Szef Federalnej Agencji Sieci Klaus Müller ostrzegł przed wzrostem obciążenia niemieckiej sieci elektroenergetycznej w związku ze wzrostem liczby stacji ładowania prywatnych pojazdów elektrycznych i elektrycznych pomp ciepła.
„Jeśli nadal będzie instalowana duża liczba nowych pomp ciepła i stacji ładowania, jeśli nie podejmiemy działań, w sieci dystrybucyjnej wystąpią problemy z przeciążeniem i lokalnymi przerwami w dostawie prądu”, powiedział Müller z „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”.
Według raportu gazety władze w Bonn uważają, że lokalne sieci niskiego napięcia są szczególnie narażone na awarie. W związku z tym agencja gridowa opublikowała dokument dotyczący kluczowych zagadnień dotyczących tymczasowego racjonowania energii elektrycznej dla pomp ciepła i stacji ładowania pojazdów elektrycznych w okresach dużego obciążenia sieci. Zgodnie z artykułem, operatorzy sieci muszą następnie dławić zasilanie systemów siłą i środkiem. Według raportu plany racjonalizacji energii elektrycznej wejdą w życie 1 stycznia 2024 roku.
Mueller: Energii elektrycznej jest wystarczająco dużo, nawet przy racjonowaniu
Jednak grzejniki i ładowarki nie powinny być całkowicie odłączane od zasilania w krytycznych momentach, powiedział Müller z Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. „Chcemy zapewnić minimalną podaż przez cały czas”. Nawet przy racjonowaniu energii elektrycznej, specjalne stacje ładowania będą w stanie pobrać wystarczającą ilość energii, aby naładować akumulator pojazdu elektrycznego w ciągu trzech godzin na dystansie 50 kilometrów. Ponadto, zgodnie z raportem, „ciągła, prawie bezawaryjna praca” powinna być nadal możliwa dla dużej liczby pomp ciepła.
Tymczasem dyrektor wykonawczy koncernu energetycznego z Düsseldorfu, Thomas König, wezwał we „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung” do przyspieszenia modernizacji lokalnych i regionalnych sieci energetycznych. W gazecie odniósł się do wielu wniosków o przyłączenie nowych systemów i czasów oczekiwania do ośmiu miesięcy na podłączenie systemów do sieci elektroenergetycznej. Inwestycje będą jednak hamowane przez długi proces zatwierdzania procedur budowlanych, który trwa nawet do dwunastu lat. „To całkowicie wykluczone” – powiedział Koenig.
Jaecoo J6 – Silny typ osobowości, ale nie prawdziwy off-roader
10 maja 2024, 7:16
Posłuchaj materiału
Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię
Modelom J7 i J8 planowanym przez Jaecoo dla Niemiec brakuje pewnej rzeczy. Mały elektryczny SUV J6 chińskiej firmy Chery jest inny, ponieważ podczas jazdy próbnej zadziwił nas ogromnymi emocjami. Stylowy, praktyczny i elektryczny, ale pomimo surowego wyglądu nie jest to prawdziwy pojazd terenowy.
Jaecoo to nazwa wschodzącej marki samochodów chińskiej grupy wielomarkowej Chery, która w tym roku zostanie oficjalnie wprowadzona na rynek w Niemczech. Zaczyna się od kompaktowego SUV-a J7, który ma około cztery i pół metra długości, a nieco później większy model SUV-a J8. Obydwa będą oferowane początkowo z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi, a później także z silnikami hybrydowymi.
Jednak wprowadzenie na rynek mniejszego modelu J6, który jest całkowicie elektryczny, nie zostało jeszcze sfinalizowane. Ale to właśnie ten kanciasty samochód elektryczny sprawia, że serca biją znacznie szybciej niż jego markowi bracia. Oprócz udanego projektu, Stromer jest pożądany także dzięki dobrym właściwościom jezdnym i przydatności na co dzień.
Marka Jaecoo została wprowadzona na rynek w 2023 roku
J6, który został wprowadzony zaledwie kilka miesięcy temu, cieszy się dużym popytem w Chinach, wyjaśnia Ashley Chen, menedżer marki w Chery Germany. Model ten sprzedawany jest jednak wyłącznie w Państwie Środka pod marką iCar i nazwą modelu 03.
Czy jestem samochodem? Dzięki tej marce wiele osób prawdopodobnie kojarzy się z reklamowanym niegdyś samochodem Apple. Jednak Chery nabyła prawa do nazewnictwa iCar już w pierwszej dekadzie XXI wieku. Chery planuje jednak wprowadzać na rynek modele iCar poza Chinami pod marką Jaecoo, która zostanie wprowadzona na rynek w 2023 roku.
Niezależnie od tego, czy jest to 03, czy J6: pięciodrzwiowy silnik o długości 4,40 m zachwyca pudełkowatym podwoziem, które nie do końca przypadkowo przywołuje wspomnienia potężnych typów pojazdów, takich jak Mercedes G-Class czy Suzuki Jimny. Ale Sherri nadała temu tematowi nowoczesny akcent. Solidne panele u dołu zapewniają odważny wygląd, a smukłe listwy świetlne LED z przodu i z tyłu z efektowną grafiką i-light nadają samochodowi miejską elegancję. W samochodzie elektrycznym klamki drzwi często są wykończone metaliczną skórą. Oprócz wyrafinowania szczegółów, J6 oferuje także harmonijne proporcje.
Dużo miejsca na nogi z tyłu i z przodu
To drugie dotyczy także przestronnego wnętrza. Przestrzeń na nogi jest doskonała z przodu i z tyłu. Podłoga samochodu jest całkowicie płaska i nie ma irytującego tunelu kardana. Standardowy panoramiczny szklany dach również sprawia wrażenie przestronności.
J6 oferuje świetną, nowoczesną mieszankę materiałów. Miejsce pracy jest bardzo atrakcyjnie zaprojektowane, jednak jest jeszcze wiele do poprawy, jeśli chodzi o jakość materiałów. Przełącznik trybu jazdy na konsoli środkowej obok stacji ładującej wygląda jak ogromny kryształ, ale w dotyku przypomina plastik. Widoczne są także odsłonięte łby śrub na klamkach po wewnętrznej stronie drzwi. Może to być zamierzone, aby podkreślić silną osobowość.
W przeciwnym razie nie ma żadnych przełączników ani przycisków. Zgodnie z duchem czasu Chery wykorzystuje mały ekran w kokpicie do wyświetlania informacji związanych z jazdą, a także 15,6-calowy ekran dotykowy umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, służący do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz jako interfejs użytkownika dla wielu funkcji samochodu. Funkcje. Wygodna w chwycie kierownica jest stosunkowo niewielka i również lekko owalna.
Tylna klapa J6 jest zawieszona z boku. Pudełko za nim ma przyzwoity rozmiar, ale nie ma sprytnego sprzętu do przechowywania ani pokrywy. Oparcie tylnego siedzenia można złożyć w proporcji 60:40. Jeśli nie ma wystarczającej ilości miejsca, górne siedzenia można również złożyć do przodu, a następnie oparcia tylnych siedzeń można spłaszczyć, tworząc stale płaską podłogę ładunkową. Mimo, że jest to samochód czysto elektryczny, J6 nie jest bez fanaberii.
Poręczny i zwrotny
Oprócz podstawowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 136 kW/185 KM, najmniejszy Jaco jest teraz wyposażony w dwa silniki z napędem na wszystkie koła o mocy 205 kW/279 KM, które przyspieszają 1,9-tonową ciężarówkę od zatrzymania do 100 KM . km/h w 6,5 sekundy, jeśli to konieczne. Niesamowite: nawet przy pełnej mocy i pomimo mokrej nawierzchni koła zawsze miały doskonałą przyczepność.
J6 był także łatwy w użyciu i zwrotny; Jego struktura nie była ani zbyt miękka, ani zbyt twarda. W przeciwieństwie do większych modeli J7 i J8 z wygodnym podwoziem i miękkim układem kierowniczym, konfiguracja J6 może działać również w Europie. Jedynie droga hamowania podczas testów hamulców przy prędkości 100 km/h wydawała nam się nieco długa.
Jeśli chodzi o rozmiar baterii i zasięg, J6 robi wrażenie. Nasza próbka testowa wykorzystująca akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy CATL o pojemności 70 kWh wykazała pozostały zasięg wynoszący 469 km przy poziomie naładowania wynoszącym 93%. W praktyce powinno być możliwe przejechanie 400 km. Jest jednak co poprawiać, jeśli chodzi o ładowanie, gdyż zatankowanie od 30 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania powinno zająć około 30 minut.
Ceny jego odpowiednika iCar w Chinach wahają się od 17 000 do 24 000 euro. Naturalnie Jaecoo J6 nie będzie dostępny tanio w Niemczech. Jeśli przyjdzie. Przynajmniej oficjalnie przedstawiciele Chery nie są jeszcze skłonni do jednoznacznego potwierdzenia planów wprowadzenia na rynek europejski podczas międzynarodowych targów Drive Show w Wuhu w Chinach.
J6 może stać się ważnym stojakiem fotograficznym dla małej i dotychczas dość dyskretnej marki Jaecoo, zwłaszcza jeśli cena będzie odpowiednia. Szacuje się, że słynna postać może trafić do nas w 2025 roku w cenie od 35 000 do 40 000 euro.
Jaecoo J6/i-Car 03 4WD – Dane techniczne
Pięciodrzwiowy SUV w klasie kompaktowej z pięcioma siedzeniami, długość: 4,41 m, szerokość 1,91 m, wysokość: 1,72 m, rozstaw osi: 2,72 m, pojemność bagażnika: kg. A
Napęd: Jeden silnik elektryczny z przodu i jeden z tyłu, 205 kW/279 KM, maksymalny moment obrotowy 700 Nm, napęd na wszystkie koła, pojemność akumulatora 69,8 kWh
Zasięg CLTC: 501 km, Vmax: kA km/h. Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,5 sekundy, zużycie paliwa WLTP: kA, emisja CO2: 0 g/km
Roy przestrzega przed spożywaniem określonego rodzaju owoców po odkryciu w nich obecności szkodliwego pestycydu. Jeśli masz w domu owoce, zdecydowanie nie powinieneś ich jeść.
Monachium – Uwaga miłośnicy owoców: Rewe ma ostrzeżenie On pamięta Aktualnie przed zjedzeniem jakiegoś owocu z oferty sieci supermarketów. Jeśli niedawno kupiłeś winogrona w Rewe, powinieneś je dokładnie sprawdzić przed zjedzeniem ich wieczorem przed telewizorem lub zmieszaniem z musli śniadaniowym. W partii winogron odkryto truciznę na owady, która może być niebezpieczna dla ludzi w przypadku spożycia.
Przypomnijmy z Rewe: Winogrona zawierają szkodliwą truciznę owadów
Zgłoszono wycofanie spółki Fresh Solutions Dutch BV, której winogrona były sprzedawane w Rewe www.productwarnings.eu. W związku z tym wykryto, że w partii produktu „Mieszanka winogron stołowych – słodka i bez pestek” przekroczona została maksymalna zawartość pozostałości substancji czynnej fenpropatryny.
Substancję czynną stosuje się w uprawie owoców i warzyw jako środek owadobójczy i roztoczobójczy do zwalczania szkodników, takich jak owady lub roztocza. Tutaj działa jak neurotoksyna, która blokuje kanały sodowe w komórkach nerwowych owada. W Unia Europejska Fenpropatryna nie jest dopuszczona do stosowania w środkach ochrony roślin. Nie jest niczym niezwykłym, aby to mieć Jednak różne rodzaje owoców nadal zawierają pozostałości pestycydów – Jeżeli odsetek ten będzie zbyt wysoki, jak ma to miejsce w przypadku winogron Roya, produkt należy wycofać.
Kupiłeś winogrona od Rewe? W ten sposób możesz sprawdzić, czy wycofanie dotyczy Twojego produktu, czy nie
Szczególną ostrożność powinni zachować nabywcy ciemnych winogron stołowych odmiany Sharad. Możesz sprawdzić, czy wycofywany produkt znajduje się w Twojej kuchni, patrząc na następujące podstawowe dane na opakowaniu winogron.
narzędzie
Artykuł: „Mieszanka winogron stołowych – słodka i bez pestek” od Fresh Solutions Dutch BV
Zawartość
500 gramów
Pochodzenie
Indie
Kod kreskowy GTIN
4053702010071
Więcej danych dotyczących rozpoznawania
kod kreskowy GTIN 4053702010071; JGN 4056186948243; MH06093654401; Kod 1104
Każdy, kto obawia się, że kupił dotkniętą skrzynkę winogron, może zwrócić ją do Rewe i otrzymać zwrot pieniędzy. Działa to również bez przedstawienia rachunku.
Jedzenie winogron może być niebezpieczne: pestycydy powodują problemy neurologiczne
Spożywanie fenpropatryny, pestycydu występującego w winogronach Ruwi, może prowadzić do raka Baza materiałów GESTIS Powoduje chroniczne lub ostre zagrożenie dla zdrowia. W wycofaniu zauważono, że konsumpcja jest „zdecydowanie odradzana”. Pestycydy rozwijają swoje toksyczne działanie w przypadku wdychania lub kontaktu ze skórą. Każdy, kto połknął pestycyd, powinien natychmiast skontaktować się z lekarzem lub ośrodkiem zatruć i dobrze przepłukać usta.
Objawy zatrucia mogą być takie Laboratorium medyczne w Bremie Doniesienia obejmują zawroty głowy, nudności i ból głowy. Według laboratorium w przypadku ciężkiego zatrucia „objawy neurologiczne mogą obejmować drgania mięśni, drgawki, zaburzenia świadomości i śpiączkę”. Wycofania produktów spożywczych zdarzają się wielokrotnie, a ostatnią z nich jest popularna przyprawa, która może powodować problemy zdrowotne. (Prorok)
Każdy, kto niedawno kupił stek Rewe’s, nie powinien go jeść.Zdjęcie: Getty Images Plus/iStock/VLG
supermarket
Dobra jakość w najlepszej możliwej cenie: to obietnica, którą marka „ja” firmy Rewe składa, promując swoje produkty. Oprócz wielu drogich, markowych produktów, które piętrzą się na półkach sklepów Rewe, „ja” oferuje odpowiedniki dla osób o ograniczonym budżecie, od płetw z orzeszkami ziemnymi po pełne mleko.
Jednak Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności wydał teraz pilne ostrzeżenie zdrowotne dotyczące tego niezwykle popularnego produktu. Klientom pod żadnym pozorem nie wolno spożywać produktu i należy go natychmiast zwrócić.
Watson jest teraz na WhatsApp
Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.
Rewe pamięta słynnego producenta „Yes”.
Produktem jest filet z kurczaka Rewe’s. Podczas rutynowej kontroli wykryto bakterie Listeria – producent Tillman’s Convenience GmbH ogłosił w środę oficjalne wycofanie produktu.
Lepszy, ale niestety też dużo droższy: stek w restauracji.Zdjęcie: Imago Images/Manfred Segerer
Ze względu na ochronę konsumentów firma Rewe natychmiast wycofała produkt ze sprzedaży. Dotyczy to w szczególności opakowań 300 g „ja! Chicken Schnitzel” z datą przydatności do spożycia 23 maja 2024 r.
Każdy, kto widzi w swojej lodówce produkty o numerze serii 37944658, powinien zachować ostrożność.
Jeśli zjesz stek z jagód, istnieje ryzyko poważnej infekcji.
W najgorszych przypadkach infekcja listerią może powodować objawy grypopodobne, wymioty lub biegunkę. Uważana jest za szczególnie oporną bakterię, która może zagrażać życiu osób ze słabym układem odpornościowym. Średnia śmiertelność z powodu tej choroby wynosi siedem procent.
Dlatego też konsumenci pod żadnym pozorem nie powinni spożywać steku sznycla, lecz zwrócić go do oddziału w Riwi. Osoby, u których wystąpią ciężkie lub utrzymujące się objawy, również powinny zwrócić się o pomoc lekarską i zostać poinformowane o możliwości zakażenia listerią.
Bakterie Listeria nie są szkodliwe
Listeria jest szczególnie nieprzyjemnym patogenem, ponieważ ma niskie wymagania żywieniowe i rozwija się w temperaturach od -0,4 do 45 stopni. Teoretycznie listeria może również rozmnażać się w lodówce.
Przypadki inwazyjnej listeriozy wahają się od 300 do 600 przypadków rocznie. Często zdarza się, że przyczyną wycofania żywności jest Listeria. Często dotyczy to produktów serowych, takich jak te niedawno wyprodukowane przez Hofkäserei Belrieth GmbH.
Serowarnia dostarcza również produkty Rewe i zainicjowała wycofanie ich z rynku ze względu na bakterie Listeria.
Produkty JA były w tym roku kilkakrotnie wycofywane
To nie pierwszy raz, kiedy w tym roku firma Rewe nazwała jeden ze swoich produktów „ja”. W lutym wstrzymano sprzedaż „ja cevapcici” (gotowej przyprawy do patelni i grillów). Występowało zwiększone ryzyko obrażeń spowodowanych przez obce przedmioty metalowe.
Na początku roku spopularyzowano także hasło „Tak! Chipsy czekoladowe po amerykańsku”. Powodem tego są metalowe części, które mogą znajdować się w ciasteczkach. Była to jednak szersza kampania wycofania produktów w firmach Rewe, Kaufland i Aldi, która dotknęła kilka marek ciastek.