Connect with us

Economy

Pamiętaj o XXL w Lidl, Aldi, Rewe and Co: po prostu nie jedz ciasteczek

Published

on

Pamiętaj o XXL w Lidl, Aldi, Rewe and Co: po prostu nie jedz ciasteczek
  1. ruhr24
  2. praca
Pamiętaj: Dyskont Lidl i inne supermarkety muszą wycofać ze sprzedaży produkt w postaci ciastek ze względu na obecność ciał obcych (glifów). © Martin Bertrand/Imago, Chris Emil Janssen/Imago; Wydział: RUHR24

Obecnie w sklepach Lidl, Aldi, Rewe i Penny and Co trwa akcja wycofania plików cookie. Teraz dotyczy to innych produktów.

Zaktualizowano w środę (21 lutego) o 7:45: Po Holenderski producent ciastek Banketbakkerij Merba BV ostrzegał już przed kilkoma rodzajami ciastek, a teraz nastąpią kolejne wycofania. Dotyczy to następujących produktów z supermarketów i dyskontów:

  • Roy: Tak! Ciasteczka czekoladowe w stylu amerykańskim 225 g – Najlepiej spożyć przed 13 grudnia 2024 r. – L2334810
  • Aldi Północ: Ciasteczka potrójnie czekoladowe 200 g – Najlepiej spożyć przed 12 grudnia 2024 r. – L2334710
  • Jeden grosz: Kofu Classic Cookies 225g – Najlepiej spożyć przed 13 grudnia 2024 – L2334810
  • sieć: Biscoteria Triple Choc Ciasteczka z pełną mleczną, gorzką i białą czekoladą 200 gramów

Nie zaleca się podejmowania niezbędnych środków ostrożności przed spożyciem, gdyż nie można wykluczyć obecności w produkcie obcych przedmiotów metalowych.

Pamiętajcie o słodyczach XXL w Lidlu, Aldi, Rewe, Penny and Co: metal staje się niebezpieczny

Pierwszy raport, piątek, 16 lutego o 18:23: Błąd producenta powoduje wycofanie ciastek w całym kraju. Wiele supermarketów i dyskontów musi zareagować.

W szczególności holenderski producent ciastek Banketbakkerij Merba BV wycofał kilka słodyczy. Produkty sprzedawane były pod różnymi nazwami w Metro, Tegut, Famila, Markant, Rewe, Aldi, Penny, Edeka, Netto, Kaufland i Lidl.

Powodem wycofania jest ryzyko, że w plikach cookie znajdują się obce przedmioty metalowe. Apeluje się do klientów, aby nie spożywali dotkniętych produktów, aby uniknąć infekcji.

Wycofanie z Lidl, Aldi, Rewe and Co.: Dyskonty wycofują ze sprzedaży pliki cookie

Oprócz Lidla w Niemczech na wycofanie produktów natychmiast zareagowały także inne supermarkety i dyskonty i usunęły ze swojego asortymentu pliki cookie, których dotyczył problem. Klienci mogą zwrócić produkty do odpowiedniego oddziału. Cena zakupu zostanie zwrócona nawet bez przedstawienia paragonu. Dotyczy to szczegółowo następujących produktów ciastkarskich:

READ  Ostrzeżenie o zagrożeniach dla zdrowia związanych z produktem pistacjowym

Ciastka XXL z Lidla, Aldi, Rewe, Penny i Co wspominają: Metal staje się niebezpieczny

metro: Ciasteczka Merba Double Chocolate 200g – Najlepiej spożyć przed 07-12-2024 – L2334203

tygout: Ciasteczka Merba Double Chocolate 200g – Najlepiej spożyć przed 07-12-2024 – L2334203

Rodzina północno-wschodnia: Hofgut Soft Muffin Triple Cookies 210 g – Najlepiej spożyć przed 12 grudnia 2024 r. – L2334703

uderzyć: Hofgut Soft Muffin Triple Cookies 210 g – Najlepiej spożyć przed 12 grudnia 2024 r. – L2334703

Rio: Rewe Best Choice Potrójne ciasteczka czekoladowe 200 g – Najlepiej spożyć przed 06-12-2024 – L2334103;
Rio Best Choice Ciasteczka z białą czekoladą i cytryną 210 g – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334709

Aldi Północ: Miękkie Ciastka Pieczone Potrójna Czekolada 210g – Najlepiej spożyć przed 12-12-2024 – L2334703

Jeden grosz: Mike Mitchell Soft Muffin Cookies 210 g – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334703;
Mike Mitchell Gładka biała czekolada z cytryną 210 g – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334709

Edika: Edeka Potrójne czekoladowe ciasteczka 200g – Najlepiej spożyć przed 06.12.2024 – L2334103;
Edeka Ciasteczka Podwójnie Czekoladowe 200g – Najlepiej spożyć do 13 grudnia 2024 – L2334803;
G&G Soft Cookies Potrójna czekolada 175 g – MDH 13-12-2024 – L2334809

Rabat marki Netto: Miękkie ciasteczka biscotteria z pełnym mlekiem, ciemną i białą czekoladą 210 g Data przydatności do spożycia – 12.12.2024 – L2334703;
Miękkie Ciasteczka Biscuiteria z Białą Czekoladą i Olejem Cytrynowym 210 g Najlepiej spożyć przed 13 grudnia 2024 r. – L2334809

Kaufland: K Classic Double Chocolate Cookies 200g – Najlepiej spożyć przed 06-12-2024 – L2334103

sieć: Fenton Bakery Ciasteczka z kawałkami czekolady 225 g – Najlepiej spożyć przed 12 września 2024 r. – L2334803

READ  Wojna hybrydowa

Lidla: Miękkie Ciasteczka Lodowe z Białą Czekoladą i Cytryną 210g – Najlepiej spożyć przed 13 grudnia 2024 – L2334809

Miękkie Ciasteczka Sundae z Białą Czekoladą i Cytryną, 210 g.
Wycofanie dotyczy pokazanych tutaj „Sondey Soft Baked Cookies White Chocolate & Lemon, 210 g”, które były sprzedawane w Lidl. © Lidla

Wycofanie jest ograniczone wyłącznie do produktów wymienionych tutaj z określonymi datami przydatności do spożycia i numerami partii wymienionymi powyżej. Niedawno popularny dostawca chipów również musiał zareagować wycofaniem produktu.

Wycofanie plików cookie ze względu na metalowe części: Holenderska seria Hema również musi zareagować

W aktualnym ostrzeżeniu holenderska sieć Hema zauważa również, że produkowane przez nią „ciasteczka z kawałkami czekolady” z najlepszą datą spożycia 12 września 2024 r. mogą zawierać kawałki metalu. Obecnie nie wiadomo, czy istnieje związek między obiema kampaniami wycofywania produktów.

Klienci, którzy już zakupili produkt, proszeni są o nieprzyjmowanie go. Zamiast tego muszą zwrócić uszkodzone pliki cookie do oddziału Hema. Tam otrzymasz zwrot pełnej ceny zakupu, nawet bez przedstawienia paragonu. Każdy, kto odczuwa dyskomfort po zażyciu produktu, powinien natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską.

Ogólnokrajowe wycofanie firmy Lidl and Co.: Producent ciastek żałuje błędów

Należy podkreślić, że wycofanie dotyczy wyłącznie produktów „Sondey Soft Baked Cookies White Chocolate & Lemon, 210 g”. Środek ten nie dotyczy innych produktów sprzedawanych w Lidl, w szczególności innych produktów Banketbakkerij Merba BV.

Uwaga: ten tekst został wygenerowany przy użyciu sztucznej inteligencji i dokładnie sprawdzony przez redaktora Svena Vickersa.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Samochód elektryczny: Tesla wprowadza nowy Model 3
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Kierowcy ciężarówek reprezentują ważną funkcję w gospodarce

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Kierowcy ciężarówek reprezentują ważną funkcję w gospodarce
Continue Reading

Trending