Connect with us

Economy

Strach przed zasięgiem samochodów elektronicznych może się wkrótce skończyć

Published

on

Tak zwane krótkie zasięgi uniemożliwiają wielu osobom zakup samochodu elektrycznego. Nowe technologie akumulatorów pokazują, że 1000 kilometrów to już nie myślenie życzeniowe.

Nowe technologie akumulatorów coraz częściej pojawiają się w codziennym życiu kierowców elektronicznych.

Nowe technologie akumulatorów coraz częściej pojawiają się w codziennym życiu kierowców elektronicznych.
Getty Images/Matt Cardi

Są dwie rzeczy, o które ludzie martwią się po przejściu z silnika spalinowego na elektryczny: cena i zasięg samochodu. Przeciętnie Niemcy pokonują dziennie około 30 kilometrów. Zgodnie z tym, każdy aktualnie dostępny samochód elektroniczny powinien być podłączony najwyżej raz w tygodniu. Nie zawsze konieczne jest ładowanie akumulatora do 100 procent. 80 procent wystarczy, zwłaszcza, że ​​wiele pojazdów może naładować od 30 do 80 procent w mniej niż pół godziny. Można to łatwo zrobić podczas cotygodniowych zakupów.

Jednak wiele osób cierpi z powodu strachu przed utknięciem w swoim e-samochodzie lub koniecznością przerywania dłuższej podróży godzinami, ponieważ akumulator wymaga ponownego naładowania. Producenci samochodów sprytnie wykorzystują obawy jako punkt sprzedaży. Szczególnie szeroko reklamują swoje samochody. Na przykład Tesla, lider w dziedzinie e-samochodów, niestrudzenie podkreśla, że ​​jego modele dalekosiężne wciąż przewyższają wszystkie inne e-samochody.

Jednak konkurencja między producentami pod względem asortymentu prowadzi do dylematu. Większe akumulatory można montować tylko w większych samochodach, ale klienci zamawiają mniejsze modele ze średniej półki za około 30 tysięcy euro. Ponadto baterie są nadal bardzo drogie. Im więcej baterii wciśniesz, tym wyższa będzie cena. Ponadto klienci są wrażliwi na cenę: decydują się już przeciwko modelowi, czy kosztuje on 1000 euro więcej niż konkurencja.

1200 km na jednym ładowaniu

Jakie jest rozwiązanie tego problemu? Odpowiedź tkwi w samych zestawach akumulatorów pojazdów, a dokładniej: w chemii ogniw. Tutaj do gry wkraczają startupy. Branży motoryzacyjnej wciąż brakuje doświadczenia w konstruowaniu akumulatorów. Wielu producentów zleciło tę pracę wyspecjalizowanym producentom, ale ich badania są powolne i nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Producenci samochodów, pod presją czasu, coraz częściej przeszukują rynek start-upów i znajdują to, czego szukają.

READ  Do indywidualnej mobilności potrzebujemy pracy zespołowej

Przeczytaj także

Przykład Nasza następna energia: Amerykański startup jest obecnie jedną z firm, które przyciągają dużo uwagi. Twórcy producenta akumulatorów zainstalowali swoje akumulatory w samochodzie Tesli w zeszłym roku, a dzięki nowemu systemowi magazynowania energii dokonali ogromnego wyboru akumulatorów. Imponujące 1210 kilometrów paragon fiskalny. Według firmy udało się to osiągnąć dzięki podwojeniu gęstości energii akumulatorów w porównaniu z oryginalną baterią.

Technologia startupu – oczywiście tajna – zrobiła na BMW tak duże wrażenie, że Bawarczycy kupili startup w 2020 roku. One Next Energy otrzymało 20 milionów dolarów, w tym od BMWi Ventures, ramienia kapitałowego producenta. Pierwszym efektem inwestycji był akumulator do elektrycznego wnętrza SUV-a BMW iX, który ma zwiększyć zasięg z pierwotnych 640 kilometrów do 965 kilometrów.

Lepiej niż Tesla?

W Europie są też start-upy, które chcą poszerzyć gamę samochodów elektronicznych. inolith Na przykład ze Szwajcarii zajmuje się również gęstością energetyczną komórek. Firma twierdzi, że w testach osiągnęła do 1000 watogodzin na kilogram. Dla porównania: gęstość energii akumulatora Tesli wynosi obecnie około 250 Wh na kilogram. Czy te gęstości energii można osiągnąć również w produkcji masowej? Obecnie szwajcarska firma się powstrzymuje. W końcu w ofercie są już akumulatory o pojemności 300 Wh. Zwiększy to zasięg bolidu Tesli z 630 do około 750 kilometrów.

Przeczytaj także

Amerykański startup przyjmuje inne podejście technologiczne solidne systemy zasilaniaSES w skrócie. Opiera się na litej baterii, w której moc dostarczana jest przez stały materiał przewodzący zamiast cieczy. Według firmy system magazynowania energii opracowany przez SES powinien zapewniać 500 watogodzin na kilometr, co podwoi zasięg Tesli. Firma, wyceniona w zeszłym roku na 3,6 miliarda dolarów po pierwszej ofercie publicznej, nie wykazała jeszcze wydajności swojej technologii w normalnych operacjach.

Przykłady pokazują jednak, że sam przemysł motoryzacyjny nie zagwarantuje kolejnego wielkiego skoku technologicznego. Startupy opracowują nowe akumulatory, projektują pojazd elektryczny i dbają o to, aby znany strach przed zasięgiem wkrótce przeszedł do przeszłości. Przejechanie 1000 kilometrów samochodem elektrycznym bez zatrzymywania się, aby go naładować – wkrótce stanie się to rzeczywistością.

Don Dallman jest dziennikarzem od ponad 25 lat i od ponad dziesięciu lat pracuje w branży motoryzacyjnej. W każdy poniedziałek można przeczytać tutaj jego rubrykę „Torque”, w której krytycznie przygląda się branży dojazdów do pracy.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Kompaktowe drukarki 3D SLS z Polski zmieniają rynek
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Polska: Sąsiad jest coraz bliżej Niemiec pod względem dobrobytu
Continue Reading

Trending