Connect with us

Economy

DAX Micro Move: Inwestorzy handlują ostrożnie

Published

on

Raport rynkowy

Stan: 14.04.2021 16:53

Pomimo dobrych wyników biznesowych z ciężkiego SAP w bankach DAX i amerykańskich, DAX pozostaje boczny – i tym samym pozostaje na wysokim poziomie. Na razie inwestorzy boją się więcej zobowiązań.

DAX siódmy dzień z rzędu kontynuuje fazę konsolidacji. Indeks porusza się po wąskiej ścieżce i około 60 punktów poniżej rekordowego poziomu 15.311 punktów. Nawet dobre specyfikacje Wall Street z poprzedniego wieczoru z większą liczbą rekordów Nasdaq i S&P 500 nie pchają dalej rynku.

„Większość z nich przywiązała się do swoich nieruchomości” – powiedział zarządzający portfelem Thomas Altman z menedżera ds. Majątku QC Partners. Widać to również w znacznie niższych obrotach handlowych w ostatnim czasie.

SAP działa w chmurze

Jednak w DAX udział grupy oprogramowania ciężkiego wzrósł o dobre trzy procent po południu. Po dobrym starcie SAP coraz bardziej optymistycznie patrzy na bieżący rok. DAX ogłosił we wtorek wieczorem, że przychody z chmury i oprogramowania, skorygowane o wpływ kursów walut, powinny wynieść 23,4 do 23,8 mld euro.

Wynik operacyjny powinien wynieść od 7,8 do 8,2 mld euro. Według SAP biznes w chmurze powinien się podwoić w perspektywie średnioterminowej. Zgodnie z założeniami na początek marca zarząd zakłada, że ​​przychody przekroczą 22 miliardy euro w 2025 roku. Ogólnie oczekuje się, że sprzedaż przekroczy 36 miliardów euro.

Półprzewodniki są również w czołówce w Niemczech

Wzrost amerykańskich akcji technologicznych przynosi również korzyści udziałom innych lokalnych firm technologicznych. W obrocie we Frankfurcie akcje Infineon wzrosły na DAX. W TecDAX udziały dostawcy przemysłowego Aixtron wynoszą około trzech procent. Analitycy podnieśli docelowe ceny obu akcji.

Dow Jones na rekordowym poziomie

Na Wall Street wiodący indeks Dow Jones jest obecnie liderem na rynku z prawie półprocentowym wzrostem, odrabiając wczorajsze straty. Jak dotąd ustanowił również rekordowy wynik 33 873 punktów. W przeciwnym razie, pomimo dobrych wyników bankowych, biznes jest słaby. Inwestorzy już ustawili się, czekając na dobre liczby. To wystarczyło na kilka dodatkowych punktów na Nasdaq, co oznacza kolejny rekord na poziomie 14033 punktów. S&P 500 również dodał dwa punkty do poprzedniego rekordu 4148.

Akcje spółek technologicznych odniosły ostatnio korzyści zwłaszcza z niższych rentowności na amerykańskim rynku obligacji, po tym jak obawy o gwałtowny wzrost inflacji zeszły na dalszy plan. Niższe stopy procentowe ułatwiają refinansowanie silnym, zorientowanym na wzrost przedsiębiorstwom sektora.

READ  Utworzenie rządu w Polsce: nieniemiecka umowa koalicyjna

Przekonujące banki w USA

Tradycyjnie banki amerykańskie otwierają sezon sprawozdawczy w USA. Goldman Sachs, JPMorgan i Wells Fargo przekonali swoje raporty kwartalne i tym samym sprostali wysokim oczekiwaniom.

Zmniejszony strach przed niespłacaniem kredytów przełożył się na zaskakująco wysokie zyski JPMorgan Chase, największego banku w USA, w pierwszym kwartale. Nadwyżka wyniosła 14,3 mld USD (12 mld euro), a nadwyżka była pięciokrotnie wyższa niż rok temu – poinformowała w środę w Nowym Jorku instytucja finansowa. Wynika to głównie z faktu, że bank odłożył miliardy rezerw na złe kredyty w związku z ożywieniem amerykańskiej gospodarki. Ponadto zyski gwałtownie wzrosły dzięki ożywieniu gospodarczemu. W perspektywie półrocza pakiet zyskał ponad 50 proc., A dziś inwestorzy realizują zyski.

Kwartalny rekord Goldman Sachs

Z drugiej strony udziały w banku inwestycyjnym Goldman Sachs zyskały dobre 3 proc. I prawie 60 proc. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Ożywienie w handlu papierami wartościowymi i na rynku kapitałowym przyniosło amerykańskiemu bankowi inwestycyjnemu Goldman Sachs na początku 2021 r. Najwyższy kwartalny zysk w swojej historii. Rok temu Goldman Sachs zarobił zaledwie 1,1 miliarda dolarów, również dzięki wyższym rezerwom na potencjalne niespłacanie kredytów w czasie kryzysu związanego z koronawirusem. Tym razem biznes rozwijał się w bankowości inwestycyjnej, handlu giełdowym i podziale funduszy.

Wells Fargo ze skokiem zysków

Wells Fargo podwoił swoje zyski na początku roku pomimo ciągłego obciążenia niskimi stopami procentowymi. W sumie instytut zarobił 4,7 miliarda dolarów (3,9 miliarda euro) w ciągu trzech miesięcy kończących się pod koniec marca. Bilans Wells Fargo zyskał teraz bardzo na tym, że miliardy rezerw, które zostały utworzone jako bufor w czasie kryzysu, mogą zostać drastycznie obcięte w związku z poprawą koniunktury.

Jednak codzienna działalność Wells Fargo nadal spadała, w szczególności niższe stopy procentowe skutkujące niższymi marżami banków, które w przeciwieństwie do banków inwestycyjnych z dużym rynkiem kapitałowym często prowadzą tradycyjną działalność pożyczkową. Liczby nadal były powyżej oczekiwań.

Czekam na Coinbase

Inwestorzy w USA obserwują również pierwszą publiczną ofertę Coinbase, największej giełdy kryptowalut. Akcje największej giełdy kryptowalut w Stanach Zjednoczonych, takiej jak Bitcoin, zostaną po raz pierwszy obrócone w tę środę na nowojorskiej giełdzie technologicznej Nasdaq.

Kurs euro zbliża się do 1,20

Wspólna waluta nadal radzi sobie dobrze w stosunku do waluty amerykańskiej na rynku walutowym. Przy najwyższej dziennej cenie jedna waluta kosztowała 1,1974 dolara, czyli tyle samo, co w połowie marca. Obecnie kosztuje 1,1959 USD. Cena baryłki amerykańskiej ropy naftowej WTI wynosi ponad 61 USD, a cena ropy Brent na Morzu Północnym rośnie o około 2% do ponad 65 USD za baryłkę. Cena uncji złota spadła o pół procent do 1737 dolarów.

READ  Banki centralne: Europejski Bank Centralny i Rezerwa Federalna ponoszą straty w wysokości setek miliardów

Nowy rejestr Bitcoin

Poszukiwanie indeksu Bitcoin trwa. Cena najsłynniejszej i największej kryptowaluty na świecie wzrosła aż o 2,7 procent do nowego rekordu 64.899 dolarów, ale potem nieco się obniżyła. Inwestorzy nie mogą się doczekać Pierwsza oferta publiczna platformy kryptograficznej Coinbase na giełdzie Nasdaq, która odbywa się w środę. Eksperci postrzegają ten problem jako kamień milowy na całym rynku pieniądza cyfrowego.

Rubel korzysta na rozmowach Putina i Bidena

Nadzieja na deeskalację na granicy ukraińsko-rosyjskiej pomaga rosyjskiemu rublowi. Natomiast dolar stracił około pół procenta do 75,45 rubla. W rozmowie telefonicznej ze swoim rosyjskim odpowiednikiem Władimirem Putinem prezydent USA Joe Biden wyraził zaniepokojenie rozmieszczeniem sił rosyjskich i zaproponował spotkanie w najbliższych miesiącach.

Covestro nie może utrzymać zysku

Od tego czasu papiery firmy Covestro zajmującej się specjalistycznymi chemikaliami straciły swoje początkowe zarobki. Dobra prognoza na 2021 r. Z rana nastąpiła po pierwszych rekomendacjach kupna od analityków.

Ponieważ biznes rozwijał się lepiej niż wcześniej przewidywano, firma podniosła prognozę zysków. Oczekuje się, że wynik operacyjny wyniesie obecnie od 2,2 do 2,7 mld euro. W zeszłym roku kryzys Corona mocno uderzył w Leverkusen. W sumie Covestro Ebitda ma wartość 1,47 miliarda euro. To o 8,2% mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż spadła o 13,7 procent do 10,7 miliardów euro.

Aroundtown planuje przejąć miliardy

Grupa nieruchomości Aroundtown dąży do nabycia wartego wiele miliardów dolarów rywala Globalworth, notowanego na londyńskiej giełdzie. Wraz z CPI Property Group, Aroundtown ma już dobre 51 procent w Globalworth. Aby w pełni połączyć firmę, Aroundtown i CPI są teraz zjednoczone w celu utworzenia spółki joint venture, ogłosiły w środę luksemburskie spółki notowane we Frankfurcie. Oferują pozostałym udziałowcom Globalworth 7,00 euro za akcję w gotówce, za dodatkowym kosztem około 20 procent w stosunku do ceny zamknięcia Globalworth we wtorek.

Hella generuje większe zyski

Dostawca samochodów osiągnął lepsze wyniki w pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego 2020/21 pomimo Corony. Obroty spadły o 0,3 procent do 4,7 miliarda euro, a EBIT wzrósł o prawie dziesięć procent do 373 milionów euro. Prezes firmy Rolf Breidenbach wyjaśnił, że branża stoi przed poważnymi wyzwaniami. „Z jednej strony rozprzestrzenia się pandemia korony, z drugiej strony cała branża odczuwa skutki ogromnego niedoboru komponentów, zwłaszcza na rynku półprzewodników”.

READ  Jeden z inwestorów twierdzi, że chiński model gospodarczy już się nie poprawia

Pomyśl o Easyjet latem

Brytyjskie tanie linie lotnicze oczekują, że obecnie bardzo słaby biznes w czasie kryzysu Corona odżyje od końca maja. Dyrektor naczelny Johan Lundgren powiedział w środę, że większość krajów w Europie planuje wznowić operacje lotnicze na dużą skalę na następny miesiąc, kiedy podał dane za pierwszą połowę roku do końca marca. W pierwszej połowie całego roku obrotowego od października do marca liczba pasażerów osiągnęła zaledwie 14 proc. Poziomu sprzed kryzysu. Według Easyjet straty przed opodatkowaniem prawdopodobnie wyniosą od 690 do 730 milionów funtów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy (około 796 do 842 milionów euro).

Fat Finger płaci akcje Barclays

Spadek cen akcji w brytyjskim banku Barclays o niespełna dziesięć procent wywołał o poranku poruszenie. Tytuły spadły do ​​168,40 € i natychmiast powróciły do ​​186 €. Kilku handlowców zgłosiło nieprawidłowy wpis uczestnika rynku, który nazywa się „Pulchny palecWskazuje na to również ogromny wolumen zamówień wynoszący 6,6 miliona akcji w pierwszych dwóch minutach obrotu, co odpowiada około ośmiu do dziesięciu procent średniego dziennego wolumenu obrotu.

Podrzuca głowę Toshiby

W sporze o przejęcie japońskiej firmy elektronicznej CEO Nobuaki Kurumatani zapowiedział swoje odejście. Corumatani stracił reputację z powodu oferty 20 miliardów dolarów złożonej przez inwestora finansowego CVC – byłego pracodawcę. Pojawiły się również zarzuty, że zarząd naciskał na inwestorów, aby głosowali na konkretnych kandydatów przed walnym zgromadzeniem akcjonariuszy. Toshiba ogłosiła, że ​​jej poprzednik, Satoshi Tsunakawa, tymczasowo powróci na szczyt firmy.

Katek przed udostępnieniem go publicznie

Bawarski producent elektroniki Katek chce sfinansować swoją trajektorię wzrostu poprzez pierwszą ofertę publiczną (IPO). Monachijska firma chce objąć 80 mln euro podwyższenia kapitału – poinformowała w środę. Dwaj główni akcjonariusze, Primepulse i Grosso Tec, którzy łącznie posiadają jeszcze 91 proc. Udziałów, nie chcą sprzedawać żadnych akcji, ale zachowają większość nawet po debiucie giełdowym. Wydanie ma nastąpić w ściśle regulowanym segmencie rynku Prime Standard, regulowanym przez prywatny bank Hauck & Aufhäuser, w pierwszej połowie roku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  DAX jest na dobrej drodze do ożywienia: skoncentruj się na BASF i Siemens Energy

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Szanse są lepsze niż bitcoin? biuletyn
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Naliczanie odsetek od pieniędzy: pierwszy niemiecki bank, który przełamał barierę 2 procent pieniądza
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending