Connect with us

Economy

Ruch lotniczy – Schönefeld – Historycy podkreślają obszar lotniska Schönefeld w czasach nazistowskich – Gospodarka

Published

on

Schönefeld (dpa/bb) – Lokalizacja lotniska Schönefeld pod Berlinem ma mroczną przeszłość – historię, która rozpoczęła się pod rządami narodowych socjalistów. Obecnie zarząd BER Airport znajduje się w dawnych budynkach i pomieszczeniach biznesowych Henschel Aircraft. W czasach nazistowskich była to jedna z najważniejszych fabryk broni do samolotów bojowych i bomb. Grupa historyków zbadała historię tego miejsca i przedstawiła swoje odkrycia w formie książkowej w poniedziałek.

„Mroczny rozdział czasów Henschel Flugeszeug-Werk nie może zostać zapomniany” – powiedział szef lotniska Engelbert Lutke Daldrop. „Dzięki tej książce chcemy być oświeceni i zapamiętani”.

Wraz z utworzeniem Flugzeug-Werke, Grupa Henschel weszła do przemysłu lotniczego w 1933 roku. Wcześniej budowała głównie pociągi, ciężarówki i autobusy. Jak twierdzą autorzy, dało nam to możliwość skorzystania z programu obrony powietrznej nowego rządu. Dokumenty potrzebne do budowy fabryki samolotów podpisali nazistowski dyktator Adolf Hitler i minister lotnictwa Hermann Göring.

Pierwsze samoloty można było wyprodukować w maju 1935, a prace zakończono na początku wojny w 1939 roku. Jednak potem zakład został również rozbudowany, ponieważ zapotrzebowanie na samoloty wzrosło w czasie wojny. Bombowce bojowe, samoloty szturmowe i bomby – zostały wyprodukowane na potrzeby II wojny światowej, czytamy w publikacji. Wybudowano nowe aule, schrony przeciwlotnicze i obozy koszarowe dla robotników przymusowych i jeńców wojennych.

W obliczu dotkliwego niedoboru niewykwalifikowanych pracowników Henschel coraz bardziej polegał na produkcji linii montażowej. Stopniowo wykorzystywano pierwszych robotników niemieckich, od 1938 r. robotników zagranicznych. Byli wśród nich holenderscy robotnicy cywilni, a także jeńcy wojenni radzieccy, polscy, francuscy i ukraińscy, a w ostatnich dwóch latach wojny także więźniowie obozów koncentracyjnych. Jak podkreślają historycy, wszyscy wykonywali pracę przymusową wbrew swojej woli. Do roku 1943 siła robocza wzrosła do 13 000. Wiele osób zmarło z wycieńczenia i chorób.

Według autorów, z typami samolotów i bomb wyprodukowanych w Schönefeld, Luftwaffe zabiła żołnierzy i cywilów oraz zniszczyła wiele miast, takich jak Hiszpania, Holandia, Anglia, Polska, Bałkany i Związek Radziecki.

READ  Dostawca sprzętu laboratoryjnego: Akcje Sartoriusa spadają dwucyfrowo: Sartorius nieznacznie nie spełnia oczekiwań w trzecim kwartale - Warburg Research pozostawia Sartoriusa na pozycji „Kupuj” | biuletyn Informacyjny

Wiele budynków należących do Henschel Flugzeug-Werke zachowało się do dziś. Administracja i różne obszary firmy lotniskowej znajdują się w budynku administracyjnym. Nie przenieśli się na stację BER, która została otwarta pod koniec października 2020 r. W oficynach znajdują się biura, warsztaty, sale konferencyjne i kantyna, z których na co dzień korzysta wielu pracowników.

„Ale większość z nas wiedziała wtedy bardzo niewiele o funkcjach budynków i obiektów” – powiedział Lutke Daldrop. Celem książki jest oświecenie i wysłanie sygnału. Dziś teren Schönefeld i lotnisko symbolizują pokojowe współistnienie ludzi, wolność i solidarność z narodami, tolerancję i szacunek.

© dpa-infocom, dpa: 210816-99-858838 / 3

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ujednolicone kable do ładowania USB-C staną się standardem

Published

on

Ujednolicone kable do ładowania USB-C staną się standardem

Aby zmniejszyć obciążenie finansowe ludzi i wyeliminować niepotrzebne odpady elektroniczne, w Niemczech powinien teraz istnieć ujednolicony kabel do ładowania różnych urządzeń.

Pod koniec roku ujednolicone kable do ładowania wszystkich telefonów komórkowych, tabletów i konsol do gier będą również obowiązkowe w Niemczech. W piątek Rada Federalna zatwierdziła zmiany w ustawie o sprzęcie radiowym, torując drogę do tej standaryzacji. Niemcy wdrażają zatem dyrektywy UE.

USB-C stanie się pod koniec roku standardem ładowania smartfonów, aparatów cyfrowych, słuchawek, e-czytników czy urządzeń nawigacyjnych. Od 2026 roku będzie to dotyczyć także laptopów. Ta standaryzacja techniczna ma na celu zmniejszenie obciążeń finansowych ludzi i jednocześnie uniknięcie niepotrzebnych odpadów elektronicznych. Urządzenia można teraz sprzedawać także bez nowego zasilacza.

Producenci smartfonów z Androidem, tacy jak Samsung Xiaomi, Huawei, Motorola i OnePlus od jakiegoś czasu korzystają ze standardu USB-C w gniazdach telefonów komórkowych i związanych z nimi zasilaczach. jabłko Z drugiej strony nalegał, aby przez kilka lat nadal używać opracowanego przez siebie standardu Lightning w swoim iPhonie. W przypadku iPhone'a 15 amerykańska firma przeszła już na USB-C i tym samym wyprzedziła dyrektywy UE.

READ  Jak Niemiecka Republika Demokratyczna świętowała aprecjację swojej waluty i ostatecznie na tym nie skorzystała
Continue Reading

Economy

Krajowe wycofanie cukierków – możliwość szkód genetycznych

Published

on

Krajowe wycofanie cukierków – możliwość szkód genetycznych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Ponieważ zakazany dodatek może mieć działanie szkodliwe genetycznie, popularny produkt dla dzieci jest obecnie wycofywany z rynku. Dotyczy to dwóch typów.

Monachium – Niestety nierzadko zdarza się, że produkty są wadliwe lub szkodliwe dla konsumentów. Produkty są regularnie wycofywane przez producentów i sieci supermarketów. Teraz dotyczy to popularnego produktu cukierniczego, który prawdopodobnie spożywany jest głównie przez dzieci. Konsumenci nie powinni już spożywać dwóch rodzajów.

Krajowe wycofanie słodyczy – dotyczy dwóch rodzajów

Jak podaje Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności na swojej stronie głównej, jest to informacja z bieżącej strony On pamięta Na produkt Sour Patch Kids wpłynęła marka KKB Sweet & More ze Szlezwiku-Holsztynu. Z komunikatu otrzymanego z portalu foodwarning.de wynika, że ​​dotknięte są dwa gatunki: „Tropikalny” i „Arbuz”. Jak wyjaśniło FBI, produkty zawierają zakazany dodatek tlenek tytanu (E171). W związku z tym nie można całkowicie wykluczyć działania szkodliwego genetycznie.

Konsumenci powinni zaprzestać spożywania dotkniętych produktów w opakowaniach 99 g lub 102 g. Ma to wpływ na wszystkie daty ważności, podobnie jak wszystkie daty produkcji. Dlatego też dotyczy to wszystkich partii zawierających składnik E 171 lub dwutlenek tytanu.

Zaledwie kilka dni temu… Zwrócił uwagę na przyprawę, która również zawiera substancję potencjalnie mutagenną On był. Były to jednak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA).

Dotknięte wycofaniem: odmiany Sour Patch Kids, „Tropical” i „Arbuz” © KKB Sweet & More/lebensmittelwarning.de

Produkty objęte wycofaniem były sprzedawane na terenie całych Niemiec. Na razie oficjalnie nie wiadomo, czy konsumenci będą mogli kupować słodycze wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego firmy, czy może także w sklepach, a nawet supermarketach. Natomiast produkty w sklepach internetowych Roy,Rossman W Kaufland dołączony. Nie jest również jasne, czy konsumenci mogą zwrócić producentowi wadliwą żywność w celu uzyskania zwrotu ceny zakupu.

READ  Dochód pasywny z akcjami dywidendowymi: oto jak

Obecnie wycofywane jest także kilka innych produktów

Inni producenci i supermarkety wycofują obecnie produkty z różnych powodów. Zdaniem producenta towar marki Aldi's Gut Bio może być zanieczyszczony patogenami i zostanie wycofany. Problem dotyczy wielu krajów związkowych. W tej chwili musisz przestać jeść niektóre rodzaje sera. Przywołanie ma wpływ na trzy typy. A Tymczasem producent sushi wpływa na Edikę i Ryo, W przypadku połknięcia istnieje ryzyko infekcji.

Continue Reading

Economy

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Published

on

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, częściowe i całkowite
Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych znacząco rosną

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Inflacja spada, ale składki na ubezpieczenia komunikacyjne mają tendencję w przeciwnym kierunku. Każdy, kto chce obecnie ubezpieczyć nowo zakupiony samochód, płaci średnio o 20 procent więcej niż rok temu. Zmieniając firmę ubezpieczeniową, często można złagodzić wzrost cen.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez porównywarkę i portal sprzedażowy Verivox, w ciągu ostatniego roku znacząco wzrosły ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Każdy, kto ubezpiecza nowo zakupiony samochód, płaci dziś średnio o 20 proc. więcej niż rok temu. Taryfy w pełni inkluzywne w średnim segmencie cenowym są dziś o 21 proc. wyższe niż w kwietniu 2023 r., a taryfy częściowo inkluzywne są o 19 proc. wyższe niż przed rokiem. A w odpowiedzialności jest o 18 proc. więcej.

Gwałtownie rosną ceny dla ubezpieczających transferowych: na rynku ceny te są o 22 proc. wyższe niż w roku poprzednim, a w przypadku ubezpieczeń w pełni kompleksowych są o 23 proc. wyższe. Firma Heidelberg oblicza swoje liczby we współpracy ze statystykiem Wolfgangiem Bischofem z Uniwersytetu w Augsburgu.

Ceny będą nadal rosły

Większość kierowców może zmienić ubezpieczenie samochodu 1 stycznia każdego roku. Dlatego obecnie polisy wystawiane są najczęściej po zakupie pojazdu. Obecnie możliwość zmiany ubezpieczenia przysługuje wszystkim kierowcom, których ubezpieczenie pojazdu wygasa w ciągu roku. Ubezpieczeni mogą także zmienić się po każdym zgłoszeniu roszczenia ubezpieczeniowego.

Różnica między średnim i niskim segmentem cenowym w przypadku osób zmieniających pojazdy wynosi średnio 31 procent. Największy potencjał oszczędności ma ubezpieczenie OC na poziomie 36 proc.

„W sezonie zmianowym w październiku i listopadzie towarzystwa ubezpieczeniowe znacznie podniosły stawki, aby pokryć swoje koszty” – mówi Wolfgang Schütz, dyrektor zarządzający Verivox Versicherungsvergleich GmbH. „W związku z ciągłym wzrostem kosztów roszczeń towarzystwa ubezpieczeniowe w dalszym ciągu ponoszą straty. Dlatego stawki będą nadal rosły. Ubezpieczyciele chcą oferować swoim klientom konkurencyjne stawki pomimo niezbędnych podwyżek”. Dlatego zdaniem eksperta warto dokonać porównania już teraz. Różnice między tanimi taryfami a cenami średnimi są większe niż kiedykolwiek.

READ  Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
Continue Reading

Trending