Connect with us

Economy

Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina | 22.02.24

Published

on

Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina |  22.02.24

• Oczekuje się, że cena Bitcoina spadnie o połowę w kwietniu
• Halving prawdopodobnie będzie miał pozytywny wpływ na cenę Bitcoina
• Część ekspertów ma bardzo optymistyczne prognozy

Po rekordowym poziomie w listopadzie 2021 r. na poziomie około 69 000 dolarów, w 2022 r. Bitcoin gwałtownie spadł. Na rynku kryptowalut doszło do zamieszania, co wpłynęło na ceny wielu monet. Następnie ożywienie rozpoczęło się w 2023 roku i potrwa do nowego roku.

Pierwszą pozytywną wiadomością w 2024 roku, która w ostatnich tygodniach wspierała cenę Bitcoina, było zatwierdzenie funduszy ETF Bitcoin przez amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Od tego czasu inwestorzy mogą inwestować w fundusze notowane na giełdzie Bitcoin, które z kolei inwestują bezpośrednio w Bitcoin.

W ciągu wciąż młodego roku Bitcoinowi udało się przekroczyć granicę 45 000 dolarów, a następnie około 50 000 dolarów. Od początku roku cena Bitcoina wzrosła już o 23,7 proc., a jego koszt osiągnął ostatnio poziom 51 872 dolarów (stan na 21 lutego 2024 r.).

Halving Bitcoina jest nieuchronny

Kolejne ważne wydarzenie i potencjalna siła napędowa ceny najstarszej i największej kryptowaluty według kapitalizacji rynkowej nadejdzie w tym roku wraz z halvingiem Bitcoina.

Górnicy Bitcoin otrzymują pewną ilość nowo wygenerowanych Bitcoinów jako nagrodę za zapewnienie mocy obliczeniowej do tworzenia nowych bloków w sieci Bitcoin. Jednak ilość monet rozdawanych jako nagroda za każdy blok zawsze zmniejsza się o połowę, gdy górnicy tworzą około 210 000 nowych bloków. Ta połowa nagrody nazywa się halvingiem Bitcoina.

reklama

Kupno Bitcoina jest bardzo skomplikowane i czasochłonne.
» Tutaj możesz łatwo kupować i sprzedawać Bitcoin

Według NiceHash pierwsza nagroda za blok Bitcoin wyniosła 50 BTC. Po trzech wydarzeniach związanych z halvingiem nagroda wynosi obecnie 6,25 BTC. W nadchodzącym halvingu nagroda górnika zostanie zmniejszona do 3125 BTC. Ilość dostępnych bitcoinów rośnie powoli coraz bardziej – aż do osiągnięcia górnej granicy 21 milionów monet.

READ  Miliony środków na produkcję Hüttenberger Handkäs | hessenschau.de

Halving następuje mniej więcej co cztery lata. Witryna Bitcoinsensus obecnie datuje tę datę na 21 kwietnia 2024 r., w oparciu o średni czas generowania bloku wynoszący dziesięć minut, oraz 16 kwietnia 2024 r., w oparciu o bieżący czas generowania bloku wynoszący 9,21 minuty. Według Bitcoinsensus przed halvingiem (stan na 21 lutego 2024 r.) pozostało do utworzenia 8634 bloków. NiceHash obliczył teraz 19 kwietnia jako oczekiwaną datę halvingu. Według strony do tego czasu pozostało jeszcze 8635 bloków (stan na 21 lutego 2024 r.).

Oczekiwany pozytywny efekt

Rynek oczekuje, że halving Bitcoina będzie miał długoterminowy pozytywny wpływ na cenę pierwotnej kryptowaluty. W miarę wielokrotnego zmniejszania nagrody podaż bitcoinów rośnie coraz wolniej, co ma zapobiegać hiperinflacji. Spowolnienie wzrostu podaży Bitcoina może spowodować dalszy wzrost ceny Bitcoina, jeśli popyt będzie wysoki.

Poprzednie halvingi w latach 2012, 2016 i 2020 pokazały już, że Bitcoin był w stanie osiągnąć znaczne zyski po obniżkach nagród za bloki – szczególnie w dłuższej perspektywie. Jak pokazuje Bitpanda w tabeli, w pierwszym dniu halvingu w 2012 roku cena Bitcoina wynosiła 12,35 USD. Po 365 dniach jego wartość podwoiła się i kosztowała 1003,38 USD. W dniu halvingu w 2016 roku Bitcoin był wart 650,53 dolarów. Rok później jego cena wynosiła już 2518,44 dolarów. W dniu halvingu bitcoina w 2020 r. cena jednego bitcoina wynosiła 8821,42 USD, a 365 dni później jeden bitcoin kosztował 55 986,51 USD.

Jednakże halving może mieć negatywny wpływ na górników Bitcoina, którzy staną w obliczu utraty dochodów z powodu halvingu. Według BTC-ECHO część analityków spodziewa się, że po halvingu Bitcoina pozostanie tylko pięć rentownych spółek wydobywczych.

READ  Doktor Oetker wspomina, że ​​ten popularny produkt zawierał toksyny pleśni

Prognoza ceny Bitcoina

Po gwałtownym wzroście cen w przeszłości niektórzy eksperci są również bardzo pewni ceny Bitcoina w tym roku. Według BTC-ECHO analitycy Galaxy Digital są ostrożnymi optymistami co do ceny docelowej na poziomie 59 000 dolarów, podobnie jak Mark Mobius, który według CNBC spodziewa się wzrostu do 60 000 dolarów. Yuwei Yang, główny ekonomista w firmie wydobywczej Bitcoin BIT Mining, spodziewa się, że cena bitcoina osiągnie jeszcze w tym roku 75 000 dolarów, podało CNBC. CoinShares prognozuje obecnie wzrost do 80 000 dolarów, podczas gdy Anthony Trenchev, współzałożyciel giełdy kryptowalut Nexo, uważa, że ​​Bitcoin osiągnie około 100 000 dolarów – a Standard Bank również przedstawił tę samą prognozę.Chartered i profesor finansów Uniwersytetu Sussex Carol Alexander, raporty CNBC . .

Firma analityczna Matrixport uważa, że ​​cena Bitcoina może wzrosnąć do 125 000 dolarów do końca roku. Według BTC-ECHO, autor książki „Bogaty ojciec, biedny ojciec” Robert Kiyosaki przewiduje, że Bitcoin osiągnie 135 000 dolarów. Tymczasem zwolennik kryptowalut Tim Draper uważa, że ​​weteran kryptowalut może wzrosnąć do 250 000 dolarów. Seth Janes, partner zarządzający w CoinFund, powiedział CNBC, że „rozsądna prognoza” na rok 2024 wynosi od 250 000 do 500 000 dolarów – chociaż wierzy, że Bitcoin może osiągnąć 1 milion dolarów „w następnym cyklu”. – Dolary za walutę.

Zespół redakcyjny Finanzen.ch

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Adem Karagöz chce zająć się lotnictwem w Bavarian Airlines.

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Zachodnia technologia zbrojeniowa dociera do armii Putina
Continue Reading

Trending