i nadzoru. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Europejski Bank Centralny uważnie monitorują wzrost kredytów prywatnych. Najnowsza na świecie Raport o stabilności finansowej MFW poświęca cały rozdział pożyczkom prywatnym – w sumie z trzech.

W przypadku Niemiec Bundesbank i BaFin pozostają spokojne. Organy nadzoru ostrzegały jednak przed kryzysem finansowym z 2008 r. W tym czasie nieprzejrzyste i szybko rosnące instrumenty finansowe stały się bezwartościowe i poważnie wstrząsnęły światową gospodarką. W Niemczech produkcja gospodarcza skurczyła się 15 lat temu o 5,7%.

Rynek pożyczek osobistych

Pożyczki prywatne udzielane są w ramach specjalnych funduszy średnim przedsiębiorstwom. Ci dłużnicy są zbyt duzi, aby mogły udźwignąć małe banki i zbyt mali, aby udźwignąć je duże banki. Pieniądze pochodzą od firm ubezpieczeniowych, funduszy emerytalnych i zarządzających aktywami. Finansowanie to istnieje od kilkudziesięciu lat. Według Europejskiego Banku Centralnego rynek odnotowuje szybki wzrost od pięciu lat, w Europie o 80 procent.

MFW zauważa, że ​​„kredyt prywatny koncentruje się w Ameryce Północnej, ale inne regiony, w tym Europa i Azja, odnotowują podobną dynamikę wzrostu”. Globalną wielkość szacuje się na 1,6 biliona euro, z czego dobra czwarta, 430 miliardów euro, pochodzi z Europy. Niemiecki Bank Centralny szacuje udział Niemiec na 22 miliardy euro.

Długoterminowy biznes z niskim ryzykiem niewypłacalności

Dla niektórych firm preferowaną opcją są pożyczki osobiste. Jeżeli są już obciążone długami, zwykłym bankom będzie trudno sobie z nimi poradzić. Fundusze pożyczek osobistych mają niższe standardy, ale pobierają wyższe stopy procentowe. Stopy procentowe są często zmienne.

READ  Inflacja w strefie euro wyraźnie spada

Jednak prywatni finansiści nie są bynajmniej rekinami dużych firm. Często lepiej dbają o swoich kredytobiorców niż banki. Szukają pracy na dłużej i mają pod ręką dużo pieniędzy. Dlatego dobrze radzą sobie z kryzysami kredytobiorców, a także wstrzykują więcej pieniędzy w sytuacjach awaryjnych. Firmy, które zaciągnęły pożyczki prywatne, dobrze przetrwały pandemię. Pomimo trudnych okoliczności Międzynarodowy Fundusz Walutowy uważa, że ​​pożyczki prywatne są stabilniejsze niż finansowanie bankowe. Mniej niepowodzeń.

Konflikt interesów oraz łączne kwoty kredytów

Dla pożyczkobiorców oprócz narzuconego sobie losu w postaci obciążenia długiem istnieją jeszcze inne niedogodności. Większość pożyczek prywatnych jest udzielana przez inwestorów, których faktyczna działalność nie polega jedynie na finansowaniu przedsiębiorstw, ale na inwestowaniu w przedsiębiorstwa („private equity”). Jeżeli inwestor – czyli współwłaściciel – stanie się jednocześnie wierzycielem, istnieje ryzyko wystąpienia konfliktu interesów. Inwestor może mieć możliwość dyktowania warunków kredytu.

Jest oczywiste, że MFW postrzega ryzyko nieprzejrzystych konfliktów interesów jako główny problem. O rozbieżnościach tych wspomniano trzykrotnie w Raporcie o globalnej stabilności finansowej. MFW obawia się także, że nie ogranicza się już do specjalistów w finansowaniu prywatnych pożyczek. Fundusze również coraz częściej zwracają się do małych prywatnych inwestorów i pozyskują od nich pieniądze, aby mogli je przekształcić w wielomilionowe pożyczki.

Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed zagrożeniami systemowymi

Rządowe i międzynarodowe organy nadzoru finansowego w mniejszym stopniu interesują się pojedynczymi spółkami, których właściciele ponoszą ryzyko egzotyczne; Zamiast tego skupiają się na całych gospodarkach. Ponieważ działalność prywatnych funduszy pożyczkowych nie jest regulowana przez państwo, informacji i danych jest niewiele: organy nadzoru nie mają o tym pojęcia. MFW jest zaniepokojony dalszym rozwojem biznesu. Istnieje ryzyko, jeśli kilku pożyczkodawców wycofa się w tym samym czasie z powodu poważnego niedoboru środków: „Może to mieć wpływ na inne rynki i całą gospodarkę”.

READ  Rewe Billa Rosja sprzedaje firmie Lenta 161 supermarketów

Sprawa dotarła do Europejskiego Banku Centralnego. Kwadrans temu Elizabeth MacColl, szefowa nadzoru bankowego w Europejskim Banku Centralnym, rozmawiała z międzynarodowymi ekspertami na temat zagrożeń, jakie niosą ze sobą prywatne pożyczki dla systemu finansowego. Uważnie monitorujesz sytuację. Zapytany o to Bundesbank mówił o „drugorzędnym znaczeniu” dla Niemiec. Pożyczki prywatne i związane z nimi ryzyko wydają się „obecnie mniej istotne” – napisała FRA. Obydwa organy potwierdzają, że uważnie monitorują rynek.

Continue Reading

Economy

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Published

on

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.

Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.

Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej

Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.

Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.

„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”

Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.

READ  Rewe Billa Rosja sprzedaje firmie Lenta 161 supermarketów

© dpa-infocom, dpa:240220-99-59318/4

Continue Reading

Trending