Connect with us

Top News

Zmienia się środowisko i ruch

Published

on

Zmienia się środowisko i ruch

Carmen Frame, redaktor biznesowy MDR

1 stycznia 2024, 15:27

Podwyższa się podatek od emisji CO2 oraz rosną ceny benzyny i oleju napędowego. Osoby urodzone w latach 1965–1970 i posiadające stare papierowe prawa jazdy muszą zostać wymienione do 19 stycznia. Nowe budynki muszą być wyposażone w systemy grzewcze zasilane w co najmniej 65 proc. energią odnawialną. Wiele innych innowacji związanych ze środowiskiem i transportem.

Wzrost cen oleju napędowego i benzyny

W 2024 r. wzrośnie także podatek od emisji CO2, tym razem z 30 do 45 euro za tonę dwutlenku węgla. Ma to na celu zmniejszenie atrakcyjności zużycia paliw kopalnych i zachęcenie ludzi do przejścia na alternatywy przyjazne dla klimatu. Od stycznia klienci będą musieli płacić więcej za paliwo na stacjach benzynowych – około 4,3 centa za litr benzyny i o 4,8 centa więcej za olej napędowy.

Prawo jazdy UE: Transfer przechodzi do III tury

Do 19 stycznia 2033 r. wszyscy obywatele W Unii Europejskiej obowiązuje jednolite prawo jazdy W formie plastikowej karty. Rejestrując wszystkie dokumenty w bazie danych, należy zapobiegać nadużyciom. Prawo jazdy UE również musi być fałszywe.

Należy więc dokonać konwersji praw jazdy wydanych przed 19 stycznia 2013 roku. Kto i kiedy potknął się na podstawie roku urodzenia posiadacza dowodu osobistego (papierowe prawo jazdy wydawane do 31 grudnia 1998 r.) lub daty wydania (dokumenty w formie karty kredytowej od 1 stycznia 1999 r.). Teraz, w trzeciej fazie, osoby urodzone w latach 1965-1970 będą musiały do ​​19 stycznia 2024 r. dokonać konwersji papierowego prawa jazdy na prawo jazdy UE. Każdy urodzony po 1971 r. ma dodatkowy rok.

„M + S” zamiast opon zimowych

Od 1 października na zimowych drogach będą dopuszczone wyłącznie opony całoroczne z symbolem „Alpine”, piktogramem góry i płatkiem śniegu na poboczu drogi.

Oznacza to koniec opon samochodowych z oznaczeniem „M+S”. Od 1 stycznia 2018 roku nie będzie można ich produkować. Osobom, które po upływie okresu przejściowego będą nadal z nich korzystać zimą po upływie okresu przejściowego, grożą kary. „M+S” oznacza błoto i śnieg.

Nowe kategorie ubezpieczeń komunikacyjnych

Od 2024 roku wprowadzone zostaną także nowe klasy kategoryczne w ubezpieczeniu OC pojazdów mechanicznych: im wyższa pozycja pojazdu w klasie regionalnej i kategorii, tym wyższe ubezpieczenie komunikacyjne. „W przypadku 70 procent kierowców kategoria nie ulega zmianie” – wyjaśnia na swojej stronie internetowej Stowarzyszenie Generalne Niemieckiej Branży Ubezpieczeniowej (GDV).

Dla około 5,4 miliona z około 29,4 miliona kierowców podzielenie ich na lepsze klasy zapewniłoby korzyści finansowe. Jednak w przyszłości 7,4 mln kierowców również będzie klasyfikowanych jako wysoko. Tylko kilka modeli ma „więcej niż jedną klasę w górę lub w dół”. Według GDV wśród zwycięzców znalazł się Suzuki Ignis z napędem na wszystkie koła (typ MF, od 2016 r.), który został zmodernizowany o trzy klasy. W 2024 roku gorsze są trzy klasy typów: Ford Focus 1,0/74 kW (typ DEH, od 2018 r.) i Audi Q5 50 TDI Quattro (typ FY, od 2017 r.).

Czarna skrzynka stanie się obowiązkowa także w przypadku samochodów

Większość ludzi zna czarną skrzynkę z samolotów. W przypadku wypadku lub kolizji dane zapisane przez maszynę dostarczają ekspertom kluczowych informacji, które pomagają wyjaśnić przyczynę wypadku.

Od 7 lipca wszystkie nowo rejestrowane samochody w Niemczech muszą być wyposażone w jakąś czarną skrzynkę, a dokładnie rejestrator zdarzeń. W razie wypadku odczytywany jest jedynie krótki okres czasu przed i po zdarzeniu. Stanie się to obowiązkowe 7 stycznia 2029 r. dla nowo rejestrowanych autobusów i ciężkich pojazdów użytkowych, a trzy lata wcześniej dla nowo rejestrowanych typów pojazdów.

Nowo rejestrowane samochody należy rejestrować od 7 lipca Wiele innych systemów wspomagających kierowcę Funkcja:

  • Asystent cofania
  • Inteligentny asystent prędkości
  • Urządzenie do montażu immobilizera wrażliwego na alkohol
  • System ostrzegania w przypadku zmęczenia kierowcy i utraty uwagi
  • Światło hamowania awaryjnego
  • System wspomagania hamowania awaryjnego dla samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych (obowiązkowy od lat w samochodach ciężarowych i autobusach)
  • Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa awaryjnego
  • Systemy monitorowania ciśnienia w oponach

Wymogi te będą obowiązywać już w przypadku nowo rejestrowanych typów pojazdów od 6 lipca 2022 r. Od 7 lipca 2024 r. zostanie dodany nowy wymóg dotyczący rozszerzonej ochrony przed uderzeniem głową, który będzie dotyczył także samochodów zarejestrowanych po raz pierwszy po dwóch latach.

Dobrze wiedziećCzasami do nowo zarejestrowanych typów pojazdów stosuje się inne terminy niż ogólnie do nowo zarejestrowanych samochodów, ponieważ daje to wcześniej zarejestrowanym typom pojazdów okres przejściowy na modernizację ich produkcji do nowego standardu.

Nowa norma emisji dla samochodów osobowych

Pierwszy etap normy emisji spalin Euro 6e dotyczy wszystkich pierwszych rejestracji od 1 września, a nowe modele samochodów z homologacją typu muszą spełniać tę normę od 1 września 2023 roku. Oznacza to, że emisje są uwzględniane w rzeczywistych warunkach jazdy, gdzie natężenie ruchu i pogoda również odgrywają rolę.

Dopuszczalne wartości tlenków azotu i liczby cząstek stałych są teoretycznie identyczne z wartościami z poprzedniej normy Euro 6d-ISC-FCM, jednak wartości średnie dopuszczalne są w tzw. testach RDE, czyli testach podczas rzeczywistej drogi. Ograniczono podróże. Drugi i trzeci etap będą kontynuowane 1 stycznia 2025 i 2027 roku i będą obejmować bardziej rygorystyczne procedury testowe.

Wymiana naklejek HU

Przegląd ogólny (HU) pojazdów odbywa się co dwa lata. Wszystkie pojazdy posiadające zieloną naklejkę TÜV muszą przejść przegląd publiczny w 2024 roku. Jeśli wszystko pójdzie dobrze pojawi się nowa niebieska naklejka z numerem 2026 – kolejny przegląd generalny. Nowo zarejestrowane pojazdy mają żółtą naklejkę, a kolejny przegląd trwa trzy lata.

Promowanie pojazdów w pełni elektrycznych poprzez kwoty emisji gazów cieplarnianych

Energia elektryczna jako „paliwo” zamiast emisji CO2: rząd federalny wspiera tę inicjatywę od 2022 r., oferując nagrodę finansową za ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, która jest dostępna również w przypadku samochodów elektrycznych. Mówiąc dokładniej, właściciele mogą sprzedać tę „korzyść klimatyczną” producentom paliw – tj. firmom naftowym – którzy mogą ją wykorzystać do zmniejszenia swoich kwot redukcji gazów cieplarnianych. Można to zrobić raz w roku. Według ADAC premia w 2023 r. wyniosła ponad 300 euro. Popyt na certyfikaty jednak spadł i w 2024 r. można spodziewać się kolejnych 100 euro.

Wskazówka: kwalifikują się również elektryczne pojazdy dwukołowe wymagające rejestracji. Wszystkie inne, jak popularne hulajnogi elektryczne 45 km/h, idą z pustymi rękami.

W 2024 roku nie będzie premii środowiskowej

Zdecydowano już, że w 2024 roku premie środowiskowe otrzymają także osoby prywatne, aby zachęcić do elektromobilności. Pojazdy zasilane akumulatorowo i na ogniwa paliwowe, których katalogowa cena netto nie przekracza 45 000 euro, powinny otrzymać dotację rządową w wysokości 3000 euro. Modele droższe nie są finansowane.

Teraz premia środowiskowa została tymczasowo zatrzymana. Ostatnie wnioski można składać od 17 grudnia 2023 r. W ten sposób rząd federalny zareagował na lukę w finansowaniu, która powstała po orzeczeniu Federalnego Trybunału Konstytucyjnego. Środki niewykorzystane na walkę z kryzysem koronowym zostały przeznaczone w budżecie na Fundusze na rzecz Klimatu i Transformacji, promując w ten sposób elektromobilność. Trybunał uznał jednak, że jest to sprzeczne z konstytucją. „Musieliśmy dokonać trudnych kompromisów. Ostatecznie za każdą pozycją budżetu stoją konkretne i zrozumiałe interesy. Zgodziliśmy się ustalić priorytety wydatków w sposób, który nie wpłynie na bezpieczeństwo społeczne ani zmiany w naszym kraju” – wyjaśnia kanclerz Olaf Scholes o eliminacji środowiska. Premia.

Rozszerzenie stawek opłat za przejazd ciężarówkami

Od 1 lipca 2024 r. dopłata za CO2 będzie obowiązywać w przypadku przejazdów samochodami ciężarowymi do przewozu towarów o masie powyżej 3,5 tony. To 200 euro za tonę emisji CO2. Zwolnione z tego Pojazdy rzemieślnicze. Ma na celu uczynienie transportu towarowego bardziej atrakcyjnym i przyjaznym dla klimatu dla kierowców i środków transportu. Na przykład dochody z opłat drogowych zostaną wykorzystane do wzmocnienia infrastruktury autostrad federalnych i federalnej sieci kolejowej.

1 grudnia 2023 r. w pierwszym etapie zostanie wprowadzony nowy składnik myta dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 tony. Drogi płatne mają zatem cztery obszary kosztów: koszty infrastruktury, zanieczyszczenie powietrza, zanieczyszczenie hałasem i emisje CO2. Zeroemisyjne ciężarówki będą zwolnione z ceł do końca 2025 roku.

Ustawa o ogrzewaniu przyjaznym dla klimatu

1 stycznia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o energetyce budowlanej (GEG), której wymogi mają na celu dalsze promowanie przyjaznego dla klimatu ogrzewania i mniejszego wykorzystania paliw kopalnych. Od 1 stycznia 2024 r. w przypadku systemów grzewczych w nowych budynkach na nowych obszarach zabudowy z przeznaczeniem budowlanym udział energii odnawialnych, takich jak fotowoltaika, bioolej, biogaz czy pellet drzewny musi wynosić co najmniej 65 proc. Nie ma to (jeszcze) wpływu na nowe budynki poza nowym obszarem inwestycji. Ogrzewanie gazowe i olejowe w istniejących budynkach zakończy się w 2045 roku.

Zabrania się używania pieców kominkowych bez filtrów dokładnych

Od stycznia 2025 r. kominki budowane i eksploatowane w okresie od 1 stycznia 1995 r. do 21 marca 2010 r. nie mogą emitować więcej niż 0,15 grama pyłu na metr sześcienny i czterech gramów tlenku węgla na metr sześcienny. Wartości progowe obowiązują od 1 stycznia 2022 roku. Ustawodawca przewidział jednak okres przejściowy kończący się 31 grudnia 2024 r. Aby móc kontynuować pracę, należy doposażyć piekarniki bez filtrów dokładnego pyłu. Starsze modele mogą wymagać zamknięcia, modernizacji lub wymiany we wcześniejszym terminie.

Innowacje w obszarach zatrudnienia i spraw społecznych, mieszkalnictwa i zdrowia

Wskazówka dotycząca planowania wakacji w 2024 roku

Ten temat w projekcie:Telewizja MDR | Prąd MDR | 31 grudnia 2023 | 19:30 godz

READ  Inflacja w Polsce: „wakacje zadłużeniowe” ze względu na wysokie stopy procentowe
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Hesja: Od piątku nowy strajk w prywatnych firmach autobusowych | hessenschau.de

Published

on

Hesja: Od piątku nowy strajk w prywatnych firmach autobusowych |  hessenschau.de

Od piątku pasażerowie transportu publicznego w Hesji znów będą mieli problemy: prywatne firmy autobusowe rozpoczną strajk. Ostatni strajk miał miejsce kilka tygodni temu.

Przed wszystkimi, którzy korzystają z autobusów w dużych miastach, nadchodzą ciężkie dni. Związek Verdiego wezwał do strajku w prywatnych firmach autobusowych w najbliższy piątek, wtorek i środę (21 i 22 maja). Powodem jest to, że negocjacje zbiorowe dotyczące około 6000 pracowników w branży ponownie utknęły w martwym punkcie.

Dotyczy to usług autobusowych Deutsche Bahn w północno-wschodniej Hesji (Homberg/Efze, Melsungen i Rotenburg) oraz autobusów w Fuldzie, Gießen, Frankfurcie, Maintal (Main-Kinzig), Offenbach, Oberursel (Hochtaunus), Hanau, Niddender (Hanau, Niddender). Wetterau), Kelnhausen, Bad Homburg, Wieterstadt (Darmstadt-Dieburg), Russelsheim i Wiesbaden.

Oczekuje się, że zmiany będą miały wpływ na wszystkie linie autobusowe we Frankfurcie

Do Frankfurt Lokalna agencja transportu publicznego Traffic ogłosiła w środę, że oczekuje się strajku na prawie wszystkich 68 liniach autobusowych. Obejmuje to linię 61, z której regularnie korzystają odwiedzający Wäldchestag, regionalny festiwal folklorystyczny odbywający się w lesie miejskim.

Traffic twierdzi jednak, że klienci mogą korzystać z innych środków transportu publicznego, takich jak kolej S-Bahn, tramwaje, pociągi regionalne, metro i dwie linie minibusów.

W Offenbacha Strajk dotyczy także pracowników spółek zależnych przedsiębiorstw komunalnych MMO Main Mobil Offenbach i Offenbacher Verkehrs-Betriebe (OVB).

Wiesbaden: Awarie są możliwe

miasto Wiesbaden ESWE Verkehr spodziewa się opóźnień i odwołań niektórych autobusów na sieci tras w dni strajku w piątek 17 maja, wtorek 21 maja i środę 22 maja.

Na liniach 39 i 46 mogą występować odchylenia od rozkładu, ponieważ zapewniają je firmy partnerskie.

Długie zmiany, krótkie przerwy

Według Verdiego w sektorze prywatnych autobusów brakuje personelu. Związek skarży się na zbyt długie zmiany, wspólne zmiany, krótkie przerwy, nadmierne nadgodziny i nadmierne zwolnienia chorobowe.

READ  Wirus koronowy w Niemczech: 64 340 nowych infekcji – zachorowalność wciąż rośnie

W toczącym się sporze zbiorowym z Państwowym Stowarzyszeniem Heskich Przewoźników Autobusowych (LHO) związek domaga się między innymi wyższych wynagrodzeń dla około 6000 pracowników. Pensja powinna za każdym razem podwajać się o 8,5 proc., a Verdi żąda 3000 euro rekompensaty za inflację.

Stowarzyszenie pracodawców odrzuciło żądania LHO Verdiego jako nieuzasadnione. Dlatego negocjacje zakończyły się fiaskiem. „Szczególnie kontrowersyjne tematy to przepisy dotyczące przerw w pracy, płace, urlopy i rekompensaty za inflację” – powiedział negocjator Jochen Koppel, „co oznacza prawie wszystko”. Związek i federacja pracodawców uzgodniły nowy termin negocjacji na 24 maja.

Dyrektor wykonawczy i negocjator LHO Volker Duchan powiedział w czwartek, że uważa strajki ostrzegawcze za „niepotrzebne i nieistotne” w świetle uzgodnionego układu zbiorowego. Dłuższe dni strajków podczas weekendu Zesłania Ducha Świętego szczególnie zirytowały osoby dojeżdżające do pracy, „które z pewnością z tego powodu ucierpią”. „Wielokrotnie obciążane narzędzie stresu” – stwierdził – „nie będzie już pomocne w złożonych sporach dotyczących rokowań zbiorowych w 2024 r.”.

Drugi strajk za kilka tygodni

Verdi wezwał już pracowników do rozpoczęcia strajku ostrzegawczego 24 kwietnia, co oznaczało odwołanie kilku wyjazdów. W większych miastach skutki kwietniowego strajku były minimalne, ponieważ inne układy zbiorowe dotyczyły wielu kierowców w Kassel, Marburgu, Darmstadt i Wiesbaden i dlatego nie zostały anulowane. We Frankfurcie, pomimo braku autobusów, goście często mogli przesiąść się na inne środki transportu.

formularz

hessenschau Update – Biuletyn dla Hesji

Koniec formy

Continue Reading

Top News

Rosja może przeprowadzić atak na państwo NATO

Published

on

Rosja może przeprowadzić atak na państwo NATO
  1. Strona główna
  2. Polityka

Naciskać

Szef polskiego wywiadu ostrzega: Rosja przygotowuje się do działań wojskowych przeciwko wschodniej flance NATO Putin zaprzecza planom ataku.

WARSZAWA – Rosną obawy przed rosyjskim atakiem na wschodnią flankę NATO. Po tym, jak państwa bałtyckie od pewnego czasu biły na alarm i obawiały się o swoje bezpieczeństwo, Polska rysuje obecnie ponury obraz rosyjskiego ataku na terytorium NATO. Chociaż większość rosyjskich sił zbrojnych, zwykle stacjonujących na granicach NATO, przeniosła się teraz na Ukrainę, Rosja chce odbudować swoją armię. NATOZagrażaj granicom, utrzymując i rozwijając tajne i hybrydowe operacje.

Władimir Putin Szef polskiego kontrwywiadu wojskowego Jarosław Stroczyk powiedział polskiej gazecie, że przygotowuje się już do małej operacji przeciwko jednemu z państw bałtyckich. Gazeta Prawna. Rosyjski przywódca jest gotowy „zająć słynne przygraniczne miasto Narwa na granicy estońsko-rosyjskiej lub wylądować na jednej ze szwedzkich wysp”.

Putin twierdzi, że atak na terytorium NATO to „kompletny nonsens”.

W marcu Putin powiedział… BBC Agresja na terytorium NATO jest odrzucana. Mówienie jakichkolwiek słów o swoim kraju, czyli o Polsce, która posiada jeden z największych arsenałów nuklearnych na świecie, zaatakuje państwa bałtyckie i w przeciwieństwie do Ukrainy jest członkiem sojuszu NATO, było „absolutną bzdurą”. Ostrzegł jednak, że jeśli Ukraina rozmieści zachodnie myśliwce F-16 z lotnisk w innych krajach, staną się one „legalnymi celami w dowolnym miejscu”.

Państwa NATO starają się obecnie przywrócić pełną zdolność obronną po tym, jak zachodni sojusz wojskowy był świadkiem dekady konfliktu o niskiej intensywności. Zwłaszcza brak odpowiednich zasobów artylerii i obrony powietrznej zachodni partnerzy Kijowa nie byli w stanie sprostać wymaganiom nowoczesnej wojny na pełną skalę.

Największe ćwiczenia NATO od czasów zimnej wojny na marginesie wojny na Ukrainie

Według doniesień NATO uzgodniło możliwe „czerwone linie” w postępowaniu w sprawie wojny Rosji z Ukrainą. (miniaturka) © Sebastian Kahnert/dpa

Stróczyk uważa, że ​​imperialistyczne cele Kremla już nieco osłabły. Zjednoczenie się Zachodu w celu wsparcia Ukrainy pokazuje, że gdyby NATO zostało zaatakowane, reakcja Zachodu byłaby jeszcze silniejsza, powiedział szef wywiadu. Niemiecki rząd federalny stara się obecnie wysyłać mocne sygnały dotyczące zdolności obronnych NATO i Europy.

READ  Inflacja w Polsce: „wakacje zadłużeniowe” ze względu na wysokie stopy procentowe

„W sytuacji awaryjnej Niemcy będą bronić każdego centymetra terytorium NATO” – powiedział kanclerz Olaf Scholz (SPD) podczas wizyty na Litwie w poniedziałek (6 maja). RND. Bundeswehr wzięła udział w największych ćwiczeniach NATO od zakończenia zimnej wojny: Resolute Defender. Niemcy chcą do 2027 roku utworzyć pułk poza własnymi granicami na Litwie. Scholes powiedział swoim litewskim kolegom: „Atak na was jest atakiem na nas wszystkich”.

„Wojna wróciła do Europy” – SPD opowiada się za silnym NATO

Minister obrony Boris Pistorius (SPD) podczas swojej wizyty w USA wyraził swoje zdecydowane zaangażowanie na rzecz Zachodniego Sojuszu Obronnego. „NATO jest ważne dla naszego bezpieczeństwa i nie przyjmujemy tego za pewnik” – powiedział głośno dpa. „Rozumiemy, że czasy znów się zmieniły. Do Europy wróciła wojna i minął czas pokojowych dywidend. Dlatego robimy, co do nas należy. Niemcy wydadzą w tym roku na obronność więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej w historii Bundeswehry .

Podkreślił, że dwuprocentowy cel NATO zostanie osiągnięty „i nie możemy na tym poprzestać”. W NATO coraz więcej członków wzywa do większych inwestycji. Na przykład brytyjski minister spraw zagranicznych David Cameron stawia głośne żądania krajom NATO ap Wzrost wydatków na wojsko do 2,5 proc. PKB. Jak wynika z opublikowanych wcześniej fragmentów przemówienia Camerona zaplanowanego na czwartek (9 maja) w Narodowym Centrum Cyberbezpieczeństwa w Londynie, na lipcowym szczycie NATO wszyscy sojusznicy muszą jasno dać do zrozumienia, że ​​wkrótce osiągną cel dwóch procent. „W takim razie powinniśmy szybko wprowadzić cel na poziomie 2,5 procent” – kontynuuje. (LaHeMa)

Continue Reading

Top News

Limbecker Flats w Essen zostało ponownie otwarte

Published

on

Limbecker Flats w Essen zostało ponownie otwarte

jeść W związku z zagrożeniem w środę ewakuowano centrum handlowe Limbecker Flats w Essen. Akcja policji została już zakończona.

Continue Reading

Trending