Connect with us

Economy

Ceny konsumenckie w perspektywie: Gorsze niż w latach 70.: Eksperci twierdzą, że inflacja jest bardziej dramatyczna niż pokazują oficjalne dane | biuletyn Informacyjny

Published

on

Ceny konsumenckie w perspektywie: Gorsze niż w latach 70.: Eksperci twierdzą, że inflacja jest bardziej dramatyczna niż pokazują oficjalne dane |  biuletyn Informacyjny
Rezerwa Federalna znalazła się między wysoką inflacją a nadciągającą recesją
Ekspert: Fed działał za późno
Sytuacja inflacyjna jest bardziej dramatyczna niż oczekiwano

John Mauldin, ekspert finansowy i analityk, jest bardzo krytyczny wobec stanu inflacji. W artykule w Advisor Perspectives ekspert ds. rynku wyjaśnia również dylemat, przed którym stoi Rezerwa Federalna USA.

Czy reakcja Fedu była zbyt późna?

Wysokie stopy inflacji postawiły posiadaczy walut na całym świecie w stanie wysokiej gotowości. Amerykańska Rezerwa Federalna od dawna zaczęła zmieniać stopy procentowe, a ostatnio odważyła się nawet na duży skok stóp procentowych. Szwajcarski Bank Narodowy również nagle wystąpił i podniósł główną stopę procentową, a podwyżka została ogłoszona przez Europejski Bank Centralny na kolejnym oficjalnym posiedzeniu władz walutowych i jest uważana za skończoną.

Jednak władze monetarne trzymają się cienkiej linii: chociaż podnoszenie stóp procentowych jest postrzegane jako wypróbowany i przetestowany sposób na walkę z niekontrolowanymi cenami konsumpcyjnymi, niesie to również ryzyko recesji. Ekspert finansowy John Mauldin również widzi ten dylemat, o czym wspomniał w artykule dla Advisor Perspectives. Patrząc wstecz, Mauldin uważa, że ​​Fed zbyt późno rozpoczął zmianę stóp procentowych. „Moja własna opinia – z perspektywy czasu – jest taka, że ​​inflacja wymknęła się spod kontroli przed rozpoczęciem kontrowersji” – napisał ekspert rynkowy. Jego zdaniem, decydenci monetarni powinni byli „ponownie wznowić swoją „normalną” politykę pod koniec 2020 r. lub na początku 2021 r., kiedy szczepionki łagodziły skutki COVID. Mogli zdobyć 25 punktów na każdym spotkaniu i cofnąć 10 miliardów dolarów w ramach luzowania ilościowego”. Mauldin kontynuował. Gdyby Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych działała wcześniej, miałaby dziś więcej opcji. Ale teraz nie mają innego wyjścia, jak rzucić się w inflację.

READ  Firma jest niewypłacalna po ponad 120 latach

Prezes Rezerwy Federalnej, Jerome Powell, świadomie ryzykuje recesję, chociaż ostatnio był przekonany, że gospodarka USA jest wystarczająco silna, aby wytrzymać wyższe stopy procentowe. Jednak recesja jest nadal możliwym scenariuszem: „Zdecydowanie jest to możliwe. Nie jest to wynik, którego chcemy, ale zdecydowanie jest to możliwość” – powiedział największy gubernator walutowy USA.

Sytuacja jest gorsza niż w latach siedemdziesiątych?

Mauldin nie wierzy jednak, że działania Fedu będą w stanie powstrzymać inflację w najbliższej przyszłości; Za późno na to. „Myślę, że jest mało prawdopodobne, aby inflacja spadła z obecnych wysokich poziomów do przyszłego roku”. [die Inflation, Anm. d. Red.] „Będzie to następowało falami o różnym natężeniu, tak jak w latach 70., ale ogólny trend jest określony” – powiedział nie optymistyczny ekspert finansowy.

W rzeczywistości widzi oznaki, że obecna sytuacja może być gorsza niż w latach siedemdziesiątych. Chociaż wykresy CPI pokazują, że inflacja jest obecnie znacznie poniżej szczytu, to sytuacja z danymi jest dziś inna. Jeśli spojrzysz na ewolucję cen konsumpcyjnych w czterech kategoriach, nad którymi typowe gospodarstwo domowe ma niewielką kontrolę, a mianowicie energii, benzyny, artykułów spożywczych i elektryczności, zobaczysz, że inflacja jest już „nieprzyjemnie bliska nędzy końca lat siedemdziesiątych”. ” Brak poprawy w przewidywalnej przyszłości.

Inne podstawy obliczeń

Ekonomista Larry Summers zgadza się, współautor badania, które wykazało, że dzisiejsza inflacja jest bliższa poziomowi z lat 70. niż myśli większość ludzi. Mauldin pisze w związku z tym, że szczególnie ważne jest „porównywanie jabłek z jabłkami”. W szczególności dotyczy to kalkulacji kosztów mieszkania w cenach konsumpcyjnych. Do 1983 roku w obliczeniach uwzględniano koszt zakupu domu z kredytem hipotecznym, a teraz koszty mieszkaniowe oblicza się na podstawie tego, ile właściciel domu musi zapłacić, aby wynająć swój dom. Badanie wykazało, że „w latach 70. i na początku 80. gwałtownie rosnące stopy procentowe podniosły zgłoszoną stopę inflacji, ponieważ wyższe oprocentowanie kredytów hipotecznych sprawiło, że zakup domu był droższy”.

READ  „Czy powinniśmy więcej inwestować w bezpieczeństwo”: spór NATO o wydatki na obronę?

Autorzy badania doszli więc do wniosku, że „bieżąca inflacja, a zwłaszcza inflacja bazowa, jest znacznie bliższa poprzednim szczytom” niż sugerują to oficjalne dane. „Oficjalna inflacja bazowa osiągnęła najwyższy poziom 13,6 proc. w czerwcu 1980 r., podczas gdy inflację bazową za ten sam miesiąc szacujemy na 9,1 proc., biorąc pod uwagę sposób uwzględnienia kosztów mieszkaniowych. Rok 1983 był znacznie wyższy niż pierwotnie zgłoszono”.

Okazuje się, czy amerykańskie władze monetarne rzeczywiście będą w stanie za pomocą swoich działań ograniczyć obecną stopę inflacji, czy też szczyt podwyżek cen konsumpcyjnych będzie widoczny dopiero w przyszłym roku, mówi Mauldin. W maju inflacja w Stanach Zjednoczonych niespodziewanie wzrosła do 8,6 proc. – najwyższego oficjalnego poziomu od 1981 r. Za kilka dni spodziewane są nowe dane inflacyjne za czerwiec.

redakcja finanzen.net

Źródła obrazu: Rehab Mark / Shutterstock.com, B Calkins / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Rezerwa Federalna: tajne uwielbienie Powella przeciwko potędze Wall Street

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  Haub, były szef Tengelmanna, oficjalnie ogłosił swoją śmierć

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Economy

Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a

Published

on

Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a

Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.

Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80.
twórca

Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.

Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.

Typ ludowy

Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.

Mazdy CX-80

Pełna chata: sześciomiejscowa Mazda CX-80.
twórca


CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.

Duży bagażnik

Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.

READ  Haub, były szef Tengelmanna, oficjalnie ogłosił swoją śmierć

A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.

Napęd na cztery koła jest standardem

Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.

Mazdy CX-80

Wyluzowany: CX-80 ma skromne, przytulne wnętrze, podobne do mniejszego CX-60.
twórca


Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.

READ  Firma jest niewypłacalna po ponad 120 latach

Ceny od 55 350 euro

CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.

Continue Reading

Trending