Connect with us

Economy

Polskie przedsiębiorstwa energetyczne poszerzają zakres morskiej energetyki wiatrowej

Published

on

Polskie przedsiębiorstwa energetyczne poszerzają zakres morskiej energetyki wiatrowej

© PGE / Grupa PKN Orlin

Warszawa – Dwa największe polskie koncerny energetyczne podpisały deklarację woli wspólnej pracy nad rozwojem morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Oprócz opcji związanych z branżą energetyczną obie firmy analizują także wpływ gospodarki przemysłowej.

Polski państwowy dostawca energii PGE i Grupa PKN Orlen, działająca dotychczas głównie w branży olejów mineralnych i jako operator stacji paliw, chcą w przyszłości współpracować przy rozwoju swoich projektów offshore w Polsce. Morze Bałtyckie. Współpraca ma na celu wykorzystanie efektów synergii i przyspieszenie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce z perspektywy energetycznej i przemysłowej.

Współpraca na rzecz przyspieszenia ekspansji morskiej Polski

Grupa PGE i Grupa PKN Orlen chcą w przyszłości rozwijać morską energetykę wiatrową w Polsce. Łącząc wiedzę, obie firmy chcą wesprzeć bezpieczną transformację energetyczną Polski i stopniowe przechodzenie na gospodarkę niskoemisyjną. Jednocześnie współpraca powinna także pomóc polskiej gospodarce czerpać korzyści z morskiej energetyki wiatrowej. Celem jest maksymalizacja udziału polskich dostawców i wykonawców. Henryk Baranowski, Prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, wyraził nadzieję, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej nastąpi możliwie najszybciej, wykorzystując efekty synergiczne.

PGE i PKN Orlen w dalszym ciągu opierają się na partnerach strategicznych

Pomimo współpracy obie firmy w dalszym ciągu poszukują międzynarodowych partnerów strategicznych, którzy mogliby uczestniczyć w przygotowaniu, budowie i eksploatacji ich koncesji offshore na Morzu Bałtyckim. PGE Baltica, spółka odpowiedzialna za realizację programu offshore w Grupie Kapitałowej PGE, stawia sobie za cel wybudowanie do 2030 roku morskiej farmy wiatrowej o łącznej mocy 2500 MW, co zapewni jej wiodącą pozycję na polskim rynku morskiej energetyki wiatrowej. . Obecnie firma koordynuje trzy projekty morskiej energetyki wiatrowej: Baltika 1 (EWB1) oraz bardziej zaawansowane Baltika 2 (EWB2) i Baltika 3 (EWB3). W styczniu 2019 r. Baltica 2 otrzymała ofertę od PSE na połączenie międzysystemowe o mocy 1500 MW, a Baltica 3 posiada węzły połączeń międzysystemowych o mocy 1000 MW. „Kontynuujemy proces wyboru partnerów i planujemy go zakończyć do końca roku” – powiedziała Monica Morawiecka, Prezes PGE Baltica.

READ  W wąskim zakresie handlu: DAX nie robi dalszych postępów

Baltic Power, odpowiedzialna za projekt morskiej energetyki wiatrowej PKN Orlen, w dalszym ciągu śledzi działalność Grupy na morzu. Z początkiem tego roku rozpoczęły się badania środowiskowe i pomiary stanu wiatru na obszarze koncesyjnym PKN Orlen. Celem jest określenie wymagań i ramowych warunków budowy morskiej farmy wiatrowej o mocy 1200 MW.

Morska energetyka wiatrowa – ważny polski budulec osiągania celów energetyki odnawialnej

Rozwój morskiej energetyki wiatrowej wpisuje się w cele polityki energetycznej Polski do 2040 roku. Morska energetyka wiatrowa określana jest jako jedno z najważniejszych narzędzi realizacji celów energetyki odnawialnej. Grupa PGE rozpoczęła już dywersyfikację źródeł wytwarzania energii w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Jako największy producent zielonej energii w Polsce, spółka jest obecnie właścicielem 14 lądowych farm wiatrowych, 29 elektrowni wodnych, 4 elektrowni szczytowo-pompowych oraz elektrowni słonecznej na górze Alar. Całkowita moc zainstalowana tych systemów wynosi około 2200 MW.

Źródło: Internetowe IWR

© IWR, 2019

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Naukowcy przedstawiają szokujące obrazy: zmiany klimatyczne stają się coraz bardziej zauważalne w supermarketach

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Naukowcy przedstawiają szokujące obrazy: zmiany klimatyczne stają się coraz bardziej zauważalne w supermarketach
Continue Reading

Trending