Connect with us

Economy

Zielony wodór: Plug Power współpracuje z Walmartem: dyrektor generalny przedstawia szczegóły umowy – oczekiwany silny wzrost na rynku wodoru | biuletyn

Published

on

Zielony wodór: Plug Power współpracuje z Walmartem: dyrektor generalny przedstawia szczegóły umowy – oczekiwany silny wzrost na rynku wodoru |  biuletyn

• Plug Power i Walmart ogłaszają współpracę
• Współpracuje również z Amazon, Renault & Co.
• Wiele obszarów pracy

Plug Power ogłasza ofertę Walmart

Energie odnawialne stają się coraz bardziej skoncentrowane, zwłaszcza w czasach zmian klimatycznych i potrzeby niezależności od rosyjskiej ropy i gazu. Energia przewodzenia również może skorzystać na tym trendzie. Producent zielonego wodoru w Stanach Zjednoczonych dopiero w połowie kwietnia ogłosił współpracę z amerykańską siecią handlową Walmart, zgodnie z którą chce dostarczać dziennie do 20 ton zielonego ciekłego wodoru. Będzie on używany do obsługi wózków widłowych w centrach dystrybucji i realizacji Walmart w Stanach Zjednoczonych, poinformował Plug Power w komunikacie. Andy Marsh, dyrektor generalny Plug Power, skomentował: „Walmart od ponad dekady wcześnie wdraża innowacyjną technologię wodoru i ogniw paliwowych, a nasze rozwiązania zasilane wodorem stanowią narzędzie do zwiększenia produktywności operacji Walmart”. „Nasze ekologiczne rozwiązania wodorowe umożliwią teraz Walmart znaczne zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Jesteśmy zaszczyceni mogąc rozszerzyć naszą współpracę z Walmartem i zrealizować naszą wspólną wizję przyszłości ekologicznego wodoru”.

Współpraca powraca do projektu pilotażowego – możliwa jest dalsza ekspansja

Dyrektor generalny niedawno wyjaśnił dokładnie, co oznacza umowa koordynatorowi Yahoo Finance Live, Akiko Fujicie. Obie firmy współpracują ze sobą od projektu pilotażowego w 2012 r., w którym sprzedawca po raz pierwszy zasilał 50 wózków widłowych wodorem Plug Powers. W trakcie współpracy ilość została następnie zwiększona do 9500. Marsh zakłada więc, że 20 ton wodoru dziennie ustalone z Walmartem również wzrośnie w dłuższej perspektywie. Walmart postawił sobie za cel zwiększenie wolumenu dostaw do jednej gigatony dziennie. Moc przewodzenia również może na tym skorzystać. Według prezesa firma pracuje nad budową pierwszej w Stanach Zjednoczonych zielonej sieci wodorowej o przepustowości 500 ton dziennie.

READ  Ostrzeżenie o zagrożeniach dla zdrowia związanych z produktem pistacjowym

Różnorodne projekty z globalnymi scenariuszami zastosowań

Oprócz Walmarta, Plug Power Marsh zalicza do swoich klientów także internetowego giganta Amazon. Chociaż praca z wózkami widłowymi napędzanymi wodorem stanowi dla grupy źródło sprzedaży, w dłuższej perspektywie grupa chce również rozszerzyć działalność na inne obszary. Zawiązano spółkę joint venture z francuskim producentem samochodów Renault, w ramach której do 2030 r. chcą zdobyć 30 proc. rynku pojazdów użytkowych – odpowiada to około 100 000 aut rocznie. Ponadto istnieje duże zapotrzebowanie na elektrolizer firmy, który służy do wytwarzania zielonego wodoru z odnawialnej energii elektrycznej. Oprócz producenta nawozów Orascom, który Plug Power buduje obecnie 100-megawatową fabrykę w Kairze, firma produkuje również „wielkoskalowe produkty stałe” dla południowokoreańskiej grupy SK Group. Choć projekty zostały stworzone w konkretnym celu, uniwersalność zastosowania wciąż znajduje się w obszarach możliwości. „Tak więc Plug nie tylko wchodzi na rynek ogniw paliwowych, ale także na rynek elektrolizerów i rynek wytwarzania wodoru” – powiedział Marsh Fujita.

Wojna na Ukrainie jako kierowca popytu

Jeden wysoki popyt, zwłaszcza z Europy, grupa słyszała także od wybuchu wojny na Ukrainie. Według Marsha, Plug Power zarezerwował w ciągu ostatnich kilku dni elektrolizery o wartości ponad 45 milionów dolarów, które będą budowane głównie w Europie. Dyrektor generalny podsumował w prezentacji: „Tak więc zielony wodór ma trzy cenne korzyści dla Europy. Po pierwsze, pomaga zmniejszyć ślad węglowy. Po drugie, tworzy miejsca pracy. Po trzecie, jest teraz kwestią bezpieczeństwa narodowego”. Aby móc całkowicie oddzielić się od dostaw rosyjskich surowców, trzeba będzie wybudować więcej fabryk. Według obliczeń firmy, do 2030 r. w Europie i Afryce Północnej trzeba będzie zbudować 130 gigawatów elektrolizera, aby zaspokoić popyt. Podczas gdy Marsh uważa obecnie, że połączenie zielonych źródeł energii i paliw kopalnych jest zarówno możliwe, jak i konieczne, w dłuższej perspektywie zielona energia musi zostać przyjęta w świetle zmian klimatycznych.

READ  DAX rośnie przed przemówieniem Powella: Na co inwestorzy mogą teraz liczyć

Optymistyczne prognozy na przyszłość

Jednak wysokie koszty przejścia na zielony wodór są często postrzegane jako przeszkoda, podkreśla również Fujita. Aby zmiana była atrakcyjniejsza, należy obniżyć cenę ekologicznej alternatywy. „Uważamy, że cena wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych powinna wynosić około 0,03 USD za kilowatogodzinę, aby wodór był konkurencyjny” – powiedział Marsh. „Już dostrzegamy tego rodzaju ceny w Nowym Jorku w przypadku zielonego zakładu wodorowego o wydajności 45 ton dziennie, który budujemy przy użyciu energii wodnej”. Ponadto spodziewa się silnego wzrostu rynku wodoru tylko dlatego, że zmiana może pomóc dużym firmom osiągnąć ich cele w zakresie emisji CO2.

W związku z tym Plug Power widzi siebie na mocnej pozycji. „Mamy przewagę w pierwszej kolejności” – powiedział Marsh z przekonaniem. Prezes zakłada, że ​​w sumie skorzystają na tym trzy firmy z branży. „Myślę, że Plug Power będzie jednym z trzech i spodziewam się, że zdobędziemy znaczny udział w tym rynku, ponieważ nie tylko produkujemy ekologiczny wodór, ale mamy również możliwość dostarczania wszystkich zastosowań”.

redakcja finanzen.net

Wybrane produkty dźwigni na AmazonDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Amazon

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Amazonie

Źródła obrazu: Plug Power Inc.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Published

on

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Polska jest jednym z wiodących producentów profili aluminiowych w Europie. Przemysł odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju wielu sektorów. W artykule przyjrzymy się bliżej produkcji profili aluminiowych w Polsce oraz omówimy jej historię, stan obecny i perspektywy na przyszłość.

Historia produkcji profili aluminiowych w Polsce

Produkcja z Profile aluminiowe Polska ma długą historię sięgającą lat 60. XX wieku. Powstały wówczas na Górnym Śląsku pierwsze huty aluminium, a wraz z rozwojem gospodarki socjalistycznej przemysł przeżywał dynamiczny rozwój. Po przemianach politycznych w 1989 roku wiele państwowych hut zostało sprywatyzowanych, a na rynek weszły nowe prywatne firmy.

reklama

Obecnie w Polsce działa kilkudziesięciu producentów profili aluminiowych. Głównymi ośrodkami produkcji profili aluminiowych w Polsce są:

  • Górny Śląsk: W tym regionie zlokalizowana jest największa w Polsce huta aluminium – Huta Aluminium Konin. Oprócz Huty Aluminium Konin w regionie działa szereg innych fabryk produkujących profile aluminiowe.
  • Wielkopolska: W Wielkopolsce działa szereg firm zajmujących się produkcją profili aluminiowych do różnorodnych zastosowań m.in. w budownictwie, motoryzacji czy meblarstwie.
  • Dolny Śląsk: Na Dolnym Śląsku działa kilku znaczących producentów profili aluminiowych, m.in. KGHM Polska Miedź SA i Aleris Aluminium.

Aktualny stan branży

Polska jest obecnie jednym z największych producentów profili aluminiowych w Europie. W 2023 roku produkcja osiągnęła poziom około 1,2 mln ton, co stanowiło około 5% produkcji światowej. Profile aluminiowe eksportujemy z Polski na cały świat, a głównymi odbiorcami są Niemcy, Francja, Włochy i Wielka Brytania.

Polska branża produkcji profili aluminiowych jest nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się. Firmy inwestują w nowe technologie i maszyny, dzięki czemu mogą zwiększać swoją efektywność i produktywność. Ważną rolę odgrywa także jakość produktu, która przekłada się na jego konkurencyjność na rynku światowym.

czynniki sukcesu

Sukces produkcji polskich profili aluminiowych zależy od kilku filarów. Po pierwsze, polskie firmy korzystają z wysokiej jakości surowców, czyli wytapiania aluminium. Po drugie, stosowane są nowoczesne technologie produkcji, które zapewniają wysoką wydajność i precyzję. Po trzecie, polskie firmy oferują konkurencyjne ceny, co czyni ich produkty atrakcyjnymi dla klientów na całym świecie.

READ  Ceny konsumenckie w perspektywie: Gorsze niż w latach 70.: Eksperci twierdzą, że inflacja jest bardziej dramatyczna niż pokazują oficjalne dane | biuletyn Informacyjny

Istotnym czynnikiem jest także położenie geograficzne Polski. Bliskość rynków Europy Zachodniej oraz dostęp do portów morskich ułatwia eksport produktów.

Znaczenie produkcji profili aluminiowych dla polskiej gospodarki

Produkcja profili aluminiowych odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przemysł tworzy tysiące miejsc pracy i przyczynia się do rozwoju wielu sektorów takich jak: b. Przemysł budowlany, przemysł samochodowy, przemysł meblarski i przemysł transportowy.

Ponadto produkcja profili aluminiowych jest ważnym źródłem dochodów państwa. W 2023 roku wartość eksportu profili aluminiowych z Polski wyniosła około 5 miliardów złotych.

Prognozy na przyszłość

Pomimo dynamicznego rozwoju, produkcja profili aluminiowych w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z tych wyzwań jest rosnąca konkurencja ze strony innych krajów, takich jak Chiny i Indie. Kolejnym wyzwaniem są wysokie ceny energii, które są ważnym czynnikiem kosztowym w produkcji aluminium.

Pomimo tych wyzwań perspektywy dla tej branży są optymistyczne. Oczekuje się, że w nadchodzących latach światowy rynek profili aluminiowych będzie się rozwijał, co będzie stanowić impuls do rozwoju branży. Wzrostu spodziewają się zwłaszcza producenci profili aluminiowych stosowanych w budownictwie i przemyśle motoryzacyjnym.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju branży jest wzrost świadomości ekologicznej. Aluminium jest materiałem w całości nadającym się do recyklingu, co czyni go atrakcyjnym materiałem dla producentów i konsumentów.

Wyzwania i perspektywy

Polska ma potencjał, aby stać się jednym z czołowych producentów profili aluminiowych na świecie. Aby to osiągnąć, konieczne jest ciągłe inwestowanie w nowoczesne technologie, podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukiwanie nowych rynków zbytu.

streszczenie

Produkcja profili aluminiowych w Polsce to silna i dynamicznie rozwijająca się branża, która odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przyszłość branży rysuje się obiecująco, a Polska ma szansę utrzymać pozycję jednego z czołowych producentów profili aluminiowych w Europie.

/Treść partnera/

Continue Reading

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Producent ZF chce zmniejszyć liczbę pracowników

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Ceny konsumenckie w perspektywie: Gorsze niż w latach 70.: Eksperci twierdzą, że inflacja jest bardziej dramatyczna niż pokazują oficjalne dane | biuletyn Informacyjny

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Trending