Connect with us

Economy

PCK Schwedta: Dyskusje na temat transportu ropy przez Polskę utknęły w martwym punkcie

Published

on

PCK Schwedta: Dyskusje na temat transportu ropy przez Polskę utknęły w martwym punkcie

PCK w Schwedt

Rozmowy o dostawach ropy przez Polskę utknęły w martwym punkcie


DBA / Annette Riddell

Audio: Antena brandenburska | 23.09.2022 | Dorita Kermes | obrazek: DBA / Annette Riddell

Po objęciu PCK Schwedt w powiernictwo Niemcy wykazywały duże zainteresowanie dostawą ropy przez Gdańsk. Ale rozmowy nie postępują – być może dlatego, że Polska liczy na dalsze korzyści z tej sytuacji.

Wciąż nie ma rozwiązania w negocjacjach z Polską w sprawie dostaw ropy do rafinerii PCK w Schwedt (Uckermark). Jasne jest, że Polska potrzebuje więcej dyskusji i pośrednio domaga się nacjonalizacji; Oznacza to wywłaszczenie mienia rosyjskiego właściciela Rosniefti. Polskie Ministerstwo Klimatu w Warszawie wyjaśniło to na prośbę Agencja informacyjna Reuters podała w piątek, że zarządzanie zaufaniem nie wystarczy. Grupa zadaniowa ds. przyszłości rafinerii również spotkała się w piątek, ale nie ogłoszono nowych postępów.

Od końca roku Niemcy nie chcą już korzystać z rosyjskiej ropy. Ale taki był dotychczasowy model biznesowy Rosniefti w Schwedt: paliwo pochodzi bezpośrednio z Rosji rurociągiem Drużba. Niedawno rząd federalny umieścił Rosneft Germany pod opieką i zastąpił kierownictwo.

Aby w wystarczającym stopniu skorzystać z rafinerii w Schwedt bez ropy Rosneft, uzależnione są teraz dostawy przez polski port Gdańsk i tamtejszy system rurociągów. Z tankowcami przemieszczającymi się do portu w Rostocku i stamtąd rurociągiem do Schwedt, można zabezpieczyć tylko około 60 procent pojemności. Jednak co najmniej 75 procent uważa się za niezbędne.

Polska firma naftowa Orlin Zainteresowany PCK?

„PCK Raffinerie Schwedt nie jest jeszcze w rękach państwa”

Ale polskie Ministerstwo Klimatu powiedziało też: Polska jest gotowa wesprzeć Schwedta w zaopatrywaniu go w ropę. Warunkiem jest jednak, aby Rosnieft nie posiadał już żadnych udziałów w rafinerii. „PCK Raffinerie Schwedt nie jest jeszcze w rękach państwa.”

Rosnieft posiada 54 proc. udziałów, a Shell jest drugim co do wielkości właścicielem z 37 proc. Shell zawsze chciał wycofać się z rafinerii. Zainteresowanie wyraziły firmy Ferbio i Intertrage, oba z sektora energii odnawialnej. Chcą przedstawić perspektywę Schwedta, jeśli ze względu na ochronę klimatu ma być zrezygnowany z oleju.

Niemiecka ustawa o bezpieczeństwie energetycznym pozwoli na konfiskatę Rosniefti. Ten ruch będzie jednak dalszą eskalacją i Niemcy będą musiały liczyć się z podobnym posunięciem wobec niemieckich firm w Rosji. Rosnieft już protestował przeciwko zarządowi trustu i rozważał podjęcie kroków prawnych.

Burmistrz Schwedt: Ropa z Gdańska „ważna”

Burmistrz Schwedt, Annekathrin Hoppe (SPD), życzyła sobie dalszych rozmów między rządem federalnym a Polską po nieudanym spotkaniu niemieckiej grupy roboczej w sprawie przyszłości elektrowni. „Ważne jest, że oprócz ilości ropy naftowej z Rostoku, nadal można przepompować pewien procent z polskiego portu Gdańsk do Schwedt” – powiedział Hoeby RBB. Według burmistrza może to prowadzić do obłożenia od 75 do 80 procent.

Hoppe planuje również zastosowanie tak zwanych wzmacniaczy przepływu w rurociągu między Rostockiem a Schwedt. „Oznacza to, że możliwości można zwiększyć o kolejne 10 procent”. Burmistrz powiedział, że to, czy prędkość ropy rzeczywiście wzrosła, musi najpierw zostać przetestowane w trwającym procesie.

Rada Pracy wzywa do zabezpieczenia miejsc pracy w firmach partnerskich

Rada Zakładowa Rafinerii BCK w piątek wezwała do zwiększenia liczby miejsc pracy. Przyszłość Schwedt to nie tylko miejsca pracy w PCK, ale także miejsca pracy w firmach partnerskich rafinerii oraz inne miejsca pracy w Schwedt i Uckermark. „Rządy federalne i stanowe powinny również przyjrzeć się tym zawodom dzięki pakietowi przyszłości” – wyjaśniła Simona Schadow, przewodnicząca rady zakładowej.

Zatrudniająca ponad 3000 pracowników bezpośrednio i pośrednio rafineria PCK w Schwedt odgrywa ważną rolę w zaopatrywaniu NRD w benzynę i inne produkty rafineryjne. Części dostarczane są również z zachodniej Polski oraz Portu Lotniczego Berlin-Brandenburgia.

Transmisja: Anten Brandenburg, 23 września 2022, godz.

READ  Szok cen benzyny: Jesteśmy teraz mistrzami cen gazu w Europie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Düsseldorf: Primark kurczy się w zdrowy sposób
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  12 listopada 2021 - Międzynarodowy Przegląd Prasy
Continue Reading

Economy

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji

Published

on

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa dla Bawarii i Hesji
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Konsumenci, uważajcie: popularne produkty, takie jak bułeczki czekoladowe Backhaus Bickert, są wycofywane ze względu na możliwe wióry metalowe.

Kassel – Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa wypieków zyskuje obecnie coraz większą popularność wśród klientów Bawaria I Hess paragon. To wiadomość od słynnej firmy Backhaus Bickert z siedzibą w Großostheim w dzielnicy Aschaffenburg. Wiele wypieków, które były dostępne w dniach 10–15 maja 2024 r., zostało obecnie wycofanych.

Wycofanie wypieków z Hesji i Bawarii: Ostrzeżenie dotyczące żywności dla firmy Kornspitz, bułek czekoladowych i jej partnerów

Wycofanie dotyczy wielu popularnych wypieków. To zawiera:

  • Ciasto czekoladowe
  • Ciasto herbaciane
  • Szmaragd
  • Ciastka żytnie
  • Kornspitz
  • Muffiny wieloziarniste
  • Napisane Spitz

Powód wycofania: Nie można wykluczyć obecności wiórów metalicznych w produktach

Powodem wycofania jest możliwa obecność wiórów metalicznych we wspomnianych produktach. „Ze względu na usterkę techniczną układu czyszczącego nie można wykluczyć obecności wiórów metalowych na następujących produktach zakupionych w okresie od piątku 10 24 maja do środy 15 maja 24 maja” – czytamy w komunikacie prasowym spółki.

Ewentualne opiłki metalu spowodowały wycofanie wypieków z Bawarii i Hesji. (Awatar) © Imago Images

Te wióry metalowe stanowią poważne zagrożenie dla konsumentów, ponieważ stwarzają poważne zagrożenie dla zdrowia. Istnieje szczególne ryzyko zakażenia jamy ustnej, gardła i przewodu pokarmowego. Jeszcze kilka miesięcy temu w całym kraju doszło do wycofania wypieków od dużego producenta.

Gorzki smak dla konsumentów: kawałek metalu występujący w bułkach z rodzynkami

Klient miał raporty nt main-echo.de Według niego, w piątek 10 maja kupiłem bułkę z rodzynkami w oddziale w Hesji. Kiedy go zjadł, znalazł w nim metalowy odłamek.

Klient zwrócił rolkę dopiero po czterech dniach od zakupu we wtorek (14 maja). Po konsultacjach z Bawarskim Urzędem Nadzoru ds. Bezpieczeństwa Żywności w Kulmbach oraz wewnętrznym zarządzaniem kryzysowym i higieną firma zdecydowała się rozpocząć kampanię wycofania.

READ  Szef Mercedesa zachwyca fanów: ikona marki zyskuje młodszego brata

„W ramach środków ostrożności postanowiliśmy wycofać wszystkie produkty zakupione w jednym z naszych oddziałów w dniach 10–15 maja” – powiedział Thomas Ruhlmann, autoryzowany przedstawiciel firmy Beckert. main-echo.de.

Przypomnienia w branży spożywczej: Zalecany sposób postępowania dla klientów

Klienci, którzy kupili te wypieki, których dotyczy problem, powinni pilnie unikać ich spożywania. Zamiast tego proszeni są o zwrot produktów do oddziału Backhaus Bickert GmbH & Co. KG, gdzie otrzymają gwarancję pełnego zwrotu pieniędzy.

Wycofania produktów ze względów bezpieczeństwa nie są rzadkością w branży spożywczej. Niedawno wycofano oliwy z oliwek i produkty czekoladowe od kilku sprzedawców detalicznych, takich jak Aldi, Edeka i Kaufland. Bezpieczeństwo konsumentów jest zawsze w centrum uwagi. (dpa/ls)

Continue Reading

Trending