Connect with us

Economy

Wyciągnij wtyczkę na zakręcie

Published

on

Wyciągnij wtyczkę na zakręcie

Biorąc pod uwagę 10 000 autobusów, które napędzają DB Regio Bus, 62 autobusy wodorowe byłyby znikome. Gdyby nie oni Ambitne plany klimatyczne Od firmy macierzystej Deutsche Bahn: Do końca 2024 roku państwowa firma chce mieć kolejnych 200 autobusów elektrycznych i wypuścić ostatni autobus z silnikiem Diesla do 2038 roku.

Umowa ramowa z japońsko-portugalską firmą Caetanobus przewiduje dostawę kolejnych 60 12-metrowych autobusów H2 City Gold za 40 mln euro do 2026 roku. projekt wsparcia w regionie Północnej Fryzji.

Problem: tankowanie

Dalsze przekazanie czerwono-zielonego Morza Wattowego i czarno-zielonego Bałtyku Rendsburg-Eckernförde może nastąpić niemal natychmiast: Wiesbaden wycofał się z floty autobusowej Caetano po niespełna dwóch latach. Lokalny przewoźnik Eswe pobiera energię z wielomilionowego projektu klimatycznego po problemach na stacji tankowania wodoru. Tylko trzy do czterech autobusów można zatankować z rzędu.

Następnie trzeba było odczekać od trzech do czterech godzin, aby wybuchowy wodór (H2) w akumulatorze wysokiego ciśnienia ponownie znalazł się pod ciśnieniem 550 barów. Od kwietnia produkowane w Polsce przegubowe autobusy MAN Lion’s City 19C z mocnym silnikiem Diesla o mocy 360 KM kursują po stolicy kraju związkowego Hesja – za mniej niż połowę ceny Caetano.

Niezmiennie niezawodny zasięg 270 kilometrów

W oddalonym o 40 kilometrów Bad Homburg im Taunus test autobusu H2 zamówiony przez grupę rady miejskiej CDU w 2020 r. został odwołany na czas ze względu na długie terminy dostaw, wysokie koszty zakupu i brak możliwości tankowania. Do 5 czerwca „obywatele” mogą teraz komentować 50 nowych środków „koncepcji mobilności i ruchu w całym mieście” – w tym pomysł przekształcenia „całej floty autobusowej w napęd elektryczny” „aby móc wykonać operację jak najmniej emisji”. rzekomy „Autobus Roku 2023”, City Lionman E z baterią litowo-jonową, ale oferuje jedynie „nieprzerwanie niezawodny zasięg 270 kilometrów”.

READ  Częstotliwość wymiany pierścieni: Lider opozycji Merz wykazuje zrozumienie dla roszczeń Polski - Gospodarka i Volkswagen - Aktualności

https://twitter.com/mantruckandbus/status/1621494267209302017?s=46

Saarbahn nie chce obejść się bez większego zasięgu, szybkiego tankowania autobusów H2 i wsparcia milionów. Do 2030 r. zostanie zakupionych łącznie 85 autobusów H2. Ponieważ jednak elektroliza H2 z „zielonej energii” – w przeciwieństwie do Północnej Fryzji – tak naprawdę nie działa, wykorzystywana jest tam „transgraniczna sieć wodorowa z partnerami projektu z Francji”. Tam H2 z energii jądrowej jest uważany za „zielony” dzięki rozporządzeniu klasyfikacyjnemu Unii Europejskiej.

Trolejbus jako jedyny bojownik ruchu

Rebus w regionie Rostocku jest jeszcze bardziej odważny: 170 autobusów z silnikiem Diesla będzie stopniowo zastępowanych autobusami H2 od 2025 roku – pierwsze 52 zostaną dostarczone przez hiszpańsko-polską firmę Solaris. Czy „urbino hydrogen” w Meklemburgii uszczęśliwi niemieckiego podatnika? Jednak „Wytyczne dotyczące promowania alternatywnych silników autobusowych” — zainicjowane w 2021 r. przez sekretarza transportu Uniwersytetu Stanowego Kalifornii, Andreasa Scheuera — zezwalają na „dotację w wysokości 80 procent dodatkowych kosztów”.

https://twitter.com/electricbus2/status/1044515651954577408?s=46

Solaris rozwija się dzięki serii Trollino Nawiasem mówiąc, trolejbusy też. Nie ma jednak hojnych dotacji na tę technologię, która była wypróbowywana i testowana przez sto lat. Dlatego w Niemczech trolejbusy kursują tylko w Eberswalde, Esslingen i Solingen. Nadal są częścią codziennego życia w Bułgarii, Włoszech, Rumunii, Szwajcarii i Czechach. Mistrzem świata w trolejbusach jest Rosja – choć olej napędowy kosztuje tylko 68 centów za litr. Jeszcze bardziej absurdalne jest kosztowne wykorzystanie H2 na kolei. Lokomotywy elektryczne są w Niemczech od ponad 140 lat – ale w Niemczech tylko 62 procent z 33 400-kilometrowej sieci drogowej jest elektrycznych. W Szwajcarii jest to 100 proc., w Belgii 88 proc., aw Szwecji 75 proc.

Finansowanie nie powiodło się z Hesji

Zgodnie z porozumieniem Traffic Light Alliance, szwedzki cel jest planowany na 2030 rok. Zamiast przyspieszyć, Siemens przedstawił DB projekt „H2goesRail” w 2022 roku: pociąg Mireo Plus H ma połączyć Tybingę, Horb i Pforzheim od 2024 r. Oszczędza w ten sposób 330 ton CO2 rocznie w porównaniu z poprzednim zespołem napędowym z silnikiem Diesla. A „w ciągu 30-letniej żywotności” emituje nawet „do 45 000 ton CO2 mniej niż podczas odpowiadających im podróży samochodem”, ocenia Michael Peter, szef Siemens Mobility — innymi słowy: elektryfikacja nie jest planowana. Ale zakaz lotów samochodów z silnikami spalinowymi. Szczególnie absurdalne: drogi wodór jest produkowany w Tybindze za pomocą „zielonej energii elektrycznej” z linii napowietrznej.

READ  Hojne wycofanie produktu – przeciwnik musi działać, ponieważ istnieje zagrożenie dla zdrowia

https://twitter.com/eisenbahnin/status/1651149159125139458?s=46

Francuski rywal Alstom również chce zdobyć trochę niemieckich miliardów związanych z klimatem. Rhine-Main-Verkehersverbund (RMV) obiecał 27 pociągów „Coradia iLint” za 500 milionów euro do użytku na kolei Taunus. Ale pomysł „największej na świecie floty pociągów napędzanych wodorem” poszedł nie tak: Alstom był w stanie dostarczyć tylko sześć pociągów do końca 2022 r. – i były one w większości złe z powodu problemów z paliwem, oprogramowaniem lub pompą wtryskową. Pozdrowienia z Wiesbaden. Na początku maja szef RMV Knut Ringat mówił o „fantastycznym falstartie”. To jednak mało powiedziane.

„Czuję się, jakbyśmy mieszkali w Kongo”

Ponieważ lokomotywy spalinowe (Ringat 2021 w FAZ: „Nikt już nie ucieknie od odpowiedzialności za klimat”) zostały wyprzedane, więc prawie nic nie jeździło na liniach bocznych RVM. Czarterowe autobusy z silnikiem Diesla musiały świadczyć usługi wymiany kolei, dopóki Alstom nie znalazł ponownie wystarczającej liczby lokomotyw spalinowych. Dostarczono już jedenaście pociągów Coradia iLint, ale odwołania są częścią codziennego życia: „Czuję się, jakbyśmy mieszkali w Kongu”, burmistrz Kelkheim, Albrecht Kündiger, cytuje skargę obywatela na konferencji prasowej.

A w związku z odwołaniem 20 pociągów dziennie „sytuacja osiągnęła poziom eskalacji, który jest już nie do zaakceptowania”, mówi Kondeger w The World. Ponadto niektórzy maszyniści pociągów iLint odeszli, ponieważ mieli odbyć dodatkowe szkolenie H2, a także prowadzić swoje zmiany.

Magiczne słowo to elektryczność

W przypadku projektu iLint rozpoczętego w 2022 roku przez EVB w Dolnej Saksonii między Buxtehude, Bremerhaven i Cuxhaven, który pochłania prawie 100 milionów euro z pieniędzy podatkowych, nie było jeszcze żadnych doniesień o horrorze. Ale istnieje znaczny „ślad dwutlenku węgla”: „zielony” wodór w żaden sposób nie pochodzi z „kopalnego” przemysłu chemicznego w Stade – i jest codziennie transportowany do stacji paliw kolejowej H2 w Bremervörde w dwóch lub trzech ciężarówkach z towarami niebezpiecznymi .

READ  Vogelsberger kręci film dokumentalny o Ukrainie

Wodór w North Frisian eFarm pochodzi z energii wiatrowej i słonecznej, ale także tutaj ciężarówka z silnikiem diesla dostarcza sprężony gaz do stacji paliw H2 w Husum i Niebüll. Zasilane bateryjnie pociągi hybrydowe, które mogą ładować swoje akumulatory na zelektryfikowanych odcinkach torów, są technicznie możliwe — ale czy warte wysiłku? 123-kilometrową sieć EVB można było zelektryfikować za 175 do 200 mln euro. Umożliwiłoby to również „ekologiczny” transport towarowy.

JF22/23

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Vaillant w Remscheid zwalnia pracowników – Nadrenia – Aktualności – WDR – Nadrenia – Aktualności

Published

on

Vaillant w Remscheid zwalnia pracowników – Nadrenia – Aktualności – WDR – Nadrenia – Aktualności

Jako powód podaje się konieczność nadążania za nową sytuacją popytową oraz przyszłymi wymaganiami rynku i klientów. W 2023 r. europejski rynek technologii grzewczych był o około dziesięć procent niższy od poziomu z roku poprzedniego. Rozwój ten był kontynuowany w tym roku.

17 500 pracowników na całym świecie

Redukcje zatrudnienia w Niemczech dotkną przede wszystkim centralę w Remscheid. Samotnie pracuje tam około 4300 osób, w większości na stanowiskach kierowniczych. „tak szybko, jak to możliwe” Rzecznik firmy powiedział, że konieczna będzie redukcja zatrudnienia. W Remscheid zniknie prawie 300 stanowisk kierowniczych. Tłem jest stagnacja w branży pomp ciepła.

Zdaniem Vaillanta należy unikać zwolnień ze względów operacyjnych. Obecnie planowane są między innymi programy wcześniejszych emerytur. Oferowany jest także program dobrowolnego odejścia z firmy. Nie należy obsadzać stanowisk, które zwolniły się.

Wielu pracowników już pracuje w skróconym wymiarze godzin

Od jesieni ubiegłego roku na krótko zatrudnionych jest około 100 pracowników, głównie na wydziale pomp ciepła. Pracownicy tymczasowi nie są już zatrudniani, a stanowiska tymczasowe nie zostały przedłużone. Teraz zmniejszono także etaty w administracji. Rzecznik Vaillanta powiedział, że jego reakcją na spadek sprzedaży była redukcja miejsc pracy. Jest jednak pewien, że popyt na pompy ciepła ponownie wzrośnie. IG Metall obawia się jednak, że zamówienia będą wówczas kierowane głównie do zagranicznych fabryk Vaillanta.

Sprzedaż firmy wzrosła

Sprzedaż Grupy wzrosła o trzy procent w 2023 roku. Działalność pomp ciepła w Niemczech wzrosła o ponad 100 procent. Vaylan jest zatem liderem rynku w Niemczech. „Jesteśmy dochodową firmą”Rzecznik powiedział.

Firma chce stać się wiodącym producentem elektrycznych pomp ciepła. Vaillant spodziewa się wzrostu popytu w przyszłości. Według rzecznika grupa to zrobi „Jesienią tego roku w naszej siedzibie głównej w Remscheid otworzymy między innymi nowy zakład produkcji komponentów elektronicznych”.

Vaylan zatrudnia 17 500 osób na całym świecie. W sierpniu Phelan wspomina 150 lat historii firmy.

READ  Berlin szuka porozumienia z Warszawą: Gaz z Polski do Niemiec? Warszawa sceptycznie nastawiona do polityki

nasz źródło:

Vaillant w Remscheid redukuje miejsca pracy
00:47 minuta.
Dostępne do 13 maja 2026 r

Continue Reading

Economy

Stanowiska kierownicze zajmowane przez mężczyzn: Spółki DAX przekraczają udział kobiet – z pewnym haczykiem

Published

on

Stanowiska kierownicze zajmowane przez mężczyzn: Spółki DAX przekraczają udział kobiet – z pewnym haczykiem

Stanowiska kierownicze zajmowane przez mężczyzn
Spółki DAX zawyżają limit kobiet – z pewnym haczykiem

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Kobiety stanowią integralną część rad nadzorczych 40 najcenniejszych niemieckich spółek, ale na czele 95% z nich stoją mężczyźni. Według jednej z ocen kobiece rady nadzorcze zajmują się także sprawami tradycyjnie uważanymi za „miękkie” w biznesie i polityce.

Z badań wynika, że ​​w tym roku odsetek kobiet w radach nadzorczych indeksu DAX sięgnął ponad 40 proc. Jednak kierownicze role kobiet w organach nadzorczych 40 najcenniejszych spółek na giełdzie we Frankfurcie nadal stanowią wyjątek, jak stwierdziła w ocenie firma doradcza ds. zasobów ludzkich Russell Reynolds. W poprzednim badaniu odsetek kobiet w radach nadzorczych wyniósł 38,6 proc.

Od 2016 r. w radach nadzorczych spółek giełdowych obowiązuje 30% udział kobiet przy równym współdecydowaniu. Zdecydowana większość spółek DAX przekracza obecnie ten próg. W porównaniu europejskim Niemcy zajmują siódme miejsce pośrodku, podczas gdy Francja zajmuje pierwsze miejsce z około 46% kobiet.

Według Russella Reynoldsa w tym roku drugi rok z rzędu do rady nadzorczej wybrano więcej kobiet niż mężczyzn. Kobiety stanowią większość w czterech radach nadzorczych DAX: Vonovia, Beiersdorf, Hannover Re i Zalando, a połowa członków w trzech innych to kobiety: Bayer, Commerzbank i Covestro. Ogółem, jak wynika z oceny, w 24 na 40 przedsiębiorstw w komitecie monitorującym znajduje się ponad 40 proc. kobiet.

Kobiety do „miękkich” tematów?

Jednak według Russella Reynoldsa tylko w dwóch z 40 spółek uwzględnionych w DAX kobieta przewodniczy radzie nadzorczej i tylko pięciu komitetom rady nadzorczej przewodniczą kobiety.

Z oceny wynika, że ​​odsetek kobiet w dziedzinach tradycyjnie uznawanych za „miękkie” w biznesie i polityce jest znacznie powyżej średniej: według badania eksperci ds. zrównoważonego rozwoju zasiadają obecnie w połowie rad nadzorczych DAX, a w trzech czwartych tych rad . Stanowiska te zajmują kobiety.

Jeśli chodzi o pieniądze, praca w radzie nadzorczej DAX jest intratna zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet: według Russella Reynoldsa średnia płaca w roku finansowym 2023 wyniosła 200 tys. euro, czyli o siedem procent więcej niż w roku poprzednim. Russell Reynolds specjalizuje się w poszukiwaniach kadry kierowniczej i doradztwie, a siedziba firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych i lokalizacje w 47 krajach.

READ  Obawy przed zimową recesją: ożywienie gospodarcze coraz bardziej się oddala
Continue Reading

Economy

Fundacja Billa i Melindy Gatesów: Melinda Gates wycofuje się ze wspólnej fundacji z Billem Gatesami

Published

on

Fundacja Billa i Melindy Gatesów: Melinda Gates wycofuje się ze wspólnej fundacji z Billem Gatesami

Melinda French Gates odchodzi Fundacja, darowiznaKtórą wcześniej prowadziła wraz ze swoim byłym mężem i założycielem Microsoftu, Billem Gatesem. Po „dokładnym rozważeniu” zdecydowała się ustąpić ze stanowiska współprzewodniczącej fundacji, ogłosiła na platformie internetowej The World, że teraz chce konkretnie tam uczestniczyć. W oświadczeniu nie podano powodu ich wycofania.

Instytucja, którą teraz opuści, jest jedną z najbardziej wpływowych na światowe zdrowie publiczne. Od momentu powstania wydała ponad 75 miliardów dolarów, w tym na walkę z polio. W latach 1994–2018 Bill i Melinda przekazali fundacji około 59,5 miliarda dolarów.

„Zgodnie z umową z Billem po odejściu z Fundacji będę miała dodatkowe 12,5 miliarda dolarów na zainwestowanie w moją pracę na rzecz kobiet i rodzin” – napisała Melinda Gates na platformie „X”, nie wdając się w szczegóły. Po jej odejściu ze stanowiska współprzewodniczącej fundacja zmieni nazwę na Fundacja Gatesów Billa Gatesa Będzie jedynym prezydentem.

Sam Bill Gates w oświadczeniu wyraził wdzięczność swojej byłej żonie. Bill Gates napisał w X: „Przykro mi, że Melinda odchodzi, ale jestem pewien, że będzie miała ogromny wpływ na jej przyszłą działalność filantropijną”. Bill i Melinda Gatesowie rozstali się w 2021 roku, po 27 latach małżeństwa. Początkowo wspólnie kontynuowali pracę w fundacji.

Continue Reading

Trending