Connect with us

Economy

Tesla: Zatwierdzenie już jest – „nie ma już rozszerzonego stołu warsztatowego dla Zachodu”

Published

on

Gospodarka Fabryka Giga w Gruenheide

Ostateczne zatwierdzenie Tesli — „No Longer West Extended Workbench”

Dwa lata po rozpoczęciu budowy – zatwierdzono fabrykę Tesli

Amerykański producent samochodów elektrycznych Tesla otrzymał zielone światło dla swojej fabryki w Grünheide pod Berlinem, prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy. Pierwotnie planowano rozpocząć latem 2021 roku.

Brandenburgia udziela aprobaty trzeciemu co do wielkości producentowi samochodów w Niemczech – Tesli Gigafactory. Produkcja powinna ruszyć za kilka tygodni. Kraj przewiduje boom gospodarczy na południowy wschód od Berlina – i nową erę gospodarczą.

nJeszcze trzy lata temu, nawet w Berlinie, tylko niewielka mniejszość znała miasto Grunheid w Brandenburgii. Albo dowiedz się, że istnieje regionalna stacja kolejowa o nazwie „Fangschleuse”. Połowa świata wie teraz. Bo w bezpośrednim sąsiedztwie, kilka kilometrów na południe, w rekordowym czasie powstała trzecia co do wielkości fabryka samochodów w Niemczech i pierwsza w Europie „Gigafactory” dla amerykańskiego producenta samochodów Tesla.

„Nagle ludzie nas znają” – mówi minister gospodarki Brandenburgii Jörg Steinbach. W piątek Państwowa Agencja Środowiska wydała zgodę na instalację zgodnie z ustawą o kontroli imigracyjnej. Ta aprobata jest najważniejszym kamieniem milowym na drodze do rozpoczęcia produkcji.

Przeczytaj także

Już po półtora roku budowy pierwszy samochód zostanie wyprodukowany w lipcu w fabryce Tesli w Grünheide

Fabryka Giga w Gruenheide

Może zacząć się za kilka tygodni. Wciąż istnieje kilka mniejszych placów budowy, ale wtajemniczeni twierdzą, że samochody mogą zjechać z linii montażowej w ciągu zaledwie dwóch tygodni w ramach dodatkowych testów.

Tesla planuje produkować do 500 000 SUV-ów Model Y rocznie na powierzchni 740 hektarów. W dodatkowej fabryce baterii zostanie zmontowanych 500 milionów ogniw. W kompleksie może pracować nawet 40 000 pracowników jednego dnia. Początkowo jednak powinna zacząć się na znacznie mniejszą skalę, zwłaszcza że Tesla wciąż musi spełniać pewne wymagania techniczne dotyczące kontroli zanieczyszczenia powietrza i ochrony wody pitnej.

Jedno oświadczenie w 66 tomach

W szczególności ekolodzy i mieszkańcy protestowali, czasem głośno, przeciwko osiedleniu się na terenie handlowym przy A10 na wschód od Berlina. Ale pod względem prawa administracyjnego i ochrony środowiska prawdopodobnie nie będą w stanie teraz wiele osiągnąć. Rząd Poczdamu wykonał świetną robotę i jasne jest, że zabezpieczył projekt prawnie we wszystkich aspektach.

Shell buduje futurystyczną fabrykę akumulatorów w Grünheide

Shell buduje futurystyczną fabrykę akumulatorów w Grünheide

Źródło: Patrick Bloll / dpa-Zentralbild / dpa

Premier Dietmar Wojdic (Partia Socjaldemokratyczna) z dumą zaprezentował w piątek wyniki dwóch lat gorączkowej działalności administracyjnej: zawiadomienie o zatwierdzeniu ma 536 stron, z około 23 700 stronami w załączniku. Minister środowiska Axel Vogel dodał, że wypełniono 66 akt, a to nie bez dumy.

Przeczytaj także

Tesla Model Y stoi przed Gigafabryką Tesli w Grünheide / Brandenburgia w dniu otwartym

Zgłosiło się około 800 sprzeciwów osób i organizacji. Wiele z nich dotyczy ochrony wód na tym obszarze. W rzeczywistości odpowiedzialne władze wodne wielokrotnie ostrzegały przed brakiem sieci i wzywały do ​​nowych kranów. „Wiemy, że woda się kończy”, powiedział Vogel.

Ale można go usunąć bez narażania poziomu wód gruntowych. W fabryce samochodów szczególnie lakiernia potrzebuje dużo wody. Jednak dzięki zmianom w procesach Tesla była w stanie zmniejszyć popyt mniej więcej o połowę na etapie planowania.

Przeczytaj także

Pozornie Elon Musk jest często występem jednoosobowym: tutaj podczas prezentacji Nagrody Axela Springera 2020 w Berlinie

Szef Tesli, Elon Musk, chciał rozpocząć produkcję zeszłego lata. To, że trwało to trochę dłużej, nie było spowodowane władzami. Ale powtarzający się plan firmy się zmienia, donosili ludzie zaznajomieni z projektem. Najwyraźniej Kalifornia zawsze tworzyła nowe pomysły. „Tesla jest zwinną firmą i rzuciła nam wyzwanie, abyśmy byli bardziej zwinni” – powiedział Woidke, który często późnym wieczorem dzwonił do Kalifornijczyków.

Fani Tesli wiwatowali

Tesla przez dwa lata budowała tylko ze wstępnymi pozwoleniami, na własne ryzyko. Musk odwiedzał tę stronę kilka razy, co przerodziło się w małe festiwale dla fanów. W mediach społecznościowych pojawiły się relacje, które dokumentowały postęp budowy w niemal najdrobniejszych szczegółach. Fan Tesli regularnie przelatywał nad placem budowy ze sfotografowanym dronem, na co rzekomo pozwolił sobie Elon Musk.

Przeczytaj także

Pierwszy Model Y został faktycznie zbudowany w Gigafabryce Tesli w Grünheide.  Teraz wydaje się, że Brandenburgia odniesie sukces w kolejnym elektrycznym zamachu stanu

Guben, Grünheide i Spółka

Teraz mieszkańcy Brandenburgii nie mogą się doczekać oczekiwanego ożywienia gospodarczego w niespokojnym regionie. „Po raz pierwszy od 1990 roku w Brandenburgii ponownie powstają łańcuchy wartości”, mówi Woidke. „Nie jesteśmy już rozszerzonym warsztatem Zachodu”. Inni inwestorzy zgłaszali się w ostatnich miesiącach i do tej pory powierzchni komercyjnych jest coraz mniej.

Branża nieruchomości już dawno odkryła teren pomiędzy lotniskiem BER a Gigafactory. W sąsiednich wsiach ceny domów poszybowały w górę, a zapotrzebowanie na biura i powierzchnie logistyczne na dotychczas odległych działkach stało się nagle beznadziejne.

„Jeśli spojrzysz na ten projekt w przyszłości, będzie czas przed Teslą” – powiedział premier Woidke. I ten z Teslą.

Możesz posłuchać podcastu WELT tutaj

Używamy odtwarzacza z Podigee do podcastu WELT. Aby móc zobaczyć odtwarzacz podcastów i wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z Podigee i innych sieci społecznościowych, potrzebujemy Twojej zgody.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści z sieci społecznościowych. Pozwala to na przekazywanie danych osobowych stronom trzecim. Może to wymagać przechowywania plików cookie na Twoim urządzeniu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz.

„Wszystko w magazynie” to codzienna migawka giełdowa zespołu redakcyjnego WELT Business. Codziennie od 7 rano z naszymi dziennikarzami finansowymi. Dla ekspertów giełdowych i początkujących. Subskrybuj podcast na spotifyA Podcast AppleA amazonka muzyka A Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

READ  Skyr Cake: idealny przepis na letnie dni bez pieczenia
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Economy

Ostrone Morsky: Plaża Stranded

Published

on

Ucieczka i wypędzenie, zawsze towarzyszyli w historii miasta Ostrone Morski Na polskim wybrzeżu Bałtyku, niedaleko Kohlberga, gdzie kiedyś naziści kręcili epopeję o tym samym tytule i gdzie w 1937 roku urodził się ostatni sekretarz generalny partii SED Egon Krenz. W Ustroniu Morskim zawsze było o ucieczce i wypędzeniu, w czasie wojny trzydziestoletniej, a także w czasach napoleońskich i II wojny światowej. Ale jednocześnie mały nadmorski kurort na polskim wybrzeżu Bałtyku zawsze był miejscem spotkań i nowych początków.

Do 1945 r. nosiła nazwę Henkenhagen i w tym czasie mogła dostrzec prawie tysiącletnią historię Niemiec. zanim Hitler skończył zajęcia, pozostawiając po sobie morze łez i gruzu. Architektura z czasów niemieckich, w tym zrujnowana łaźnia niedaleko nadmorskiej promenady, pałace i zieleń z gęstym dębowym i bukowym drewnem przypomina to, co miało kurort wypoczynkowy: kwitnąca gospodarka, tęsknota za pisarzami i wolnomyślicielami, takimi jak Thomas Mann i wyrafinowany kompleks uzdrowiskowy w czasach Ottona von Bismarck.

Liczne tablice ogłoszeń oraz informacje w języku polskim i niemieckim pokazują, jak dalece świat biznesu nadal flirtuje z niemieckimi klientami i gośćmi. Historyk mówi: „Po II wojnie światowej Ostrony Morskie znalazły się pod polską administracją” Sven Felix Kellerhof z Wolnego Uniwersytetu w Berlinie; Wracając do decyzji zwycięskich mocarstw, aby zrekompensować Polsce krzywdy niemieckie w latach okupacji zyskami ziemskimi.

kwitnący krajobraz

Tymczasem Niemcy musieli wbrew swojej woli zwracać się na zachód, często do młodej jeszcze wówczas Niemieckiej Republiki Demokratycznej, gdzie Polaków uważano za „brata ludu”, nawet jeśli prawda, czyli prawdziwe relacje z ich wschodnimi sąsiadami, leżały Często inaczej. Świadomość społeczną Polski i utraty byłych ziem niemieckich kształtowała przez dziesięciolecia wąchanie, a nawet jawna nienawiść w Niemczech Zachodnich. Być może dopiero wraz z ostatecznym uznaniem granicy na Odrze i Nysie przez zjednoczone Niemcy w czerwcu 1991 r. problem nie wchodził w grę. „Od tego czasu wiele się zmieniło na lepsze, a na wschód od Odry i Ness rozwinął się kwitnący krajobraz” – mówi historyk Kellerhoff. Rzeczywiście, polskie drogi są obecnie uważane za bezpieczne, dobrze rozwinięte, aw niektórych przypadkach nawet lepsze niż te w Niemczech i Szwajcarii.

READ  Huawei: HarmonyOS ma już dużą liczbę użytkowników pomimo braku usług Google

A Astroni Morsky? Miejsce to zawsze było częścią wspólnej Europy, co widać nie tylko po licznych tablicach rejestracyjnych wzdłuż nadmorskiej promenady. Krajobraz miasta bardzo się zmienił od czasu wypędzenia Niemców, pod wieloma względami na lepsze, ponieważ w końcu minęło prawie osiem dekad od tamtego czasu do teraz, w tym bardzo udane przejście do gospodarki rynkowej, które rozpoczęło się w 1990 roku i umieszczenie Polska w ekstraklasie Dwadzieścia najbogatszych krajów świata skoczyło na ziemię. I tak jak to bywało wtedy, tak i dzisiaj wydarzenia ze świata odbijają się w Utroniu Morskim. Od połowy marca uchodźcy z Ukrainy, młode kobiety z dziećmi, które pracują gdzieś w ciągu dnia, często mieszkają u krewnych, a w weekendy zamieszkują plażę, centrum miasta i przeważnie otwarte kościoły. Kiedyś miasto było w większości protestanckie i ukształtowane w duchu Oświecenia z pobliskiego Królewca i dzisiejszego Kaliningradu, ale od tego czasu katolicy i salezjanie determinują religijny los.

Kawa i ciasto w Café Azyl

Ks. Bosko, założyciel monastycyzmu, napisany dużymi literami na plakacie na bramie kościoła. „Wiele osób przyciąga tutaj dobrze rozwinięta infrastruktura edukacyjna” – mówi jeden z mieszkańców. Dodaje, że wiele ukraińskich dzieci jest trudno zauważalnych w życiu codziennym, szybko nauczyły się języka polskiego i szybko porozumiewały się z rówieśnikami. „W 2015 roku Polska głosowała przeciwko przyjęciu muzułmańskich uchodźców, prawdopodobnie podejrzewając, że prędzej czy później pojawią się poważne problemy we wspólnym życiu z powodu niekompatybilności kulturowej między islamem a chrześcijaństwem” – mówi propagandystka i teolog Elizabeth Housen z portalu israelnetz.com.

Jeśli chodzi o pytanie, czy uchodźcy są mile widziani w kraju, zawsze zależy to od tego, skąd pochodzą i jak szybko przystosowują się do życia w nowym domu. Są na to gotowi w Ustroniu Morskim. W kawiarni „Azel” jest kawa i ciasto za niewielkie pieniądze. W ciągu dnia, a czasem i wieczorem spotykają się tam przybysze, Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. I czasem też mówią Niemcy. „Szczególnie po to, by korzystać z darmowego wi-fi” – mówi sympatyczny mężczyzna przy biurku, który w szkole dobrze nauczył się języka swojego zachodniego sąsiada i słabo mówi po angielsku.

READ  S&P 500 powyżej 4500 punktów: na Wall Street rozpoczęło się odliczanie

Nadzieja na trwałą perspektywę

Mówi, że niektórzy goście są w drodze na zachód, ale niektórzy z nich utknęli tutaj. Dobrze płatna praca nie zawsze sprawdza się tak szybko w Ustroniu Morskim, gdzie pełnoetatowy dyskont Dino zarabia mniej niż 600 euro miesięcznie. „Ceny są niewiele niższe niż w Belgii, Niemczech czy Holandii”, narzeka 36-letnia Natasza, która studiowała administrację i zarządzanie biurem w Połtawie na Ukrainie, a teraz pomaga w barze. Bez oszczędności i regularnych paczek żywnościowych od polskich sąsiadów ona i jej pięcioletni syn Victor nie byliby w stanie związać końca z końcem. Trochę lepiej jest z Nikołajem, obywatelem Gruzji z ukraińskim paszportem, który pracuje jako wyszkolony mechanik w warsztacie samochodowym i ma dobrą reputację poza granicami miasta ze względu na swoje zręczne ręce i doświadczenie.

Wszystkich łączy nadzieja, że ​​wojna się nie rozprzestrzeni i że w Europie znajdą nowe, trwałe horyzonty. W końcu Polacy i Ukraińcy mają bliskie więzi kulturowe, a w niektórych przypadkach rozumieją się językowo, jak wynika z raportu znanego fryzjera, który teraz zatrudnia trzech ukraińskich pracowników, zainspirowanych nadzieją, że pewnego dnia wróci do ojczyzny.

Wersja drukowana Tagespost uzupełnia aktualne wiadomości na die-tagespost.de o podstawowe informacje i analizy.

Continue Reading

Economy

KLM sprawia, że ​​bilety lotnicze są tak drogie, że nikt ich już nie zarezerwuje

Published

on

RTL>

przez Rogera Saha

Linia lotnicza KLM ogranicza sprzedaż biletów – i celowo czyni ją nierozsądną dla zwykłych śmiertelników! Procedura dla lotów z lotniska Schiphol (AMS) obowiązuje wstępnie do niedzieli. powód: Szalone czekanie przed kontrolą bezpieczeństwa. Pasażerowie stoją w kolejce do trzech i pół godziny (!), zanim będą mogli przejść kontrolę. Aby niewiele osób już podróżowało, teraz linia lotnicza składająca się wyłącznie z ludzi ciągnie za linę muchową.

Również w Kolonii pasażerowie muszą przybyć na kilka godzin przed odlotem, aby złapać samolot

Szaleństwo na lotnisku Kolonia/Bonn. Pasażerowie ustawiają się w kolejce przed barierą bezpieczeństwa z każdego kierunku. Wiele osób tęskni za lotami.

© Prywatne

Kolejki w Amsterdamie czasem wychodzą na ulicę. „KLM spowalnia sprzedaż biletów na loty do niedzieli, między innymi dlatego, że Schiphol nie może rozwiązać problemów związanych z nadzorem nad bezpieczeństwem” – powiedział w czwartek rzecznik KLM Jerry Brand. Nadawca NOS donosi, że bilety, które wciąż są w sprzedaży, są szczególnie drogie. Potwierdza to próbka RTL: Jeśli chcesz polecieć z Amsterdamu do Berlina w piątek (27 maja), musisz zapłacić co najmniej 717 euro (w jedną stronę w klasie ekonomicznej). Oczywiste jest, że KLM chce za wszelką cenę zniechęcić tych, którzy rezerwują w ostatniej chwili – w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu.

Chaos w bezpieczeństwie w Amsterdamie – na lotnisku Kolonia/Bonn toczy się w kółko od kilku dni. RTL wyszczególnił ją: „Horror, to jest całkowicie fajne!” Pasażer z miejskiego lotniska powiedział RTL w poniedziałek. Facet chce podróżować z Kolonii – ale Terminal 1 jest już zajęty! Pasażerowie muszą stać w kolejce podczas kontroli bezpieczeństwa do 2,5 godziny (!) przed odlotem. Ponadto obowiązuje godzina wcześniejszego zameldowania. Problem jest w Amsterdamie, podobnie jak w Kolonii: Brak personelu w kontroli bezpieczeństwa.

READ  Czy sprzedaż się zbliża?: Goldman Sachs: Te akcje technologiczne mogą bardzo ucierpieć z powodu planów podatkowych Bidena | Wiadomość

Policja Federalna specjalizuje się w kontrolach bezpieczeństwa dla firm prywatnych – bez pracowników

Ozzay Trim z Verdi Syndicate dla RTL: “[Vergangene Woche] W piątek nawet funkcjonariusze policji federalnej musieli pomagać kontrolować pasażerów i zostali wysłani do Centrum Sygnału i Doku Powrotnego! Zawstydzenie państwa! Klient przypisuje przydział ochrony lotu prywatnym firmom ochroniarskim, aby następnie asystować ich pracownikom! Publicznie przewidzieliśmy to na tablicach ogłoszeń Verdi latem 2021 r. – potrzebujemy więcej sił bezpieczeństwa! „

Problem braków kadrowych w prywatnych firmach ochroniarskich jest dobrze znany na wielu dużych niemieckich lotniskach. Düsseldorf i Frankfurt widziały chaotyczne sceny w ciągu ostatnich kilku dni i lat. (z Reuterem)

Continue Reading

Economy

Polscy znajomi potwierdzają kontakt

Published

on

Górska droga. Partnerstwo pomiędzy powiatem Bergstraße a powiatem Świdnica / Schweidnitz istnieje od 20 lat. Rocznicę uczczono imprezą w Heppenheim we wtorek wieczorem. Wśród polskich gości znaleźli się zastępca dyrektora okręgu Zygmunt Warsa oraz konsul generalny RP w Kolonii Jakob Warziniak.

Jednostka reklamowa Mobile_Pos2

Treść jednostki reklamowej_1

Dyplomata w restauracji Gosini powiedział, że pomimo bardzo ograniczonych możliwości międzynarodowych konfrontacji podczas pandemii, która trwała ponad dwa lata, stosunki między dwoma krajami nie uległy zniszczeniu. Jednak bezpośrednia wymiana między ludźmi jest równie ważna, jeśli nie ważniejsza niż dialog na poziomie oficjalnym.

W Heppenheim dziekan Korpusu Konsularnego Nadrenii Północnej-Westfalii mówił także o obecnym kryzysie w Europie Wschodniej: „Świat zmienia się w straszny sposób”. Myśli Polaków są obecnie u sąsiadów na Ukrainie.

Jednostka reklamowa Mobile_Pos3

Jednostka reklamowa_2 Treść

Oba kraje mają długą – nie zawsze szczęśliwą – historię. Duża część dzisiejszej Ukrainy należy do Królestwa Polskiego i Litwy. Wraz z pojawieniem się w XIX w. aspiracji państwowo-narodowych doszło do rywalizacji między Ukraińcami i Polakami o ten region. Polacy mogli osiedlić się militarnie w 1918 roku.

Pozdrowienia dla tego partnerstwa.

Od początku rosyjskiej wojny agresywnej polska gospodarka na wiele sposobów odczuła skutki kryzysu. A polscy politycy nie skąpią obecnie krytyki przebiegu rządu federalnego na Ukrainie – czy nie jest to idealna scena do świętowania rocznicy na szczeblu wojewódzkim? Jacob Worzyniak postulował, abyśmy nadal rozmawiali ze sobą, a nie ze sobą i tym samym zajmowali się potencjalnymi lub aktualnymi konfliktami. Polskę i Niemcy łączy wiele. Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 2004 roku.

„Im bliżej siebie jesteśmy, tym mniejsze szanse mają ci, którzy chcą nas rozdzielić” – powiedział dyplomata o ataku Putina na Ukrainie i jego presji na Europę: „Pozdrowienia dla tego partnerstwa”.

READ  Edeka grozi kolejną luką na półkach w supermarkecie – producenci ostrzegają przed sporem prawnym

Jednostka reklamowa Mobile_Pos4

Treść jednostki reklamowej_3

Bergstrasser odwzajemnił pochwałę. Dyrektor okręgu Christian Engelhart, który uroczyście powitał delegację, powiedział, że Polsce należy się wielkie uznanie za szybką pomoc, jakiej udziela osobom uciekającym z Ukrainy. Po dziesiątych i piętnastych urodzinach w regionie godnie obchodzono dwudziestą rocznicę. Ostatecznie to partnerstwo zawsze dotyczy przyszłości, zdaniem Engleharta, który szczególnie przywitał młodych ludzi z obu regionów.

Odwiedź zamek Hambach

W południe niemieccy i polscy studenci odwiedzili wspólnie zamek Hambach, gdzie w maju 1832 r. około 20 000 osób demonstrowało na rzecz wolności, jedności i demokracji – w tym wielu w Polsce, których walka o wolność od rosyjskich rządów zakończyła się niepowodzeniem w poprzednim roku. Z otwartymi ramionami witano także uchodźców politycznych z kraju. W ten sposób Hambach Festival stał się ogólnoeuropejskim festiwalem wolności pod hasłem europejskiej solidarności, kontynuował dyrektor dzielnicy.

Engelhardt podziękował wszystkim, którzy od dwóch dekad starają się utrzymywać stosunki ze Schweidnitz na szczeblu powiatowym. Przede wszystkim jest to Stowarzyszenie Most/Najbardziej Przyjaźni, założone w kwietniu 2002 roku przez 67 obywateli. Wraz z nim podpisane umowy partnerskie powinny być pełne życia. Urzędnik okręgowy nazwał głównych kierowców i szefów klubu Wernera Bretweizera, Heinza-Jürgena Schocka i Philipa Otto Focka. Obecnym prezesem jest Norbert Goltzer, który przekazał informacje o biografii i celach członków Gościnnego.

Jego odpowiednik ze Świdnicy, Piotr Federowicz, wysłał wideo z pozdrowieniami. Podziękował w nim wszystkim tym, którzy przyczynili się do nawiązania długofalowej wymiany i którzy nadal będą utrzymywać kontakty w przyszłości. Wicedyrektor Okręgu Zygmunt Warszawa mówił o silnym partnerstwie. W obu krajach chodzi teraz o kontynuowanie stosunków i wspólną walkę o pokój i demokrację w Europie. „W naszym bezpośrednim sąsiedztwie oba są zagrożone”. Teraz ważne jest, aby Europa prezentowała się jako jedność i broniła swoich podstawowych wartości.

Wilkes i Hoffman przyznali

Worsa złożył hołd starostom Bergstrasse Matthiasowi Wilkesowi i jego poprzednikowi Norbertowi Hoffmannowi, podczas którego nawiązała się przyjaźń. Hoffman, jeden z ówczesnych inicjatorów, był również obecny we wtorek. Specjalne podziękowania Zygmunta Worsy dla Ewy Redemann ze Stowarzyszenia Most/Najbardziej Przyjaźni, odpowiedzialnej m.in. za partnerstwa terenowe w Starostwie Powiatowym.

READ  Huawei: HarmonyOS ma już dużą liczbę użytkowników pomimo braku usług Google

Koncertowi towarzyszyło znakomite trio jazzowe z Florianem Hoffmannem (gitara), Maurice Kuhnem (kontrabas) i Matthiasem Dorsamem na saksofonie.

Continue Reading

Trending