12:36
Zdjęcia z pierwszego piątku w galerii
Formuła 1 wystartowała w piątek w Monako i nasza galeria otrzymała pierwsze tego dnia dekoracje. Zapraszam do sprawdzenia nastroju, w jakim Sebastian Vettel, Mick Schumacher & Co. byli na torze – a my stale dodajemy kolejne zdjęcia z naszych zdjęć ze sportów motorowych!
Zdjęcia: F1: Grand Prix Monako 2022
12:27
Konferencja prasowa: Wynoś się!
I to wszystko na konferencję prasową Formuły 1 przed Grand Prix Monako. Dobre półtorej godziny pozostało do rozpoczęcia treningu, który od 2022 r. będzie nie w czwartek, ale w piątek – nawet jeśli kilka serii pomocniczych rozegrano już wczoraj w Monako.
12:25
Dlaczego Carlos Sainz miałby być cierpliwy?
Jak dotąd Carlos Sainz nie stał się jednym z Ferrari F1-75. Jak chce poprawić swoją sytuację? Sainz mówi, że chce wykorzystać czas na przygotowania w symulatorze i „spędzić czas z inżynierami”, który jest ograniczony przez napięty kalendarz wyścigów.
„Może powinienem być cierpliwy” – mówi Sainz. „Tak jest w Formule 1: niektóre samochody pasują do ciebie lepiej niż inne. Ale będę cierpliwy i mam nadzieję, że w pewnym momencie będziecie do siebie pasować”.
12:19
deszcz czy nie?
Prognoza pogody na Grand Prix Monako przewiduje deszcz w niedzielę. Co myślą o tym kierowcy? „Lepiej zajmijmy się tym w sobotni wieczór” – mówi Fernando Alonso. „Możesz wtedy zmienić swoją odpowiedź w zależności od tego, czy jesteś kandydatem, czy nie”.
„Nawet w deszczu wyprzedzanie może być trudne, ponieważ pojazdy są tak szerokie”, dodaje Carlos Sainz.
12:16
Alonso mówi, że Monako ma swoje miejsce
„W Monako nie ma wyprzedzania, więc powinno to być poza kalendarzem”. Jest to teoria dotycząca Grand Prix Monako Formuły 1, której Fernando Alonso nie podziela. Na konferencji prasowej powiedział: „Monako powinno być w kalendarzu. Wyprzedzanie jest też trudne w Singapurze, w Budapeszcie czy w Barcelonie. Przed DRS wyprzedzanie było trudne na wielu drogach. Ale nie było dyskusji, czy te drogi powinny mieć musi być wzięty z kalendarza musi wziąć.”
„Tu w Monako potrzeba zupełnie innego wysiłku w każdym zakątku, a to jest wyjątkowe w kalendarzu. To jest coś wyjątkowego”.
12:13
Max Verstappen: Tempo w Red Bullu?
Po trzech zwycięstwach z rzędu i P1 w klasyfikacji kierowców F1: czy „pęd” jest teraz widoczny w Red Bullu? „Niezupełnie. Szczęście też jest tego częścią”, zaprzeczył Max Verstappen na konferencji prasowej.
„W Hiszpanii nie osiągnęliśmy prędkości na jednym okrążeniu, a ja mam Charlesa w wyścigu [Leclerc] On też odjechał. Musimy zobaczyć, jak ściga się na podstawie rasy. Oczywiście zawsze ważne jest, aby wziąć jak najwięcej punktów”.
W Monako trzeba „występować na jednym okrążeniu”, mówi Verstappen. „To często była wada, którą mieliśmy do tej pory. Ferrari powinno tu dobrze wyglądać. Ale nigdy nie wiadomo. Przede wszystkim potrzebujemy dobrej równowagi. Potem zobaczymy”.
12:08
Carlos Sainz chce budować na poziomie P2 w Monako
W 2021 roku Carlos Sainz zdobył swoje pierwsze podium Ferrari Formuły 1 na P2 w Monako. Teraz mówi: „Mam nadzieję, że zadziała [dieses Jahr] podobny lub lepszy. Czas na wspólne spędzenie weekendu. „Ponieważ w ostatnim czasie wielokrotnie widziano kosztowne błędy.
Sainz podkreśla jednak, że jego zaufanie do Monako jest nienaruszone. Jego główny plan na wyścig miejski: „Tutaj musisz zachować spokój i być tam, kiedy to ma znaczenie”.
12:02
Ostatnia runda konferencji prasowej
Pojawił się w Monako. A teraz rozpoczyna się czwarta i ostatnia runda konferencji prasowej, w tym z Mickiem Schumacherem. Oczywiście zabieramy je ze sobą na taśmę na żywo!
11:56
Sebastian Vettel „nie ma jeszcze rozmów” do 2023 r.
2023 nie jest jeszcze problemem dla Sebastiana Vettela i Astona Martina. „Nie rozmawialiśmy jeszcze”, mówi Vettel. „To się zbliża, ale obecnie staramy się ulepszyć samochód. Jesteśmy blisko przywiezienia dwóch paczek do Barcelony. Masz więc inne rzeczy do zrobienia na fabryka już teraz.”
Po tym Vettel mówi, że nie podobała mu się reakcja na aktualizację swojego zespołu. Zmodyfikowany Aston Martin AMR22 jest czasami określany jako „edycja Red Bull”. Vettel: „To, co zostało powiedziane, po części było nieprawdziwe i niesprawiedliwe”. Był szczególnie zdenerwowany sposobem, w jaki projektant Aston Martin, Dan Fallows, osobiście został zaatakowany. „Nie sądzę, żeby to było słuszne”, mówi Vettel.
11:49
Dlaczego kierowcy w Monako siedzą wyżej w samochodzie?
„W pewnym sensie chcesz usiąść trochę wyżej” – mówi Sebastian Vettel. Monako lubi ten tor. Widok z bolidu Formuły 1 2022 i tak jest gorszy, więc „nieznaczna” regulacja pozycji siedzącej pomaga uzyskać lepszy przegląd.
Ale jak wysoko w kokpicie jest Vettel? „Ale nie masz dużej swobody”, wyjaśnia. „Mówimy tutaj o dwóch lub trzech milimetrach”.
11:47
Valtteri Bottas: Czy Alfa Romeo zaskoczy Cię w Monako?
„Jeśli myślisz o naszej mocy przy niskiej prędkości, to tak, powinno być dobrze. Ale jest tutaj tak wiele innych czynników, że wszystko powinno być idealne”, mówi Valtteri Bottas. Przynajmniej sugeruje, że Alfa Romeo może być świetną postacią w Monako.
Poprzednia forma jego pojazdu, Bottas, zdobył punkty w pięciu z sześciu wyścigów i zdecydowanie „zachęca”, mówi Bottas. „Czuję i widzę motywację w zespole” – dodaje.
11:41
Dlaczego Lando Norris pomija PK
Lando Norris z McLarena nie weźmie udziału w konferencji prasowej, aby w pełni wyzdrowieć z zapalenia migdałków. „Zakładamy, że jest wystarczająco sprawny, by jeździć”, mówi zespół. „Mamy wyjątek na konferencję prasową, aby mógł przygotować się do prowadzenia go najlepiej, jak potrafi”.
Pierwsze bezpłatne szkolenie zaplanowano w Monako o godzinie 14.00.
11:38 rano
Sebastian Vettel: Nowy Aston Martin nie jest jeszcze przekonany
Kierowca Aston Martin Sebastian Vettel jest pierwszym zapytanym o aktualizację Barcelony na konferencji prasowej. Mówi o „wielkiej sprawie” i mówi: „Jeszcze nie widzieliśmy dużego wzrostu wydajności, ale wiele się nauczyliśmy. Spodziewaliśmy się więcej w kwalifikacjach, wyścig był w porządku”.
Niewiele więcej oczekiwano, gdy zmodyfikowany samochód został po raz pierwszy użyty. „Najważniejszą rzeczą było zrozumienie lokalizacji samochodu wraz z aktualizacją” – mówi Vettel. „Uważamy, że samochód ma duży potencjał w tym innym kierunku, inaczej byśmy go nie przerobili”.
11:30
Sergio Perez: Sytuacja w Red Bullu jest „jasna”
O tym, czy hierarchia zespołu była również dyskutowana podczas dyskusji w Red Bullu. Sergio Perez został zapytany, czy ma takie same szanse na wygraną jak Max Verstappen. Odpowiedział: „To całkiem jasne. Nie było potrzeby tego mówić. To jasne, inaczej by mnie tu nie było”.
A Perez wyraźnie nie czuje się komfortowo z pytaniem: jego mowa ciała mówi, że nie chce rozmawiać na ten temat, ale i tak robi to, nie mówiąc zbyt wiele.
Przedłużenie kontraktu poza 2022 nie zostało jeszcze omówione. „Teraz to nie jest najwyższy priorytet” – mówi Perez. „Podpisanie umowy z Helmutem nigdy nie jest łatwe [Marko] i Christian [Horner] Aby to zrobić, ale na pewno wkrótce się tym zajmiemy.”
11:21 rano
Monako „najgorszy tor” dla nowych samochodów Formuły 1
Sergio Perez uważa, że Monako będzie „prawdopodobnie najgorszym torem dla nowych samochodów” w Formule 1. Ponieważ samochody stają się większe i nie są tak dobre jak ich poprzednicy, zwłaszcza przy niższych prędkościach. „Widok z kokpitu też jest gorszy” – mówi Perez. „Więc możemy zobaczyć więcej błędów”.
George Russell dodaje: „Być może będziesz musiał być trochę bardziej ostrożny podczas pierwszej sesji treningowej, ponieważ bolidy są naprawdę niskoprofilowe i bardzo sztywne”.
11:17
George Russell: Mercedes „odwrócił bieg wydarzeń”
Kierowca Mercedesa George Russell uważa, że problemy techniczne wczesnych etapów sezonu 2022 to historia zespołu Silver Arrows. Na konferencji prasowej powiedział: „Odwróciliśmy bieg wydarzeń. W pierwszych pięciu wyścigach naprawiliśmy problemy. Teraz jest to naprawione i możemy skupić się na wydajności. Ale mamy za sobą pięć wyścigów. Dobrze widzieć, że mamy teraz stabilny zestaw auta do zabudowania.”
Atmosfera w zespole jest jednak dobra. Ale: „Morale nigdy nie spadło. Zawsze wierzyliśmy w znajdowanie osiągów. Po prostu wiedzieliśmy: to nie stanie się z dnia na dzień. Pokonywanie problemu w zaledwie pięciu wyścigach jest wciąż imponujące. Brackley i Brixworth ciężko pracowali, aby znaleźć rozwiązania i jestem za to wdzięczny.