Connect with us

Economy

Przed danymi o inflacji w USA: Inwestorzy nie podejmują już ryzyka

Published

on

Przed danymi o inflacji w USA: Inwestorzy nie podejmują już ryzyka


Raport rynkowy

Stan: 09.08.2022 16:27

Przed ważnymi danymi inflacyjnymi z USA inwestorzy wycofują się z rynku akcji. Jutro spodziewane są nowe wskazania dotyczące dodatkowej stopy procentowej Rezerwy Federalnej.

Powtarzające się obawy o stopy procentowe i inflację ograniczyły po południu apetyt inwestorów na ryzyko. DAX pozostaje na minusie przez cały dzień, rozszerzając swoje wykresy wraz z postępem handlu.

Niemiecki indeks wiodący jest obecnie notowany około 1,1 procent poniżej zamknięcia z dnia poprzedniego na poziomie około 13 530 punktów, blisko dziennego minimum wynoszącego 13 514 punktów. Dzisiejszy szczyt wyniósł 13 715 punktów. Stosunkowo duży zakres transakcyjny wynoszący około 200 pipsów wskazuje na znaczne napięcie na rynku. Pod presją znajduje się również średniej wielkości indeks giełdowy MDAX, który przy około 1,8 proc. jest bardziej widoczny na czerwono niż wiodący indeks DAX.

Czekam na nowe dane o inflacji

Inwestorzy znów spoglądają w stronę USA, gdzie zmiana stóp procentowych przez Rezerwę Federalną (Fed) jest w pełnym rozkwicie. Jednak istnieje wiele spekulacji i debat na temat szybkości i zakresu tego. Dlatego szczególne znaczenie mają jutrzejsze dane cenowe. Rezerwa Federalna nie pozostawiła wątpliwości, że chce i będzie z determinacją walczyć z inflacją, która ostatnio wynosiła 9,1 proc.

Po piątkowym mocnym raporcie o zatrudnieniu, drugim ważnym celem urzędników Rezerwy Federalnej USA, rynek mocno oczekuje podwyżki stóp procentowych o 75 punktów bazowych na kolejnym posiedzeniu Fed we wrześniu.

„Stawka inflacji w USA za lipiec powinna wskazać drogę dla kolejnej decyzji w sprawie stóp procentowych przez Rezerwę Federalną Stanów Zjednoczonych”, powiedział menedżer portfela Thomas Altman z firmy zarządzającej aktywami QC Partners. W ubiegłym tygodniu niespodziewanie mocne dane z amerykańskiego rynku pracy podniosły oczekiwania na kluczową podwyżkę stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA w celu zwalczania inflacji i mocno zaważyły ​​na rynkach akcji.

„To, co będzie teraz dobre dla rynku akcji, to rozluźnienie się na froncie inflacji” – powiedział Yushin Stanzel, analityk w CMC Markets. „Bez zaprzestania podwyżek cen, Fed raczej nie zakończy szybkich kolejnych podwyżek stóp dzięki mocnym danym o zatrudnieniu.”

READ  Wojna ukraińska: to są konsekwencje dla gospodarki

Eksperci spodziewają się, że średnia stopa inflacji w lipcu wyniesie 8,7 proc., co byłoby wysokie, ale sugeruje spowolnienie. W takim przypadku rynek może pozytywnie zareagować na liczby, argumentując, że inflacja osiągnęła szczyt.

Łatwiejsze otwieranie Nasdaq

W Nowym Jorku notowania głównych indeksów giełdowych zaczynają się nierównomiernie. Ponieważ wiodący indeks Dow Jones zmaga się z ceną zamknięcia, szczególnie wrażliwa na stopy procentowa giełda technologiczna zmierza w kierunku trendu spadkowego. To traci prawie jeden procent. Wall Street również z niecierpliwością wyczekuje jutrzejszego CPI. Nowe raporty kwartalne są spodziewane tylko w oddzielnych przypadkach, a sezon sprawozdawczy korporacyjny dobiega końca.

Wydajność USA spada

Wiosną wydajność w gospodarce amerykańskiej ponownie znacznie spadła. Według wstępnych szacunków Departamentu Pracy w Waszyngtonie produkcja i godziny przepracowane w drugim kwartale spadły w tempie 4,6 procent rocznie. Analitycy spodziewali się spadku średnio. Jednak w pierwszym kwartale spadła mocniej, do 7,4 proc. Jesień w zimie była najostrzejsza od 1947 roku.

Jednostkowe koszty pracy wzrosły o 10,8 procent rok do roku w miesiącach od kwietnia do czerwca. Oczekiwano wzrostu tylko o 9,5 proc. Zdaniem ekspertów znaczny wzrost jednostkowych kosztów pracy w II kwartale jest odzwierciedleniem wyjątkowo napiętego rynku pracy w USA. Gwałtowny wzrost jednostkowych kosztów pracy może również doprowadzić do wyższej stopy inflacji.

Rosną ceny euro i ropy

Wspólna europejska waluta po południu przekroczyła 1,02 dolara i jest notowana na poziomie 10241, czyli dziennym najwyższym poziomie.

Ceny ropy są teraz dodatnie. Cena baryłki ropy Brent z Morza Północnego jest o około 1,5 proc. wyższa niż dzień wcześniej. Na rynku ropy uczestnicy rynku zakładali ostatnio słaby rozwój gospodarki światowej, a co za tym idzie niższy popyt. Obawy te były wielokrotnie podsycane przez liczne blokady w Chinach. Od tego czasu ceny oscylują na niższym poziomie.

READ  Ludzie jako „broń”? | Telepolis

Ponowne zapasy w Monachium są dodatnie

Początkowo ze stratami, akcje Munich Re zyskały po południu o około 1,3 proc. i tym samym są jednym z największych zyskujących na DAX, wyłamując się z trendu. Analitycy UBS podtrzymali rekomendację kupna dla firmy reasekuracyjnej pomimo niższych zysków w drugim kwartale.

W tym okresie akcjonariusze otrzymali nadwyżkę w wysokości 770 mln euro, czyli o 30 procent mniej niż w roku poprzednim. Dyrektor generalny Joachim Wenning spodziewa się teraz niższego zwrotu z inwestycji w 2022 r. w wyniku deprecjacji waluty, ale nadal dąży do skonsolidowanego zysku w wysokości 3,3 mld euro. Jednak z punktu widzenia zarządu cele są obarczone większą niepewnością.

Conte cierpi z powodu wysokich kosztów

Z drugiej strony, akcje Conti są jednym z przegranych w wiodącym indeksie DAX. Dostawca części samochodowych i producent opon ze względu na zwiększone koszty i zużycie Wpadł do czerwonego w drugiej kwarcie. Strata netto wyniosła 250,7 mln euro po zysku 545,3 mln euro rok wcześniej. Jak już wiadomo, sprzedaż grupy wzrosła o 13 procent do 9,4 miliarda euro. Jednak w codziennej działalności na wynik wpłynęły zwiększone koszty energii, zakupów i logistyki.

Fraport podnosi oczekiwania

W związku z dużym popytem na podróże, operator lotniska Fraport spodziewa się w tym roku wzrostu natężenia ruchu we Frankfurcie. Stake to jeden z codziennych zwycięzców MDAX. Dzięki napływowi pasażerów we Frankfurcie grupa była w stanie prawie podwoić swoje obroty w drugim kwartale do 808,9 mln euro. Firma wygenerowała również znacznie wyższy EBIT, wynoszący 223,2 mln euro. Fraport umorzył cały swój udział w lotnisku w Petersburgu. Spadek nie oznacza jednak sprzedaży akcji, zdaniem prezesa Fraportu Stefana Schulte. Sprzedaż pakietu jest nadal wykluczona do 2025 roku.

Scout24 korzysta z „dodatkowych produktów”

READ  Polska: Regulacje wydawnicze są dostosowane do prawa UE

Rynek nieruchomości online Scout24 dał firmie 14,4 procentowy wzrost sprzedaży do prawie 110 milionów euro w drugim kwartale. Tym samym potwierdził kluczowe dane dotyczące rozwoju sprzedaży i zysków zaprezentowane w zeszłym tygodniu. O ile w obszarze klienta komercyjnego pośrednictwo w zakresie autoryzacji sprzedaży osiągnęło znaczący wzrost sprzedaży, to w obszarze klienta prywatnego Scout24 skorzystał przede wszystkim z wpływów z tzw. produktów Plus: użytkownicy otrzymują przywileje, gdy wyszukiwanie, aby mogli najpierw skontaktować się ze sprzedawcą nieruchomości lub właścicielem.

Przedłużenie głowy Talanx

Torsten Leue kieruje grupą ubezpieczeniową co najmniej do maja 2028 r. Firma poinformowała, że ​​rada nadzorcza przedwcześnie przedłużyła jego umowę, która wygaśnie w 2023 r., na pięć lat. Przewodniczący Rady Nadzorczej Herbert Haas, który był poprzednikiem Liu na stanowisku CEO, powiedział, że Liu rozwinął grupę z wielkim sukcesem. 56-latek trafił do Talanx z Allianz w 2010 roku i początkowo był odpowiedzialny za rozwój biznesu zagranicznego z klientami indywidualnymi i korporacyjnymi w zarządzie.

CeWe podnosi ceny

Dostawca usług fotograficznych Cewe czerpie korzyści z wyższych cen swoich produktów. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła w rezultacie, ale także dzięki wyższemu popytowi, o około 13 procent, osiągając 132 mln euro. Strata operacyjna (EBIT) zmniejszyła się do 4,3 mln euro z 6,4 mln euro poprzednio. „Wyraźnie rosnąca liczba wakacyjnych wyjazdów, uroczystości i wydarzeń stwarza obecnie wiele okazji do robienia zdjęć, co w coraz większym stopniu napędzało naszą działalność w drugim kwartale” – mówi Christian Frigg, prezes firmy. Cewe potwierdził prognozę, zgodnie z którą przychody za cały rok powinny wynosić od 680 do 740 mln euro.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Perspektywy na 2023 r.: Polityka stóp procentowych banku centralnego w centrum uwagi: Tak może kształtować się cena złota w 2023 r. | biuletyn Informacyjny

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Börse Express - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej: Dziedzictwo Światowego Forum Miejskiego 11 wyznacza kierunek rozwoju miasta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Cena Bitcoin spada poniżej 38 000 $

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending