Connect with us

Economy

Indeks DAX prawie się nie zmienił: przeważają obawy

Published

on


Raport rynkowy

Stan: 15.09.2021 09:38

Słabe cele z zewnątrz nie pozwalają niemieckiemu benchmarkowi przekroczyć zamknięcia z dnia poprzedniego. Inwestorzy badają trudną mieszankę problemów i nie mogą sami się kupić.

Indeks DAX rozpoczął handel tego ranka na poziomie około 15 700 punktów. Oznacza to, że indeks może utrzymać się na mniej więcej tym samym poziomie na poziomie z dnia poprzedniego, a nawet oprzeć się spadkowi na Wall Street i rynkach azjatyckich.

Indeks Dow Jones rekordowych wartości w Nowym Jorku wieczorem spadł o 0,8 proc. do 34 577 punktów. Obciążony technologią Nasdaq spadł o 0,5 proc. do 15 037 punktów. Strach przed podwyżką podatku od osób prawnych zniwelował przejściowe straty kursu walutowego. W pierwszych dniach handlu nadzieja na dalsze rozluźnianie polityki pieniężnej w USA stworzyła nastroje zakupowe na Wall Street. „Dane o inflacji w USA wskazują, że presja cenowa opadła, dając Rezerwie Federalnej USA pewną elastyczność w zakresie harmonogramu zmniejszania” – napisali eksperci Commerzbanku Hao Zhou i Charlie Lai rano na temat bieżących cen konsumenckich w USA.

Również w Azji notowania giełdowe spadały rano. Japoński indeks Nikkei zamknął się o 0,5 proc. do 30 511 punktów. Giełda w Szanghaju spadła o 0,4 proc., a indeks najważniejszych spółek w Szanghaju i Shenzhen stracił 1,2 proc. Inwestorzy są obecnie zaniepokojeni stanem chińskiej gospodarki. Liczba przypadków koronawirusa w kraju nadal rośnie. Sprzedaż detaliczna w sierpniu wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o zaledwie 2,5 proc., co jest najniższym poziomem od roku. Sytuacja jest podobna do produkcji przemysłowej. W sierpniu wzrósł o 5,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, po wzroście o 6,4 proc. w lipcu.

Na rynku walutowym rano euro było notowane po 1,1810 USD. Wpływ huraganu Nicholas na produkcję w Zatoce Meksykańskiej wydaje się być ograniczony. Huragan osłabł i zamienił się w burzę tropikalną. Burza spowodowała poruszenie na rynku ropy naftowej, ponieważ region Zatoki Perskiej właśnie wracał do zdrowia po huraganie Ida, który szalał zaledwie dwa tygodnie temu. Cena uncji złota zmieniła się zaledwie o 1804 dolary.

Diler chemiczny Brenntag, który w przyszłym tygodniu zostanie uwzględniony w DAX, po raz kolejny podwyższa swoją prognozę na bieżący rok ze względu na dalszy silny rozwój biznesu. Wynik operacyjny (Ebitda) powinien wynosić od 1,26 miliarda do 1,32 miliarda euro w 2021 roku. Wcześniej kierownictwo zakładało od 1,16 do 1,26 miliarda euro. Brenntag zakłada, że ​​obecne „niezwykłe otoczenie rynkowe” potrwa co najmniej do końca roku. Zwiększona wydajność i przejęcia powinny przyczynić się do lepszych wyników, ale także do wzrostu z własnych zasobów. Brenntag podniosła swoją prognozę dopiero w połowie czerwca.

Niemiecka firma wysyłkowa Hellofresh, która również niedługo wejdzie do indeksu DAX, zainwestowała w swojego rosyjskiego odpowiednika Chefmarket. Według firmy około dziesięć procent akcji rosyjskiej firmy Kochboxenversender zostało przejętych poprzez podwyższenie kapitału. Powiedziała, że ​​inwestycja wynosi do miliona euro. Dzięki temu posunięciu Hellofresh wkroczyło na rynek o ogromnym potencjale, który podobno to uzasadnia.

Hamburski producent towarów konsumpcyjnych i kosmetyków kładzie dziś kamień węgielny pod swoją nową fabrykę w Lipsku-Seehausen. Na nowy zakład zaplanowano 220 milionów euro. Początkowo zostanie utworzonych 200 miejsc pracy. Ponadto producent kosmetyków chce wybudować na miejscu ogólnoeuropejskie centrum dystrybucyjne, które stworzy kolejne 400 miejsc pracy, poinformowała w czerwcu firma. To „największa inwestycja na świecie dokonana przez firmę w jednym miejscu”. Beiersdorf podjął na początku 2020 roku decyzję o budowie nowego zakładu dla Floriny w Lipsku, który ma ruszyć pod koniec 2022 roku.

Inwestorzy Auto1 muszą przetworzyć szczegółowe liczby. W pierwszej połowie roku internetowy dealer samochodów używanych zwiększył ponad czterokrotnie swoją końcową stratę do 282,4 mln euro. Firma już na początku sierpnia podwyższyła prognozę sprzedaży, ale jednocześnie obniżyła cele marżowe, ponieważ chce zainwestować więcej pieniędzy w swój wzrost. Akcje nadal reagują pozytywnie, również dlatego, że Auto1 potwierdziło zrewidowane cele sprzedaży i zysków na cały rok.

Dobra sprzedaż w oddziałach oraz poprzez zakupy online pomogła firmie Inditex Textile Trading Company powrócić do rentowności. W porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, sprzedaż w pierwszym półroczu spadła prawie o połowę do 11,9 mld euro, jak podaje właściciel sieci modowych Zara, Bershka i Massimo Dutti. Od lutego do lipca skorygowany zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek, podatków, deprecjacji i amortyzacji (Ebitda) wyniósł 3,1 mld euro, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku. Najważniejsze jest to, że Inditex zarobił prawie 1,3 miliarda euro po stracie 195 milionów euro w poprzednim roku.

Akcje Apple straciły wieczorem tyle, co indeks Dow Jones. Apple wprowadziło nowości tego wieczoru, czasu niemieckiego. Firma skupia się na szybkości i łączności z nowym iPhonem. Według amerykańskiej firmy następna generacja smartfonów – iPhone 13 – jest „ultraszybka i energooszczędna” dzięki nowemu chipowi A15 Bionic. Jednocześnie 13 modeli może łatwiej korzystać z technologii 5G, ponieważ jest więcej pasm 5G. Wraz z wersją Pro i nowymi kamerami Apple wkracza do branży filmowej i obiecuje, że nawet niedoświadczeni filmowcy mogą tworzyć nagrania kinowe.

Po silnej aktywności w chmurze w zeszłym kwartale Microsoft chce rozdysponować więcej pieniędzy swoim udziałowcom i odkupić udziały w dwucyfrowych miliardach. Rada dyrektorów amerykańskiej firmy programistycznej zatwierdziła nowy program wykupu akcji o wartości do 60 miliardów dolarów i jednocześnie podniósł kwartalne zyski o 11%. To wzrost o sześć centów do 0,62 USD na akcję z przychodów za poprzedni kwartał.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Spółka-matka popada w bankructwo: Prawie 80 sklepom internetowym grozi bankructwo

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Następny producent samochodów będzie elektryczny

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending