Connect with us

Economy

Ekspert wyjaśnia, co łączy europejskie prawicowe partie – i co je dzieli

Published

on

Ekspert wyjaśnia, co łączy europejskie prawicowe partie – i co je dzieli

W Szwecji skrajnie prawicowa partia jest drugą najpotężniejszą siłą, a we Włoszech faszyści prowadzą w sondażach opinii. Czy Europa wpada w ręce prawicy? gwiazda-Wywiad z badaczem z berlińskiej partii Andreiem Borbatem.

Panie Porbat, w Szwecji, tradycyjnie lewicowo-liberalnej, Szwedzcy Demokraci otrzymali 20 procent głosów i są drugą najpotężniejszą partią w kraju. We Włoszech faszystowskie Fratelli d’Italia może wygrać następne wybory – czy UE spadnie na prawo?

W Szwecji są pewne osobliwości, które sprawiły, że Szwedzcy Demokraci dobrze sobie radzą. Ale oczywiście pewne wzorce można zaobserwować również w innych krajach. Partie prawicowe są właściwie reprezentowane we wszystkich krajach europejskich. Niekoniecznie stają się silniejsze, ale z pewnością są bardziej obecne.

Sukcesy europejskich partii prawicowych przypominają falę wznoszącą się i opadającą. Gdzie teraz jesteśmy?

Nadal obserwujemy ruch falowy, ale jednocześnie prawie wszędzie partie prawicowe ugruntowały swoją pozycję jako siły polityczne.

jakie są powody?

Nadal odczuwamy echo tzw. kryzysu uchodźczego z 2015 roku. Od tego czasu wiele osób postrzega imigrację jako problem, a prawicowe partie czerpią korzyści z transformacji społeczeństw europejskich. Podobnie jak ruchy separatystyczne, takie jak Vlaams-Belang w Belgii i Lega Nord we Włoszech. Imigracja pozwala im projektować swój wizerunek, by podżegać przeciwko centralnemu państwu.

Czy to kosztem istniejących partii?

Tak, to kolejny trend. W przeszłości krajobraz polityczny kształtowały głównie dwa bloki: centroprawicowy i centrolewicowy. Ale w ostatnich latach zaangażowane strony stawały się coraz słabsze. Zamiast tego wielu wyborców dryfuje do końca po obu stronach spektrum. Ostatnio było to widoczne we francuskich wyborach prezydenckich, w których lewicowi populiści byli silni w pierwszej turze, a Marine Le Pen odniosła zyski na prawicy. Tak jak ostatnio w Szwecji, prawicowi Szwedzcy Demokraci odciągnęli wyborców od konserwatystów.

Indri Purpath

Andrei Porbat pracuje na Wydziale Socjologii Politycznej Wolnego Uniwersytetu w Berlinie oraz w Centrum Badań Społeczeństwa Obywatelskiego.

© Peter Ausserhofer / WZB / ruf

Niedługo we Włoszech odbędą się wybory, a Fratelli d’Italia, zdeklarowana partia postfaszystowska, prowadzi w sondażach opinii. Czy prawda staje się bardziej ekstremalna?

READ  Paczki pieprzu Hermes messenger w brudzie

Nie, wręcz przeciwnie. Większość z nich jest łagodniejsza. Także Giorgia Meloni, przywódca Fratelli d’Italia czy przywódcy Szwedzkich Demokratów, wywodzących się z nazistowskiego ruchu skinheadów. Obaj próbują oderwać się od prawicowego dziedzictwa i pozycjonować się jako realna alternatywa dla partii centrowych. W tej historii jest jeszcze jeden punkt.

Który?

Każdy, kto ma ekstremistyczną przeszłość, jak Fratelli d’Italia czy szwedzcy demokraci, osiągnie swoje granice, jeśli chodzi o wyniki wyborów. Skończyło się na pięciu lub siedmiu procentach. Ale aby stać się silniejszym, ruchy takie jak Fratelli d’Italia są prawie zmuszone do odcięcia korzeni. Zwłaszcza, że ​​chcą też móc łączyć się i tworzyć sojusze z partiami centrowymi. Ale oczywiście nigdy nie powinni całkowicie tracić z oczu swojej pierwotnej podstawy.

A środkowe partie wyglądają na bezradne?

Nie można zapominać, że retoryka prawicy przesuwa debaty w głównych partiach na ich korzyść. Więc w tym przypadku po prawej. W ten sposób zbiegają się partie prawicowe i konserwatywne. A w przypadku Szwecji widać, że stanowiska Szwedzkich Demokratów legitymizował ich sojusz w bloku konserwatywnym. Podobnie Forza Italia uspołeczniła postfaszystów z Fratelli d’Italia.

W przeciwieństwie do przeszłości europejskie partie prawicowe są ze sobą dobrze powiązane. Czy to ci pomaga?

W każdym przypadku. Po prostu dzieląc się strategiami i zasobami, takimi jak reklamy i linki do mediów społecznościowych, mogą udostępniać w ten sposób. Sprawdź UKIP Nigela Farage’a (brytyjska skrajnie prawicowa partia Brexit, redaktor). Świetnie wykorzystał Parlament Europejski do swoich haseł. W rezultacie inne prawicowe partie dopiero zdały sobie sprawę z możliwości, jakie daje im ta faza.

Tymczasem prawicowi europejscy i amerykańscy również utworzyli sieć.

tak. CPAC to spotkanie prawicowych Republikanów w Stanach Zjednoczonych. W tym roku konferencja odbyła się po raz pierwszy w Europie. Na Węgrzech przemówienie wygłosił premier Viktor Orban.

Międzynarodowi Nacjonaliści – Na początku wydaje się to paradoksalne. Co łączy ruchy prawicowe?

Przede wszystkim odrzucają zmiany społeczne i polityczne: kwestie płci, prawa lesbijek i gejów, równe prawa kobiet i oczywiście ogólną kwestię imigracji.

Ale w innych przypadkach sprawy stają się trudne. Jako partia rządząca w Polsce, prawicowy PiS otwarcie sprzeciwia się Rosji i agresywnej wojnie na Ukrainie, podczas gdy na Węgrzech Fidesz bardziej skłania się ku Putinowi.

Tak, to jedna z tych walk, które prawdopodobnie nigdy nie zostaną rozwiązane i jest to granica prawicowej współpracy populistycznej. Jednocześnie oba kraje są badane przez Brukselę za brak struktur demokratycznych – w tym momencie oba rządy wspierają się nawzajem.

Jesteś z Węgier. Czy wrażenie, że Viktor Orban będzie mógł przez długi czas kontynuować swoją prawniczą drogę, jest mylące?

Przed każdymi wyborami Węgrzy byli optymistami, ale potem znowu opozycja nie wygrywa. Orbán ma szerokie poparcie głównie ze względu na gospodarkę. Nawet jeśli kraj nie rozwija się tak, jak inne kraje Grupy Wyszehradzkiej, wyniki ludności z roku na rok się poprawiają. Ale to może się zmienić wraz z inflacją i nadchodzącym kryzysem energetycznym.

Z powodu wojny na Ukrainie wielu Europejczyków z niecierpliwością czeka na zimę. W Niemczech obawia się „zimy wściekłości”. Czy spodziewane trudności wzmocnią prawicowe partie?

Myślę, że ogólnie wzmocnią opozycję. Nie ma znaczenia, czy jest po lewej czy po prawej stronie. Jeśli więc szwedzki blok prawicowy wkrótce przejmie rząd, szwedzcy socjaldemokraci powinni na tym skorzystać. Ostatecznie oczywiście zależy to również od zarządzania kryzysowego danego rządu.

Czy kraje europejskie są „odporne” na prawicowe partie?

Nie. Tylko zwiększona integracja europejska i imigracja niezawodnie doprowadzą do niepożądanych reakcji. Nawiasem mówiąc, jedynym krajem, który nie ma dużej partii prawicowej, jest Irlandia.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Raport LOK – Polska: PKP Intercity podpisało kontrakt na modernizację 40 pojazdów

Published

on

A.PKP Intercity Modernizacja 40 pojazdów
Zdjęcia PKP Intercity.

W dniu 26 października 2023 roku PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielskim Fabryką Pojazdów Szynowych na modernizację 26 wagonów serii Z1B i 6 Z1B PRM oraz z PESA Mińsk Mazowiecki na modernizację 8 wagonów typu Z1A. Po zawarciu umów pojazdy zostaną wyposażone w wiele udogodnień zwiększających komfort podróżowania.

Postępowanie przetargowe na modernizację 40 autobusów pasażerskich podzielono na 3 części. Najlepszą ofertę na modernizację 26 wagonów drugiej klasy (Z1B) i 6 wagonów pierwszej klasy (Z1B PRM), przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, złożyła poznańska spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Firma musi się modernizować 8 samochodów pierwszej klasy (Z1A) z PESA Mińsk Mazowiecki. Całkowita wartość projektu wynosi około 270 mln zł (61 mln euro).

„Dynamiczny rozwój PKP Intercity napędza jednocześnie polską gospodarkę Zamówienia o wartości kilku miliardów złotych na nowe wagony czy lokomotywy trafiają do polskich fabryk. Podobnie jest w przypadku zlecenia modernizacji 40 wagonów na najwyższy poziom polskiej kolei biznes oznacza Zapewnienie miejsc pracy, regularnych wynagrodzeń i dalszy rozwój firm, które już oferują produkty na bardzo wysokim poziomie – wyjaśnia Maciej Malecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

„Jako przedstawiciel Poznania bardzo się cieszę, że od 2016 roku fabryka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych podpisała z PKP Intercity kontrakty o wartości ponad 2 miliardów złotych. W 2015 roku pojawiło się pytanie o przyszłość poznańskiej fabryki i czy w ogóle będzie działać. „Teraz widać, że firma nie tylko stoi na nogach, ale się rozwija i otrzymuje kolejne zamówienia. Dziękuję Ministerstwu Infrastruktury i Ministerstwu Aktywów Państwowych oraz Zarządowi PKP Intercity za danie szansy polskim producentom – powiedział Bartłomiej Wróblewski, poseł na Sejm RP, gratuluję H. Cegielskiemu Fabryce Pojazdów Szynowych i PESA wykorzystania tej szansy. możliwość.”

READ  Telekom: MagentaTV za darmo – oferta specjalna dla Netflix i RTL+ do czasu wygaśnięcia ulgi na dodatkowe koszty

„Projekt modernizacji 40 wagonów jest częścią największego programu inwestycyjnego „Wielkie Koleje Inwestycyjne” w historii spółki transportowej PKP Intercity W ramach tego programu spółka zainwestuje 24,5 mld zł w nowoczesne wagony – dodaje Andrzej Bettel , Minister Stanu w Ministerstwie Transportu: „Do końca tej dekady wszystkie pojazdy we flocie firmy będą nowe lub zmodernizowane”.

Wszystkie 40 nowoczesnych autokarów zostanie dostarczonych PKP Intercity 36 miesięcy od podpisania umowy. Prędkość pojazdów wyniesie 200 kilometrów na godzinę, co umożliwi korzystanie nie tylko z rosnącego nowoczesnego taboru lokomotyw przedsiębiorstwa transportowego, ale także z nowoczesnej sieci kolejowej w Polsce.

„Dla nas podróżni są na pierwszym miejscu i oczekują szybkiego, wygodnego, bezpiecznego i przewidywalnego transportu kolejowego, dlatego inwestujemy w zakup nowych pojazdów oraz modernizację istniejących. Chcemy coraz szybciej podróżować po terenie Polski”. Chcemy coraz szybciej podróżować po terenie Polski – mówi Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity – „Dlatego kupujemy i modernizujemy pojazdy osiągające prędkość co najmniej 200 km/h”.

Po podpisaniu umowy wszystkie 40 autokarów zostanie wyposażonych w wiele udogodnień, które w znaczący sposób przyczynią się do poprawy komfortu pasażerów. Należą do nich: nowe wygodne fotele w przedziałach pasażerskich pierwszej i drugiej klasy z gniazdkami 230V i USB, klimatyzacja, Wi-Fi, indywidualne oświetlenie dla każdego pasażera, toalety z zamkniętym systemem toaletowym czy nowe uchylne drzwi przesuwne. Tłumienie akustyczne zmniejszy z kolei emisję hałasu, a lepsza izolacyjność termiczna zwiększy komfort podróżowania w wysokich i niskich temperaturach. Na modernizacji skorzystają nie tylko pasażerowie, ale także obsługa pociągu.

„Realizujemy już projekty dla PKP Intercity o łącznej wartości 2,91 mld zł, a dziś podpisaliśmy umowę na kolejne zamówienie o wartości 58 mln zł. Cieszymy się z rozwoju naszej współpracy, co pozwala nam inwestować w wartość na poziomie 2,91 mld zł – mówi Jacek Bielski, dyrektor generalny PESA Mińsk Mazowiecki. „Fabryki w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim zapewniają stabilne miejsca pracy”.

READ  Sztab Generalny ogłosił sytuację na froncie w ciągu ostatnich 24 godzin | Wiadomość do bota

„Obecnie modernizujemy dla PKP Intercity kosztem około 495 mln zł 90 wagonów. Dostarczyliśmy już spółce 21 gotowych wagonów, a reszta będzie dostarczana sukcesywnie do końca trzeciego kwartału przyszłego roku. Dodaliśmy Marcin Rudek, Prezes Zarządu H. Cegielski Fabryka: „Podpisaliśmy umowę na kolejny projekt o wartości 211 mln zł i spodziewamy się kolejnych projektów”.

Wykonawcy będą także odpowiedzialni za przeprowadzanie bieżących napraw utrzymaniowych III stopnia, które będą przeprowadzane 18 miesięcy po oddaniu autokarów przez PKP Intercity do eksploatacji.

WKZ, źródło PKP Intercity

Continue Reading

Economy

DAX – Dzienna prognoza: Skonsolidowany zakres DAX 200 punktów, prognoza…

Published

on

DAX – Dzienna prognoza: Skonsolidowany zakres DAX 200 punktów, prognoza…

analiza

8:09, 21 maja 2024 r

DAX pozostaje neutralny do handlu przez 6 dni handlowych i zbudował zakres pomiędzy 18635 a 18845. 200-punktowy zakres DAX wygląda płasko. Oto moje nowe prognozy DAX na najbliższe godziny i dni…

  • Dax – WKN: 846900 – ISBN: DE0008469008 – Cena: 18 768,96 pkt (XETRA)
  • Nowy Fedax – WKN: A0DMX9 – ISBN: DE000A0DMX99 – Cena: 12,77 pkt (VIX)
  • Przyszłość DAX – WKN: 846959 – ISBN: DE0008469594 – Cena: 18.794,00 EUR (EUREX)

DAX pozostaje neutralny do handlu przez 6 dni handlowych i zbudował zakres pomiędzy 18635 a 18845.

Dzisiaj opracowałeś dobrze zorganizowany potok DAX.

Szczegóły wyjaśniono w tekście głównym.


aktualny stan:

  • Cena zamknięcia XETRA DAX: 18769
  • Rynek przedsprzedażny DAX: 18735
  • Przyszłość DAX: 18815
  • Nowy Fedax: 12.77

ODPORNOŚĆ NA INDEKS XETRA DAX

➡️ 18755/18760/18770 ➡️ 18800 ➡️18846 ➡️18895/18905 (R3)

Obsługuje XETRA DAX

➡️ 18704 ➡️ 18635/18625(S3) ➡️ 18567 ➡️ 18320/18260

🔵Główna alternatywa

  • Od 10 maja DAX porusza się w przedziale cenowym około 18635 i 18845, ograniczając jego charakterystykę przegrzania.
  • VDAX NEW notowany jest na historycznie niskich poziomach, w pobliżu 12-miesięcznego wsparcia poziomego na 12,68.

  • DAX spadł dziś rano z 18769 do 18705, a następnie prawdopodobnie nieznacznie wzrośnie do 18755/18760/18770. DAX ledwo wzrósł dziś powyżej 18 770.
    Dzieje się tak również za sprawą konstelacji FDAX, której parametry wykresu ledwo pozwalają jej dziś wznieść się powyżej 18835/18840 (FDAX = DAX +80 pipsów).
  • Zamiast tego DAX zmierza do minimum z poprzedniego tygodnia na poziomie 18635/18625, o ile nie może wzrosnąć powyżej 18893.

🟢 rosnący:

  • Jeśli na koniec godziny DAX wzrośnie powyżej 18770, Wtedy droga do dziennego wzrostu indeksu DAX będzie otwarta do 18846 lub 18895/18905.
  • Jeżeli na koniec dnia DAX wzrośnie powyżej 18846, Wtedy DAX będzie miał przestrzeń do wzrostów aż do 19173.
READ  Rewe, Aldi i Lidl pokonują okrążenie w teście: przeciwnik jest zdecydowanym zwycięzcą

🔴 Niedźwiedzi:

  • Poniżej 18635 i poniżej 18567 obraz wykresu ulega pogorszeniu. To następnie przedłuży wycofanie do kwietniowego trendu wzrostowego przy 18320/18260.

Rocco życzy powodzenia

Mój handel: Podzieliłem to na handel krótkoterminowy, ograniczający wcześnie i kończący wieczorem

Zarówno w transakcjach wielodniowych, jak i dużych transakcjach trwających kilka tygodni/miesięcy.

Ta pierwsza realizowana jest za pomocą certyfikatów i akcji KnockOut, a druga może być przedmiotem obrotu również z funduszami ETF.
Najnowsze oferty usług ADT Premium:

  • 29.09.21-5.17.24 Długie Srebrne 21,63–30,15 USD/ +39%/ (ustawienie ADT – duże)
  • 17,5. Dax Long od 18673 do 18689 i 18703/ +23 punkty DAX (ustawienie ADT)
  • 16,5. Dax Long 18716 do 18706/ -10 punktów DAX (ustawienie ADT)
  • 16,5. DAX długi 18820 do 18765/ -55 punktów DAX (ustawienie ADT)
  • 4.4.-15.5. Alfabet (Google) jest długi Od 154 USD do 173,20 USD (ostatnia trzecia)/ (magazyn ADT)
  • 15,5. Spodenki Dax od 18875 do 18831 i 18827/ +46 punktów DAX / (ustawienie ADT)
  • 7.3.-14.5. Crowdstrike LONG od 329,75 USD do 326,33 USD / +- 0 EUR / BEZPIECZNA SPRZEDAŻ PRZED Q NUMBERS / (Magazyn ADT)
  • 14,5. Long Dow Jones od 39420 do 39480/ +60 punktów Nasdaq/ (ustawienie ADT)
  • 14,5. Długi NASDAQ100 od 18125 i 18100 do 18185/ +72 punkty Nasdaq/ (ustawienie ADT)
  • 14,5. Dax Long od 18706 i 18685 do 18720/ +25 punktów DAX/ (ustawienie ADT)
  • 1.12.23-13.5.24 PFIZER LONG od 28,70 USD 27,50 USD do 28,35 USD / +- 0 bez dywidendy / (Magazyn ADT)
  • 6,5.-8,5. Długość Eurostocku 50 Od 4970 do 5050 (zawartość ADT)
  • 8.4.-8.5. Coca-Cola długa Od 59 USD do 62,73 USD (magazyn ADT)
  • 1,5. – 8,5. Sieci Arista są długie Od 255 USD do 289,50 USD (zawartość ADT)
  • 5.3.-7.5. Czarna Skała, długa Od 835 do 784 dolarów (magazyn ADT)
  • 19.4.-3.5. Długi NASDAQ100 od 17095 do 17840/ +745 punktów Nasdaq (magazyn ADT)
  • 17.4.-3.5. Długi NASDAQ100 od 17520 do 17840/ +320 punktów Nasdaq (magazyn ADT)
  • 19.4.-3.5. S&P500 długi 4980 do 5123/ +143 punkty (magazyn ADT)
  • 2.5.: Long Dow Jones (JFD) od 37900 do 38063 i 38243/ +253 punkty Dow (ustawienie ADT)
  • 2.5.: Krótki DAX od 17965 do 17913/ +52 punkty DAX (ustawienie ADT)
  • 2.5.: Dow Jones (JFD) krótki z 38170 do 38025 i 37900/ +207 punktów Dow (ustawienie ADT)
  • Obecne problematyczne dzieci to: – Salesforce – Shopify
  • Meinen Analyse- und Tradingservice „ADT” 14 Tage testen, um meinen Premium Content LIVE zugestellt zu bekommen
READ  Paczki pieprzu Hermes messenger w brudzie

Wykresy

Logika strzałek:

🔵 Preferowana jest trasa niebieska; Prawdopodobieństwo jest duże i wynosi około 60%.

🟢 Zielony = najlepsza historia przypadku

🔴Czerwony = najgorszy scenariusz

Nadchodzące seminaria internetowe ADT

👉[–>Zu den Webinaren

Inne zalecenia

🔍 Rocco Świat Wiedzy

👉Roccos Top3 – Das sollten Trader als oberste Gebote beim Start in die Traderkarriere beachten…

👉Roccos Top3 – Folgende Sentiment-Werkzeuge und deren Lesart sollte jeder Trader kennen…

👉[–>Roccos Top3 – Folgende Indikatoren-Setups sollte jeder Trader kennen..


🔍 Przeczytaj wszystkie posty Rocco Gräfe na Stock3

👉[–>Hier klicken

Continue Reading

Economy

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Published

on

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Historia Fiata w Polsce jest długa i wkrótce czeka ją gorszy rozdział. Fabryka Samochodów Osobowych powstała w 1948 roku, a Fiat współpracuje od 1971 roku jako wspólne przedsięwzięcie Fabryka Samochodów Małolitrażowych, gdzie produkowany był między innymi legendarny Polski Fiat 126P. Produkcja odbywała się w Bielsku-Białej i Tichach.

długa historia

Zakłady w Bielsku-Piawie odpowiadały od 2002 roku za produkcję 1,3-litrowego silnika wysokoprężnego Multijet, będącego wspólnym dziełem General Motors. Mały silnik wysokoprężny był stosowany w różnych modelach Fiata (m.in. Panda, Punto, 500 i Doblo), ale także w Oplu (Agila, Corsa, Astra itp.), a także w Peugeot/Citroen i Suzuki.

Koniec małych silników wysokoprężnych w UE ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji był oczywisty już od dawna; Te małe silniki wysokoprężne zostały już usunięte z oferty wszystkich producentów. Nadchodząca sytuacja stała się jasna dla pracowników Bielska-Piawy już w 2018 roku, kiedy Fiat wycofał z programu Panda silnik Multijet.

© Hans-Dieter Seifert

Fiat Panda 1.3 Multijet na teście
Nowoczesne, ale wciąż nie nowe

Fiat Panda Diesel w teście z 2012 roku

Teraz dobiegł końca koniec najbardziej tradycyjnej fabryki samochodów w Polsce, jak ogłosiła przewodnicząca NSZZ Solidarność Wanda Strozek. Łącznie na koniec miesiąca pracę straci 486 pracowników w Bielsku-Biawie. Część z nich może znaleźć nową pracę w oddalonej o około 40 kilometrów fabryce Stellantis w Tychach, która niedawno została rozbudowana, by produkować m.in. Jeepa Avengera.

Z informacji polskich mediów wynika, że ​​zakład w Bielsku-Białej zostanie przejęty przez spółkę zbrojeniową Polska Grupa Zbrojeniowa w celu produkcji pojazdów wojskowych.

Wniosek

Polskie samochody klasyczne, takie jak Polski Fiat, produkowane są z linii montażowej w Bielsku-Białej od lat 70. XX wieku. Ostatecznie tradycyjny zakład był jedynie dostawcą silników dla Fiata. Teraz to zadanie należy już do przeszłości, ponieważ przepisy UE dotyczące emisji położyły kres stosowaniu małych silników wysokoprężnych w samochodach. Stellantis zamyka fabrykę w Bielsku-Biawie, która zostanie całkowicie zamknięta w 2024 roku.

READ  Sztab Generalny ogłosił sytuację na froncie w ciągu ostatnich 24 godzin | Wiadomość do bota

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading

Trending