Connect with us

Economy

Wojna ukraińska: to są konsekwencje dla gospodarki

Published

on

Berlin.
Skutki wojny na Ukrainie można odczuć także w Niemczech. Co to oznacza dla zakupów w supermarkecie i innych towarów.

Wiadomość od firmy logistycznej z Dolnej Saksonii do partnera biznesowego jest ponura. Oczekuje się ogromnych zakłóceń. Przestrzeń ładunkowa ciężarówki będzie mniejsza, a czas dostawy wydłużony.

W dzisiejszych czasach wiele firm musi wysyłać takie wiadomości. ten Wojna na Ukrainie Zaskoczyła też niemiecką gospodarkę. teraz przez pandemia koronacyjna Już teraz kruche łańcuchy dostaw znów się chwieją. Cykl sankcji i kontrsankcji zaczął się toczyć jeszcze szybciej.

Wojna z Ukrainą: Wiele firm odwraca się od Rosji

Wiele międzynarodowych i krajowych firm odwraca się w proteście od Rosji. jabłko Na przykład nałożył zakaz sprzedaży – iPhone’y nie są już dostępne w Rosji. Firmy naftowe BP, Shell i ExxonMobil od wtorku zaakceptowały wielomiliardowe odpisy, gdy wycofują się z Rosji. Również największy producent ciężarówek na świecie Ciężarówki Daimlera Wszelkie działania komercyjne są na razie zawieszone.

Niemcy zawsze odczuwały konsekwencje wojny. Energia jest droższa niż kiedykolwiek i podbija ceny. Według szacunków Federalnego Urzędu Statystycznego inflacja w Niemczech wzrosła w lutym do 5,1%; W strefie euro agencja statystyczna Eurostat podała w środę rekordowy poziom 5,8%. Tak więc energia była o około jedną trzecią droższa niż rok wcześniej.


Wojna na Ukrainie: w tym kraju już brakuje kierowców ciężarówek

To nie powinien być koniec drogi. Ponieważ i tak już wysoki popyt spotyka się z coraz mniejszą podażą. W Niemczech sytuacja zaczęła się już od niedoboru kierowcy ciężarówek wyraźny. Według Federalnego Związku Transportu Drogowego, Logistyki i Utylizacji (BGL), ukraińscy i białoruscy kierowcy ciężarówek nie mogą pracować dla niemieckich firm, ale jeżdżą po niemieckich drogach dla polskich i litewskich spedytorów – łącznie ok. 110 tys. kierowców.


READ  Zamrożone wycofanie 2021: ciała obce w produkcie stają się zagrożeniem

Obecnie ich priorytetem nie jest zaopatrywanie niemieckich firm. wręcz przeciwnie. Według doniesień niektórzy kierowcy po prostu zaparkowali ciężarówki na poboczu drogi, aby udać się prosto do swoich domów, aby bronić swojego kraju lub chronić swoje rodziny. BGL szacuje, że gdyby wszyscy ukraińscy kierowcy ciężarówek przestali pracować, miałoby to wpływ na około siedem procent przejazdów ciężarówek w Niemczech. W kraju tym brakuje już 80 tysięcy kierowców ciężarówek. „Ze względu na brak personelu i pojazdów zapasowych operacje transportowe mogą dość szybko wytrącić się z równowagi” – powiedział. Dirk Engelhardt, rzecznik zarządu BGL Nasza redakcja.

Kryzys na Ukrainie – wszystkie wiadomości o konflikcie

Sprzedaż detaliczna nie zależy od pustych półek

W końcu: puste półki w supermarkecie są obecnie nieoczekiwane, zapewniam Stephen Genthdyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Handlu Detalicznego (HDE): „W wyniku wojny na Ukrainie i związanych z nią sankcji gospodarczych nie brakuje obecnie towarów w handlu detalicznym w Niemczech”.

Pandemia nadal powoduje poważne obawy w zakresie logistyki. „Zamknięcie portów i zakładów produkcyjnych w Chinach sprawia, że ​​wysyłka kontenerów odbywa się poza harmonogramem”, mówi Genth. Wynikające z tego opóźnienia w dostawie mogą czasami zostać rozwiązane dopiero po miesiącach, o czym świadczą mocno dotknięte branże elektroniki użytkowej i gier.

W branży motoryzacyjnej wciąż stoją pierwsze linie montażowe

Z drugiej strony niemiecka branża motoryzacyjna została mocno dotknięta wojną. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Duisburg Automotive Research Center (CAR), Rosja jako rynek zbytu jest tylko rynkiem niszowym z 321.391 niemieckimi markami sprzedanymi w zeszłym roku.

Biorąc pod uwagę sankcje i konflikt, instytut kierowany przez dyrektora Ferdinanda Dudenhofera zakłada, że ​​liczba sprzedaży w tym roku zmniejszy się o ponad połowę – do prawie 130 tys. Rosja jest jednak ważnym dostawcą surowców, np. palladu, który jest potrzebny do budowy katalizatorów. Prezes Federacji Niemieckich Izb Przemysłowo-Handlowych (DIHK), Piotra AdrianaNasi redaktorzy ostrzegali o dłuższych terminach dostaw.

READ  Dow zamyka się na minusie: strach przed stopami procentowymi popycha inwestorów do sprzedaży

W środę Porsche zostało zmuszone do ograniczenia produkcji w Lipsku, ponieważ pasy kablowe nie mogły być już dostarczane z zachodniej Ukrainy. Volkswagen przygotowuje się na awarię w Wolfsburgu i Hanowerze. Skoda, spółka zależna Volkswagena, musiała już ograniczyć produkcję w Czechach.

Kryzys na Ukrainie – tło i wyjaśnienia konfliktu

Firmy logistyczne przestają współpracować z Rosją

Trochę też idzie w drugą stronę. ten Poczta niemiecka DHL Zapowiedział w środę, że wstrzyma wszystkie dostawy do Rosji i Białorusi. Również grupa logistyczna Kuehne + Nagel zamyka swoją działalność.

DB Schenker Według rzecznika firmy, już w zeszłym tygodniu zawiesiła swoją działalność na Ukrainie. „Bezpieczeństwo naszych około 90 pracowników w kraju jest ważne” – powiedział rzecznik naszej redakcji.

Deutsche Bahn przygotowuje się do udzielenia pomocy

Z drugiej strony ograniczenia Niemiecki pociąg. „Nie obsługujemy żadnych pociągów do, z lub przez Ukrainę” – powiedział rzecznik Deutsche Bahn. DB Cargo nie obsługuje również własnych pociągów na terenie Rosji i Białorusi.

Połączenie między Chinami a Niemcami zazwyczaj nie odbywa się za pośrednictwem pociągów. Chodzi raczej o łańcuchy dostaw kontenerów z wieloma graczami, silną konkurencję i bardzo różne metody wysyłki. Z niepokojem obserwujemy rozwój sytuacji na Ukrainie. Obecnie koordynujemy z DB Cargo i DB Schenker z niemieckimi organizacjami pomocowymi, jak i gdzie uzyskać pomoc na bardzo potrzebną żywność. „Może to zacząć się w razie potrzeby” – powiedział rzecznik Deutsche Bahn Freight Forwarding.

Związek budowlany oferuje uchodźcom pracę

Według Federalnej Agencji Pracy w Niemczech pracuje około 53 800 Ukraińców, którzy podlegają składkom na ubezpieczenie społeczne. Będą pracować prywatnie często w handlu i produkcji.

Około 700 Ukraińców pracuje według danych z Carsten BurkhardR, członek Rady Federalnej Federacji IG BAU, w niemieckim budownictwie. Jeśli nie będą już dostępne, ponieważ wracają do domu, branża budowlana nie upadnie. Ale ostrzega, że ​​już teraz potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników budowlanych”.

READ  Zamykanie fabryk: wybuch epidemii Corony w Chinach kosztuje Apple miliardy

Chce szybko zintegrować uchodźców na rynku pracy. Dzięki aktywowaniu tras masowego napływu uchodźcy z Ukrainy mogą zacząć szukać pracy w tym kraju już od dnia przybycia. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą mieć przyczółek w budownictwie, ponieważ potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników.”

Uprawa szparagów może nie być zagrożona

To pewne, według Stowarzyszenie Producentów Szparagów i Truskawek Południowych Niemiec (VSSE) Zbiór szparagów. Studenci przyjeżdżają z Ukrainy, szczególnie w przerwach semestralnych, aby pomóc przy żniwach. Wakacje semestralne trwają zwykle od końca czerwca do sierpnia Rzecznik Zarządu VSSE Simon Schumacher Nasza redakcja. W tym czasie zbiory szparagów już się skończyły.

Jednak personel może być krótki zbiory truskawek Spotkaj się: „Niektóre z naszych plantacji owoców jagodowych mogą być dotknięte niedoborem pracowników przy zbiorach. Ale nie dotyczy to większości gospodarstw, więc nie spodziewam się, że znajdzie to odzwierciedlenie na rynku” – powiedział Schumacher.

Kryzys na Ukrainie – tło i wyjaśnienia konfliktu

Więcej artykułów z tej kategorii znajdziesz tutaj: Polityka


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Economy

Ostrone Morsky: Plaża Stranded

Published

on

Ucieczka i wypędzenie, zawsze towarzyszyli w historii miasta Ostrone Morski Na polskim wybrzeżu Bałtyku, niedaleko Kohlberga, gdzie kiedyś naziści kręcili epopeję o tym samym tytule i gdzie w 1937 roku urodził się ostatni sekretarz generalny partii SED Egon Krenz. W Ustroniu Morskim zawsze było o ucieczce i wypędzeniu, w czasie wojny trzydziestoletniej, a także w czasach napoleońskich i II wojny światowej. Ale jednocześnie mały nadmorski kurort na polskim wybrzeżu Bałtyku zawsze był miejscem spotkań i nowych początków.

Do 1945 r. nosiła nazwę Henkenhagen i w tym czasie mogła dostrzec prawie tysiącletnią historię Niemiec. zanim Hitler skończył zajęcia, pozostawiając po sobie morze łez i gruzu. Architektura z czasów niemieckich, w tym zrujnowana łaźnia niedaleko nadmorskiej promenady, pałace i zieleń z gęstym dębowym i bukowym drewnem przypomina to, co miało kurort wypoczynkowy: kwitnąca gospodarka, tęsknota za pisarzami i wolnomyślicielami, takimi jak Thomas Mann i wyrafinowany kompleks uzdrowiskowy w czasach Ottona von Bismarck.

Liczne tablice ogłoszeń oraz informacje w języku polskim i niemieckim pokazują, jak dalece świat biznesu nadal flirtuje z niemieckimi klientami i gośćmi. Historyk mówi: „Po II wojnie światowej Ostrony Morskie znalazły się pod polską administracją” Sven Felix Kellerhof z Wolnego Uniwersytetu w Berlinie; Wracając do decyzji zwycięskich mocarstw, aby zrekompensować Polsce krzywdy niemieckie w latach okupacji zyskami ziemskimi.

kwitnący krajobraz

Tymczasem Niemcy musieli wbrew swojej woli zwracać się na zachód, często do młodej jeszcze wówczas Niemieckiej Republiki Demokratycznej, gdzie Polaków uważano za „brata ludu”, nawet jeśli prawda, czyli prawdziwe relacje z ich wschodnimi sąsiadami, leżały Często inaczej. Świadomość społeczną Polski i utraty byłych ziem niemieckich kształtowała przez dziesięciolecia wąchanie, a nawet jawna nienawiść w Niemczech Zachodnich. Być może dopiero wraz z ostatecznym uznaniem granicy na Odrze i Nysie przez zjednoczone Niemcy w czerwcu 1991 r. problem nie wchodził w grę. „Od tego czasu wiele się zmieniło na lepsze, a na wschód od Odry i Ness rozwinął się kwitnący krajobraz” – mówi historyk Kellerhoff. Rzeczywiście, polskie drogi są obecnie uważane za bezpieczne, dobrze rozwinięte, aw niektórych przypadkach nawet lepsze niż te w Niemczech i Szwajcarii.

READ  Dax kontynuuje sprzedaż z minusem ponad 600 punktów - testowany lead 15 000 punktów

A Astroni Morsky? Miejsce to zawsze było częścią wspólnej Europy, co widać nie tylko po licznych tablicach rejestracyjnych wzdłuż nadmorskiej promenady. Krajobraz miasta bardzo się zmienił od czasu wypędzenia Niemców, pod wieloma względami na lepsze, ponieważ w końcu minęło prawie osiem dekad od tamtego czasu do teraz, w tym bardzo udane przejście do gospodarki rynkowej, które rozpoczęło się w 1990 roku i umieszczenie Polska w ekstraklasie Dwadzieścia najbogatszych krajów świata skoczyło na ziemię. I tak jak to bywało wtedy, tak i dzisiaj wydarzenia ze świata odbijają się w Utroniu Morskim. Od połowy marca uchodźcy z Ukrainy, młode kobiety z dziećmi, które pracują gdzieś w ciągu dnia, często mieszkają u krewnych, a w weekendy zamieszkują plażę, centrum miasta i przeważnie otwarte kościoły. Kiedyś miasto było w większości protestanckie i ukształtowane w duchu Oświecenia z pobliskiego Królewca i dzisiejszego Kaliningradu, ale od tego czasu katolicy i salezjanie determinują religijny los.

Kawa i ciasto w Café Azyl

Ks. Bosko, założyciel monastycyzmu, napisany dużymi literami na plakacie na bramie kościoła. „Wiele osób przyciąga tutaj dobrze rozwinięta infrastruktura edukacyjna” – mówi jeden z mieszkańców. Dodaje, że wiele ukraińskich dzieci jest trudno zauważalnych w życiu codziennym, szybko nauczyły się języka polskiego i szybko porozumiewały się z rówieśnikami. „W 2015 roku Polska głosowała przeciwko przyjęciu muzułmańskich uchodźców, prawdopodobnie podejrzewając, że prędzej czy później pojawią się poważne problemy we wspólnym życiu z powodu niekompatybilności kulturowej między islamem a chrześcijaństwem” – mówi propagandystka i teolog Elizabeth Housen z portalu israelnetz.com.

Jeśli chodzi o pytanie, czy uchodźcy są mile widziani w kraju, zawsze zależy to od tego, skąd pochodzą i jak szybko przystosowują się do życia w nowym domu. Są na to gotowi w Ustroniu Morskim. W kawiarni „Azel” jest kawa i ciasto za niewielkie pieniądze. W ciągu dnia, a czasem i wieczorem spotykają się tam przybysze, Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. I czasem też mówią Niemcy. „Szczególnie po to, by korzystać z darmowego wi-fi” – mówi sympatyczny mężczyzna przy biurku, który w szkole dobrze nauczył się języka swojego zachodniego sąsiada i słabo mówi po angielsku.

READ  Hazard: Dane historyczne pokazują: Złoto nie jest niezawodną ochroną przed inflacją | Wiadomość

Nadzieja na trwałą perspektywę

Mówi, że niektórzy goście są w drodze na zachód, ale niektórzy z nich utknęli tutaj. Dobrze płatna praca nie zawsze sprawdza się tak szybko w Ustroniu Morskim, gdzie pełnoetatowy dyskont Dino zarabia mniej niż 600 euro miesięcznie. „Ceny są niewiele niższe niż w Belgii, Niemczech czy Holandii”, narzeka 36-letnia Natasza, która studiowała administrację i zarządzanie biurem w Połtawie na Ukrainie, a teraz pomaga w barze. Bez oszczędności i regularnych paczek żywnościowych od polskich sąsiadów ona i jej pięcioletni syn Victor nie byliby w stanie związać końca z końcem. Trochę lepiej jest z Nikołajem, obywatelem Gruzji z ukraińskim paszportem, który pracuje jako wyszkolony mechanik w warsztacie samochodowym i ma dobrą reputację poza granicami miasta ze względu na swoje zręczne ręce i doświadczenie.

Wszystkich łączy nadzieja, że ​​wojna się nie rozprzestrzeni i że w Europie znajdą nowe, trwałe horyzonty. W końcu Polacy i Ukraińcy mają bliskie więzi kulturowe, a w niektórych przypadkach rozumieją się językowo, jak wynika z raportu znanego fryzjera, który teraz zatrudnia trzech ukraińskich pracowników, zainspirowanych nadzieją, że pewnego dnia wróci do ojczyzny.

Wersja drukowana Tagespost uzupełnia aktualne wiadomości na die-tagespost.de o podstawowe informacje i analizy.

Continue Reading

Economy

KLM sprawia, że ​​bilety lotnicze są tak drogie, że nikt ich już nie zarezerwuje

Published

on

RTL>

przez Rogera Saha

Linia lotnicza KLM ogranicza sprzedaż biletów – i celowo czyni ją nierozsądną dla zwykłych śmiertelników! Procedura dla lotów z lotniska Schiphol (AMS) obowiązuje wstępnie do niedzieli. powód: Szalone czekanie przed kontrolą bezpieczeństwa. Pasażerowie stoją w kolejce do trzech i pół godziny (!), zanim będą mogli przejść kontrolę. Aby niewiele osób już podróżowało, teraz linia lotnicza składająca się wyłącznie z ludzi ciągnie za linę muchową.

Również w Kolonii pasażerowie muszą przybyć na kilka godzin przed odlotem, aby złapać samolot

Szaleństwo na lotnisku Kolonia/Bonn. Pasażerowie ustawiają się w kolejce przed barierą bezpieczeństwa z każdego kierunku. Wiele osób tęskni za lotami.

© Prywatne

Kolejki w Amsterdamie czasem wychodzą na ulicę. „KLM spowalnia sprzedaż biletów na loty do niedzieli, między innymi dlatego, że Schiphol nie może rozwiązać problemów związanych z nadzorem nad bezpieczeństwem” – powiedział w czwartek rzecznik KLM Jerry Brand. Nadawca NOS donosi, że bilety, które wciąż są w sprzedaży, są szczególnie drogie. Potwierdza to próbka RTL: Jeśli chcesz polecieć z Amsterdamu do Berlina w piątek (27 maja), musisz zapłacić co najmniej 717 euro (w jedną stronę w klasie ekonomicznej). Oczywiste jest, że KLM chce za wszelką cenę zniechęcić tych, którzy rezerwują w ostatniej chwili – w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu.

Chaos w bezpieczeństwie w Amsterdamie – na lotnisku Kolonia/Bonn toczy się w kółko od kilku dni. RTL wyszczególnił ją: „Horror, to jest całkowicie fajne!” Pasażer z miejskiego lotniska powiedział RTL w poniedziałek. Facet chce podróżować z Kolonii – ale Terminal 1 jest już zajęty! Pasażerowie muszą stać w kolejce podczas kontroli bezpieczeństwa do 2,5 godziny (!) przed odlotem. Ponadto obowiązuje godzina wcześniejszego zameldowania. Problem jest w Amsterdamie, podobnie jak w Kolonii: Brak personelu w kontroli bezpieczeństwa.

READ  Zamykanie fabryk: wybuch epidemii Corony w Chinach kosztuje Apple miliardy

Policja Federalna specjalizuje się w kontrolach bezpieczeństwa dla firm prywatnych – bez pracowników

Ozzay Trim z Verdi Syndicate dla RTL: “[Vergangene Woche] W piątek nawet funkcjonariusze policji federalnej musieli pomagać kontrolować pasażerów i zostali wysłani do Centrum Sygnału i Doku Powrotnego! Zawstydzenie państwa! Klient przypisuje przydział ochrony lotu prywatnym firmom ochroniarskim, aby następnie asystować ich pracownikom! Publicznie przewidzieliśmy to na tablicach ogłoszeń Verdi latem 2021 r. – potrzebujemy więcej sił bezpieczeństwa! „

Problem braków kadrowych w prywatnych firmach ochroniarskich jest dobrze znany na wielu dużych niemieckich lotniskach. Düsseldorf i Frankfurt widziały chaotyczne sceny w ciągu ostatnich kilku dni i lat. (z Reuterem)

Continue Reading

Economy

Polscy znajomi potwierdzają kontakt

Published

on

Górska droga. Partnerstwo pomiędzy powiatem Bergstraße a powiatem Świdnica / Schweidnitz istnieje od 20 lat. Rocznicę uczczono imprezą w Heppenheim we wtorek wieczorem. Wśród polskich gości znaleźli się zastępca dyrektora okręgu Zygmunt Warsa oraz konsul generalny RP w Kolonii Jakob Warziniak.

Jednostka reklamowa Mobile_Pos2

Treść jednostki reklamowej_1

Dyplomata w restauracji Gosini powiedział, że pomimo bardzo ograniczonych możliwości międzynarodowych konfrontacji podczas pandemii, która trwała ponad dwa lata, stosunki między dwoma krajami nie uległy zniszczeniu. Jednak bezpośrednia wymiana między ludźmi jest równie ważna, jeśli nie ważniejsza niż dialog na poziomie oficjalnym.

W Heppenheim dziekan Korpusu Konsularnego Nadrenii Północnej-Westfalii mówił także o obecnym kryzysie w Europie Wschodniej: „Świat zmienia się w straszny sposób”. Myśli Polaków są obecnie u sąsiadów na Ukrainie.

Jednostka reklamowa Mobile_Pos3

Jednostka reklamowa_2 Treść

Oba kraje mają długą – nie zawsze szczęśliwą – historię. Duża część dzisiejszej Ukrainy należy do Królestwa Polskiego i Litwy. Wraz z pojawieniem się w XIX w. aspiracji państwowo-narodowych doszło do rywalizacji między Ukraińcami i Polakami o ten region. Polacy mogli osiedlić się militarnie w 1918 roku.

Pozdrowienia dla tego partnerstwa.

Od początku rosyjskiej wojny agresywnej polska gospodarka na wiele sposobów odczuła skutki kryzysu. A polscy politycy nie skąpią obecnie krytyki przebiegu rządu federalnego na Ukrainie – czy nie jest to idealna scena do świętowania rocznicy na szczeblu wojewódzkim? Jacob Worzyniak postulował, abyśmy nadal rozmawiali ze sobą, a nie ze sobą i tym samym zajmowali się potencjalnymi lub aktualnymi konfliktami. Polskę i Niemcy łączy wiele. Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 2004 roku.

„Im bliżej siebie jesteśmy, tym mniejsze szanse mają ci, którzy chcą nas rozdzielić” – powiedział dyplomata o ataku Putina na Ukrainie i jego presji na Europę: „Pozdrowienia dla tego partnerstwa”.

READ  Opublikowane dane: Awaria udostępniania zoomu: Zoom rośnie znacznie wolniej po boomie Corona | biuletyn

Jednostka reklamowa Mobile_Pos4

Treść jednostki reklamowej_3

Bergstrasser odwzajemnił pochwałę. Dyrektor okręgu Christian Engelhart, który uroczyście powitał delegację, powiedział, że Polsce należy się wielkie uznanie za szybką pomoc, jakiej udziela osobom uciekającym z Ukrainy. Po dziesiątych i piętnastych urodzinach w regionie godnie obchodzono dwudziestą rocznicę. Ostatecznie to partnerstwo zawsze dotyczy przyszłości, zdaniem Engleharta, który szczególnie przywitał młodych ludzi z obu regionów.

Odwiedź zamek Hambach

W południe niemieccy i polscy studenci odwiedzili wspólnie zamek Hambach, gdzie w maju 1832 r. około 20 000 osób demonstrowało na rzecz wolności, jedności i demokracji – w tym wielu w Polsce, których walka o wolność od rosyjskich rządów zakończyła się niepowodzeniem w poprzednim roku. Z otwartymi ramionami witano także uchodźców politycznych z kraju. W ten sposób Hambach Festival stał się ogólnoeuropejskim festiwalem wolności pod hasłem europejskiej solidarności, kontynuował dyrektor dzielnicy.

Engelhardt podziękował wszystkim, którzy od dwóch dekad starają się utrzymywać stosunki ze Schweidnitz na szczeblu powiatowym. Przede wszystkim jest to Stowarzyszenie Most/Najbardziej Przyjaźni, założone w kwietniu 2002 roku przez 67 obywateli. Wraz z nim podpisane umowy partnerskie powinny być pełne życia. Urzędnik okręgowy nazwał głównych kierowców i szefów klubu Wernera Bretweizera, Heinza-Jürgena Schocka i Philipa Otto Focka. Obecnym prezesem jest Norbert Goltzer, który przekazał informacje o biografii i celach członków Gościnnego.

Jego odpowiednik ze Świdnicy, Piotr Federowicz, wysłał wideo z pozdrowieniami. Podziękował w nim wszystkim tym, którzy przyczynili się do nawiązania długofalowej wymiany i którzy nadal będą utrzymywać kontakty w przyszłości. Wicedyrektor Okręgu Zygmunt Warszawa mówił o silnym partnerstwie. W obu krajach chodzi teraz o kontynuowanie stosunków i wspólną walkę o pokój i demokrację w Europie. „W naszym bezpośrednim sąsiedztwie oba są zagrożone”. Teraz ważne jest, aby Europa prezentowała się jako jedność i broniła swoich podstawowych wartości.

Wilkes i Hoffman przyznali

Worsa złożył hołd starostom Bergstrasse Matthiasowi Wilkesowi i jego poprzednikowi Norbertowi Hoffmannowi, podczas którego nawiązała się przyjaźń. Hoffman, jeden z ówczesnych inicjatorów, był również obecny we wtorek. Specjalne podziękowania Zygmunta Worsy dla Ewy Redemann ze Stowarzyszenia Most/Najbardziej Przyjaźni, odpowiedzialnej m.in. za partnerstwa terenowe w Starostwie Powiatowym.

READ  Agrar - Mainz - DGB wzywa do lepszej ochrony pracowników sezonowych - gospodarki

Koncertowi towarzyszyło znakomite trio jazzowe z Florianem Hoffmannem (gitara), Maurice Kuhnem (kontrabas) i Matthiasem Dorsamem na saksofonie.

Continue Reading

Trending