Economy
Strach przed zasięgiem samochodów elektronicznych może się wkrótce skończyć
Tak zwane krótkie zasięgi uniemożliwiają wielu osobom zakup samochodu elektrycznego. Nowe technologie akumulatorów pokazują, że 1000 kilometrów to już nie myślenie życzeniowe.
Są dwie rzeczy, o które ludzie martwią się po przejściu z silnika spalinowego na elektryczny: cena i zasięg samochodu. Przeciętnie Niemcy pokonują dziennie około 30 kilometrów. Zgodnie z tym, każdy aktualnie dostępny samochód elektroniczny powinien być podłączony najwyżej raz w tygodniu. Nie zawsze konieczne jest ładowanie akumulatora do 100 procent. 80 procent wystarczy, zwłaszcza, że wiele pojazdów może naładować od 30 do 80 procent w mniej niż pół godziny. Można to łatwo zrobić podczas cotygodniowych zakupów.
Jednak wiele osób cierpi z powodu strachu przed utknięciem w swoim e-samochodzie lub koniecznością przerywania dłuższej podróży godzinami, ponieważ akumulator wymaga ponownego naładowania. Producenci samochodów sprytnie wykorzystują obawy jako punkt sprzedaży. Szczególnie szeroko reklamują swoje samochody. Na przykład Tesla, lider w dziedzinie e-samochodów, niestrudzenie podkreśla, że jego modele dalekosiężne wciąż przewyższają wszystkie inne e-samochody.
Jednak konkurencja między producentami pod względem asortymentu prowadzi do dylematu. Większe akumulatory można montować tylko w większych samochodach, ale klienci zamawiają mniejsze modele ze średniej półki za około 30 tysięcy euro. Ponadto baterie są nadal bardzo drogie. Im więcej baterii wciśniesz, tym wyższa będzie cena. Ponadto klienci są wrażliwi na cenę: decydują się już przeciwko modelowi, czy kosztuje on 1000 euro więcej niż konkurencja.
1200 km na jednym ładowaniu
Jakie jest rozwiązanie tego problemu? Odpowiedź tkwi w samych zestawach akumulatorów pojazdów, a dokładniej: w chemii ogniw. Tutaj do gry wkraczają startupy. Branży motoryzacyjnej wciąż brakuje doświadczenia w konstruowaniu akumulatorów. Wielu producentów zleciło tę pracę wyspecjalizowanym producentom, ale ich badania są powolne i nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Producenci samochodów, pod presją czasu, coraz częściej przeszukują rynek start-upów i znajdują to, czego szukają.
Przykład Nasza następna energia: Amerykański startup jest obecnie jedną z firm, które przyciągają dużo uwagi. Twórcy producenta akumulatorów zainstalowali swoje akumulatory w samochodzie Tesli w zeszłym roku, a dzięki nowemu systemowi magazynowania energii dokonali ogromnego wyboru akumulatorów. Imponujące 1210 kilometrów paragon fiskalny. Według firmy udało się to osiągnąć dzięki podwojeniu gęstości energii akumulatorów w porównaniu z oryginalną baterią.
Technologia startupu – oczywiście tajna – zrobiła na BMW tak duże wrażenie, że Bawarczycy kupili startup w 2020 roku. One Next Energy otrzymało 20 milionów dolarów, w tym od BMWi Ventures, ramienia kapitałowego producenta. Pierwszym efektem inwestycji był akumulator do elektrycznego wnętrza SUV-a BMW iX, który ma zwiększyć zasięg z pierwotnych 640 kilometrów do 965 kilometrów.
Lepiej niż Tesla?
W Europie są też start-upy, które chcą poszerzyć gamę samochodów elektronicznych. inolith Na przykład ze Szwajcarii zajmuje się również gęstością energetyczną komórek. Firma twierdzi, że w testach osiągnęła do 1000 watogodzin na kilogram. Dla porównania: gęstość energii akumulatora Tesli wynosi obecnie około 250 Wh na kilogram. Czy te gęstości energii można osiągnąć również w produkcji masowej? Obecnie szwajcarska firma się powstrzymuje. W końcu w ofercie są już akumulatory o pojemności 300 Wh. Zwiększy to zasięg bolidu Tesli z 630 do około 750 kilometrów.
Amerykański startup przyjmuje inne podejście technologiczne solidne systemy zasilaniaSES w skrócie. Opiera się na litej baterii, w której moc dostarczana jest przez stały materiał przewodzący zamiast cieczy. Według firmy system magazynowania energii opracowany przez SES powinien zapewniać 500 watogodzin na kilometr, co podwoi zasięg Tesli. Firma, wyceniona w zeszłym roku na 3,6 miliarda dolarów po pierwszej ofercie publicznej, nie wykazała jeszcze wydajności swojej technologii w normalnych operacjach.
Przykłady pokazują jednak, że sam przemysł motoryzacyjny nie zagwarantuje kolejnego wielkiego skoku technologicznego. Startupy opracowują nowe akumulatory, projektują pojazd elektryczny i dbają o to, aby znany strach przed zasięgiem wkrótce przeszedł do przeszłości. Przejechanie 1000 kilometrów samochodem elektrycznym bez zatrzymywania się, aby go naładować – wkrótce stanie się to rzeczywistością.
Don Dallman jest dziennikarzem od ponad 25 lat i od ponad dziesięciu lat pracuje w branży motoryzacyjnej. W każdy poniedziałek można przeczytać tutaj jego rubrykę „Torque”, w której krytycznie przygląda się branży dojazdów do pracy.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza
Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.
▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.
Besser geht’s nicht!
In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.
Fehlerpunkte: 0. Note: 1+
▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top
Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*
Business-Kombi mit Bestnote
Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*
Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln
Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Vorsprung durch Qualität
Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>
Der Überraschungs-Kandidat
Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>
Der zuverlässige Japaner
Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>
Spitzen-Kombi-Note
Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>
Stern mit Bestnote
Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>
Prima-Prius
Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>
Bestnote auch nach Verlängerung
Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>
Koreaner auf Top-Niveau
Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>
Der Beste im Norden
Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>
(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze
Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.
Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.
Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt
Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.
Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.
▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“
+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++
▶ [–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“
UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn
Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.
Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto alternatywy
Naciska
Czy kiedykolwiek płaciłeś za połączenie kablowe dodatkowymi kosztami? Nie dłużej niż do lipca 2024 r. O czym powinieneś pomyśleć już teraz.
Od lipca 2024 r. przekroczenia kosztów telewizji kablowej nie będą już dozwolone Dodatkowe koszty Jest pociągnięty do odpowiedzialności. Powód: Przywilej kosztów dodatkowych zostanie anulowany. Do tej pory właściciele domów i zarządcy nieruchomości zawierali układy zbiorowe z operatorami sieci kablowych. Koszty zostały następnie rozdzielone pomiędzy wszystkich najemców i zafakturowane jako koszty dodatkowe.
Od lipca będziesz mieć swobodę wyboru odbioru telewizji i nie będziesz już musiał ponosić tych kosztów. Następnie masz następujące opcje:
1. Podłącz kabel
Jeśli jesteś zadowolony z obecnego dostawcy telewizji kablowej, możesz zachować sieć kablową i po prostu podpisać umowę z jednym użytkownikiem. Rozliczeniami nie będzie już wówczas zajmował się właściciel nieruchomości. Umowa indywidualna będzie prawdopodobnie nieco droższa, ale według Centrum Doradztwa Konsumenckiego będzie to tylko około 2-3 euro miesięcznie. Wstępne doświadczenia pokazują, że po rozwiązaniu układów zbiorowych koszty indywidualnych połączeń kablowych ustabilizowały się na poziomie 8–10 euro miesięcznie.
2. Zachowujesz tylko część połączenia
Możesz także zachować połączenia internetowe i telefoniczne. W zależności od rodzaju i wieku mieszkania usługodawca zainstaluje na Twoim kablu odpowiednią skrzynkę filtrującą lub zorganizuje całość za pośrednictwem dystrybutora w piwnicy. Również w tym przypadku podpisujesz umowę z jednym użytkownikiem z operatorem sieci kablowej, która obejmuje wyłącznie telefon i Internet za pośrednictwem połączenia kablowego.
3. Wybierasz alternatywne połączenie
Jeśli nie chcesz już podłączać kabla, zostanie on zablokowany przez dystrybutora na dole lub otrzymasz skrzynkę blokującą na złączu w Twoim mieszkaniu. Następnie możesz samodzielnie znaleźć alternatywne połączenie z Internetem (np. Włókno szklane, w DSL). Podczas oglądania telewizji masz następujące możliwości:
DVB-T2 HD: Telewizja poprzez małą antenę wewnętrzną, dzięki której można odbierać około 40 kanałów w jakości HD, szczególnie w dużych miastach. Możesz oglądać kanały telewizji publicznej za darmo. Za kanały prywatne płaci się około 8 euro miesięcznie.
transmisja IPTV (przepływ):L telewizja internetowaAby odbierać telewizję bezpośrednio przez Internet, potrzebne jest stabilne łącze internetowe o prędkości 16 Mbit/s lub większej oraz smart TV lub pendrive HDMI (np. Google Chromecast lub Amazon Fire TV Stick). Następnie możesz użyć aplikacji Smart TV lub pamięci HDMI, aby wybrać kanały telewizyjne na żywo i uzyskać dostęp do ich bibliotek multimediów. Koszty: Płacisz za połączenie internetowe co miesiąc, może jednorazową opłatę za urządzenie HDMI, ale nic za telewizor.
IPTV od dostawcy VDSL: Możesz także uzyskać odbiór telewizji od swojego dostawcy VDSL, a także połączenie internetowe. the dostawca usług internetowych Zapewnia nie tylko modem lub router do połączenia z Internetem, ale także odbiornik, który można podłączyć do telewizora. Wybór programu odpowiada klasycznemu połączeniu telewizji kablowej. Koszt: około 5 euro miesięcznie.
Telewizja satelitarna: Ponieważ sygnał telewizyjny pochodzi z anteny satelitarnej, ta alternatywa jest odpowiednia tylko w ograniczonym zakresie. Antenę satelitarną na elewacji domu można zainstalować tylko za pozwoleniem. Koszt montażu i konfiguracji również waha się od 550 do 1100 euro.
Uważaj na sprzedaż obwoźną
Tylko nie daj się zaskoczyć tzw. konsultantom medialnym. Obecnie działają w imieniu operatorów sieci kablowych i sieją panikę. Nikt nie straci połączenia z telewizją z dnia na dzień. Jest wystarczająco dużo czasu, aby dowiedzieć się więcej o swoich możliwościach – i lepiej to mieć Przewodnik po poradach finansowych dotyczących odbioru telewizji.
Podpisałeś już coś? Następnie użyj własnego, jeśli to konieczne Anulowanie 14 dni.
Bądź na bieżąco z tematami finansowymi dzięki biuletynowi Finanztip
Ten artykuł został udostępniony IPPEN.MEDIA w ramach współpracy z przewodnikiem finansowym non-profit Finanztip – oryginalny tekst tego artykułu »Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto dostępne alternatywyPobrane z cotygodniowego biuletynu Finanztip z 15 marca 2024 r.
Ponad milion czytelników: Subskrybuj za darmo Biuletyn porad finansowych W każdy piątek otrzymuj najlepsze wskazówki od naszego „Edytora biznesowego roku 2021” — porady podatkowe, oferty, szablony i rekomendacje produktów, na których możesz polegać.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech3 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de