Connect with us

Economy

Adem Karagöz chce zająć się lotnictwem w Bavarian Airlines.

Published

on

Adem Karagöz chce zająć się lotnictwem w Bavarian Airlines.

Według Adama Karagoza od lat odnosi sukcesy jako biznesmen. Teraz 18-latek chce poruszyć biznes lotniczy. Jak to jest zrobione.

Większość innych osób w jego wieku ma hobby, takie jak sport, gry wideo lub chodzenie na koncerty. Najwyraźniej Adem Karagöz uwielbia zakładać firmy – przynajmniej tak to brzmi. Według jego własnych wypowiedzi na platformie kariery „Xing”, 18-latek jest nie tylko „milionerem, który sam doszedł do siebie”, ale także rzekomo przez dziewięć miesięcy pracował dla Organizacji Narodów Zjednoczonych jako „specjalista ds. ryzyka operacyjnego”. Niedawno założył linię lotniczą, która od końca roku ma latać do miejsc docelowych w całej Europie z lotniska w Monachium. Nazwa: Bawarskie Linie Lotnicze.

W jaki sposób? Zapytany przez t-online, Karagöz powiedział, że jego majątek opiera się na kilku tysiącach euro od rodziców i ryzykownych, ale opłacalnych inwestycjach podczas boomu na kryptowaluty w ostatnich latach. W końcu z powodzeniem założył i sprzedał firmę w dziedzinie oceny zdolności kredytowej.

W Niemczech osoby niepełnoletnie mogą rozpocząć działalność gospodarczą za zgodą rodziców. Według jego własnych wypowiedzi, Karagöz pracuje teraz ze wszystkimi zyskami jako deweloper – w Darmstadt buduje obecnie około 150 mieszkań – a wkrótce jako właściciel własnej linii lotniczej.

Bavarian Airlines nie zostały jeszcze wpisane do rejestru handlowego

Niektórzy obserwatorzy mają rację, sceptycznie podchodząc do takiego CV. Ale Karagöz ma rozsądną odpowiedź na każde pytanie i wielokrotnie powołuje się na klauzule poufności, jeśli chodzi o nazwy kontrahentów czy długość procedur rejestracyjnych w Rejestrze Handlowym. Młody biznesmen mówi notariuszowi, że już tam jest. Zdaniem Karagoza toczące się przed Sądem Rejonowym w Darmstadt postępowanie powinno zakończyć się za około dwa tygodnie. Nie można potwierdzić, czy takie postępowanie zostało wszczęte w sądzie rejonowym w Darmstadt. Według rzecznika nie chcą nic mówić o obecnym stanie postępowania.

READ  Lidl: Zasada 2G na zakupy? Czego od teraz mogą oczekiwać klienci

Według brytyjskiego rejestru handlowego firma została zarejestrowana we wrześniu 2022 roku jako „Hessian Financial Group” w Cardiff (Walia). Przyszła linia lotnicza otrzymała swoją obecną nazwę w grudniu ubiegłego roku. Oprócz Karagöza dołączyło jeszcze trzech członków zarządu, z których jeden, Mehmet Pacigit, nie jest już na pokładzie. „Z powodów rodzinnych”, mówi Karagoz. 18-latek figuruje obecnie jako przewodniczący rady nadzorczej w katalogu pracowników Bavarian Airlines.

Połączenie co najmniej nietypowe: prezes jest jednocześnie przewodniczącym rady nadzorczej, która ma nadzorować prowadzenie biznesu. Ale Karagöz ma na to również wytłumaczenie: grupa finansowa powstała, ponieważ linia lotnicza powinna również wejść w przestrzeń kryptowalut. Zgodnie z brytyjskim prawem jeden z nich jest przypisany do sektora bankowego. Zrzeknie się funkcji przewodniczącego rady nadzorczej, gdy tylko znajdzie się ktoś „bardziej odpowiedni”.

Bavarian Airlines chce rozpocząć działalność w Monachium do końca roku

Do końca roku Karagoz chciał nie tylko polecieć z Monachium na lotniska w Amsterdamie, Düsseldorfie, Berlinie, Wiedniu i Londynie trzema samolotami Embraer E195-E2. Ale też żeby przyciągnąć klientów czymś rewolucyjnym: zamiast mil trzeba mieć możliwość zbierania akcji kryptowalutowych w Bavarian Airlines. Powinno to nie tylko poszerzyć grupę docelową, ale także poszerzyć obszar działalności.

Klienci powinni mieć możliwość nie tylko kupowania lotów za zgromadzoną kryptowalutę, ale także kupowania dodatkowych środków za tę walutę, np. aby uzyskać lepszą ocenę podróży.

Karagöz nie chce konkurować z Lufthansą

W każdym razie wiele musi się jeszcze wydarzyć, zanim to nastąpi. Według rzecznika, lotnisko w Monachium przeprowadziło już wstępną rozmowę z założycielem. Trzeba jednak „poczekać i zobaczyć, co z tego wyniknie”. Nie odbyły się jeszcze obszerne dyskusje – do tego czasu należy jeszcze opracować pełną listę wymagań.

Jak poinformował Karagoz, Bavarian Airlines otrzymały już pierwsze zamówienia na przyszłą załogę.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Published

on

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Historia Fiata w Polsce jest długa i wkrótce czeka ją gorszy rozdział. Fabryka Samochodów Osobowych powstała w 1948 roku, a Fiat współpracuje od 1971 roku jako wspólne przedsięwzięcie Fabryka Samochodów Małolitrażowych, gdzie produkowany był między innymi legendarny Polski Fiat 126P. Produkcja odbywała się w Bielsku-Białej i Tichach.

długa historia

Zakłady w Bielsku-Piawie odpowiadały od 2002 roku za produkcję 1,3-litrowego silnika wysokoprężnego Multijet, będącego wspólnym dziełem General Motors. Mały silnik wysokoprężny był stosowany w różnych modelach Fiata (m.in. Panda, Punto, 500 i Doblo), ale także w Oplu (Agila, Corsa, Astra itp.), a także w Peugeot/Citroen i Suzuki.

Koniec małych silników wysokoprężnych w UE ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji był oczywisty już od dawna; Te małe silniki wysokoprężne zostały już usunięte z oferty wszystkich producentów. Nadchodząca sytuacja stała się jasna dla pracowników Bielska-Piawy już w 2018 roku, kiedy Fiat wycofał z programu Panda silnik Multijet.

© Hans-Dieter Seifert

Fiat Panda 1.3 Multijet na teście
Nowoczesne, ale wciąż nie nowe

Fiat Panda Diesel w teście z 2012 roku

Teraz dobiegł końca koniec najbardziej tradycyjnej fabryki samochodów w Polsce, jak ogłosiła przewodnicząca NSZZ Solidarność Wanda Strozek. Łącznie na koniec miesiąca pracę straci 486 pracowników w Bielsku-Biawie. Część z nich może znaleźć nową pracę w oddalonej o około 40 kilometrów fabryce Stellantis w Tychach, która niedawno została rozbudowana, by produkować m.in. Jeepa Avengera.

Z informacji polskich mediów wynika, że ​​zakład w Bielsku-Białej zostanie przejęty przez spółkę zbrojeniową Polska Grupa Zbrojeniowa w celu produkcji pojazdów wojskowych.

Wniosek

Polskie samochody klasyczne, takie jak Polski Fiat, produkowane są z linii montażowej w Bielsku-Białej od lat 70. XX wieku. Ostatecznie tradycyjny zakład był jedynie dostawcą silników dla Fiata. Teraz to zadanie należy już do przeszłości, ponieważ przepisy UE dotyczące emisji położyły kres stosowaniu małych silników wysokoprężnych w samochodach. Stellantis zamyka fabrykę w Bielsku-Biawie, która zostanie całkowicie zamknięta w 2024 roku.

READ  Awaria kryptowalut: cena Bitcoin spada poniżej 18 000 USD

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading

Economy

Globalny biznes pożyczek osobistych rośnie

Published

on

Globalny biznes pożyczek osobistych rośnie


analiza

Stan na: 20 maja 2024 r. o 15:46

Jeśli bank nie zapewni pieniędzy, firmy chcą zwrócić się do prywatnych pożyczkodawców. Rynek rośnie – i to coraz bardziej niepokoi obserwatorów. Czy tworzy się bańka?

W świecie wielkich pieniędzy dyskutuje się o możliwościach i ryzyku pożyczek osobistych. Dotyczy milionów, które firmy pożyczają od prywatnych finansistów bez oficjalnej zgody i nadzoru. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Europejski Bank Centralny uważnie monitorują wzrost kredytów prywatnych. Najnowsza na świecie Raport o stabilności finansowej MFW poświęca cały rozdział pożyczkom prywatnym – w sumie z trzech.

W przypadku Niemiec Bundesbank i BaFin pozostają spokojne. Organy nadzoru ostrzegały jednak przed kryzysem finansowym z 2008 r. W tym czasie nieprzejrzyste i szybko rosnące instrumenty finansowe stały się bezwartościowe i poważnie wstrząsnęły światową gospodarką. W Niemczech produkcja gospodarcza skurczyła się 15 lat temu o 5,7%.

Rynek pożyczek osobistych

Pożyczki prywatne udzielane są w ramach specjalnych funduszy średnim przedsiębiorstwom. Ci dłużnicy są zbyt duzi, aby mogły udźwignąć małe banki i zbyt mali, aby udźwignąć je duże banki. Pieniądze pochodzą od firm ubezpieczeniowych, funduszy emerytalnych i zarządzających aktywami. Finansowanie to istnieje od kilkudziesięciu lat. Według Europejskiego Banku Centralnego rynek odnotowuje szybki wzrost od pięciu lat, w Europie o 80 procent.

MFW zauważa, że ​​„kredyt prywatny koncentruje się w Ameryce Północnej, ale inne regiony, w tym Europa i Azja, odnotowują podobną dynamikę wzrostu”. Globalną wielkość szacuje się na 1,6 biliona euro, z czego dobra czwarta, 430 miliardów euro, pochodzi z Europy. Niemiecki Bank Centralny szacuje udział Niemiec na 22 miliardy euro.

Długoterminowy biznes z niskim ryzykiem niewypłacalności

Dla niektórych firm preferowaną opcją są pożyczki osobiste. Jeżeli są już obciążone długami, zwykłym bankom będzie trudno sobie z nimi poradzić. Fundusze pożyczek osobistych mają niższe standardy, ale pobierają wyższe stopy procentowe. Stopy procentowe są często zmienne.

READ  Sieć domów towarowych Galeria może wkrótce zostać sprzedana

Jednak prywatni finansiści nie są bynajmniej rekinami dużych firm. Często lepiej dbają o swoich kredytobiorców niż banki. Szukają pracy na dłużej i mają pod ręką dużo pieniędzy. Dlatego dobrze radzą sobie z kryzysami kredytobiorców, a także wstrzykują więcej pieniędzy w sytuacjach awaryjnych. Firmy, które zaciągnęły pożyczki prywatne, dobrze przetrwały pandemię. Pomimo trudnych okoliczności Międzynarodowy Fundusz Walutowy uważa, że ​​pożyczki prywatne są stabilniejsze niż finansowanie bankowe. Mniej niepowodzeń.

Konflikt interesów oraz łączne kwoty kredytów

Dla pożyczkobiorców oprócz narzuconego sobie losu w postaci obciążenia długiem istnieją jeszcze inne niedogodności. Większość pożyczek prywatnych jest udzielana przez inwestorów, których faktyczna działalność nie polega jedynie na finansowaniu przedsiębiorstw, ale na inwestowaniu w przedsiębiorstwa („private equity”). Jeżeli inwestor – czyli współwłaściciel – stanie się jednocześnie wierzycielem, istnieje ryzyko wystąpienia konfliktu interesów. Inwestor może mieć możliwość dyktowania warunków kredytu.

Jest oczywiste, że MFW postrzega ryzyko nieprzejrzystych konfliktów interesów jako główny problem. O rozbieżnościach tych wspomniano trzykrotnie w Raporcie o globalnej stabilności finansowej. MFW obawia się także, że nie ogranicza się już do specjalistów w finansowaniu prywatnych pożyczek. Fundusze również coraz częściej zwracają się do małych prywatnych inwestorów i pozyskują od nich pieniądze, aby mogli je przekształcić w wielomilionowe pożyczki.

Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed zagrożeniami systemowymi

Rządowe i międzynarodowe organy nadzoru finansowego w mniejszym stopniu interesują się pojedynczymi spółkami, których właściciele ponoszą ryzyko egzotyczne; Zamiast tego skupiają się na całych gospodarkach. Ponieważ działalność prywatnych funduszy pożyczkowych nie jest regulowana przez państwo, informacji i danych jest niewiele: organy nadzoru nie mają o tym pojęcia. MFW jest zaniepokojony dalszym rozwojem biznesu. Istnieje ryzyko, jeśli kilku pożyczkodawców wycofa się w tym samym czasie z powodu poważnego niedoboru środków: „Może to mieć wpływ na inne rynki i całą gospodarkę”.

READ  Awaria kryptowalut: cena Bitcoin spada poniżej 18 000 USD

Sprawa dotarła do Europejskiego Banku Centralnego. Kwadrans temu Elizabeth MacColl, szefowa nadzoru bankowego w Europejskim Banku Centralnym, rozmawiała z międzynarodowymi ekspertami na temat zagrożeń, jakie niosą ze sobą prywatne pożyczki dla systemu finansowego. Uważnie monitorujesz sytuację. Zapytany o to Bundesbank mówił o „drugorzędnym znaczeniu” dla Niemiec. Pożyczki prywatne i związane z nimi ryzyko wydają się „obecnie mniej istotne” – napisała FRA. Obydwa organy potwierdzają, że uważnie monitorują rynek.

Continue Reading

Economy

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Published

on

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.

Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.

Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej

Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.

Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.

„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”

Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.

READ  „Riwi” ostrzega przed swoją marką „Schnitzel” „Tak”.

© dpa-infocom, dpa:240220-99-59318/4

Continue Reading

Trending