Connect with us

Economy

Chociaż nie ma jeszcze pozwolenia na budowę: Elon Musk świętuje przed fabryką Tesli

Published

on

Chociaż nie ma jeszcze pozwolenia na budowę
Elona Muska można świętować przed fabryką Tesli

Pomimo ostrej krytyki ze strony ekologów, Tesli udało się zbudować fabrykę Giga w rekordowym czasie. W końcu założyciel Tesli Musk ma potencjał 40 000 miejsc pracy. W sobotę zorganizował festiwal społecznościowy przed swoją nową firmą w Grünheide. Może będzie musiał wszystko odbudować.

Nagle między drzewami na autostradzie migocze szary olbrzym, niepozorny w odsłoniętej stali i betonie, ale ogromny. Kiedy Elon Musk prawie dwa lata temu ogłosił pierwszą europejską fabrykę Tesli pod Berlinem, w piaskach Brandenburgii rosły w najlepszym razie sosny. Teraz ogromna fabryka amerykańskiego pioniera technologii i szefa Tesli stała się rzeczywistością. Pierwsze samochody elektroniczne powinny zjechać z taśmy montażowej już za kilka tygodni. Kawałek blokady w kraju, w którym budowa pojedynczej turbiny wiatrowej często zajmuje sześć lat.

Musk chce, aby w sobotę obchodzono je wspólnym świętem, które w siedzibie firmy w Grünheide gromadzi do 9000 gości. Ekscentrycznemu miliarderowi udało się tym projektem poruszyć europejski rynek samochodowy. Szef Volkswagena Herbert Diess wyjaśnił rywalizację z Teslą na początku października, kiedy napisał na Twitterze: „Jesteśmy gotowi!” Raporty giełdowe Tesli, ewidencja sprzedaży i sprzedaży. Musk zachwycił polityków w Brandenburgii iw rządzie federalnym. Według burmistrza Grunheide, Arne Christiana, burmistrza Grunheide, Arne Christiana, fabryka samochodów jest dla tego regionu „wygraną na loterii”.

Nie wszyscy są entuzjastami budownictwa przemysłowego u bram Berlina. Steffen Schorcht z Inicjatywy Obywatelskiej Grünheide wygląda z niepokojem z pobliskiego mostu na masywnym placu budowy, gdzie obok prawie ukończonego głównego budynku nagi szkielet wystaje na szare październikowe niebo. Będzie to fabryka akumulatorów obok fabryki samochodów. Podobnie jak inni krytycy, Shortcht ostrzega przed szkodami dla środowiska. Nie tylko 90 hektarów lasów sosnowych zostało wyciętych pod nowe zakłady produkcyjne. Część budynków powstaje też w strefie ochrony wód, a Schorcht obawia się zanieczyszczenia i nadmiernego zużycia wody w fabryce.

Tesla zbudował miliony

W końcu Tesla chce wkrótce budować w Grünheide około 500 000 samochodów rocznie, zaczynając od Modelu Y. Możliwe wypadki, ruch dostawczy i pasażerski, zanieczyszczenie powietrza – wszystko to przyprawia krytyków o ból głowy. Przeciwnicy są szczególnie zdenerwowani podejściem firmy – taką szybkością, niespotykaną w przypadku dużych projektów w Niemczech. Musk nadal szedł zbyt wolno, a on naciskał i narzekał na długość procesu zatwierdzania. Ale wciąż może budować. Ponieważ istniał plan rozwoju witryny na około 20 lat, został on sporządzony dla BMW w tym czasie, zanim niemiecka firma podjęła decyzję przeciwko lokalizacji. A władze wydały tak zwane wczesne zgody dla Tesli, czego można oczekiwać pozytywnie dla projektu, chociaż przegląd środowiskowy jest nadal w toku.

Wciąż brakuje ostatecznej zgody na cały projekt, a nowa dyskusja na temat setek zastrzeżeń odbędzie się do połowy października. Pracownik budowlany ryzykuje rozebranie wszystkiego, jeśli władze odmówią. Ale Shortcht mówi, że Tesla „naprawdę zbudował duży trzycyfrowy milion dolarów”. Krytyka polega na tym, że fakty zostały tutaj stworzone w „szarej strefie prawnej”. „Praca skończona”, mówi Michael Gancho z Brandenburskiej Zielonej Ligi. Wszystkie dotychczasowe skargi nie przyniosły skutku. Zarówno zwolennicy, jak i krytycy oczekują, że wkrótce pojawi się zielone światło. Dietmar Wojdick, premier Brandenburgii SPD, ujął to w ten sposób: „Jeśli sesja przebiegnie pomyślnie, a zgłoszone zastrzeżenia zostaną dobrze uwzględnione, myślę, że jest możliwe, że rezolucja o aprobacie nadejdzie w tym roku”.

Woidke jest fanem projektu, który jego zdaniem „prowadzi do światowego zainteresowania Brandenburgią”. Państwo już obiecało 120 milionów euro na sfinansowanie fabryki akumulatorów. Do tego dochodzą fundusze z europejskiego joint venture. Według Federalnego Ministerstwa Gospodarki decyzja powinna zostać wydana przed końcem roku. Ministerstwo nie ma jeszcze nic do powiedzenia na temat zakresu. Według raportu „Tagesspiegel”, Tesla ma potencjał finansowania rządowego w wysokości około 1,1 miliarda euro.

Burmistrz jest fanem projektu

Tesla pierwotnie oszacował koszty budowy Grunheide na około 1,1 miliarda euro. Musk powiedział w zeszłym roku, że budżet zostanie przekroczony. Firmie nie jest łatwo wiedzieć, ile pieniędzy do tej pory płynie, ile osób buduje w Grünheide i ile osób zostało zatrudnionych przy produkcji. Na początku nie było odpowiedzi na pytania. Piżmo jest bardziej dużymi literami. Jego firma produkująca samochody elektroniczne jest obecnie warta 780 miliardów dolarów na giełdzie, czyli dwukrotnie więcej niż tradycyjni konkurenci. W trzecim kwartale przyniósł klientom na całym świecie 241 000 dobrych samochodów, czyli ponad połowę roku poprzedniego.

Sam fakt, że tylko w Grünheide zostanie wyprodukowanych 500 000 samochodów, świadczy o ambicji Muska. Na stronie internetowej Tesli uśmiechnięci ludzie, którzy noszą okulary ochronne, uśmiechają się na żądanie aplikacji: „Gigafactory Berlin-Brandenburg będzie najbardziej postępowym zakładem produkcyjnym pojazdów elektrycznych na świecie”. To tutaj powstają „uniwersalne” pojazdy. Nie mówi nic więcej.

Burmistrz Grünheide Christiani zatrudnia 3000 pracowników na początku produkcji i 12 000 przy pełnym obciążeniu dla budowanych obecnie systemów. Może to być 40 000 dziennie z innymi fazami ekspansji, więc jest to oficjalnie w planie rozwoju. 40 000 pracowników w małym miasteczku, które obecnie liczy 9 ​​000 mieszkańców – skąd ich bierzesz i gdzie ich umieszczasz? Czy ten projekt nie jest ekonomicznym meteorytowym uderzeniem społeczności w poetyckim krajobrazie wśród jezior i lasów i odrobiną rekreacji u bram stolicy? Christian uważa, że ​​jest to „stosunkowo wygodne” w swoim gabinecie na trzecim piętrze ratusza. Według badań 51 proc. poszukiwanych pracowników pochodzi z Berlina, 35 proc. z Brandenburgii, 8 proc. z Polski, a reszta to „pasażerowie zaawansowani”.

Jego społeczność ma ograniczoną przestrzeń iw najgorszym razie może wzrosnąć o 3000 mieszkańców. „Grunheid nie może i nie chce, aby Wolfsburg był drugi” – mówi bezpartyjny burmistrz, który sprawuje urząd od 2003 roku. Grunheid widzi jednak złote czasy. Pierwsza poprawa: pociąg do Berlina kursuje teraz co pół godziny. Następnie mówił o możliwościach pracy dla młodych ludzi, perspektywach dla rodzin, potencjale rozrodczym Ochotniczej Straży Pożarnej, planowanym centrum ratunkowym, przyciąganiu większej liczby inwestorów i planowanym uniwersytecie. Potem oczywiście podatek handlowy. „Przypuszczam, że pewnego dnia stanę się jedną z najbogatszych społeczności w Brandenburgii” – mówi Christiani Grunheide.

READ  Indeks DAX prawie się nie zmienił: przeważają obawy
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  Monety stabilne tracą zaufanie: na które monety wpłynie awaria kryptowalut

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Dlaczego kraje Morza Bałtyckiego opierają się na energii jądrowej?

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Indeks DAX prawie się nie zmienił: przeważają obawy

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  „Jedną z możliwości jest sprzedaż marchewek”.

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  „Jedną z możliwości jest sprzedaż marchewek”.
Continue Reading

Trending