Connect with us

Economy

Tankowanie: droga benzyna – kiedy warto przesiąść się na E10?

Published

on

Olej napędowy nigdy wcześniej nie był tak drogi, a benzyna ma wkrótce osiągnąć rekordowy poziom. Nie widać końca spirali cen. Tak wielu Saksonów mieszkających w pobliżu granic z Polską i Czechami dostarcza paliwo za granicę. Właściciele samochodów benzynowych, którzy są zbyt daleko, nadal mają możliwość tankowania w domu i przesiadki ze zwykłego supersamochodu na tańszy E10. Przy różnicy w cenie około sześciu centów za litr pozwoliłoby to zaoszczędzić 3,60 euro na 60-litrowym zbiorniku paliwa. Jednak w obliczeniach należy również uwzględnić inne zmienne, mówi profesor Jörn Getzlaf z West Saxon University of Applied Sciences w Zwickau. Ponieważ E10, z zawartością biopaliwa do dziesięciu procent, ma również wady.

Profesorze Getzlaf, wielu Niemców ma zastrzeżenia do E10 i zaopatruje regularne super. Czy warto się teraz zmienić?

To zależy od różnicy w cenie. Istnieje różnica w zawartości energii między zwykłym super z maksymalnie pięcioprocentową zawartością substancji organicznych – stąd E5 – i E10. Technicznie rzecz biorąc, mówi się o wartości kalorycznej. Etanol ma wartość 29,5 megadżuli na kilogram, a zwykła benzyna to 42. A teraz mówimy tylko o mieszankach. Pięć procent bioetanolu i tak jest już w E5. Zwiększenie do dziesięciu procent oznacza, czysto matematycznie, że otrzymujesz o 1,9 procent mniej energii na litr.

Czy po zapełnieniu E10 konsumujesz trochę więcej?

Tak, w kategoriach czysto matematycznych zwiększa się to o około 2%. Mogłoby być więcej. Ma to związek z właściwościami spalania.

Czy możesz to wyjaśnić bardziej szczegółowo?

Etanol ma wysoką entalpię parowania. Oznacza to, że w procesie parowania wydobywa więcej ciepła. Może to mieć pozytywny wpływ, gdy silnik jest przy pełnym obciążeniu. Ale przy zimnym rozruchu, ponieważ paliwo i tak słabo odparowuje, należy wtrysnąć więcej, aby palna mieszanina dotarła do świecy. Mówimy więc o zwiększeniu konsumpcji o trzy do pięciu procent. W bardzo sprzyjających warunkach niewiele da się wykorzystać. Żeby było jasne: tylko wtedy, gdy różnica w cenie od zwykłego super jest większa niż trzy procent, opłaca się wypełnić E10.

READ  Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, fizyki, chemii, literatury, ekonomii i pokoju

Jörn Getzlaf, lat 50, ma doktorat z inżynierii i jest profesorem w Szkole Techniki Samochodowej na Uniwersytecie Zachodniej Saksonii w Zwickau. © West Saxon University of Applied Sciences Zwick

Więc z różnicą sześciu centów, czy nie ma sensu uzupełniać E10?

dokładnie.

Niedawno E10 miał tylko 16 procent całej sprzedaży benzyny w Niemczech. Czy to jest koncepcja dla Ciebie?

Pod względem kosztów tak. Z drugiej strony nie ma powodów, dla których E10 nie miałby być pełny. W Ameryce jest E15, a pojazdy też sobie z tym poradzą. Jedynym punktem, który osobiście mogę obejść się bez wysokiej zawartości etanolu w benzynie, jest kosiarka. Jeśli E10 był tankowany, a następnie stał przez długi czas, może to stanowić problem.

Obawy wyrażane przed wprowadzeniem E10, że nowe paliwo może powodować większe zużycie, a nawet uszkodzenie silnika, nie zostały potwierdzone?

Z rozwoju rynku brazylijskiego wiemy, że przy wyższych poziomach etanolu mogą wystąpić problemy z uszczelkami. Przy stawkach na poziomie pięciu lub dziesięciu procent nie jest to oczekiwane. Ostrzeżenia wydane w 2010 roku dotyczą działań rozwojowych w sektorze motoryzacyjnym.

W którą stronę?

Kiedy producent opracowuje nowy pojazd, przeprowadza bardzo długie testy. Między innymi 800-godzinny bieg wytrzymałościowy na hamowni silników. Jeśli cykl życia modelu zakończy się w dającej się przewidzieć przyszłości, producent nie przeprowadzi tego testu ponownie. Tak więc w 2010 roku doszło do zamieszania – nawet nowe samochody reklamowano jako „niekompatybilne z E10”. Po prostu nie są testowane.

Wielu Sasów tankuje w Czechach czy Polsce. Czy istnieją różnice w jakości między benzyną sprzedawaną w tym kraju a benzyną tam dostępną?

Nie. Każdy klient może przeczytać, że na pompie jest norma, która obowiązuje w całej Europie. Jeśli chodzi o benzynę, o to chodzi EN228, dla oleju napędowego EN 590. Właściwie nie ma różnic w jakości.

Ale możesz zobaczyć pompy benzynowe, za pomocą których można ponownie wcisnąć ten sam rodzaj benzyny, wraz z adnotacją „dodaj dodatek”. co to wszystko jest?

My też to mamy, uważamy, że odmiany premium, takie jak dodatki do paliw V-Power, Ultimate i Co, są bardzo popularne w sąsiednich krajach, więc istnieje tam rynek. Ale: Wszystkie paliwa sprzedawane na końcu muszą spełniać określoną normę. W przeciwnym razie nie można go sprzedać.

Czy warto tankować tak wysokooktanowe paliwo, nawet jeśli producent wyraźnie tego nie określa?

Nie poprawnie. Co najwyżej w szczególnych okolicznościach. Na przykład, jeśli jedziesz gdzieś, gdzie jest bardzo ciepło, a standardowe warunki silnika nie są już przestrzegane. Ale tak się nie dzieje w Niemczech.

Czy jest coś, co uniemożliwia naprzemienne napełnianie E5 i E10?

Nie.

We Francji i Holandii E10 jest najlepiej sprzedającym się paliwem. Czy odważysz się przewidzieć rozwój rynku benzyny w Niemczech? Czy ludzie pozostaną przy E5?

Trudno przewidzieć. Z punktu widzenia klimatyzacji sensowne jest również skupienie się bardziej na surowcach odnawialnych. Pod tym względem E10 jest zdecydowanie alternatywą dla oleju mineralnego. A rynek trochę mięknie, jeśli spojrzeć na problem z perspektywy geopolitycznej.

Skąd pochodzi bioetanol do paliw sprzedawanych w tym kraju?

To bardzo różne. Zasadniczo alkohol można wytwarzać z roślin zawierających cukier i skrobię, takich jak buraki, ziemniaki, pszenica czy kukurydza. Biopaliwa w oleju napędowym to rośliny zawierające olej, w większości produkowany z rzepaku i słonecznika. Ale ważną rolę odgrywają również olej sojowy i olej palmowy. Generalnie uważam surowce odnawialne za pozytywne ze względu na zawarty w nich bilans dwutlenku węgla. Z drugiej strony nadal istnieje konkurencja między płytą a czołgiem. Osobiście nie zauważamy wzrostu cen żywności. Ale są kraje, w których ludzie wydają 90% swoich dochodów na żywność. Wtedy mają problem.

Jakim paliwem się tankujesz?

diesel. Nawiasem mówiąc, nie ma tu różnic, tylko jednolicie określony udział biopaliw na poziomie siedmiu procent.

Wywiad przeprowadził Andreas Rensch.

Strona informacyjna ADAC na temat E10

Kontrola modelu przez Deutsche Automobil-Treuhand (DAT) pod kątem zgodności z E10

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r

Published

on

Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r

Czerpanie zysków frustruje ich Rynki w Azji. Inwestorzy trzymają Szukaj nowych sygnałówczas i zakres Możliwe obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA można określić.

Nikki
Nikki 38.287,00

„Moment obniżki stóp procentowych w USA będzie miał znaczący wpływ na japońskie akcje” – powiedział Masahiro Ichikawa z Sumitomo Mitsui DS Asset Management. Jeśli inflacja w USA uspokoi się, a obniżki stóp procentowych staną się bardziej prawdopodobne, japońskie akcje pójdą w ślad za Wall Street. „Myślę, że jest bardzo prawdopodobne, że… Nikki „Do końca roku ponownie zbliży się do poziomu 39 000 lub 40 000”.

Na początku roku indeks utrzymywał się na jednym poziomie Najwyższy wynik w historii wynoszący 41 087 punktów Wzrosła, a następnie znacząco spadła w kwietniu. W Tokio szerszy indeks Nikkei, obejmujący 225 akcji, spadł o 1,4 proc. do 38 303,39 pkt. Topix Notowany o 1,2 proc. niżej 2712,70 punktów. Akcje spółki-matki Uniqlo Fast Retailing straciły 2,4 proc. Nintendo straciło 4,4 procent po tym, jak producent gier dostępnych po godzinach stwierdził, że spodziewa się spadku zysków operacyjnych w tym roku.

ToyotyToyoty
Toyoty 21.62

the Firma produkująca samochody Toyota Motor Indeks spadł o 1,6 procent, ponieważ inwestorzy czekali dziś na publikację danych finansowych za 2024 rok. the Gigantyczny chip Tokyo Electron I Producent testów chipowych Advantest Każdy stracił około jednego procenta.

the Giełda Papierów Wartościowych w Szanghaju Spadł o 0,2 proc. do 3140,78 pkt. Indeks najważniejszych spółek w Szanghaju i Shenzhen spadł o 0,4 proc. do 3643,40 pkt. W azjatyckim handlu walutami dolar wzrósł o 0,3 procent do 155,15 jenów i nieznacznie wzrósł do 7,2244 juanów. W porównaniu do waluty szwajcarskiej wzrosła ona nieznacznie do 0,9088 franka. W tym samym czasie euro spadło o 0,1 procent do 1,0739 dolara i nieznacznie wzrosło do 0,9763 franka. Funt szterling osiągnął poziom 1,2488 dolara.

READ  Populiści w Czechach, na Węgrzech iw Polsce rządzą: 1989 Czy wolność była zaraźliwa - 2021 też? - Polityka
Continue Reading

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, fizyki, chemii, literatury, ekonomii i pokoju

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Trending