Connect with us

Economy

Raport rynkowy: Inwestorzy nadal czekają

Published

on

Raport rynkowy: Inwestorzy nadal czekają


Raport rynkowy

Stan: 25.07.2023 07:26

Wahania cen na giełdzie również będą dziś ograniczone. Zanim banki centralne podejmą ważne decyzje dotyczące stóp procentowych w nadchodzących dniach, inwestorzy z samego rana dają sobie spokój.

Zgodnie z sygnałami przedrynkowymi, DAX rozpocznie handel XETRA po cenie około 16 165 punktów. Odpowiadałoby to minus 0,2 proc. Wczoraj indeks wzrósł o 0,1 procent do 16 191 punktów, po stagnacji w handlu. Tak więc znak 16 000 punktów pozostaje kręgosłupem rynku.

Bardzo różni się od amerykańskich giełd przez około dwa tygodnie: Nadzieja na mocne bilanse dużych grup technologicznych spowodowała, że ​​wiodący w USA indeks Dow Jones ponownie wzrósł o 0,5 procent do 35 411 punktów. Indeks Nasdaq specjalizujący się w technologiach wzrósł o 0,2 procent do 14 058 punktów, podczas gdy szeroko zakrojony indeks S&P 500 wzrósł o 0,4 procent do 4554 punktów.

Dane biznesowe z firmy programistycznej Microsoft i firmy macierzystej Google Alphabet mają uczestniczyć w ciągu dnia. Dostawca transmisji strumieniowej Spotify i producent samochodów General Motors (GM) również podają liczby. W środę matka Facebooka, Meta, otworzyła się na temat swoich książek.

Inwestorzy czekają też na jutrzejszą decyzję Rezerwy Federalnej USA w sprawie stóp procentowych. Rynki szykowały się na podwyżkę o ćwierć punktu procentowego. „W środę wieczorem dowiemy się więcej o tym, jak wyjaśnił to prezes Fed Powell i czy lipcowa podwyżka stóp procentowych będzie ostatnią w tym cyklu” – powiedział Jurgen Molnar, strateg w biurze maklerskim RoboMarkets. Oczekuje się, że Europejski Bank Centralny ponownie podniesie stopy procentowe w czwartek.

Giełdy w Azji oferują rano różne specyfikacje. Zapowiedziane wsparcie rządu w Pekinie dla słabnącej gospodarki po pandemii koronawirusa przyniosło we wtorek inwestorom w Chinach westchnienie ulgi. Giełda w Szanghaju wzrosła o 1,8 proc. Z kolei inwestorzy w Japonii są ostrożni w okresie poprzedzającym decyzje dotyczące stóp procentowych: Nikkei spadł o 0,3 procent, do 32 606 punktów.

READ  Wycofanie winogron Lidla - producent wycofuje owoce z obrotu

Na rynku forex euro jest obecnie stabilne w stosunku do dolara po spadku w ciągu ostatnich kilku dni. Wspólna waluta europejska wynosiła rano 1,1068 USD, niewiele się zmieniło.

Ceny ropy kontynuowały zwyżkowy trend. Brent zdywersyfikowany z Morza Północnego jest obecnie wyceniony na nieco poniżej 83 euro za baryłkę. To spowodowało, że ceny osiągnęły najwyższy poziom od trzech miesięcy. Zdaniem ekspertów na wzrost cen złożyło się kilka czynników. Na przykład mniejsza produkcja Arabii Saudyjskiej, mniejszy eksport z Rosji i dobre dane gospodarcze.

Dwie spółki skupiły się na niemieckiej giełdzie, dostosowując swoje prognozy biznesowe. Ze względu na słabą pracę ze środkami ochrony roślin, takimi jak glifosat chwastobójczy, firma Bayer obniżyła swoje roczne cele na ten wieczór. W związku z tym grupa odpisuje swoją działalność związaną z glifosatem o wartości 2,5 miliarda euro, co spowoduje stratę w wysokości 2 miliardów euro w drugim kwartale. Wiadomość nie została dobrze przyjęta na giełdzie. Akcje już spadły w handlu nocnym i prawdopodobnie zaczną się od strat w ciągu dnia.

Z kolei sportowy koncern Adidas nabrał większego optymizmu po pierwszej wyprzedaży swojego asortymentu produktów z serii „Yeezy”. Adidas wypuścił go kiedyś z raperem Kanye Westem. Spółka ogłosiła wczoraj wieczorem, że spodziewana strata w 2023 roku powinna być niższa. Adidas spodziewa się ujemnego wyniku operacyjnego w wysokości 450 mln euro za rok, po wstępnych szacunkach na poziomie 700 mln euro.

Przejęcie Software AG przez inwestora Silver Lake miało konsekwencje dla włączenia spółki z Darmstadt do indeksu. Spadają dziś papiery z MDAX i TecDAX. Dostawca motoryzacyjny Vitesco, uaktualniony z SDAX, jest nowy w indeksie akcji spółek o średniej kapitalizacji. Borussia Dortmund FC wraca do SDAX po Vetsko. W wyniku przejęcia, stopa wolnego obrotu Software AG spadła poniżej dziesięcioprocentowego progu wymaganego do włączenia do indeksu.

READ  Polscy rolnicy wyciekają zboże z Ukrainy - Gospodarka

Szwajcarski duży bank UBS płaci ponad 380 mln USD grzywny w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii niedawno przejętemu konkurentowi Credit Suisse. Dotyczy to głównie nieprawidłowości w zarządzaniu ryzykiem w transakcjach z upadłym funduszem hedgingowym Archegos. W Stanach Zjednoczonych UBS Bank zatwierdził grzywnę w wysokości 268,5 mln USD, poinformowała amerykańska Rezerwa Federalna. W Wielkiej Brytanii Prudential Regulatory Authority nałożył rekordową grzywnę w wysokości 87 mln funtów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Piraci zatrzymują 25-osobowy pociąg przez radio!
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w środę 10 sierpnia 2022 r.

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina | 22.02.24
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending