Connect with us

Economy

Do indywidualnej mobilności potrzebujemy pracy zespołowej

Published

on

16. Berlin Auto Dialog Do indywidualnej mobilności potrzebujemy pracy zespołowej

od Nicka Lohmanna

Z jednej strony nowe koncepcje i pomysły na indywidualną mobilność, a z drugiej surowa rzeczywistość braku alternatyw dla samochodu: debaty w ramach 16. Berlińskiego Dialogu Motoryzacyjnego Centralnego Związku Niemieckiego Przemysłu Samochodowego (ZDK) toczyły się między nimi filary.

Firmy w tym temacie

Omów dojazdy solo w Berlinie (od lewej): Michael Rehnke, Christian Funk, Tom Dreschler i dr. Christopha Konrada.

(Zdjęcie: ProMotor)

Christoph Konrad i Alex-Jean Erdmann z biura ZDK DC zostali zaproszeni na Dialog Motoryzacyjny, który odbył się w czwartek na Forum DBB w stolicy. W swoim pozdrowieniu przez bezpośrednią zamianę Oliver Luksic, poseł do Bundestagu i główny negocjator LDP ds. polityki transportowej w rozmowach koalicyjnych, podkreślił znaczenie samochodu jako elementu wolności osobistej i ważnego czynnika ekonomicznego.

Szczególnie na obszarach miejskich konieczne jest zorganizowanie różnych środków transportu, aby współpracowały ze sobą poprzez sieci cyfrowe i koordynację multimodalną. Wreszcie pandemia Corona pokazała, jak ważna jest dla ludzi mobilność indywidualna. FDP odrzuca politykę opartą na przemieszczeniu pojazdu.

Redaktor naczelny Auto Bild, Tom Dreschler, powiedział, że daleko mu do zmiany ruchu w Niemczech. „Zostawiamy wszystko na istniejących drogach i to nie działa”. Pojawiają się nowe środki transportu, takie jak e-hulajnogi, wyskakujące ścieżki rowerowe są odcinane od ulicy, a jednocześnie istnieje tendencja do życia poza miastami.

Często nie ma alternatywy dla samochodu

W wielu przypadkach dojazdy są możliwe tylko samochodem, ponieważ połączenia transportu publicznego z obszarami mieszkalnymi nie są brane pod uwagę. Wreszcie ludzie, którzy pracują na zmiany, na przykład, często polegają na samochodzie, ponieważ nie ma alternatywy. Dlatego jednym z celów powinno być umożliwienie wszystkim użytkownikom dróg współpracy.

Jeśli chodzi o handel detaliczny, Michael Renk z Niemieckiego Związku Handlowego podkreślił, że do centrów miast powinno być możliwe dotarcie wszystkimi środkami transportu. Dotyczy to zarówno dostaw, jak i ruchu klientów. Słaba dostępność może uniemożliwić wizyty w centrum miasta.

READ  Gąsienice w bio-pudełku - pomagają najprostsze sztuczki przeciwko obrzydliwym stworzeniom

Ponieważ piesze wędrówki i zakupy to główny motyw, dla którego klienci jeżdżą do miast. Samochód jest jego nieodzowną częścią. Jest to szczególnie ważne dla detalistów, zwłaszcza po czasach zamknięcia koronawirusa, który spowodowałby spadek sprzedaży wiodącego przemysłu tekstylnego o 23 procent w 2020 roku, z których wielu ma problemy.

Christian Funk, dyrektor zarządzający Pro Mobility eV, zauważył, że jedną z głównych misji jego stowarzyszenia jest praca na rzecz zaawansowanej i bezpiecznej infrastruktury dla firm i obywateli. Około trzy czwarte pasażerokilometrów pokonuje samochód.

Wymagana jest otwartość technologiczna

Bezsporne jest kontynuowanie zmian, które rozpoczęły się w przyjaznych dla klimatu technologiach jazdy. Tutaj bardzo ważna jest zasada otwartości technologicznej. Ponieważ interesy klientów powinny być w centrum uwagi.

W swoich uwagach końcowych dyrektor generalny ZDK Axel Koblitz poparł ten aspekt, zwracając się do polityków na temat ochrony klimatu: „Jesteście wezwani do wyznaczania trudnych celów, ale nie drogi do osiągnięcia tych celów”.

(nr: 47834158)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W Vodafone, Telekom i O2: teraz dla klientów jest dużo taniej

Published

on

To powód do radości dla klientów Vodafone, Telekom i O2. Dla wielu użytkowników smartfonów połączenia pod numer 0180 z infolinii stały się ostatnio znacznie tańsze. Tutaj możesz przeczytać o uproszczeniu, które wciąż czeka na Ciebie w 2022 roku.

READ  Polski handel rośnie: rekord eksportu dzięki niemieckim klientom
Continue Reading

Economy

Szczyt Gospodarczy SZ: Schulze widzi rozmowy o sygnalizacji świetlnej na torze – Gospodarka

Published

on

Olaf Schulz odpoczywa w poniedziałkowy wieczór w Berlinie, nawet raczkująca koalicja sygnalizacyjna SPD, Zielonych i Wolnej Partii Demokratycznej jest w gorącej fazie negocjacji. Dochodzi północ, ale przyszły doradca wciąż siedzi w Muzeum Komunikacji i rozmawia. Poczęstuje się nawet kieliszkiem białego wina. A może dwa też? W zasadzie wyróżnia się swoimi standardami, co wskazuje, że negocjacje idą naprawdę dobrze. W przeciwnym razie będzie.

Tego wieczoru na Szczycie Gospodarczym SZ, kiedy redaktor naczelny Wolfgang Krach przeprowadza wywiad z Olafem Schulzem, dowiesz się niezwykłej ilości informacji o bardzo zamkniętym w sobie Olafie Schulzu.

Na przykład może rozmawiać nawet po dniu dziesięciu godzin negocjacji. Zapytano go, ile głosów, jak sądził, zdobędzie, startując w wyborach do Bundestagu. Dumny uśmiech: „Większość”. Czy uważasz, że nadal możesz zdobywać głosy od innych? „To byłoby sprawiedliwe – ale niezwykłe.” Schulz uśmiecha się. Wydaje się być kimś, kto nie pozwala się denerwować. Jak zwycięstwo wyborcze, w które prawie nikt nie wierzył, mogło zmienić polityka.

Dziś wieczorem Schulz przemawia pod okiem potencjalnych partnerów rządowych: Na widowni siedzi przewodnicząca Wspólnej Rady Zielonych Annalena Barbock. Al-Khader cierpi na silny ból brzucha spowodowany sygnalizacją świetlną. Obywatele, młodzież, ich wyborcy – każdy chce czystej ochrony klimatu. Zespół zielonego rządu zostanie oceniony na podstawie tego, czy może go wdrożyć. W berlińskiej dzielnicy rządowej niektórzy twierdzą, że Barbock i ich współprzewodniczący Robert Habeck spierali się o to, kto przejmie ministerstwo klimatu. Powinnam – A wraz z tym odpowiedzialność.

Tak, polityka jest nudna, ale on pyta: „Kto chce, żeby John Wayne był rządzony?”

Dowiesz się również, jak Scholz próbuje rozwiązać dylematy. Można by określić jego metodę jako prowadzenie zakulisowe. Najpierw pozostaje w cieniu, pozwala innym dyskutować, a potem proponuje kompromis. Dlatego ponowne przemyślenie planowania ministerstw jest sprawą Zielonych. Pozostawia też walkę o szczepienia.

READ  Kierowcy ciężarówek z Europy Wschodniej: testy szczepionek i Sputnika sprawiają problemy

Na początku nic nie powiedział. Gdy liczba zachorowań gwałtownie wzrosła, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i dziecięcych, a niektóre grupy zawodowe w krajach sąsiednich wprowadzono już obowiązkowe szczepienia, a spór o to dotarł także do Partii Zielonych i FDP, Scholz został wysłuchany. To było „słuszne” i był „osobiście za tym” – powiedział podczas wieczoru SZ – „powinniśmy rozpocząć dyskusję teraz, że w Niemczech zaczęliśmy inaczej”. Chcieli przekonać, że zadziałało to dziesiątki milionów razy, ale nie do końca.

Scholz obchodzi słowo „obowiązkowe szczepienie”, nie wypowiadając go w rzeczywistości. Tak jak „on” lub „ten” jest zawsze używany do opisu drażliwych i kontrowersyjnych spraw. Przykład: „To duży, duży krok, którego niewiele osób podjęłoby tydzień temu”. Co ma na myśli: infekcja musi mówić o obowiązkowym szczepieniu. Wręcz przeciwnie, oznacza to, że dziesiątki tysięcy muszą najpierw zostać ponownie zainfekowane, zanim politycy będą mieli odwagę ustalić wytyczne. Czy to prowadzi?

Olaf Schultz w rozmowie z redaktorem naczelnym SZ Wolfgangiem Krachem: Polityk SPD był niezwykle zrelaksowany. Ale nie dla wszystkich przedmiotów.

(fot. Friedrich Bangert/SZ)

Dziś wieczorem Olaf Schultz mówi o kompromisie, fundamentalnej demokratycznej cnocie, bez której nie odniesiesz sukcesu. To niewątpliwie dobrze wyglądałoby na każdym przyszłym doradcy. Jednak nie był tak bardzo zainteresowany tym, jak kunsztownie wyklucza tych, którzy myślą inaczej, z jego światopoglądu: „Nienawidzę ludzi, którzy nie mogą iść na kompromis. Kto chce być rządzony przez Johna Wayne’a?” Wayne, barczysty bohater westernu z rękawami koszuli.

Jednak jako ostrzeżenie dla swojego partnera negocjacyjnego, nie chce tego zrozumieć: „Każdej godzinie, kiedy siedzimy, coraz bardziej czuję, że coś rośnie razem, coś do siebie pasuje” – mówi. Czy sygnalizacja świetlna wkrótce wzrośnie, być może do końca tygodnia, razem – a może lepiej -? Tak wiele jest w świecie możliwości, wymyka się Schulzowi. Prowadzone są „bardzo znaczące negocjacje”. Lubił to robić na mocy umowy koalicyjnej, jak w latach 60.: napisz na trzech stronach, co chcesz robić. „Ale oczywiście robimy to inaczej”, patrząc na współprzewodniczącego Zielonych, „z pewnością piszemy wiele całych stron”. Szczegółowa umowa to przede wszystkim koncesja na rzecz Zielonych. W Hamburgu partia koalicji Czerwono-Zielonych z burmistrzem I. Schulzem czasami czuła, że ​​została oszukana, ponieważ Schulz inaczej niż oni interpretował niejasne sformułowania programu rządowego.

Wciąż dowiadujemy się, że Scholz wyraźnie uważa, że ​​słuszne jest budowanie bardzo wysokiego muru na zewnętrznych granicach Unii Europejskiej, na przykład w Polsce na granicy z Białorusią, aby odstraszyć uchodźców. „Nie byłbyś w stanie powstrzymać krajów związkowych przed stwierdzeniem w tym przypadku, że nie mogą polegać tylko na patrolach, które tam się odbywają, ale że będą też środki bezpieczeństwa” – mówi Schulz. Byłoby „bardzo, bardzo prywatnie”, gdybym usiadł wygodnie w holu i powiedział: „Tak, my też nie wiemy, co robić, ale nie budujemy ściany. „Jeśli polski rząd podjął taką decyzję, nie mamy prawa mówić, że nie może tego zrobić”.

Krótko o relacji między Schultzem i Merkel. To, że ustępujący kanclerz powiedział, że może spać spokojnie, gdy on jest w kancelarii, był „komplementem” dla siebie i demokracji, „że można spać spokojnie, gdy rządzą inni”. Ale teraz Schulze nie pozostawia wątpliwości, że tego wieczoru chce rządzić pierwszy. I tak dalej i tak dalej.”

Continue Reading

Economy

Dlaczego obcokrajowcy opuszczają Chiny w czasach epidemii?

Published

on

NSW piątkowe popołudnie Muzeum Sztuki Liu Haisu w Szanghaju świętuje „kulturowe więzi i przyjaźń” między Chinami a Niemcami. Wydział Kultury Konsulatu Niemieckiego zorganizował imponującą wystawę na temat czasu. Dzieła powstałe w ciągu ostatnich dwóch lat zostały stworzone przez artystów z obu krajów. Ale kiedy otwarto ich galerię, Niemcy byli tylko marginalną rzeczą. Twarze trzech kobiet milczą na ekranie z boku. Nie otrzymali wizy na wjazd do Chin, jak większość nie-Chińczyków od początku pandemii.

Tak jak niemieckim artystom nie wolno mówić, tak dyrektor muzeum unika słowa „Covid”, ale niemiecki konsul generalny zwraca się do słonia w pokoju i mówi o „wyzwaniach” w stosunkach niemiecko-chińskich. Lata po wybuchu pandemii. Każdy obcokrajowiec w regionie wie, co to oznacza: od dwóch lat Republika Ludowa wydaje wizy tylko po nerwowej procedurze tylko tym, którzy mogą udowodnić organom podatkowym i lokalnym pracownikom, że wykonują tam ważną pracę. Artyści nie są wymienieni.

FAZ Frühdenker – Biuletyn dla Niemiec

W dni powszednie o 6.30.

Zaloguj sie

Przyczynę tego widać niemal co wieczór w głównych wiadomościach telewizji państwowej, gdzie malowany jest znacznie mniej wrażliwy obraz Niemiec niż na wystawie Muzeum Liu Haisu. W niebieskim świetle karetek pogotowia zatrzymujących się z hałaśliwymi oponami przed niemieckimi szpitalami i rozładowujących skrzypiących pacjentów pod maskami tlenowymi, najnowsze katastroficzne statystyki Covid w Republice Federalnej Niemiec są wyjaśniane opinii publicznej za pomocą wykresów słupkowych: „67 186 nowych infekcji i 446 zgonów w jeden dzień”.

Z drugiej strony, znacznie większe Chiny zgłosiły w czwartek zaledwie 96 nowych infekcji i zero zgonów. Według oficjalnych statystyk tylko 4636 osób zmarło z powodu wybuchu wirusa w Wuhan, co stanowi 4% liczby zgonów z powodu Covid zgłoszonych przez Niemcy. Dziesięć dni temu Uniwersytet Pekiński opublikował badanie przeprowadzone przez matematyków, stwierdzające, że spodziewano się „masowej epidemii” z 640 000 nowych infekcji dziennie, co miałoby „niszczący wpływ” na system opieki zdrowotnej i kraj, gdyby Chiny miały szerzyć się. Otwarcie granic doprowadzi do „katastrofy”.

READ  Polska: Operator sieci ponownie poinformował o spadku częstotliwości w europejskiej sieci elektroenergetycznej
Continue Reading

Trending