Connect with us

Economy

Wyciągnij wtyczkę na zakręcie

Published

on

Wyciągnij wtyczkę na zakręcie

Biorąc pod uwagę 10 000 autobusów, które napędzają DB Regio Bus, 62 autobusy wodorowe byłyby znikome. Gdyby nie oni Ambitne plany klimatyczne Od firmy macierzystej Deutsche Bahn: Do końca 2024 roku państwowa firma chce mieć kolejnych 200 autobusów elektrycznych i wypuścić ostatni autobus z silnikiem Diesla do 2038 roku.

Umowa ramowa z japońsko-portugalską firmą Caetanobus przewiduje dostawę kolejnych 60 12-metrowych autobusów H2 City Gold za 40 mln euro do 2026 roku. projekt wsparcia w regionie Północnej Fryzji.

Problem: tankowanie

Dalsze przekazanie czerwono-zielonego Morza Wattowego i czarno-zielonego Bałtyku Rendsburg-Eckernförde może nastąpić niemal natychmiast: Wiesbaden wycofał się z floty autobusowej Caetano po niespełna dwóch latach. Lokalny przewoźnik Eswe pobiera energię z wielomilionowego projektu klimatycznego po problemach na stacji tankowania wodoru. Tylko trzy do czterech autobusów można zatankować z rzędu.

Następnie trzeba było odczekać od trzech do czterech godzin, aby wybuchowy wodór (H2) w akumulatorze wysokiego ciśnienia ponownie znalazł się pod ciśnieniem 550 barów. Od kwietnia produkowane w Polsce przegubowe autobusy MAN Lion’s City 19C z mocnym silnikiem Diesla o mocy 360 KM kursują po stolicy kraju związkowego Hesja – za mniej niż połowę ceny Caetano.

Niezmiennie niezawodny zasięg 270 kilometrów

W oddalonym o 40 kilometrów Bad Homburg im Taunus test autobusu H2 zamówiony przez grupę rady miejskiej CDU w 2020 r. został odwołany na czas ze względu na długie terminy dostaw, wysokie koszty zakupu i brak możliwości tankowania. Do 5 czerwca „obywatele” mogą teraz komentować 50 nowych środków „koncepcji mobilności i ruchu w całym mieście” – w tym pomysł przekształcenia „całej floty autobusowej w napęd elektryczny” „aby móc wykonać operację jak najmniej emisji”. rzekomy „Autobus Roku 2023”, City Lionman E z baterią litowo-jonową, ale oferuje jedynie „nieprzerwanie niezawodny zasięg 270 kilometrów”.

READ  Przegląd wieczorny / Gospodarka, bankowość centralna i polityka

https://twitter.com/mantruckandbus/status/1621494267209302017?s=46

Saarbahn nie chce obejść się bez większego zasięgu, szybkiego tankowania autobusów H2 i wsparcia milionów. Do 2030 r. zostanie zakupionych łącznie 85 autobusów H2. Ponieważ jednak elektroliza H2 z „zielonej energii” – w przeciwieństwie do Północnej Fryzji – tak naprawdę nie działa, wykorzystywana jest tam „transgraniczna sieć wodorowa z partnerami projektu z Francji”. Tam H2 z energii jądrowej jest uważany za „zielony” dzięki rozporządzeniu klasyfikacyjnemu Unii Europejskiej.

Trolejbus jako jedyny bojownik ruchu

Rebus w regionie Rostocku jest jeszcze bardziej odważny: 170 autobusów z silnikiem Diesla będzie stopniowo zastępowanych autobusami H2 od 2025 roku – pierwsze 52 zostaną dostarczone przez hiszpańsko-polską firmę Solaris. Czy „urbino hydrogen” w Meklemburgii uszczęśliwi niemieckiego podatnika? Jednak „Wytyczne dotyczące promowania alternatywnych silników autobusowych” — zainicjowane w 2021 r. przez sekretarza transportu Uniwersytetu Stanowego Kalifornii, Andreasa Scheuera — zezwalają na „dotację w wysokości 80 procent dodatkowych kosztów”.

https://twitter.com/electricbus2/status/1044515651954577408?s=46

Solaris rozwija się dzięki serii Trollino Nawiasem mówiąc, trolejbusy też. Nie ma jednak hojnych dotacji na tę technologię, która była wypróbowywana i testowana przez sto lat. Dlatego w Niemczech trolejbusy kursują tylko w Eberswalde, Esslingen i Solingen. Nadal są częścią codziennego życia w Bułgarii, Włoszech, Rumunii, Szwajcarii i Czechach. Mistrzem świata w trolejbusach jest Rosja – choć olej napędowy kosztuje tylko 68 centów za litr. Jeszcze bardziej absurdalne jest kosztowne wykorzystanie H2 na kolei. Lokomotywy elektryczne są w Niemczech od ponad 140 lat – ale w Niemczech tylko 62 procent z 33 400-kilometrowej sieci drogowej jest elektrycznych. W Szwajcarii jest to 100 proc., w Belgii 88 proc., aw Szwecji 75 proc.

Finansowanie nie powiodło się z Hesji

Zgodnie z porozumieniem Traffic Light Alliance, szwedzki cel jest planowany na 2030 rok. Zamiast przyspieszyć, Siemens przedstawił DB projekt „H2goesRail” w 2022 roku: pociąg Mireo Plus H ma połączyć Tybingę, Horb i Pforzheim od 2024 r. Oszczędza w ten sposób 330 ton CO2 rocznie w porównaniu z poprzednim zespołem napędowym z silnikiem Diesla. A „w ciągu 30-letniej żywotności” emituje nawet „do 45 000 ton CO2 mniej niż podczas odpowiadających im podróży samochodem”, ocenia Michael Peter, szef Siemens Mobility — innymi słowy: elektryfikacja nie jest planowana. Ale zakaz lotów samochodów z silnikami spalinowymi. Szczególnie absurdalne: drogi wodór jest produkowany w Tybindze za pomocą „zielonej energii elektrycznej” z linii napowietrznej.

READ  Wywiad z szefem 1&1 Dommermuth: Jak rozwija się czwarta sieć telefonii komórkowej

https://twitter.com/eisenbahnin/status/1651149159125139458?s=46

Francuski rywal Alstom również chce zdobyć trochę niemieckich miliardów związanych z klimatem. Rhine-Main-Verkehersverbund (RMV) obiecał 27 pociągów „Coradia iLint” za 500 milionów euro do użytku na kolei Taunus. Ale pomysł „największej na świecie floty pociągów napędzanych wodorem” poszedł nie tak: Alstom był w stanie dostarczyć tylko sześć pociągów do końca 2022 r. – i były one w większości złe z powodu problemów z paliwem, oprogramowaniem lub pompą wtryskową. Pozdrowienia z Wiesbaden. Na początku maja szef RMV Knut Ringat mówił o „fantastycznym falstartie”. To jednak mało powiedziane.

„Czuję się, jakbyśmy mieszkali w Kongo”

Ponieważ lokomotywy spalinowe (Ringat 2021 w FAZ: „Nikt już nie ucieknie od odpowiedzialności za klimat”) zostały wyprzedane, więc prawie nic nie jeździło na liniach bocznych RVM. Czarterowe autobusy z silnikiem Diesla musiały świadczyć usługi wymiany kolei, dopóki Alstom nie znalazł ponownie wystarczającej liczby lokomotyw spalinowych. Dostarczono już jedenaście pociągów Coradia iLint, ale odwołania są częścią codziennego życia: „Czuję się, jakbyśmy mieszkali w Kongu”, burmistrz Kelkheim, Albrecht Kündiger, cytuje skargę obywatela na konferencji prasowej.

A w związku z odwołaniem 20 pociągów dziennie „sytuacja osiągnęła poziom eskalacji, który jest już nie do zaakceptowania”, mówi Kondeger w The World. Ponadto niektórzy maszyniści pociągów iLint odeszli, ponieważ mieli odbyć dodatkowe szkolenie H2, a także prowadzić swoje zmiany.

Magiczne słowo to elektryczność

W przypadku projektu iLint rozpoczętego w 2022 roku przez EVB w Dolnej Saksonii między Buxtehude, Bremerhaven i Cuxhaven, który pochłania prawie 100 milionów euro z pieniędzy podatkowych, nie było jeszcze żadnych doniesień o horrorze. Ale istnieje znaczny „ślad dwutlenku węgla”: „zielony” wodór w żaden sposób nie pochodzi z „kopalnego” przemysłu chemicznego w Stade – i jest codziennie transportowany do stacji paliw kolejowej H2 w Bremervörde w dwóch lub trzech ciężarówkach z towarami niebezpiecznymi .

READ  Kryzys energetyczny: Polska chce zawiesić handel emisjami w UE

Wodór w North Frisian eFarm pochodzi z energii wiatrowej i słonecznej, ale także tutaj ciężarówka z silnikiem diesla dostarcza sprężony gaz do stacji paliw H2 w Husum i Niebüll. Zasilane bateryjnie pociągi hybrydowe, które mogą ładować swoje akumulatory na zelektryfikowanych odcinkach torów, są technicznie możliwe — ale czy warte wysiłku? 123-kilometrową sieć EVB można było zelektryfikować za 175 do 200 mln euro. Umożliwiłoby to również „ekologiczny” transport towarowy.

JF22/23

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  DAX ogranicza tydzień ekonomiczny minus - słaby wrzesień - gospodarka
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  DAX ogranicza tydzień ekonomiczny minus - słaby wrzesień - gospodarka
Continue Reading

Trending