Connect with us

Economy

Tesla: Zatwierdzenie już jest – „nie ma już rozszerzonego stołu warsztatowego dla Zachodu”

Published

on

Tesla: Zatwierdzenie już jest – „nie ma już rozszerzonego stołu warsztatowego dla Zachodu”
Gospodarka Fabryka Giga w Gruenheide

Ostateczne zatwierdzenie Tesli — „No Longer West Extended Workbench”

Dwa lata po rozpoczęciu budowy – zatwierdzono fabrykę Tesli

Amerykański producent samochodów elektrycznych Tesla otrzymał zielone światło dla swojej fabryki w Grünheide pod Berlinem, prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy. Pierwotnie planowano rozpocząć latem 2021 roku.

Brandenburgia udziela aprobaty trzeciemu co do wielkości producentowi samochodów w Niemczech – Tesli Gigafactory. Produkcja powinna ruszyć za kilka tygodni. Kraj przewiduje boom gospodarczy na południowy wschód od Berlina – i nową erę gospodarczą.

nJeszcze trzy lata temu, nawet w Berlinie, tylko niewielka mniejszość znała miasto Grunheid w Brandenburgii. Albo dowiedz się, że istnieje regionalna stacja kolejowa o nazwie „Fangschleuse”. Połowa świata wie teraz. Bo w bezpośrednim sąsiedztwie, kilka kilometrów na południe, w rekordowym czasie powstała trzecia co do wielkości fabryka samochodów w Niemczech i pierwsza w Europie „Gigafactory” dla amerykańskiego producenta samochodów Tesla.

„Nagle ludzie nas znają” – mówi minister gospodarki Brandenburgii Jörg Steinbach. W piątek Państwowa Agencja Środowiska wydała zgodę na instalację zgodnie z ustawą o kontroli imigracyjnej. Ta aprobata jest najważniejszym kamieniem milowym na drodze do rozpoczęcia produkcji.

Przeczytaj także

Już po półtora roku budowy pierwszy samochód zostanie wyprodukowany w lipcu w fabryce Tesli w Grünheide

Fabryka Giga w Gruenheide

Może zacząć się za kilka tygodni. Wciąż istnieje kilka mniejszych placów budowy, ale wtajemniczeni twierdzą, że samochody mogą zjechać z linii montażowej w ciągu zaledwie dwóch tygodni w ramach dodatkowych testów.

Tesla planuje produkować do 500 000 SUV-ów Model Y rocznie na powierzchni 740 hektarów. W dodatkowej fabryce baterii zostanie zmontowanych 500 milionów ogniw. W kompleksie może pracować nawet 40 000 pracowników jednego dnia. Początkowo jednak powinna zacząć się na znacznie mniejszą skalę, zwłaszcza że Tesla wciąż musi spełniać pewne wymagania techniczne dotyczące kontroli zanieczyszczenia powietrza i ochrony wody pitnej.

Jedno oświadczenie w 66 tomach

W szczególności ekolodzy i mieszkańcy protestowali, czasem głośno, przeciwko osiedleniu się na terenie handlowym przy A10 na wschód od Berlina. Ale pod względem prawa administracyjnego i ochrony środowiska prawdopodobnie nie będą w stanie teraz wiele osiągnąć. Rząd Poczdamu wykonał świetną robotę i jasne jest, że zabezpieczył projekt prawnie we wszystkich aspektach.

Shell buduje futurystyczną fabrykę akumulatorów w Grünheide

Shell buduje futurystyczną fabrykę akumulatorów w Grünheide

Źródło: Patrick Bloll / dpa-Zentralbild / dpa

Premier Dietmar Wojdic (Partia Socjaldemokratyczna) z dumą zaprezentował w piątek wyniki dwóch lat gorączkowej działalności administracyjnej: zawiadomienie o zatwierdzeniu ma 536 stron, z około 23 700 stronami w załączniku. Minister środowiska Axel Vogel dodał, że wypełniono 66 akt, a to nie bez dumy.

Przeczytaj także

Tesla Model Y stoi przed Gigafabryką Tesli w Grünheide / Brandenburgia w dniu otwartym

Zgłosiło się około 800 sprzeciwów osób i organizacji. Wiele z nich dotyczy ochrony wód na tym obszarze. W rzeczywistości odpowiedzialne władze wodne wielokrotnie ostrzegały przed brakiem sieci i wzywały do ​​nowych kranów. „Wiemy, że woda się kończy”, powiedział Vogel.

Ale można go usunąć bez narażania poziomu wód gruntowych. W fabryce samochodów szczególnie lakiernia potrzebuje dużo wody. Jednak dzięki zmianom w procesach Tesla była w stanie zmniejszyć popyt mniej więcej o połowę na etapie planowania.

Przeczytaj także

Pozornie Elon Musk jest często występem jednoosobowym: tutaj podczas prezentacji Nagrody Axela Springera 2020 w Berlinie

Szef Tesli, Elon Musk, chciał rozpocząć produkcję zeszłego lata. To, że trwało to trochę dłużej, nie było spowodowane władzami. Ale powtarzający się plan firmy się zmienia, donosili ludzie zaznajomieni z projektem. Najwyraźniej Kalifornia zawsze tworzyła nowe pomysły. „Tesla jest zwinną firmą i rzuciła nam wyzwanie, abyśmy byli bardziej zwinni” – powiedział Woidke, który często późnym wieczorem dzwonił do Kalifornijczyków.

Fani Tesli wiwatowali

Tesla przez dwa lata budowała tylko ze wstępnymi pozwoleniami, na własne ryzyko. Musk odwiedzał tę stronę kilka razy, co przerodziło się w małe festiwale dla fanów. W mediach społecznościowych pojawiły się relacje, które dokumentowały postęp budowy w niemal najdrobniejszych szczegółach. Fan Tesli regularnie przelatywał nad placem budowy ze sfotografowanym dronem, na co rzekomo pozwolił sobie Elon Musk.

Przeczytaj także

Pierwszy Model Y został faktycznie zbudowany w Gigafabryce Tesli w Grünheide.  Teraz wydaje się, że Brandenburgia odniesie sukces w kolejnym elektrycznym zamachu stanu

Guben, Grünheide i Spółka

Teraz mieszkańcy Brandenburgii nie mogą się doczekać oczekiwanego ożywienia gospodarczego w niespokojnym regionie. „Po raz pierwszy od 1990 roku w Brandenburgii ponownie powstają łańcuchy wartości”, mówi Woidke. „Nie jesteśmy już rozszerzonym warsztatem Zachodu”. Inni inwestorzy zgłaszali się w ostatnich miesiącach i do tej pory powierzchni komercyjnych jest coraz mniej.

Branża nieruchomości już dawno odkryła teren pomiędzy lotniskiem BER a Gigafactory. W sąsiednich wsiach ceny domów poszybowały w górę, a zapotrzebowanie na biura i powierzchnie logistyczne na dotychczas odległych działkach stało się nagle beznadziejne.

„Jeśli spojrzysz na ten projekt w przyszłości, będzie czas przed Teslą” – powiedział premier Woidke. I ten z Teslą.

Możesz posłuchać podcastu WELT tutaj

Używamy odtwarzacza z Podigee do podcastu WELT. Aby móc zobaczyć odtwarzacz podcastów i wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z Podigee i innych sieci społecznościowych, potrzebujemy Twojej zgody.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści z sieci społecznościowych. Pozwala to na przekazywanie danych osobowych stronom trzecim. Może to wymagać przechowywania plików cookie na Twoim urządzeniu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz.

„Wszystko w magazynie” to codzienna migawka giełdowa zespołu redakcyjnego WELT Business. Codziennie od 7 rano z naszymi dziennikarzami finansowymi. Dla ekspertów giełdowych i początkujących. Subskrybuj podcast na spotifyA Podcast AppleA amazonka muzyka A Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

READ  Hamulce awaryjne: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka - Co zmieni się w supermarketach w maju?
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Hamulce awaryjne: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka - Co zmieni się w supermarketach w maju?

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Pierwsza niemiecka Tesla Model Y LR z klientami prywatnymi> teslamag.de

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Dzień Giełdy Poniedziałek, 22 stycznia 2024 r

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Bankructwo producenta gwiazd Mercedesa: fali bankructw w branży samochodowej nie da się już zatrzymać
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Ukryta funkcja w tosterze: Gdy zobaczysz to po raz pierwszy, naprawdę czujesz się głupio
Continue Reading

Trending